quote:Overdag en doordeweeks heb je grote kans dat een zaal niet uitverkocht is. En een dag voor de voorstelling gaan de laatste kaarten in de vrije verkoop. Maar dat wist je als kassamedewerkster natuurlijk ook wel.
quote:Op zondag 30 november 2008 09:15 schreef alexis_ het volgende:
Heb gelukkig vrijdag en gister toch nog een aantal films in kunnen halen.
Aan het begin van het festival zijn er maar weinig die niet komen opdagen, maar al naar gelang het festival vordert worden het er meer en meer. Veel gasten en medewerkers die een kaartje hebben gehaald, hebben er ook wel eens genoeg van en besluiten om dan toch maar niet naar de screening te gaan.quote:Dat uitverkopen.. ik vraag me nog steeds af of echt alle kaarten worden verkocht. Ik merkte het al bij de eerste film die ik zag, (het populaire Carmen meets Borat), maar ook vrijdag en gister was bv de voorste rij nog helemaal vrij. Als kassamiep weet ik dat er sowieso 6 nooit de deur uitgaan, omdat die zijn gereserveerd voor de productie-regie-leiding. Maar de rest dan? Komen er echt zoveel mensen constant niet opdagen?
Ik praat hier over 20 stoelen, minimaal.
Ik had het ook aan het begin van het topic genoemd.quote:Ik had al een vermoeden dat je zaalwacht of publieksprijs deed. Dat lijkt mij ook de beste functie als je veel films (gedeeltelijk) wil zien. Ik had hetzelfde met publieksprijs vorig jaar.
Ah, je had nog iets toegevoegd.quote:Op zondag 30 november 2008 09:15 schreef alexis_ het volgende:
Kassawerk was erg leuk bij IDFA. Veel contact met de bezoeker (vooral als je foto's moest makenHilarische momenten) en de gastenkassa is leuk, omdat je dan regisseurs en producenten aan je kassa krijgt... maar het is niet voor herhaling vatbaar. Het is veel stressen, de hele dag eigenlijk bezig zijn en 's avonds kei moe tijdens je filmmoment. Aan het eind van de week, gister dus zat ik er echt helemaaaal doorheen.
Volgend jaar weer een simpele functie.
Hulde aan jullie hoorquote:Op zondag 30 november 2008 10:54 schreef Aoristus het volgende:
Ha, simpele baantjes![]()
die publieksprijs heeft de allerminste verantwoordelijkheid. Voorheen zag je geregeld een plastic bak op de afvalbakken staan, omdat die persoon dan zelf even een filmpje was gaan kijken.
De catering hebben ze inmiddels uit handen gegeven, dat was ook altijd wel een leuk team.
Blijft over, dagkrantverspreiding, dat kost je hoogstens een uurtje per dag (behalve als het sneeuwt dan).
Het schijnt bij andere festivals wel zo geregeld te zijn dat mensen net zoveel krijgen als achter de kassa bij de AH. Nu is het alleen lonend voor diegene die achter de kassamensen staat te troubleshooten.quote:Op zondag 30 november 2008 15:07 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hulde aan jullie hoor, echt !
Maar wat ik me afvraag is wrom ze, nu het steeds meer popie en voller wordt,
geen gebruik maken van betaalde krachten ?
Leuk hoor, even tussendoor je uit de sloffen werken met als beloning een t'shirt, een vrijpas en een feest.
Maar tis eig niet ok ! ( mijn mening dat is)
Ik vond de beloning prima. 15 euro per dienst, reiskostenvergoeding, eten gratis, (a menu's van 10-12 euro) drinken gratis en alle films gratis. Plus, makkelijk binnen kunnen komen bij films die uitverkocht zijn. Ik heb de hele week geen cent uitgegeven en toch een goede tijd beleefd.quote:Leuk hoor, even tussendoor je uit de sloffen werken met als beloning een t'shirt, een vrijpas en een feest.
Maar tis eig niet ok ! ( mijn mening dat is)
Niet bij mij in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:53 schreef femmeChantal het volgende:
Het is me dit jaar (alweer...) niet gelukt om naar de IDFA te gaan. Daarom ben ik nu aan het kijken of ik naar the best of IDFA on tour kan gaan. Op de IDFA-website staat wanneer en in welke steden IDFA on tour draait, maar niet welke films hiervoor zijn geselecteerd. Is dit al bekend?
Ah, oke, zal de site in de gaten houden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet bij mij in ieder geval.
Ik ga (hopelijk) weer naar IDFA on tour. Wie heeft bovenstaande films gezien?quote:Dit jaar is voor The Best of IDFA on Tour een selectie gemaakt uit de volgende films*:
Burma VJ - Reporting From a Closed Country (Denemarken, Zweden, Engeland, Norwegen, 90 minuten) van Anders Østergaard.
Lady Kul el Arab (Israël, 56 minuten) van Ibtisam Mara´ana.
Slaves - An Animated Documentary (Zweden, Noorwegen, Denemarken, 15 minuten) van David Aronowitsch en Hanna Heilborn.
On the Way to School (Turkije, Nederland, 80 minuten) van Orhan Eskikoy en Özgür Dogan.
Calling E.T. (Nederland, 57 minuten) van Prosper de Roos.
Alleen Lady Kul El Arab gezien:quote:Op woensdag 31 december 2008 09:40 schreef Hik het volgende:
Ik ga (hopelijk) weer naar IDFA on tour. Wie heeft bovenstaande films gezien?
Burma VJ was wel één van de toppers van het festival hoorde ik van veel medevrijwilligers.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Lady Kul El Arab
We volgen de deelname van een Arabische schone aan de Israelische Miss Arab verkiezing. Zij komt van een minderheidsgroepering binnen de Arabische gemeenschap en haar volk heeft veel moeite met de miss-verkiezing. Vooral het gedeelte van de badpakronde is een moeilijk punt.
Niet bijzonder goed of slecht te noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |