abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2008 @ 18:13:39 #176
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64540539
Geinig, de meisjes uit mijn idfaploegje zijn me nog niet vergeten. Happy newyear
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 25 januari 2009 @ 21:50:15 #177
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65400254
Vandaag naar IDFA on Tour geweest in het filmhuis in Den Haag. Erg mooi, alleen jammer dat Burma VJ afviel, omdat deze in april bij Movies that matter wordt vertoond. Calling ET vond ik zelf niet geweldig... veel potentie voor een verhaal bij mensen die op zoek zijn naar buitenaards leven, maar het kwam voor mij niet uit de verf; te veel details voor een festivalfilm, eerder iets voor Discovery Channel ofzo.

Van Lady Kul had ik me meer voorgesteld. Vond 'm mooi, maar sommige stukken waren echt te lang. Niet heel bijzonder daardoor.

De animated docu Slaves was prachtig, erg indrukwekkend. Ik had zelf nog nooit zoiets gezien en ik vond dat de combinatie van een echt interview met sobere tekeningen ontzettend binnenkwam. Mooi!

Ook ge-no-ten van On the Way to School, over een piepjonge Turkse schoolmeester in een dorpje in Oost-Turkije, waar bijna alle kinderen alleen maar Kurdisch spreken. Ontroerend, grappig, hartverwarmend, zinloos, lief, intiem en met schitterende beelden. Alleen voor deze film is IDFA on tour al de moeite waard, wat mij betreft!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 23:09:16 #178
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_71475367
Voor de geïnteresseerden: Man On Wire is deze zondag om 22u00 te zien op BBC2. Wat ik er eerder over schreef:
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:24 schreef UIO_AMS het volgende:
<knip>
Vervolgens wat gaan eten met een andere zaalwacht en daarna zijn we de VPRO-zaal ingeslopen om Man On Wire te bekijken. Geweldige docu over een man die in de jaren '70 tussen een aantal bekende gebouwen (Notre Dame in Parijs en de Harbour Bridge in Sydney) over een koord danste, wat uiteindelijk eindigde in een balanceer-act tussen de Twin Towers. Met zweet in m'n handen en plaatsvervangende vertigo zitten kijken. Documentaires met geobsedeerde en / of markante personen doen het altijd goed bij mij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')