abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61934821
Ik wil een beeldscherm kopen waarmee ik tv kan kijken en mijn laptop en een of ander spelcomputer op kan aansluiten. Een plasma tv ligt boven mijn budget. De meeste lcd-monitoren en tv's niet. Nu vroeg ik mij af wat het verschil tussen beiden is. De prijzen van monitoren liggen iig een klein beetje lager. Staat daar een vermindering van de kwaliteit tegenover?
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_61934863
hoeft niet, maar monitoren hebben geen tv tuner, das het grootste verschil, en ohja geen afstandsbediening.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_61934932
Maar Monitors die 1080P zijn (Full HD) en groot zijn (Denk aan 22 inch, en groter) kunnen dus zelfs beter zijn dan heleboel LCD TV's
-
pi_61935138
De tv-tuner heb ik al. Zo'n kastje van de KPN, met bijbehorend afstandbedieningsapparaatje. Dat is dus geen probleem. Maar dat ding moet met een scartkabel aansluitbaar zijn op het beeldvoorzieningsding. Zou dat bij een monitor problemen opleveren?
pi_61935437
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:54 schreef druide het volgende:
De tv-tuner heb ik al. Zo'n kastje van de KPN, met bijbehorend afstandbedieningsapparaatje. Dat is dus geen probleem. Maar dat ding moet met een scartkabel aansluitbaar zijn op het beeldvoorzieningsding. Zou dat bij een monitor problemen opleveren?
Dat is niet voor beeldschermen. Als je een computerbeeldscherm, om het maar zo te noemen, neemt, dan moet je DVI of VGA of HDMI aansluitingen. Dus dan moet je een TV tuner in je pc doen.

Er zijn wel kleine 22 inch LCD Tv's, het enige verschil met een computerscherm is dat ze een ingebouwde TV tuner hebben. Dat is wat jij wilt dus. Resolutie van die dingen is oo kvaak maar maximaal 1440x900.
pi_61935576
Volgens mij heb ik die tv-tuner al... Digitale tv van de KPN heet het. Indien ik nog een externe tv-tuner nodig heb om tv te kijken, vraag ik mij af wat het nut is van het apparaat dat ik nu dus heb...
pi_61935629

Dit ding dus.
pi_61935700
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 17:14 schreef druide het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ding dus.
Iedereen weet Digitenne is hoor. Alleen digitenne werkt met scart en monitoren hebben geen scart. Nu zullen er vast wel verloopkabels zijn, maar vraag me af of de kwaliteit dan nog wel behouden blijft.

Daarnaast geloof ik dat er nog wel wat verschil in het contrast en lichtopbrengst tussen monitoren en televisies.
pi_61935980
Er zijn wel oplossingen te bedenken hoor, kijk hier maar eens:
http://www.avermedia.nl/avermedia.nl/products2.asp Neem je scart naar 3 tulpjes (s-video en twee voor het geluid) en dan sluit je dat weer aan op dit:

Dat op je pc en dan moet het lukken volgens mij. Ten minste heb niet de site uitgebreid doorgelezen, maar zoiets moet het zijn volgens mij.
Music was my first love, and it will be my last
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')