abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61916745
Iets wat ik me altijd afvraag:

Waarom zet iemand "Alleen serieuze biedingen", "Geen onzinbiedingen" of "Zeldzaam, dus..." bij een advertentie op marktplaats?

Dan krijg je alleen maar dat mensen afhaken omdat men verwacht dat iets toch veel te duur is.
Ik heb dan vaak al niet eens meer zin om te gaan bieden.
Juist het idee dat een verkoper geen idee heeft wat iets waard is, maakt het voor mij de moeite waard om te bieden.

Ik verkoop waardevolle, zeldzame spullen altijd zonder dat soort kreten en krijg er vrijwel altijd een goede prijs voor.
De eerste biedingen zijn dan misschien belachelijk, je houdt wel de aandacht van die bieders en als iemand iets wil hebben blijft hij/zij toch wel bieden.

Neem bijvoorbeeld mijn koekjesdoos van eind jaren '50 die ik 2 jaar geleden verkocht.
Deze zat nog vol met koekjes en was nog nooit uitgepakt; het "Bruintje Beer" papier zat er nog netjes om.
Gewoon te koop gezet zonder aan te geven wat ik er voor wilde hebben.
Mensen begonnen te bieden met 5 euro, 10 euro, etc.

Uiteindelijk had ik 8 verschillende bieders en eindigde de prijs op 95 euro, excl. verzendkosten.

Koekje? Iemand?

Wat zijn jullie ervaringen/meningen?
pi_61916878
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:01 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen begonnen te bieden met 5 euro, 10 euro, etc.
had je 'm ook verkocht als niemand meer had geboden dan 20 euro?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_61917017
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:05 schreef Herald het volgende:

[..]

had je 'm ook verkocht als niemand meer had geboden dan 20 euro?
Nee, dat niet. Maar het leverde me toch meer op dan ik dacht.
Een bod op Marktplaats is dan ook niet bindend, in tegenstelling tot eBay.
Het gebeurt me zelden dat ik uiteindelijk niet een bod krijg dat me aanstaat en anders bied ik het later nog eens opnieuw aan.

Ik moet ook wel eens lachen om mailtjes met "ik wil hem gelijk wel van je overnemen, ik bied 10 euro en kom hem vanavond nog ophalen".
Dan antwoord ik meestal met "Oké, bedankt voor je bieding en je reactie. Ik wil hem eigenlijk nog een aantal dagen aanbieden op Marktplaats. Je mag uiteraard een bod doen en als dat het hoogste is, is het voor jou!".

Vriendelijk maar duidelijk blijven werkt wel goed, volgens mij.
pi_61917321
Nou ik word er ook ziek van als ik zeg, bieden vanaf 10 euro, en mensen bieden 2,50 ofzo rot dan lekker op.
pi_61917420
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:15 schreef Breathtaking het volgende:
Nou ik word er ook ziek van als ik zeg, bieden vanaf 10 euro, en mensen bieden 2,50 ofzo rot dan lekker op.
Maar waarom vermelden dat ze mogen bieden vanaf 10 euro? Het is maar een bod?
Juist die mensen die met een laag bod begonnen waren vaak wel de uiteindelijke kopers.

Mensen zitten vreemd inelkaar; als ze een bod hebben gedaan en overboden worden, kunnen ze soms erg fanatiek worden

Oké, het was even zoeken maar hier een voorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/195352579
  donderdag 25 september 2008 @ 22:19:26 #6
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_61917498
Vooral leuk als mensen iets voor veel te veel geld aanbieden en dan ook nog eens elke drie dagen de advertentie opnieuw gaan plaatsen. En dat ook nog eens een paar maanden volhouden....
pi_61917569
Tsja, er zit wel een kern van waarheid in.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61917616
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:19 schreef MonoSynth het volgende:
Vooral leuk als mensen iets voor veel te veel geld aanbieden en dan ook nog eens elke drie dagen de advertentie opnieuw gaan plaatsen. En dat ook nog eens een paar maanden volhouden....
Ja, herkenbaar.
Dan probeer je er op te bieden en staat hetzelfde artikel er nog 5x op dus weet je op het laatst niet meer welke je in de gaten moet houden.

Ik mail overigens vaak ook even met een bieder; gewoon even om aan te geven dat je het bod serieus neemt en dat ze voor meer informatie kunnen mailen of bellen.

Omgekeerd, als ik iets koop, doe ik dat ook en kan je aan de reactie vaak wel zien wat voor vlees je in de kuip hebt.
pi_61917629
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Juist die mensen die met een laag bod begonnen waren vaak wel de uiteindelijke kopers.

Mensen zitten vreemd inelkaar; als ze een bod hebben gedaan en overboden worden, kunnen ze soms erg fanatiek worden

Ja, dat is inderdaad wel een goed voorbeeld. Maar al wacht ik dan biedingen af, komen ze met niets anders. En mail ik terug dat ze het voor bijv. een tientje mogen hebben, dan hoeven ze het opeens niet meer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2008 22:23:00 ]
pi_61917685
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:22 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad wel een goed voorbeeld. Maar al wacht ik dan biedingen af, komen ze met niets anders. En mail ik terug dat ze het voor bijv. een tientje mogen hebben, dan hoeven ze het opeens niet meer
Natuurlijk willen ze hem dan niet
pi_61917761
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:24 schreef tonks het volgende:

[..]

Natuurlijk willen ze hem dan niet
Nou, al mail ik iemand terug die 5 euro biedt, en dan een paar uur na de bieding, van je mag m hebben voor 5 euro. Hebben ze opeens in die paar uur nieuwe schoenen gekocht echt, ik word gillend gek van marktplaats.
pi_61917842
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:26 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nou, al mail ik iemand terug die 5 euro biedt, en dan een paar uur na de bieding, van je mag m hebben voor 5 euro. Hebben ze opeens in die paar uur nieuwe schoenen gekocht echt, ik word gillend gek van marktplaats.
Dat is inderdaad wel eens frustrerend.
Overigens heb je dat vooral bij producten waar het aanbod groot van is.
pi_61917890
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:26 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja daar heb je dan gewoon gelijk in. Daarom vind ik ook wel dat een MP bod bindend zou moeten zijn.. maar aan de andere kant zou je dan ook wel moeten betalen voor je advertenties. Maar heb het zelf ook wel meegemaakt hoor " Ja heb er toevallig eentje voor mijn verjaardag gehad" ook zo'n standaard smoes
pi_61917978
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel eens frustrerend.
Overigens heb je dat vooral bij producten waar het aanbod groot van is.
Ja, dat is zo inderdaad. Maar ik vind het altijd een beetje flauw als je iets al voor een lage prijs weg doet, en je snel terug mailt enzo, dat ze het dus waarschijnlijk al niet menen als ze het bod doen !
Daarom dat onzinbiedingen ook, ik zet het niet in mijn advertenties, maar ik snap wel waarom anderen het doen. Zo denken mensen tenminste een beetje na voor ze bieden
pi_61918038
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:30 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja daar heb je dan gewoon gelijk in. Daarom vind ik ook wel dat een MP bod bindend zou moeten zijn.. maar aan de andere kant zou je dan ook wel moeten betalen voor je advertenties. Maar heb het zelf ook wel meegemaakt hoor " Ja heb er toevallig eentje voor mijn verjaardag gehad" ook zo'n standaard smoes
Ja precies, dat soort dingen ! Of dat de verzendkosten dan 6,20 zijn, wat in de advertentie staat, en dat je dan terug mailt van ja dat is dan in totaal blabla, en dat ze dan mailen van ooh dat vind ik wel veel

En ik vind ook dat het bindend zou moeten zijn inderdaad.
pi_61918119
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:30 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik vind juist het Marktplaats principe ideaal.

Ik heb ook wel eens op iets geboden en vervolgens naar de verkoper toegegaan om het op te halen.
Toen bleek dat het toch niet in zo'n "fantastische staat" verkeerde als in de advertentie werd beloofd.
Dan is het fijn om te kunnen zeggen "sorry, dit valt me toch wat tegen" en verder nergens aan vast te zitten.

Andersom, als iemand bij mij iets ophaalt en het blijkt niet te zijn wat hij/zij verwacht dan doe ik daar niet moeilijk over. Ik had dat een keer met een rolstoel die ik te koop had; gewoon weer te koop gezet en 3 dagen later alsnog verkocht.
pi_61918197
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:33 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja precies, dat soort dingen ! Of dat de verzendkosten dan 6,20 zijn, wat in de advertentie staat, en dat je dan terug mailt van ja dat is dan in totaal blabla, en dat ze dan mailen van ooh dat vind ik wel veel

En ik vind ook dat het bindend zou moeten zijn inderdaad.
Mensen vallen inderdaad wel eens over de verzendkosten.
Maar dat moeten ze dan maar bedenken voor ze bieden.
Als ze er dan vanaf zien, tsja...
Soms mail ik dan de volgende bieder, met een iets lager bod of bied het weer opnieuw te koop aan.
Een beetje geduld hebben bij de verkoop is ook niet erg.
pi_61918208
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik vind juist het Marktplaats principe ideaal.

Ik heb ook wel eens op iets geboden en vervolgens naar de verkoper toegegaan om het op te halen.
Toen bleek dat het toch niet in zo'n "fantastische staat" verkeerde als in de advertentie werd beloofd.
Dan is het fijn om te kunnen zeggen "sorry, dit valt me toch wat tegen" en verder nergens aan vast te zitten.

Andersom, als iemand bij mij iets ophaalt en het blijkt niet te zijn wat hij/zij verwacht dan doe ik daar niet moeilijk over. Ik had dat een keer met een rolstoel die ik te koop had; gewoon weer te koop gezet en 3 dagen later alsnog verkocht.
Nee natuurlijk, je moet wel het recht hebben om het alsnog af te wijzen als je het in het echt ziet.
pi_61918248
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:37 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee natuurlijk, je moet wel het recht hebben om het alsnog af te wijzen als je het in het echt ziet.
Maar als het bindend is, dan kan dat niet
En als je er vanaf kan zien, is het niet bindend
pi_61918907
Ik weet overigens nog dat ik de hoogste bieder van die koektrommel heb gemaild dat hij hem "gewonnen" had en toen ik een dag later antwoord kreeg de advertentie op "gereserveerd" gezet.

Er had vlak daarvoor nog iemand geboden en die heb ik gemaild dat het item al verkocht was.

Die persoon mailde:
"hoezo gereserveerd; hoogste bieder via marktplaats!'

Ik uitleggen dat hij geboden had tussen het moment van mailen en reserveren.

"raar verhaal maar goed ik wens je heel veel gelukmet je centjes ;

xyz uit groningen!"

pi_61919359
Als ik wat zoek dan bied ik wel es voor de grap alsnog op de advertentie zonder dat ik er uberhaubt interesse in heb. Dan bied iemand hoger, en bied ik weer hoger, bied hij weer hoger en dan stop ik er mee.
Is ie met bijv met 40 euro genaaid
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61919557
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:07 schreef Sjibble het volgende:
Als ik wat zoek dan bied ik wel es voor de grap alsnog op de advertentie zonder dat ik er uberhaubt interesse in heb. Dan bied iemand hoger, en bied ik weer hoger, bied hij weer hoger en dan stop ik er mee.
Humor
pi_61919819
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:07 schreef Sjibble het volgende:
De verkoper was aan het meebieden.
***** Kraak.....
pi_61919980
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar vaak is dit niet het geval, tenminste bij mij niet .

Je wil niet weten hoe ik heb meegemaakt dat bieders tegen elkaar opbieden en als je vervolgens de hoogste bieder mailt, je geen antwoord krijgt. En als je dan de een-na-hoogste mailt ook niet en die daaronder ook niet, echt ik word daar zo fucking gestoord van !!!!!!!!!!!!!!!

Daarom zet ik tegenwoordig termen zoals 'bieden vanaf.../alleen serieus bieden' erbij, wat enigszins helpt .

[ Bericht 0% gewijzigd door SarahD. op 25-09-2008 23:44:21 ]
Toegang is geen open deur.
pi_61920117
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:24 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Maar vaak is dit niet het geval, tenminste bij mij niet .

Je wil niet weten hoe ik heb meegemaakt dat bieders tegen elkaar opbieden en als je vervolgens de hoogste bieder mailt, je geen antwoord krijgt. En als je dan de een-na-hoogste mailt ook niet en die daaronder ook niet, echt ik word daar zo fucking gestoord van !!!!!!!!!!!!!!!

Daarom zet ik tegenwoordig termen zoals 'bieden vanaf.../alleen serieus bieden' erbij, wat enigszins helpt .
Ook als je dat soort termen erbij zet, kan dat je dat nog net zo goed overkomen.
Alleen als je het er niet bij zet, heb je wel meer bieders en uiteindelijk een betere prijs.

Maar kan het me wel voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')