abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2008 @ 13:12:54 #1
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_61968376

groot

groot

groot

groot

kennis van ons heeft ze (zijn er 2) meegenomen uit Turkije
ze lijken nogal veel op deze soort: Yellow Desert Scorpion ook wel Androctonus australis genoemd. Ze lijken er nogal op, en komen ook voor in het Midden Oosten (oa Turkije).
Als het werkelijk de Yellow Desert Scorpion is, dan is ie een van de dodelijkste ter wereld

wat zullen we er mee doen?

edit:
quote:
Dit is de op 1 na giftigste schorpioen ter wereld, op de death stalker (leiurus sp.) na.. Er is maar 1 soort die even giftig is als de Australis en dat is de amerikaanse centroides gracilis De sypthomen van een steek zijn,duizeligheid,pijn,oedeemvorming,verlies van bewustzijn,tunnelvizie en soms de dood. Daarnaast zijn deze schorpioenen ZEER aggersief en zeer snel.
woeps

-NOTE: ik bezit deze beesten niet zelf, een kennis van ons heeft ze, en heeft geen idee wat ze er mee aan moet-

[ Bericht 9% gewijzigd door moonmovies op 28-09-2008 13:42:26 ]
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  Moderator / Miss SHO zondag 28 september 2008 @ 13:15:46 #2
22592 crew  Ole
pi_61968421
F&F?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2008 @ 13:16:07 #3
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_61968429
tja, ik heb gezegd da ik ze nie hoef, maar ik wil ze toch graag helpen
www.theinvision.nl
pi_61968671
Zou ze gewoon weggeven....

http://www.serpo.nl/schorpioen.html

En die kennissen van je een trap onder hun hol verkopen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61969200
Niemand vraagt zich hier af HOE ze die schorpioenen hebben meegenomen? Bij deze TS antwoorden bitte.
pi_61969265
in dat flesje van de eerste pic dacht ik
gr gr
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2008 @ 14:01:35 #7
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_61969278
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Niemand vraagt zich hier af HOE ze die schorpioenen hebben meegenomen? Bij deze TS antwoorden bitte.
Ze hadden die beesten in een flesje gestopt, en in de ruimbagage gedaan zeiden ze
Tja, ik vond het nogal sneu om ze gewoon te laten stikken met die beesten, aangezien ze ze speciaal voor mij hadden meegenomen
Ik was namelijk in de zomer naar Turkije geweest, en ben daar naar die beesten gaan zoeken, want ik wou dr wel n foto van maken, toen dachten die kennisen mij te verassen door dr een mee te nemen. Niet dat ik er om gevraagd heb
www.theinvision.nl
  zondag 28 september 2008 @ 14:09:41 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61969469
Schorpioenen zijn niet per definitie dodelijk. Alleen als je oud ben, erg jong bent, of een slecht hart hebt. Een volwassen persoon kan prima een schorpioen steek koppen. Durf discovery channel te kijken.
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2008 @ 15:24:22 #9
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_61971503
op internet wordt overal verteld dat deze schorpioen de op een na dodelijkste is en dat een beet dodelijk kan zijn...
www.theinvision.nl
pi_61971579
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:09 schreef Bob-B het volgende:
Schorpioenen zijn niet per definitie dodelijk. Alleen als je oud ben, erg jong bent, of een slecht hart hebt. Een volwassen persoon kan prima een schorpioen steek koppen. Durf discovery channel te kijken.
Een hele tijd doodziek zijn was inderdaad de 3e optie, maar of iemand daar nu op zit te wachten.

Ik zou die beesten doodmaken, straks ontsnappen ze en wie weet wat er dan kan gebeuren. Safety first.
  zondag 28 september 2008 @ 15:58:50 #11
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_61972335
Stichting Koudbloedigen Opvang Serpo in Delft.

Beetje googelen en zie het resultaat.

En vertel je kennissen er ff bij dat het ontzettend dom en gevaarlijk is om dieren illegaal in te voeren! Schorpioenen leven niet voor niks niet in Nederland!

Heel triest dit!
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_61972403
Aan de scharen te zien heb je hier wel te maken met een iets giftigere soort.
Bij schorpioenen geldt meestal hoe dunner/ smaller de scharen, hoe giftiger de soort
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 28 september 2008 @ 16:34:38 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61973415
Ik zou inderdaad, zoals ook al eerder hierboven genoemd, contact opnemen met een reptielen opvang oid. Die kunnen ze wellicht overnemen en nog een fatsoenlijk huis bieden.

En, sorry moet het toch even kwijt, wat een achterlijke kennissen heb jij!! Echt, die gedachtengang: "hij wilde een fototje, dus laat ik die beestjes illegaal meesmokkelen naar Nederland"...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61973797
Zeg trouwens ook maar even tegen je kennis dat schorpioenen ontzettend sterk zijn en het niet de eerste keer zou zijn dat ze de dop van hun fles of terrarium wrikken. Van mijn man, die deze beesten kent van thuis (=een bergdorp in Nagorno Karabach). Hij raadt een hamer aan verder.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61974807
Als een schorpioen kleine 'klauwe' heeft en een dikke staart (zoals deze) dan is ie dodelijker. Andersom zijn ze minder dodelijk maar dan nog kan elke schorpioen beet dodelijk zijn als je hart er niet tegen kan. In Irak waar ik zit zie ik constant http://www.ub.ntnu.no/scorpion-files/scorpions_iraq.php de bovenste. Die zijn zeker wel giftig.
So here I was right...
  zondag 28 september 2008 @ 18:59:22 #16
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61976754
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:24 schreef moonmovies het volgende:
op internet wordt overal verteld dat deze schorpioen de op een na dodelijkste is en dat een beet dodelijk kan zijn...
kan dodelijk zijn is niet per definitie hetzelfde als dodelijk, wat ik al zei, oude mensen, jonge kinderen of als je iets aan je hart hebt, dat zijn de categoriën die zo'n prikje niet terug gaan koppen.
  zondag 28 september 2008 @ 19:01:40 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61976824
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:38 schreef moonmovies het volgende:
volgens zijn het 2 Yellow Desert Scorpions, en deze zijn zeer dodelijk , maar een reptielen opvang lijkt mij het beste
Ja, doen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 28 september 2008 @ 19:22:09 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61977253
Even een opruimslotje, daarna gaat ie door naar F&F
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_61977352
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:22 schreef Klonk het volgende:
Even een opruimslotje, daarna gaat ie door naar F&F
Mijn chloor opmerking was aardig serieus, aangezien het mij een zaak lijkt zo snel mogelijk van deze wezentjes af te komen
  zondag 28 september 2008 @ 19:26:46 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_61977381
neuh, zolang er fatsoenlijke opties zijn zoals die opvang is het doden van dieren geen oplossing
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_61977407
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:26 schreef Klonk het volgende:
neuh, zolang er fatsoenlijke opties zijn zoals die opvang is het doden van dieren geen oplossing
Ik zou die beesten echt geen 2 uur in huis willen hebben. Ik weet niet of ze beschermd zijn, maar ik zou er toch zo snel mogelijk op een dergelijke manier van af zien te komen dat niet 1 van de buurkinderen ze ook nog in de zandbak tegen kan komen
pi_61978151
Ik zou heel hard wegrennen en de politie bellen je weet niet met wat voor gevaar je te maken hebt dus sowieso professionals inschakelen. Of ze doodmaken, maar dat mag je schijnbaar niet zeggen.

Waar zitten ze nu in dan? Het lijkt alsof ze gewoon in een schoenendoos zitten ofzo. Wie had het slimme idee ze uit de fles te laten voor jullie wisten hoe gevaarlijk ze waren?
pi_61978347
Zo snel en effectief mogelijk doodmaken zou ook mijn eerste reactie zijn. Noem het een fobie maar schorpioenen zijn de enige beesten die ik dood en gedroogd of levend en achter glas nog altijd eng vind.

Wel ben ik erg nieuwsgierig hoe ze die beesten in een fles kregen, vriendelijk vragen heeft vast geen effect.
  zondag 28 september 2008 @ 20:03:32 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61978471
Ik zou er één bij je schoonmoeder in d'r schoen stoppen. En ééntje in de binnenzak van die knakker die ze je gegeven heeft.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_61978512
Ik mag hopen dat ie gestoken wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')