Dat is helemaal een ramp ja. Hoe die mensen ooit hun rijbewijs hebben kunnen krijgen. Eerst lekker bumperkleven achter een vrachtwagen die ze doordat ze zo kort erop zitten niet eens kan zien (de vrachtwagenchauffeur..) en dan vervolgens dat hondehok wielen naar links gooien zonder te kijken. Nekschot voor die mensen graagquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.
Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten.
dat is nu juist de reden waarom ik geen 307 SW gekocht heb; die bak rammeltquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto.
Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto. Geen trillend stuur en geen onderdelen die eraf flikkeren.
Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:24 schreef rival het volgende:
[..]
nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto...
maar dan kijken ze, ohjee, die zit er dicht op... laat ik maar 110 gaan rijden
totaal niet beseffen dat achter die "klever" ongeveer nog 10 auto's moesten remmen en die de "klever" op zitten te drukken....
vaak zitten achter dat soort mensen echt rijen van 15+ auto's ... ik snap niet dat die mensen in hun spiegel kijken, en zich dan niet schamen... vette opstopping... ja maar ik ging de max hoor
of van die mensen (coentunnel anyone) die de hele tijd links rijden naast een vrachtwagen of bus. opeens beseffen dat ze bij de splitsing rechts moeten.. en dan ipv de bus/vrachtwagen inhalen...quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:33 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik heb het een keer meegemaakt dat terwijl ik bezig was een vrachtwagen in te halen de turbo sensor het begaf... en dan rijdt je opeens 100 naast een vrachtwagen met een hele rij achter je. Ik schaamde me idd dood, dus maar de paniek lichten aangezet en maar de vluchtstrook op gegaan.
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef draaijer het volgende:
Ik verbaas me werkelijk over het aantal mensen die menen andere weggebruikers op te voeden d.m.v. remmen op de snelweg of snelheid verminderen. Ik schaam me een beetje voor die groep, want ze zitten te zeuren over weggedrag van anderen en ze veroorzaken files en ongelukken.. It's amazing
Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
De enige die zichzelf hindert is diegene die met 120+ km/h inrijdt op het overige verkeer! Zolang mensen denken dat zodra ze de maximumsnelheid overtreden nog wel alle andere regelgeving van kracht is, kun je binnenkort de puinhoop opvegen! 'Maar agent, ik kwam van rechts (met een gangetje van 50 km/h de gelijkwaardige kruising over)' En het dan maar raar vinden dat er steeds van die bizarre ongevallen gebeuren.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:03 schreef Vitalogy het volgende:
Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk om in de spiegel te kijken en een juiste inschatting te maken voordat je gaat inhalen. Als je ziet dat dan iemand met een veel hogere snelheid nadert dan het is heel makkelijk om gewoon even het gas los te laten en direct daarna pas in te halen. Echt hele kleine moeite en volgens de letter van de wet ook de enige juiste handeling. Je veroorzaakt dan geen gevaarlijke situatie en je hindert het andere verkeer dan niet tijdens het inhalen. Ja allebei regels die dan van toepassing zijn, ondanks dat jij 120 rijdt en de ander niet.
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg wordt veroorzaakt door te hard rijden. Dit was gebleken uit een rapport uit 2004.
Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen!quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb me vandaag ook weer zo lopen ergeren aan een aantal mensen.
Lui die, omdat het regent op een lange, overzichtelijke weg 70 gaan rijden terwijl je er 80 mag.
Helaas kon ik die debiel niet inhalen, maar je vraagt je toch echt af waarom ze zo rijden.
Of van die lui die bij het stoplicht echt 10 seconden nodig hebben om weg te rijden.
En dan geef je gas en zit je er vlak achter en dan zie je ze heel dom in de spiegel kijken met zo'n blik van "oow wat zou die auto achter me nou moeten"
Pff, rij gvd gewoon door.
Iets te gladde banden mag ook nietquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:21 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Die 80 km/h mag je er alleen mits de weersomstandigheden het toelaten. Als deze chauffeur besluit dat de weeromstandigheden niet dusdanig zijn dat de aangegeven maximumsnelheid gereden kan worden (bijvoorbeeld door regen icm extreme spoorvorming of iets te gladde banden), dan is het zijn/haar goed recht om iets zachter te cruisen!Het lijkt erop dat jij dat hoofdstuk even gemist hebt in je theorieboekje.
Ja, als je te hard rijdt zonder op te letten, is de kans groter dat je een ongeluk krijgt dan wanneer je onder de max snelheid rijdt en wel oplet. Duhquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
daar ging het eventjes niet om.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De oorzaak kan wel ergens anders liggen, maar de gevolgen van het te hard rijden zijn vele malen desastreuzer dan van een klap met de aangegeven snelheid en goed opletten!
ik snap het ook niet. er vallen een paar druppels uit de lucht en ik zie iedereen zijn ruitenwissers op standje turbo zetten en de snelheid halveren.....quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:28 schreef Sigg het volgende:
Deze week blijkt trouwens ook wel weer dat er een hoop automobilisten weer eens naar rijvaardigheidstraining mogen. Wat is nou precies het moeilijke van autorijden in regen.
Alsof ze je daarvoor aan de kant zettenquote:Op maandag 29 september 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Vraag me af waar je les gehad hebt...
Ik zie het al voor me:
"Meneer, wij zetten u aan de kant ivm overschrijding van de maximum snelheid."
- "Ja maar ja maar ik was aan het inhalen dus dan mag het "
"Aah excuses meneerBosje bloemen? "
ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordtquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Alsof ze je daarvoor aan de kant zetten
Ik reed laatst rond 10 uur 's avonds op de snelweg. Vanwege het tijdstip was het behoorlijk leeg. Ik reed dus constant tussen de 120 en 130 (Vmax was 100). Achter me reed een politieauto, maar die hield me niet aan, maar hij kwam gewoon met 160 voorbij blazen(voor de goede orde, hij had geen zwaailicht en sirene aan)
Klopt, laatst op wegmisbruikers (quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:58 schreef rival het volgende:
[..]
ietsjes te hard rijden vinden ze ook niet erg.... erger vinden ze het als je op de linkerbaan net zo hard rijd als op de rechterbaan gereden wordt
Vaak is er bij een aanrijding niet één oorzaak, maar een combinatie van snelheid, onoplettendheid, weersomstandigheden, voertuigstatus, etc. bij betrokken. Feit is echter wel dat aanrijdingen met hogere snelheid vaak ernstigere gevolgen hebben en daarom wordt het redelijk hard aangepakt. Bovendien is een te hoge snelheid makkelijker te constateren dan dat iemand bijvoorbeeld een rit van twaalf uur achtereen erop heeft zittenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef rival het volgende:
[..]
daar ging het eventjes niet om.
maar om het feit dat er werd gezegt dat de oorzaak bij de hoge snelheid ligt
De langzame gasten proberen (zie dit topic al als voorbeeld) de anderen op te voeden?! Dus die zijn toch echt het gevaar kan ik je vertellenquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Files en ongelukken worden veroorzaakt door mensen die andere weggebruikers in gevaar brengen. Dit kan door te langzaam én door te snel rijden. Helaas verwijten beiden groepen dit nog al eens mekaar in deze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |