ze zouden je kunnen ontslaanquote:Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef Snever het volgende:
Dus ook al zeggen ze tegen mij dat ik een maand door moet werken. Ik kan dit negeren zonder dat er gevolgen voor mij zijn?
Maar je hebt toch wel een contract getekend? Heb je daar geen kopietje van dan?quote:Op zondag 28 september 2008 20:40 schreef Snever het volgende:
Ik heb het contract niet. Dat heeft mijn werkgever. Ik heb alleen een brief gehad met regels etc.
quote:Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef Chinless het volgende:
En aangezien je dus verplicht ben nul uren te werken, zou ik gewoon laks hebben eraan en beginnen bij je andere baan
Ik heb daar geen kopie van gekregen.quote:Op zondag 28 september 2008 20:46 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Maar je hebt toch wel een contract getekend? Heb je daar geen kopietje van dan?
Wat dacht je van een maandje vrijnemenquote:Op zondag 28 september 2008 21:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Uren die je hebt afgesproken (die je al ingepland stond) moet je uiteraard wel gewoon werken.
Je hebt geen versie van je eigen arbeidscontract?quote:Op zondag 28 september 2008 22:11 schreef Snever het volgende:
[..]
Ik heb daar geen kopie van gekregen.
In de supermarkt waar ik werk wordt die planning een week of 3 à 4 in het voren gemaakt. Als dit representatief is, en deze bewering waar, dan zal TS zal dus moeten werkenquote:Op zondag 28 september 2008 21:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Uren die je hebt afgesproken (die je al ingepland stond) moet je uiteraard wel gewoon werken.
bron: Burgelijk Wetboekquote:Artikel 672:
lid 3:De door de werknemer in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt één maand.
lid 6:Van de termijn, bedoeld in lid 3, kan schriftelijk worden afgeweken. De termijn van opzegging voor de werknemer mag bij verlenging niet langer zijn dan zes maanden en voor de werkgever niet korter dan het dubbele van die voor de werknemer.
Met een nul uren contract kan je niet vrijnemen, je bouwt immers geen vakantiedagen opquote:Op zondag 28 september 2008 22:11 schreef Snever het volgende:
[..]
Wat dacht je van een maandje vrijnemen
Waar ik werk (geen supermarkt, wel nul-uren contract) word de planning ook zo'n 4 a 5 weken van te voren gemaakt.quote:Op maandag 29 september 2008 08:50 schreef baskick het volgende:
[..]
In de supermarkt waar ik werk wordt die planning een week of 3 à 4 in het voren gemaakt. Als dit representatief is, en deze bewering waar, dan zal TS zal dus moeten werken
Je moet je verplichte aantal uren (0 dus) werkenquote:Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef Snever het volgende:
Dus ook al zeggen ze tegen mij dat ik een maand door moet werken. Ik kan dit negeren zonder dat er gevolgen voor mij zijn?
Uren die je al had afgesproken (waar je dus al voor ingepland was), zijn ook verplichte uren, dus dat zijn er meer dan 0.quote:Op maandag 29 september 2008 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je moet je verplichte aantal uren (0 dus) werken
Je zegt 29 september op. Wat betekend dat je tot en met 30 oktober moet werken. Er vanuitgaande dat het rooster van oktober klaar is kun je niet meer om de werkdagen van oktober heen. Mochten ze nog geen rooster hebben, wat me erg sterk lijkt, dan kun je inderdaad zeggen dat je in oktober niet meer werkt dan de minimale 0 uren per week.quote:Op zondag 28 september 2008 20:37 schreef Snever het volgende:
Ik werk nu al 4 vier jaar in een supermarkt maar ik heb nu ander werk gevonden. Ik heb een nul-uren contract bij de supermarkt. Een nul-uren contract heeft toch geen opzegtermijn? Ze maken altijd iedereen wijs daar dat je na je ontslag nog een maand door moet werken. Onzin?
Dankjewel
Je kunt er beter voor zorgen dat ze jou ontslaan.quote:Op maandag 29 september 2008 19:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb ook een nulurencontract, maar mijn afdeling verdwijnt
Op zich niet heel erg, maar hoe zit het met het ontbinden van een contract? Ik vind het niet erg om dat een maand door te laten lopen, maar zitten er nog voordelen voor mij aan vast? Want de afdracht van al die premies enz. loopt wel door, maar dat kan niet van m'n loon afgetrokken worden. Hoe zit dat?
Nou, in principe gebeurt dat wel omdat ik nu eigenlijk nog als enige van de afdeling over ben gebleven omdat ik een nulurencontract heb. De rest is of overgeplaatst of krijgt een ontslagregeling aangeboden omdat ze een contract voor minimaal 8 uren hadden.quote:Op maandag 29 september 2008 20:04 schreef erikkll het volgende:
[..]
Je kunt er beter voor zorgen dat ze jou ontslaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |