abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 25 november 2008 @ 09:04:55 #101
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63498240
Halverwege het festival, tijd voor een persoonlijke top zoveel:

1. A Complete History of my Sexual Failures
2. Czech Dream
3. Persona Non Grata
4. Bitch Academy
5. The Love of Mr An
6. The Immigration Judge
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:01:44 #102
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_63500901
Het is wel erg druk in de Munt door de IDFA
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:10:50 #103
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63523464
The Birdcage

Grappig stukje over het straatleven in Iran. De autoriteiten jagen 2 mannetjes weg die zich in leven proberen te houden met straathandel door fortunetelling.

The Queen and I

Wilde ik niet per sé naartoe, maar mijn meisjes hadden er kaarten voor, dus ben ik met ze meegegaan. Geen spijt van gehad. Dit gaat over de laatste monarch van Iran voordat Khomeini zijn intrede doet. De documentairemaakster streed 29 jaar geleden voor het afzetten van de shah en zijn vrouw, niet wetende dat een theocratie vele malen erger zou zijn voor haar en haar communistische kameraden. De Shah gaat dood en de koningin leeft in ballingschap in Frankrijk (?). De koningin en zij delen dat ze verbannen zijn na de introductie van Khomeini. Ik vond het vooral leuk dat de koningin een ontzettende dubbele rol speelde, aan de ene kant moest ze een waardigheid ophouden als de koningin van Iran, er is tenslotte al 2500 jaar een monarchie geweest, dus ze leeft in de harten van velen en aan de andere kant zie je haar wel een kopje in een doodnormale keuken afwassen, nadat ze wat meer vertrouwd raakt met de documentairemaakster.
Bijzonder.

Quamar, Working to Live

Een brutaal Indisch meisje dat naar school wil in plaats van hete steentjes in goedkope plastic armbandjes te drukken.

Flying on One Engine

Een absoluut pareltje
Dokter Dicksheet is een Indische plastisch chirurg die al 140.000 operaties is ondergaan, onder andere voor kanker, een zware hartaanval en hij rijdt ook nog in een crappy rollatortje. Eigenlijk denk je aanvankelijk dat hij beter gewoon kan overlijden om van al het gedoe af te zijn.
Dan wordt duidelijk dat hij al 8x genomineerd is voor de Nobelprijs voor de vrede. Met al zijn cynisme en ongemakken, gaat hij vervolgens naar India om daar armlastige kindertjes met hazelipjes te helpen, als een soort produktiewerk om in de buurt komen van het idee dat je hebt van Moeder Theresa (al she did was to send lists with people who converted to Christianity to the pope, she never bathed any of them).
hij komt aardig ver met het dichtnaaien van veelal debieltjes met hazelipjes, ook al moet hij af en toe kunstmatig wat worden bijgevoerd met zuurstof uit de tank.
Als blijkt dat Al Gore dan in 2007 de nobelprijs krijgt, is zijn reaktie: what has he ever done for mankind, he's spend millions, without bringing the global temperature down with even one degree.

A must see!

Victoria

Ik snapte er geen reet van. Een Argentijns meisje dat in de gevangenis werd geboren, zoekt uit wie haar heeft grootgebracht tijdens het Videlaregime. Dat blijken (volgens mij) de moordenaars van haar ouders te zijn. Slecht beeld, lastige dialogen.
Op een gegeven moment was het interessanter om te kijken wie er wel en niet sliep in de rij stoelen naast je.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aoristus op 25-11-2008 23:16:13 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_63526760
Zo, de kassaborrel was gezellig!
pi_63526999
Ook bij de kassa?

De kassa is erg leuk werk. Zeker de foto en gastenkassa waar je veel lol met bezoekers en filmmakers kan beleven. Een groot nadeel ten opzichte van vorig jaar, ik zit dit jaar nauwelijks films. Gewoon geen tijd voor door het kassawerk. Volgend jaar dus weer iets anders doen op IDFA. Ik denk dat zaalwacht en publieksprijs nog de beste jobs zijn.
pi_63531184
Ik zoek nog een kaartje voor A Complete History of my Sexual Failures van Morgenochtend...

In ruil heb ik een kaartje voor Carmen Meets Borat vanavond. Of All Together Now morgenmiddag. Of keiharde cash natuurlijk.
pi_63532537
ik ga me volgend jaar ook maar opgeven als vrijwilliger
pi_63536070
Mooie verslagen Aoristus
Voor Flying on One Engine zijn nog kaarten op vrijdag !
De maker heeft het in ieder geval naar z'n zin in onze stad

Vraag aan de kassausers: "Zijn er veel kaarten over, gecanceld, nog op de gok te krijgen ?"
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Moderator woensdag 26 november 2008 @ 16:46:05 #109
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63540297
Na m'n vorige post in dit topic ben ik naar een paar films gegaan en daarna had ik middagdienst. Gelukkig heb ik wat films gezien in de ochtend, want m'n gewone dienst bestond uit het hermetisch afsluiten van Tuschinski voor de prijsuitreiking aan de directrice van het IDFA door onze burgemeester.

De docu's die ik gezien heb:

Our Daily Bread
Eindelijk heb ik deze fantastische film uit 2005 gezien. Zonder muziek of verteller volg je het verhaal van de voedingsindustrie. In een soort trance zie je de beelden aan je voorbij trekken. Kunst en documentaire tegelijk. Absolute aanrader en ik ben blij hem eindelijk gezien te hebben.
Zonder Q&A persoon deed de regisseur Nikolaus Geyrhalter zelf maar het vraaggesprek achteraf. En dat ging hem goed af.

Vervolgens naar een tweeluik geweest:
Two sides of the coin:
The Ladies
Twee zussen van rond de 90 maken in hun apartement in Manhatten kledij voor dames. Hun clientèle dunt zich uit vanwege de dood. Al 25 jaar wonen ze samen en de haat/liefde verhouding is duidelijk te merken. Aardige korte docu.
Brothers
Twee broers van in de 80 wonen al hun hele leven samen in het ouderlijk huis. De laatste 10 jaar zonder met elkaar te spreken. De één verzorgt het huishouden en de tuin, de ander bewerkt het land. Af en toe is het pijnlijk om ze te zien zitten in de keuken. De één zit aan tafel, de ander tuurt vanaf de vensterbank naar buiten. Ze kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar. Mooi in beeld gebracht.

Saillant detail: de regisseuses van beide films zijn allebei een kleindochter van een zus van de gefilmden. En ook beiden niet onaantrekkelijk.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:04:13 #110
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63540754
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:11 schreef kleinzusje het volgende:
Mooie verslagen Aoristus

Vraag aan de kassausers: "Zijn er veel kaarten over, gecanceld, nog op de gok te krijgen ?"
Lijkt me wel, hij werd geintroduceerd en hij bevestigde alleen maar de hij inderdaad zo heette als dat hij geintroduceerd werd. Volgens mij heeft hij veel plezier gehad bij het maken van deze docu.

Straks ga ik Milking the Rhino kijken
  Moderator woensdag 26 november 2008 @ 17:13:24 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63540965
Vanmorgen heb ik mijn dienst van vandaag gedraaid. Eerst een schoolvoorstelling van twee films de niet tot het gewone programma behoren.

Ten eerste Appelmoesmeisje over een Marokkaanse jongedame die stage ging lopen in een verzorgingstehuis en daar te maken kreeg met de dood van één van de inwoners. Ze was na de voorstelling aanwezig en de schoolgangers mochten haar en de regiseusse vragen stellen. Mooi moment van stilte was er, toen ze even meldde dat van de 12 bejaarden die te zien waren in de docu er nog maar één in leven is.
De tweede film heet Beton en gaat over een aantal jongens dat aan freerunnen of ook wel parcours doet. Van hun lijdt er eentje aan een bloedziekte en een ander kan niet meer bij z'n ouders wonen. Ze vertellen over de tegenslagen in hun leven en hoe zij er mee om gaan. Helaas waren ze niet beschikbaar om na de film een praatje te houden.

Vervolgens stond ik bij als zaalwacht bij een filmselectie van werk van Frans Bromet. Hij was er zelf ook. De film The 1, 2, 3 Rhapsody kon mij niet boeien, Je maintiendrai in Hollywood was wel aardig en Where three borders meet was duidelijk voor mij de interesantste van het stel. Zijn vader heeft sinds 1931 geen voet meer op Duitse bodem gezet als Frans z'n ouders en oom en tante meeneemt naar Vaals.
Duidelijk begin van Bromet's stijl van de Buren-serie, waarin hij op zijn bekende droge wijze de vragen van achter de camera stelt.

Daarna zat m'n dienst erop, maar ben ik nog even bij die zaal blijven hangen om twee korte docu's te zien:

The Chirola
Een man die uit de gevangenis is gekomen besluit in afzondering met zijn honden te leven. Hij deelt zijn inzichten die hij ontwikkelde in de gevangenis met de cameraman. Mooi in beeld gebracht, alleen jammer dat de filmband enigszins beschadigd was.

Waiting for Women
De mannen uit een klein Spaans dorpje genaamd Riofrio hebben een tekort aan vrouwen en nodigen een buslading uit Madrid uit. Grappig met mooie beginbeelden. Een paar jaar geleden ook al een docu gezien over een soortgelijke onderneming en die was beter.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:15:42 #112
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63541029
Grappig, ik durfde niet zo goed aan die Brometserie te beginnen, hij schijnt wel origineel te zijn.
pi_63552288
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:11 schreef kleinzusje het volgende:
Mooie verslagen Aoristus

Nee, vol is dit jaar voor bezoekers ook echt meestal vol, in verband met de internet kaartverkoop.

Op de dag VOOR de docu, om 12 uur 's middags komt er nog wel eens een slootje vrij (lees: 5) en heel soms een uur van tevoren. Meestal heeft het weinig zin. Tip: alles in Tuschinsky 1 zijn meestal nog kaarten voor.

Vandaag was het vre-se0lijk druk en onderbezet, ik was werkelijk bekaf. En nog steeds UIO niet gezien dit festival, dat kan toch niet jongens!
  woensdag 26 november 2008 @ 23:50:45 #114
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63552398
Milking the Rhino

Nou, die heb ik dus gezien. Verschillende standpunten over de waarde van wilde beesten. Je kan een boer met 10 grazende koeien het niet kwalijk nemen dat hij blij is als er een paar leeuwen gedood worden, ook al worden die van kleins af aan al gevolgd door een paar natuurliefhebbers. Je kan een rechts conservatieve landowner het ook niet kwalijk nemen als hij een hek om zijn reservaat zet en dat hij er voor kiest om een neushoorn een veelvoud van de waarde van een koe geeft, omdat het toeristen en dus bestaan garandeert. Zeker als zo'n neushoorn ook nog een aaibaarheidsgehalte heeft.
Op de kaart van Kenia zijn de reservaten slechts stipjes op de kaart. Democratie is niet altijd de beste oplossing.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:51:57 #115
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63552418
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Nee, vol is dit jaar voor bezoekers ook echt meestal vol, in verband met de internet kaartverkoop.

Op de dag VOOR de docu, om 12 uur 's middags komt er nog wel eens een slootje vrij (lees: 5) en heel soms een uur van tevoren. Meestal heeft het weinig zin. Tip: alles in Tuschinsky 1 zijn meestal nog kaarten voor.

Vandaag was het vre-se0lijk druk en onderbezet, ik was werkelijk bekaf. En nog steeds UIO niet gezien dit festival, dat kan toch niet jongens!
Ik heb jou ook nog steeds niet (bewust) gezien. Ligt aan jou, ik ben al eens met UIO wezen kijken.
pi_63553313
quote:

[..]

Ik wil volgend jaar voor het eerst ook docus gaan bekijken, wanneer begint ongeveer de internet kaartverkoop.. en kan je dan een kaartje kopen voor 1 docu, of dat je alle docus kan bekijken?
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 00:34:17 #117
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63553443
quote:
Onbegrijpelijk. Ben nu al vele malen langs de kassa's geweest en niet één keer heb ik je gezien.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 00:37:15 #118
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63553512
Net nog even naar Johnny Cash at Folsom Prison geweest. Gelikte documentaire. Vooral voor liefhebbers van Johnny Cash.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63553567
Ik wil volgend jaar voor het eerst ook docus gaan bekijken, wanneer begint ongeveer de internet kaartverkoop.. en kan je dan een kaartje kopen voor 1 docu, of kan je een abo achtige pas aanschaffen dat je alle docus kan bekijken?..
pi_63554224
UIO_AMS , wat doe je voor functie op idfa dat je zoveel films ziet?

Het festival is alweer bijna afgelopen en ik heb nog maar 2 films gezien. Ik baal er wel een beetje van...
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 09:14:43 #121
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63557397
quote:
Op donderdag 27 november 2008 01:11 schreef alexis_ het volgende:
UIO_AMS , wat doe je voor functie op idfa dat je zoveel films ziet?
Zaalwacht. Dan zie je sowieso de films in jouw zaal. Plus ik neem altijd tijdens de idfa vrij van werk dus ik heb buiten m'n diensten om veel tijd. Tel daarbij op dat je als zaalwacht de andere zaalwachten kent en je begrijpt bij wie de onvermijdelijke lege plekken van een uitverkochte zaal als eerste terechtkomen. Het is dan wel de norm dat je de dienstdoende zaalwacht even helpt met controleren van kaartjes en zo. Ik heb overigens in 99% van de gevallen gewoon een kaartje. Als we bij de kassa te horen krijgen dat een zaal uitverkocht is, kiezen we gewoon een andere docu uit. Grote kans dat je de eerste keuze op een ander moment toch wel ziet.
quote:
Het festival is alweer bijna afgelopen en ik heb nog maar 2 films gezien. Ik baal er wel een beetje van...
Overdag en doordeweeks heb je grote kans dat een zaal niet uitverkocht is. En een dag voor de voorstelling gaan de laatste kaarten in de vrije verkoop. Maar dat wist je als kassamedewerkster natuurlijk ook wel.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 09:30:53 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63557700
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:08 schreef kleinzusje het volgende:
Glen Helder is in een docu te bekijken, misschien leuk voor je als VBL ert
Glenn Helder's docu op de IDFA: "c'est la vie"
Was een host voor het première-publiek van die film. Een zelden op het IDFA vertoonde stoet van hoge hakken, parfum, bontjes, dikke lagen make-up en BN-ers in allerlei soorten en maten langs zien komen. En natuurlijk een groot deel fashionably late. Voor een docu van 35 minuten.

Glenn Helder was één van de weinigen die me een hand gaf.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63558979
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Was een host voor het première-publiek van die film. Een zelden op het IDFA vertoonde stoet van hoge hakken, parfum, bontjes, dikke lagen make-up en BN-ers in allerlei soorten en maten langs zien komen. En natuurlijk een groot deel fashionably late. Voor een docu van 35 minuten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_63559138
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja gisteren was er inderdaad ineens een slootje heel hippe mensen bij de kassa: eerst voor Valentino, dan voor Glenn Helder. Helemaal cluesless over het voor ons kassamensen bekende concept 'uitverkocht'.
pi_63559148
O, en UIO, ik heb vandaag vrij en kom langs! Werk je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')