had je 'm ook verkocht als niemand meer had geboden dan 20 euro?quote:Op donderdag 25 september 2008 22:01 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen begonnen te bieden met 5 euro, 10 euro, etc.
Nee, dat niet. Maar het leverde me toch meer op dan ik dacht.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:05 schreef Herald het volgende:
[..]
had je 'm ook verkocht als niemand meer had geboden dan 20 euro?
Maar waarom vermelden dat ze mogen bieden vanaf 10 euro? Het is maar een bod?quote:Op donderdag 25 september 2008 22:15 schreef Breathtaking het volgende:
Nou ik word er ook ziek van als ik zeg, bieden vanaf 10 euro, en mensen bieden 2,50 ofzorot dan lekker op.
Ja, herkenbaar.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:19 schreef MonoSynth het volgende:
Vooral leuk als mensen iets voor veel te veel geld aanbieden en dan ook nog eens elke drie dagen de advertentie opnieuw gaan plaatsen. En dat ook nog eens een paar maanden volhouden....
Ja, dat is inderdaad wel een goed voorbeeld. Maar al wacht ik dan biedingen af, komen ze met niets anders. En mail ik terug dat ze het voor bijv. een tientje mogen hebben, dan hoeven ze het opeens niet meerquote:Op donderdag 25 september 2008 22:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar waarom vermelden dat ze mogen bieden vanaf 10 euro? Het is maar een bod?
Juist die mensen die met een laag bod begonnen waren vaak wel de uiteindelijke kopers.
Mensen zitten vreemd inelkaar; als ze een bod hebben gedaan en overboden worden, kunnen ze soms erg fanatiek worden
Oké, het was even zoeken maar hier een voorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/195352579
Natuurlijk willen ze hem dan nietquote:Op donderdag 25 september 2008 22:22 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel een goed voorbeeld. Maar al wacht ik dan biedingen af, komen ze met niets anders. En mail ik terug dat ze het voor bijv. een tientje mogen hebben, dan hoeven ze het opeens niet meer
Nou, al mail ik iemand terug die 5 euro biedt, en dan een paar uur na de bieding, van je mag m hebben voor 5 euro. Hebben ze opeens in die paar uur nieuwe schoenen gekochtquote:Op donderdag 25 september 2008 22:24 schreef tonks het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze hem dan niet
Dat is inderdaad wel eens frustrerend.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:26 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nou, al mail ik iemand terug die 5 euro biedt, en dan een paar uur na de bieding, van je mag m hebben voor 5 euro. Hebben ze opeens in die paar uur nieuwe schoenen gekochtecht, ik word gillend gek van marktplaats.
Ja daar heb je dan gewoon gelijk in. Daarom vind ik ook wel dat een MP bod bindend zou moeten zijn.. maar aan de andere kant zou je dan ook wel moeten betalen voor je advertenties. Maar heb het zelf ook wel meegemaakt hoor " Ja heb er toevallig eentje voor mijn verjaardag gehad" ook zo'n standaard smoesquote:Op donderdag 25 september 2008 22:26 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nou, al mail ik iemand terug die 5 euro biedt, en dan een paar uur na de bieding, van je mag m hebben voor 5 euro. Hebben ze opeens in die paar uur nieuwe schoenen gekochtecht, ik word gillend gek van marktplaats.
Ja, dat is zo inderdaad. Maar ik vind het altijd een beetje flauw als je iets al voor een lage prijs weg doet, en je snel terug mailt enzo, dat ze het dus waarschijnlijk al niet menen als ze het bod doenquote:Op donderdag 25 september 2008 22:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel eens frustrerend.
Overigens heb je dat vooral bij producten waar het aanbod groot van is.
Ja precies, dat soort dingenquote:Op donderdag 25 september 2008 22:30 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja daar heb je dan gewoon gelijk in. Daarom vind ik ook wel dat een MP bod bindend zou moeten zijn.. maar aan de andere kant zou je dan ook wel moeten betalen voor je advertenties. Maar heb het zelf ook wel meegemaakt hoor " Ja heb er toevallig eentje voor mijn verjaardag gehad" ook zo'n standaard smoes
Ik vind juist het Marktplaats principe ideaal.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:30 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja daar heb je dan gewoon gelijk in. Daarom vind ik ook wel dat een MP bod bindend zou moeten zijn.. maar aan de andere kant zou je dan ook wel moeten betalen voor je advertenties. Maar heb het zelf ook wel meegemaakt hoor " Ja heb er toevallig eentje voor mijn verjaardag gehad" ook zo'n standaard smoes
Mensen vallen inderdaad wel eens over de verzendkosten.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja precies, dat soort dingen! Of dat de verzendkosten dan 6,20 zijn, wat in de advertentie staat, en dat je dan terug mailt van ja dat is dan in totaal blabla, en dat ze dan mailen van ooh dat vind ik wel veel
![]()
En ik vind ook dat het bindend zou moeten zijn inderdaad.
Nee natuurlijk, je moet wel het recht hebben om het alsnog af te wijzen als je het in het echt ziet.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vind juist het Marktplaats principe ideaal.
Ik heb ook wel eens op iets geboden en vervolgens naar de verkoper toegegaan om het op te halen.
Toen bleek dat het toch niet in zo'n "fantastische staat" verkeerde als in de advertentie werd beloofd.
Dan is het fijn om te kunnen zeggen "sorry, dit valt me toch wat tegen" en verder nergens aan vast te zitten.
Andersom, als iemand bij mij iets ophaalt en het blijkt niet te zijn wat hij/zij verwacht dan doe ik daar niet moeilijk over. Ik had dat een keer met een rolstoel die ik te koop had; gewoon weer te koop gezet en 3 dagen later alsnog verkocht.
Maar als het bindend is, dan kan dat nietquote:Op donderdag 25 september 2008 22:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nee natuurlijk, je moet wel het recht hebben om het alsnog af te wijzen als je het in het echt ziet.
Humorquote:Op donderdag 25 september 2008 23:07 schreef Sjibble het volgende:
Als ik wat zoek dan bied ik wel es voor de grap alsnog op de advertentie zonder dat ik er uberhaubt interesse in heb. Dan bied iemand hoger, en bied ik weer hoger, bied hij weer hoger en dan stop ik er mee.
Is ie met bijv met 40 euro genaaid
De verkoper was aan het meebieden.quote:Op donderdag 25 september 2008 23:07 schreef Sjibble het volgende:
Als ik wat zoek dan bied ik wel es voor de grap alsnog op de advertentie zonder dat ik er uberhaubt interesse in heb. Dan bied iemand hoger, en bied ik weer hoger, bied hij weer hoger en dan stop ik er mee.
Is ie met bijv met 40 euro genaaid
Maar vaak is dit niet het geval, tenminste bij mij nietquote:Op donderdag 25 september 2008 22:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar waarom vermelden dat ze mogen bieden vanaf 10 euro? Het is maar een bod?
Juist die mensen die met een laag bod begonnen waren vaak wel de uiteindelijke kopers.
Mensen zitten vreemd inelkaar; als ze een bod hebben gedaan en overboden worden, kunnen ze soms erg fanatiek worden
Oké, het was even zoeken maar hier een voorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/195352579
Ook als je dat soort termen erbij zet, kan dat je dat nog net zo goed overkomen.quote:Op donderdag 25 september 2008 23:24 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Maar vaak is dit niet het geval, tenminste bij mij niet.
Je wil niet weten hoe ik heb meegemaakt dat bieders tegen elkaar opbieden en als je vervolgens de hoogste bieder mailt, je geen antwoord krijgt. En als je dan de een-na-hoogste mailt ook niet en die daaronder ook niet, echt ik word daar zo fucking gestoord van!!!!!!!!!!!!!!!
Daarom zet ik tegenwoordig termen zoals 'bieden vanaf.../alleen serieus bieden' erbij, wat enigszins helpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |