abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61979561
Ik werk nu al 4 vier jaar in een supermarkt maar ik heb nu ander werk gevonden. Ik heb een nul-uren contract bij de supermarkt. Een nul-uren contract heeft toch geen opzegtermijn? Ze maken altijd iedereen wijs daar dat je na je ontslag nog een maand door moet werken. Onzin?

Dankjewel
pi_61979600
Wat staat er in je contract?
Of in je CAo boekje?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_61979686
Ik heb het contract niet. Dat heeft mijn werkgever. Ik heb alleen een brief gehad met regels etc.
pi_61979703
Nou je heb inderdaad wel een opzeg termijn, maar dat komt ook omdat er buiten jou loon fiscaal veel meer speelt. Echter kunnen ze met een nul uren contract toch niet veel meer doen ertegen. Je bent verplicht minimaal 0 uren per week te werken, maw niets dus.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_61979751
Dus ook al zeggen ze tegen mij dat ik een maand door moet werken. Ik kan dit negeren zonder dat er gevolgen voor mij zijn?
pi_61979753
Gewoon zeggen dat je per direct nog 0 uur per week wil worden ingepland
pi_61979757
En aangezien je dus verplicht ben nul uren te werken, zou ik gewoon laks hebben eraan en beginnen bij je andere baan
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_61979770
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef Snever het volgende:
Dus ook al zeggen ze tegen mij dat ik een maand door moet werken. Ik kan dit negeren zonder dat er gevolgen voor mij zijn?
ze zouden je kunnen ontslaan
pi_61979833
Oke, top!

Dan ga ik morgen ontslag nemen

Bedankt iedereen!
  zondag 28 september 2008 @ 20:46:44 #10
84328 Lllaura
painting pictures
pi_61979905
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:40 schreef Snever het volgende:
Ik heb het contract niet. Dat heeft mijn werkgever. Ik heb alleen een brief gehad met regels etc.
Maar je hebt toch wel een contract getekend? Heb je daar geen kopietje van dan?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_61980206
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef Chinless het volgende:
En aangezien je dus verplicht ben nul uren te werken, zou ik gewoon laks hebben eraan en beginnen bij je andere baan

Ik heb ook zo'n contract, maar heb het nooit zo bekeken. Goeie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61981943
Uren die je hebt afgesproken (die je al ingepland stond) moet je uiteraard wel gewoon werken.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_61982737
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:46 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Maar je hebt toch wel een contract getekend? Heb je daar geen kopietje van dan?
Ik heb daar geen kopie van gekregen.
pi_61982757
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Uren die je hebt afgesproken (die je al ingepland stond) moet je uiteraard wel gewoon werken.
Wat dacht je van een maandje vrijnemen
pi_61983009
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:11 schreef Snever het volgende:

[..]

Ik heb daar geen kopie van gekregen.
Je hebt geen versie van je eigen arbeidscontract?

Goede les voor je volgende baantje: er horen 2 originele versies te zijn; eentje voor jou en eentje voor de werkgever. Mocht dit niet zo zijn, regel dan op z'n minst een kopietje voor jezelf.
pi_61989115
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:46 schreef MoneyTalks het volgende:
In de supermarkt waar ik werk wordt die planning een week of 3 à 4 in het voren gemaakt. Als dit representatief is, en deze bewering waar, dan zal TS zal dus moeten werken
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_61989139
Opzegging:

Een arbeidsovereenkomst kan worden opgezegd door werknemer of werkgever.
Werkgever:

- Afhankelijk van de duur van de overeenkomst.

+ korter dan 5 jaar / 1 maand
+ tussen 5 en 10 / 2 maanden
+ tussen 10 en 15 jaar / 3 maanden
+ Langer dan 15 jaar / 4 maanden

Werknemer:
- 1 maand opzegtermijn, echter art. 7:672 lid 6
quote:
Artikel 672:
lid 3:De door de werknemer in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt één maand.
lid 6:Van de termijn, bedoeld in lid 3, kan schriftelijk worden afgeweken. De termijn van opzegging voor de werknemer mag bij verlenging niet langer zijn dan zes maanden en voor de werkgever niet korter dan het dubbele van die voor de werknemer.
bron: Burgelijk Wetboek

Er moet wel opgelet worden dat je een maand opzegtermijn hebt vanaf de laatste van de maand. Dit wil dus zeggen dat als je dus vandaag (29 sept) ontslag neemt, je 31 oktober klaar bent, neem je echter overmorgen ontslag (1 okt.) dan ben je pas vanaf 30 november klaar.

Wat je ook kan doen is proberen een artikel 674 uit te halen "1. De arbeidsovereenkomst eindigt door de dood van de werknemer." Je kan je dan alleen nooit meer bij je baas laten zien

[ Bericht 10% gewijzigd door ILCILA op 29-09-2008 09:02:43 ]
pi_61990984
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:11 schreef Snever het volgende:

[..]

Wat dacht je van een maandje vrijnemen
Met een nul uren contract kan je niet vrijnemen, je bouwt immers geen vakantiedagen op
pi_61991005
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:50 schreef baskick het volgende:

[..]

In de supermarkt waar ik werk wordt die planning een week of 3 à 4 in het voren gemaakt. Als dit representatief is, en deze bewering waar, dan zal TS zal dus moeten werken
Waar ik werk (geen supermarkt, wel nul-uren contract) word de planning ook zo'n 4 a 5 weken van te voren gemaakt.
pi_61991385
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef Snever het volgende:
Je moet je verplichte aantal uren (0 dus) werken
pi_61991778
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je moet je verplichte aantal uren (0 dus) werken
Uren die je al had afgesproken (waar je dus al voor ingepland was), zijn ook verplichte uren, dus dat zijn er meer dan 0.

pi_62004827
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:37 schreef Snever het volgende:
Ik werk nu al 4 vier jaar in een supermarkt maar ik heb nu ander werk gevonden. Ik heb een nul-uren contract bij de supermarkt. Een nul-uren contract heeft toch geen opzegtermijn? Ze maken altijd iedereen wijs daar dat je na je ontslag nog een maand door moet werken. Onzin?

Dankjewel
Je zegt 29 september op. Wat betekend dat je tot en met 30 oktober moet werken. Er vanuitgaande dat het rooster van oktober klaar is kun je niet meer om de werkdagen van oktober heen. Mochten ze nog geen rooster hebben, wat me erg sterk lijkt, dan kun je inderdaad zeggen dat je in oktober niet meer werkt dan de minimale 0 uren per week.
  maandag 29 september 2008 @ 19:58:57 #23
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62005224
Ik heb ook een nulurencontract, maar mijn afdeling verdwijnt
Op zich niet heel erg, maar hoe zit het met het ontbinden van een contract? Ik vind het niet erg om dat een maand door te laten lopen, maar zitten er nog voordelen voor mij aan vast? Want de afdracht van al die premies enz. loopt wel door, maar dat kan niet van m'n loon afgetrokken worden. Hoe zit dat?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_62005381
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb ook een nulurencontract, maar mijn afdeling verdwijnt
Op zich niet heel erg, maar hoe zit het met het ontbinden van een contract? Ik vind het niet erg om dat een maand door te laten lopen, maar zitten er nog voordelen voor mij aan vast? Want de afdracht van al die premies enz. loopt wel door, maar dat kan niet van m'n loon afgetrokken worden. Hoe zit dat?
Je kunt er beter voor zorgen dat ze jou ontslaan.
  maandag 29 september 2008 @ 20:19:15 #25
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62005877
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:04 schreef erikkll het volgende:

[..]

Je kunt er beter voor zorgen dat ze jou ontslaan.
Nou, in principe gebeurt dat wel omdat ik nu eigenlijk nog als enige van de afdeling over ben gebleven omdat ik een nulurencontract heb. De rest is of overgeplaatst of krijgt een ontslagregeling aangeboden omdat ze een contract voor minimaal 8 uren hadden.

Maar wat zijn voor mij de positieve en negatieve consequenties als ik er op sta dat het contract doorloopt, ook al betekent dat dat ik niet kan werken en dus niet betaald krijg? Dat is een duidelijke consequentie, de andere dus
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')