abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63639218
quote:
Overdag en doordeweeks heb je grote kans dat een zaal niet uitverkocht is. En een dag voor de voorstelling gaan de laatste kaarten in de vrije verkoop. Maar dat wist je als kassamedewerkster natuurlijk ook wel.

Heb gelukkig vrijdag en gister toch nog een aantal films in kunnen halen.

Dat uitverkopen.. ik vraag me nog steeds af of echt alle kaarten worden verkocht. Ik merkte het al bij de eerste film die ik zag, (het populaire Carmen meets Borat), maar ook vrijdag en gister was bv de voorste rij nog helemaal vrij. Als kassamiep weet ik dat er sowieso 6 nooit de deur uitgaan, omdat die zijn gereserveerd voor de productie-regie-leiding. Maar de rest dan? Komen er echt zoveel mensen constant niet opdagen?

Ik praat hier over 20 stoelen, minimaal.

Ik had al een vermoeden dat je zaalwacht of publieksprijs deed. Dat lijkt mij ook de beste functie als je veel films (gedeeltelijk) wil zien. Ik had hetzelfde met publieksprijs vorig jaar.

Kassawerk was erg leuk bij IDFA. Veel contact met de bezoeker (vooral als je foto's moest maken Hilarische momenten) en de gastenkassa is leuk, omdat je dan regisseurs en producenten aan je kassa krijgt... maar het is niet voor herhaling vatbaar. Het is veel stressen, de hele dag eigenlijk bezig zijn en 's avonds kei moe tijdens je filmmoment. Aan het eind van de week, gister dus zat ik er echt helemaaaal doorheen.

Volgend jaar weer een simpele functie.

[ Bericht 25% gewijzigd door alexis_ op 30-11-2008 09:22:34 ]
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 09:19:08 #152
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63639237
Gisteren dus Pinuccio Lovero. A Midsummer Death's Dream gezien. Een leuke vrolijke film die ook niet te lang duurt. Iets waar veel docu's op het festival wel last van hebben. Mooie beelden, vermakelijke mensen. Bij de eerste scènes dacht ik naar een gewone arthouse film te kijken, maar dat duurde niet lang.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 09:23:43 #153
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63639256
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:15 schreef alexis_ het volgende:
Heb gelukkig vrijdag en gister toch nog een aantal films in kunnen halen.
quote:
Dat uitverkopen.. ik vraag me nog steeds af of echt alle kaarten worden verkocht. Ik merkte het al bij de eerste film die ik zag, (het populaire Carmen meets Borat), maar ook vrijdag en gister was bv de voorste rij nog helemaal vrij. Als kassamiep weet ik dat er sowieso 6 nooit de deur uitgaan, omdat die zijn gereserveerd voor de productie-regie-leiding. Maar de rest dan? Komen er echt zoveel mensen constant niet opdagen?

Ik praat hier over 20 stoelen, minimaal.
Aan het begin van het festival zijn er maar weinig die niet komen opdagen, maar al naar gelang het festival vordert worden het er meer en meer. Veel gasten en medewerkers die een kaartje hebben gehaald, hebben er ook wel eens genoeg van en besluiten om dan toch maar niet naar de screening te gaan.
quote:
Ik had al een vermoeden dat je zaalwacht of publieksprijs deed. Dat lijkt mij ook de beste functie als je veel films (gedeeltelijk) wil zien. Ik had hetzelfde met publieksprijs vorig jaar.
Ik had het ook aan het begin van het topic genoemd.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 09:26:39 #154
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63639273
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:15 schreef alexis_ het volgende:
Kassawerk was erg leuk bij IDFA. Veel contact met de bezoeker (vooral als je foto's moest maken Hilarische momenten) en de gastenkassa is leuk, omdat je dan regisseurs en producenten aan je kassa krijgt... maar het is niet voor herhaling vatbaar. Het is veel stressen, de hele dag eigenlijk bezig zijn en 's avonds kei moe tijdens je filmmoment. Aan het eind van de week, gister dus zat ik er echt helemaaaal doorheen.

Volgend jaar weer een simpele functie.
Ah, je had nog iets toegevoegd.

Iedereen is aan het einde van zo'n festival wel redelijk gaar. Ik moet vandaag nog een dienst draaien.

En vanavond natuurlijk naar het vrijwilligersfeest.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 30 november 2008 @ 10:54:49 #155
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63639794
Ha, simpele baantjes

die publieksprijs heeft de allerminste verantwoordelijkheid. Voorheen zag je geregeld een plastic bak op de afvalbakken staan, omdat die persoon dan zelf even een filmpje was gaan kijken.
De catering hebben ze inmiddels uit handen gegeven, dat was ook altijd wel een leuk team.
Blijft over, dagkrantverspreiding, dat kost je hoogstens een uurtje per dag (behalve als het sneeuwt dan).
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 30 november 2008 @ 14:56:57 #156
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63644195
The Return of the War room

De mediatruukjes van de campagne die Bill Clinton in 1992 voerde, is tegenwoordig gemeengoed geworden en wordt zelfs als vanzelfsprekend beschouwd. Knikkende mensen bevestigen de boodschap die de kandidaat overbrengt, dat soort dingen. Het team van voor en tegenstanders kijken terug op een mooie tijd, waarin deze zaken nog als experimenteel gezien werd.
Inmiddlels is The war room een begrip dat wereldwijd wordt gebruikt voor het strategische verzamelpunt van waaruit campagne gevoerd wordt, al dan niet onder dezelfde benaming.
pi_63644384
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:54 schreef Aoristus het volgende:
Ha, simpele baantjes

die publieksprijs heeft de allerminste verantwoordelijkheid. Voorheen zag je geregeld een plastic bak op de afvalbakken staan, omdat die persoon dan zelf even een filmpje was gaan kijken.
De catering hebben ze inmiddels uit handen gegeven, dat was ook altijd wel een leuk team.
Blijft over, dagkrantverspreiding, dat kost je hoogstens een uurtje per dag (behalve als het sneeuwt dan).
Hulde aan jullie hoor , echt !
Maar wat ik me afvraag is wrom ze, nu het steeds meer popie en voller wordt,
geen gebruik maken van betaalde krachten ?
Leuk hoor, even tussendoor je uit de sloffen werken met als beloning een t'shirt, een vrijpas en een feest.
Maar tis eig niet ok ! ( mijn mening dat is)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 17:51:57 #158
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63647799
380 vrijwilligers vervang je niet zomaar door wat betaalde krachten. Plus nu krijg je gemotiveerde mensen in plaats van één of ander studentje of uitzendhulp die volkomen ongeïnteresseerd z'n werk doet.

Voor mij is het waardevol, omdat ik me anderhalve week per jaar begeef in een totaal andere sociale omgeving. Leuke mensen met wie ik een bepaalde interesse deel. Sommigen van deze groep zie ik nu ook een paar keer per jaar buiten het IDFA. Al die andere zaken (t-shirt, vrijpas, feesten) zijn natuurlijk ook leuk, maar voor mij dus van ondergeschikt belang. Niets weegt op tegen dat sociale netwerk dat je er aan overhoudt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 30 november 2008 @ 18:33:21 #159
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63648703
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:07 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Hulde aan jullie hoor , echt !
Maar wat ik me afvraag is wrom ze, nu het steeds meer popie en voller wordt,
geen gebruik maken van betaalde krachten ?
Leuk hoor, even tussendoor je uit de sloffen werken met als beloning een t'shirt, een vrijpas en een feest.
Het schijnt bij andere festivals wel zo geregeld te zijn dat mensen net zoveel krijgen als achter de kassa bij de AH. Nu is het alleen lonend voor diegene die achter de kassamensen staat te troubleshooten.
Nou ja, interesseert me niet zoveel.
Qua luxe zou je kunnen klagen over de 700.000 euro die er in 10 dagen wordt opgehaald voor een festival als het IDFA, terwijl er overal kaartjes liggen met de tekst: word begunstiger van het idfa. Het ligt aan jezelf hoe je zaken waardeert.
Voor mij is het belangrijk dat Amsterdam tenminste nóg iets organiseert wat de massa kan ontstijgen. Anderen die liever Marco Borsato op het Rembrantplein verwelkomen of die een homokerst toejuichen, doen het maar op hun manier. Daar heb ik dan weer niets mee.

Kindertjes in Afrika hebben honger en de daklozen op het Waterlooplein kregen een week lang de niet opgegeten broodjes.

Net heb ik nog gezien: RIP: A Remix Manifesto
Iedereen vond dit zo geweldig, ik vond het strontvervelend. Iemand die closed source en intellectueel eigendom via muziek uitlegt. Had ook wel in een kwartiertje gekund, ik heb dat soort stukjes over gebruiksrecht in het verleden wel genoeg gelezen en ik vind samplen voor House of R&B niet bepaald vernieuwend, zoals de maker van deze docu dat wel van zichzelf vindt.

Voor de liefhebber, dit is dat ventje die zo illegaal maar progressief bezig heet te zijn,
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 18:48:33 #160
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63648972
O ja, ik heb ook nog Maradona by Kusturica gezien tijdens m'n dienst net. Leuke docu, jammer van de animaties.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 30 november 2008 @ 18:52:29 #161
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63649036
Good man! Ik hoor zo wel wat je er van vond
  maandag 1 december 2008 @ 13:35:55 #162
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63666750
En weer een jaartje afgesloten. Leuk feestje gister, beetje dronken geworden, nu spijt, ik ga weer in winterslaap.
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 16:09:22 #163
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63670874
Nergens spijt van. Wel moe. Ben net een uurtje op kantoor.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63677982
Ik was om 8 uur op hoor
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 09:05:10 #165
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63688548
Jij hebt dan ook een nieuwe baan. Gefeliciteerd nog.

Gisteravond is bij mij de fysieke vermoeidheid pas echt goed toegeslagen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:15:46 #166
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63689964
o ja, ik zal er de volgende keer naar vragen, Marsterretje. Wat mij betreft ben je ok

Bedankt voor jullie aanwezigheid. Ik hoop dat het voor jullie net zo'n prettige chaos van herinneringen nalaat als bij mij.
pi_63692883
quote:
Ik vond de beloning prima. 15 euro per dienst, reiskostenvergoeding, eten gratis, (a menu's van 10-12 euro) drinken gratis en alle films gratis. Plus, makkelijk binnen kunnen komen bij films die uitverkocht zijn. Ik heb de hele week geen cent uitgegeven en toch een goede tijd beleefd.

Het enige nadeel vond ik dat het zo druk en stressig was. En ik daardoor in eerste instantie bijna geen films heb kunnen kijken.

Hoorde wel dat de andere funcites geen reiskostenvergoeding hebben. Das eigenlijk wel het minste wat voor alle functies beschikbaar moet zijn.
pi_63698079
Het is me dit jaar (alweer...) niet gelukt om naar de IDFA te gaan. Daarom ben ik nu aan het kijken of ik naar the best of IDFA on tour kan gaan. Op de IDFA-website staat wanneer en in welke steden IDFA on tour draait, maar niet welke films hiervoor zijn geselecteerd. Is dit al bekend?
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:57:49 #169
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63698206
Voor die 500 meter fietsen heb ik geen vergoeding nodig, maar ik ken genoeg vrijwilligers uit Leiden en/of Rotterdam die elke dienst met de trein kwamen. Voor hen is een reiskostenvergoeding best op z'n plaats.

De beloning per dienst is ooit ingesteld, omdat de kassa toch minder populair is dan bijvoorbeeld zaalwacht of publiekprijsmedewerker. Dat zijn toch functies waarbij je meer mogelijkheid hebt om films te bekijken. Vandaar.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 15:58:40 #170
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63698222
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:53 schreef femmeChantal het volgende:
Het is me dit jaar (alweer...) niet gelukt om naar de IDFA te gaan. Daarom ben ik nu aan het kijken of ik naar the best of IDFA on tour kan gaan. Op de IDFA-website staat wanneer en in welke steden IDFA on tour draait, maar niet welke films hiervoor zijn geselecteerd. Is dit al bekend?
Niet bij mij in ieder geval.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63698321
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet bij mij in ieder geval.
Ah, oke, zal de site in de gaten houden.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:04:59 #172
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63703353
Je kan de komende dagen naar Vlieland, dacht ik.

Ik ben zo ziek als een hond gdvr
  woensdag 31 december 2008 @ 09:40:42 #173
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64524428
quote:
Dit jaar is voor The Best of IDFA on Tour een selectie gemaakt uit de volgende films*:

Burma VJ - Reporting From a Closed Country (Denemarken, Zweden, Engeland, Norwegen, 90 minuten) van Anders Østergaard.

Lady Kul el Arab (Israël, 56 minuten) van Ibtisam Mara´ana.

Slaves - An Animated Documentary (Zweden, Noorwegen, Denemarken, 15 minuten) van David Aronowitsch en Hanna Heilborn.

On the Way to School (Turkije, Nederland, 80 minuten) van Orhan Eskikoy en Özgür Dogan.

Calling E.T. (Nederland, 57 minuten) van Prosper de Roos.
Ik ga (hopelijk) weer naar IDFA on tour. Wie heeft bovenstaande films gezien?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 09:57:50 #174
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64524623
quote:
Op woensdag 31 december 2008 09:40 schreef Hik het volgende:
Ik ga (hopelijk) weer naar IDFA on tour. Wie heeft bovenstaande films gezien?
Alleen Lady Kul El Arab gezien:
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Lady Kul El Arab
We volgen de deelname van een Arabische schone aan de Israelische Miss Arab verkiezing. Zij komt van een minderheidsgroepering binnen de Arabische gemeenschap en haar volk heeft veel moeite met de miss-verkiezing. Vooral het gedeelte van de badpakronde is een moeilijk punt.
Niet bijzonder goed of slecht te noemen.
Burma VJ was wel één van de toppers van het festival hoorde ik van veel medevrijwilligers.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 31 december 2008 @ 14:35:53 #175
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64532993
Thanks!
Net kaartjes besteld voor Den Haag, de 25e.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')