Ik stoor me niet snel aan mensen, maar waarom is het nou dat zodra er iets geels voorrijdt met een beperkt aantal zitplaatsen, elk fatsoen blijkbaar overboord kan bij sommige mensen?
De bloemlezing van vandaag:
De trein is vol, heel vol. Er moeten dus veel mensen uit. Uiteraard betekent dit voor de gemiddelde Nederlander niet dat je dan even plaatsmaakt, integendeel. Met een domme herkauwerige blik blijft het vee dat de trein in wil staan kijken hoe de kudde die eruit
wil er niet uit
kan omdat het perron volgemetseld staat met henzelf.
Na een lekker potje ellebogen slaag je er dan in om je een coupé in te wurgen. De coupé is vol, heel vol. Er moeten dus veel mensen zitten. Uiteraard is het desondanks teveel moeite om plek te maken voor het overschot aan reizigers door bijvoorbeeld rugzakken, Burger King-maaltijden, poezenmanden ("Dit is ook een levend wezen!"

) en overige have van de zittingen naast je weg te halen.
Een chagrijnig lelijk spichtig wijffie gaat een minuut met me in discussie over haar koffer. Ik moet maar staan, opdat haar koffer kan zitten. Ik help haar uiteindelijk uit de droom en de koffer netjes opzij te zetten, waarop ze me dood probeert te kijken en zuchtend en zeikend berust. De trut stapt 7 minuten verderop uit de boemel overigens na een vermakelijke worsteling met medereizigers, haar bagage en haar humeur, dus was het dat gezeik waard denk ik dan.
Had ik het al over scholieren gehad (in deze specifieke context dan, want ik heb reeds vele malen geventileerd dat ik ze in het verkeer een nekschot toewens zodra ik het wit van hun ogen zie)? Kijk, het briesende hert met de koffer is net weg, en dan zoef je lekker lezend met links van je kots op de grond en rechts een volgekwijlde (hopelijk) ruit en een ruftende prullenmand genietend van gesprekken als "Wat doe jij met Suikerfeest?" -"Neuken" richting thuis. Totdat er een brugklas à 85 dB binnenkomt en de coupé in een apenkooi verandert
Uitstappen is ook altijd een avontuur, niet in het minst omdat er altijd wel een uitgesherriede kut met bijbehorende Grasduinen-penis midden in de spits met matchende fietsen ter grootte van een Harley Davidson met zijspan op het balkon staan te trappelen om het Neerlandsch landschap nader te verkennen vanaf te pedalen of er is een kakker die zijn vouwfiets alvast tegen jouw schenen uitvouwt, of agressieve bejaarden die hun wandelstok in je mond stoppen omdat ze erin willen voordat jij eruit bent.
En dat zijn dan dezelfde bejaarden die bevend in de lens van de camera waterogend vertellen "dat het toch wat is tegenwoordig". Waar gaat in godsnaam die knop om bij mensen in de trein? Wekt het geel een petit mal op ofzo?
En ja,

OV

maar het is gratis en ik sta nooit in de file dus laten we dat rondje even overslaan, kee?
[ Bericht 0% gewijzigd door Mwanatabu op 26-09-2008 22:11:19 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team