"Kan ik U wat vragen?", terwijl ze recht voor je gaan staan. Wie kent ze niet.
Nu is hier natuurlijk al menig klaagbaaktopic over geweest, maar wat me net overkwam brak toch echt wel mijn spreekwoordelijke klomp.
Ik was al lastiggevallen door een paar van die wormen (heel de stad stond er vol mee), en ik loop op een gegeven moment langs een neger die ook zo'n blocnote vast had. Deze kerel zegt "kan ik jou wat vragen", waarop ik "nee" zeg en doorloop.
Hier gaat het mis.
Die kerel tikt me aan. Hij tikt me tegen mijn arm, om mijn aandacht te krijgen.
Ik heb nog 2 stappen gezet voordat ik doorhad wat ie nou eigenlijk gedaan had. Toen stopte ik met lopen, draaide me om (hij was achter me aan gelopen en ziet me ook stoppen), en hij loopt weer even sneller op me af.
"Blijf met je poten van me af" was het eerste dat uit mij kwam, maar hij hoorde het blijkbaar niet want hij vroeg meteen weer "kan ik jou wat vragen".
"NEE JE MAG ME NIKS VRAGEN, EN BLIJF MET JE TERINGPOTEN VAN ME AF"
"Nu heb ik al wat gevraagd", was zijn antwoord, met nog steeds diezelfde achterlijke glimlach op zijn smoelwerk.
Even was ik met stomheid geslagen. Echt een moment van "meent ie dit nou serieus?", waarop ik helemaal uit mijn vel schoot en iets recht in zijn gezicht riep in de trant van "Achterlijke tering-aso" (ja, ik zie de ironie wel van ik die daar in de stad sta te schreeuwen en dat ik iemand een aso noem, maar het was het eerste dat in me opkwam). Hij bleef me maar aanstaren met die idiote glimlach op zijn kop, en toen ben ik maar doorgelopen omdat ik echt op het punt stond om hem volop in zijn gezicht te hoeken.
Het feit dat ze me op welke manier dan ook lastigvallen is al ronduit belachelijk, maar dat ze je nu ook nog aantikken als ze vinden dat de reactie niet naar wens is, is natuurlijk helemaal van de gekke. Kunnen dit soort praktijken gewoon in zijn algeheel verboden worden alstublieft, want elke keer als ze me weer eens lastigvallen word ik echt pisnijdig
Opsomming:
Klacht: Ratten in de stad die je lastigvallen met een enquête en zielige verhalen over negers
Subklacht: Brutale negers die dit werk doen.
Subsubklacht: TS die snel uit zijn vel schiet in dit soort omstandigheden.
deal with it