abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:26:06 #201
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62026779
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.
Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten.
Dat is helemaal een ramp ja. Hoe die mensen ooit hun rijbewijs hebben kunnen krijgen. Eerst lekker bumperkleven achter een vrachtwagen die ze doordat ze zo kort erop zitten niet eens kan zien (de vrachtwagenchauffeur..) en dan vervolgens dat hondehok wielen naar links gooien zonder te kijken. Nekschot voor die mensen graag
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62026791
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto.
Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto. Geen trillend stuur en geen onderdelen die eraf flikkeren.
dat is nu juist de reden waarom ik geen 307 SW gekocht heb; die bak rammelt
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:33:19 #203
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_62026959
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:24 schreef rival het volgende:

[..]

nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto...
maar dan kijken ze, ohjee, die zit er dicht op... laat ik maar 110 gaan rijden
totaal niet beseffen dat achter die "klever" ongeveer nog 10 auto's moesten remmen en die de "klever" op zitten te drukken....
vaak zitten achter dat soort mensen echt rijen van 15+ auto's ... ik snap niet dat die mensen in hun spiegel kijken, en zich dan niet schamen... vette opstopping... ja maar ik ging de max hoor
Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_62027105
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.
of van die mensen (coentunnel anyone) die de hele tijd links rijden naast een vrachtwagen of bus. opeens beseffen dat ze bij de splitsing rechts moeten.. en dan ipv de bus/vrachtwagen inhalen...

alsnog gaan remmen en dan achterlangs die wagen eraf gaan (waardoor die gehele linkerrij moet remmen, totaal onnodig)
pi_62028338
Ik verbaas me werkelijk over het aantal mensen die menen andere weggebruikers op te voeden d.m.v. remmen op de snelweg of snelheid verminderen. Ik schaam me een beetje voor die groep, want ze zitten te zeuren over weggedrag van anderen en ze veroorzaken files en ongelukken.. It's amazing
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:09:08 #206
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62034457
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef draaijer het volgende:
Ik verbaas me werkelijk over het aantal mensen die menen andere weggebruikers op te voeden d.m.v. remmen op de snelweg of snelheid verminderen. Ik schaam me een beetje voor die groep, want ze zitten te zeuren over weggedrag van anderen en ze veroorzaken files en ongelukken.. It's amazing
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_62034640
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:28:02 #208
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_62035082
Deze week blijkt trouwens ook wel weer dat er een hoop automobilisten weer eens naar rijvaardigheidstraining mogen. Wat is nou precies het moeilijke van autorijden in regen. Paar druppies regen en het hele land weer vast. Alle bezitters van auto's met visje achterop het stemrecht ontnemen en het rijbewijs invorderen zou dit land al veel goed doen
pi_62036279
Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk om in de spiegel te kijken en een juiste inschatting te maken voordat je gaat inhalen. Als je ziet dat dan iemand met een veel hogere snelheid nadert dan het is heel makkelijk om gewoon even het gas los te laten en direct daarna pas in te halen. Echt hele kleine moeite en volgens de letter van de wet ook de enige juiste handeling. Je veroorzaakt dan geen gevaarlijke situatie en je hindert het andere verkeer dan niet tijdens het inhalen. Ja allebei regels die dan van toepassing zijn, ondanks dat jij 120 rijdt en de ander niet.
pi_62036735
Heb me vandaag ook weer zo lopen ergeren aan een aantal mensen.
Lui die, omdat het regent op een lange, overzichtelijke weg 70 gaan rijden terwijl je er 80 mag.
Helaas kon ik die debiel niet inhalen, maar je vraagt je toch echt af waarom ze zo rijden.

Of van die lui die bij het stoplicht echt 10 seconden nodig hebben om weg te rijden.
En dan geef je gas en zit je er vlak achter en dan zie je ze heel dom in de spiegel kijken met zo'n blik van "oow wat zou die auto achter me nou moeten"

Pff, rij gvd gewoon door.
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:17:45 #211
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62036753
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:03 schreef Vitalogy het volgende:
Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk om in de spiegel te kijken en een juiste inschatting te maken voordat je gaat inhalen. Als je ziet dat dan iemand met een veel hogere snelheid nadert dan het is heel makkelijk om gewoon even het gas los te laten en direct daarna pas in te halen. Echt hele kleine moeite en volgens de letter van de wet ook de enige juiste handeling. Je veroorzaakt dan geen gevaarlijke situatie en je hindert het andere verkeer dan niet tijdens het inhalen. Ja allebei regels die dan van toepassing zijn, ondanks dat jij 120 rijdt en de ander niet.
De enige die zichzelf hindert is diegene die met 120+ km/h inrijdt op het overige verkeer! Zolang mensen denken dat zodra ze de maximumsnelheid overtreden nog wel alle andere regelgeving van kracht is, kun je binnenkort de puinhoop opvegen! 'Maar agent, ik kwam van rechts (met een gangetje van 50 km/h de gelijkwaardige kruising over)' En het dan maar raar vinden dat er steeds van die bizarre ongevallen gebeuren.

Iedereen wil tenslotte veilig van A naar B!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:19:44 #212
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62036807
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:21:44 #213
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62036874
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb me vandaag ook weer zo lopen ergeren aan een aantal mensen.
Lui die, omdat het regent op een lange, overzichtelijke weg 70 gaan rijden terwijl je er 80 mag.
Helaas kon ik die debiel niet inhalen, maar je vraagt je toch echt af waarom ze zo rijden.

Of van die lui die bij het stoplicht echt 10 seconden nodig hebben om weg te rijden.
En dan geef je gas en zit je er vlak achter en dan zie je ze heel dom in de spiegel kijken met zo'n blik van "oow wat zou die auto achter me nou moeten"

Pff, rij gvd gewoon door.
Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen! Het lijkt erop dat jij dat hoofdstuk even gemist hebt in je theorieboekje.
pi_62037010
Punt is dat het ook veel gebeurd als de zon schijnt.
En ja ik weet dat het dan nog steeds mag maar ik vind het gewoon irritant, hou je gewoon aan de snelheid, klaar.
pi_62040302
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:21 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen! Het lijkt erop dat jij dat hoofdstuk even gemist hebt in je theorieboekje.
Iets te gladde banden mag ook niet
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:31:33 #216
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_62044928
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
Ja, als je te hard rijdt zonder op te letten, is de kans groter dat je een ongeluk krijgt dan wanneer je onder de max snelheid rijdt en wel oplet. Duh Hoe dom ben je?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_62045142
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

daar ging het eventjes niet om.
maar om het feit dat er werd gezegt dat de oorzaak bij de hoge snelheid ligt
pi_62045183
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:28 schreef Sigg het volgende:
Deze week blijkt trouwens ook wel weer dat er een hoop automobilisten weer eens naar rijvaardigheidstraining mogen. Wat is nou precies het moeilijke van autorijden in regen.
ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....
alsof de snelweg veranderd in een ijsbaan

voor die mensen heb ik maar 1 advies. haal die barum en wan-li onder je auto vandaan
pi_62047939
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Vraag me af waar je les gehad hebt...
Ik zie het al voor me:

"Meneer, wij zetten u aan de kant ivm overschrijding van de maximum snelheid."
- "Ja maar ja maar ik was aan het inhalen dus dan mag het "
"Aah excuses meneer Bosje bloemen? "
Alsof ze je daarvoor aan de kant zetten

Ik reed laatst rond 10 uur 's avonds op de snelweg. Vanwege het tijdstip was het behoorlijk leeg. Ik reed dus constant tussen de 120 en 130 (Vmax was 100). Achter me reed een politieauto, maar die hield me niet aan, maar hij kwam gewoon met 160 voorbij blazen (voor de goede orde, hij had geen zwaailicht en sirene aan)
pi_62048065
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Alsof ze je daarvoor aan de kant zetten

Ik reed laatst rond 10 uur 's avonds op de snelweg. Vanwege het tijdstip was het behoorlijk leeg. Ik reed dus constant tussen de 120 en 130 (Vmax was 100). Achter me reed een politieauto, maar die hield me niet aan, maar hij kwam gewoon met 160 voorbij blazen (voor de goede orde, hij had geen zwaailicht en sirene aan)
ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordt
pi_62048189
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:58 schreef rival het volgende:

[..]

ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordt
Klopt, laatst op wegmisbruikers ( ) was er iemand die reed constant 160 op een lege snelweg, maar wel op de linkerbaan. Toen kreeg hij een boete voor onnodig links rijden
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:54:58 #222
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_62056016
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef rival het volgende:

[..]

daar ging het eventjes niet om.
maar om het feit dat er werd gezegt dat de oorzaak bij de hoge snelheid ligt
Vaak is er bij een aanrijding niet één oorzaak, maar een combinatie van snelheid, onoplettendheid, weersomstandigheden, voertuigstatus, etc. bij betrokken. Feit is echter wel dat aanrijdingen met hogere snelheid vaak ernstigere gevolgen hebben en daarom wordt het redelijk hard aangepakt. Bovendien is een te hoge snelheid makkelijker te constateren dan dat iemand bijvoorbeeld een rit van twaalf uur achtereen erop heeft zitten
pi_62056257
Vandaag weer van die achterlijke linksrijders, en dan verbaasd kijken als je er rechts voorbij rijdt.
Zelfs toen er een ambulance aankwam (ik had die al van kilometers ver gezien) bleven ze links hangen, want ze snapten niet dat het slimmer was om even rechts achter de stoet aan te sluiten zodat de ambulance door kan rijden, elke seconde telt! Ik ben daarna overigens op afstand maar achter die ambulance blijven hangen, vrij baan voor mij!
pi_62076047
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

De langzame gasten proberen (zie dit topic al als voorbeeld) de anderen op te voeden?! Dus die zijn toch echt het gevaar kan ik je vertellen
pi_62076645
Ik zie anders dagelijks dat juist de mensen die de verkeerssituaties niet in kunnen schatten, vaak rechts rijden en pas naar de linkerstrook gaan als ze haast tegen een vrachtwagen rijden. Dagelijks. En dan vaak lekker 100 blijven rijden, omdat ze dat toch al reden. Rot alstjeblieft op van de weg. Iemand die met 120 een vrachtwagen inhaalt, prima, maar zulke zondagsrijders zijn heel wat linker en irritanter dan mensen die 150-160 rijden. Die zijn je in 1 seconde voorbij en zie je niet meer terug.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')