Hoe ziet een doorgebrande trafo eruit?quote:Op donderdag 25 september 2008 20:10 schreef Lucky8 het volgende:
Trafo doorgebrand schat ik. Of kabeltje los.
Dat had ik ook wel eens gehoord. Dus ik moet de dop eraf wurmen en dan eens kijken wat er onder zit...quote:Op donderdag 25 september 2008 20:17 schreef Snakey het volgende:
Er zit in de meeste dimmers een zekering. Misschien is die er uit geknald?
Dat zwarte ronde dingetje?quote:Op donderdag 25 september 2008 20:24 schreef Roi het volgende:
Dat middelste dingetje kan je eruit halen, daarachter zit de zekering. Als die zwart is is 'ie gesprongen.
In het midden, waar de knop zat, zit een plastic boutje die je er af kan draaien. Daarmee open je de hele dimmer. Waarschijnlijk zie je dan direct de zekering.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:23 schreef ElisaB het volgende:
In het echt zit ie recht
Oke, waar kijken we naar?
[ afbeelding ]
Moet ik dan eerst de stop eruit trekken, of mag ik ervan uitgaan dat ik niet sterf aan het losdraaien van dat gevalletje?quote:Op donderdag 25 september 2008 20:27 schreef Snakey het volgende:
In het midden, waar de knop zat, zit een plastic boutje die je er af kan draaien. Daarmee open je de hele dimmer. Waarschijnlijk zie je dan direct de zekering.
Neuh, zolang je alleen de plastic delen aanraakt is er niks aan de hand. Zodra alles eraf is moet je wat voorzichtiger worden. Dus niet aan de draden gaan zitten enzo.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Moet ik dan eerst de stop eruit trekken, of mag ik ervan uitgaan dat ik niet sterf aan het losdraaien van dat gevalletje?
Heb je al gewoon ff met een sleutel tegen het lampje getikt ?quote:Op donderdag 25 september 2008 20:28 schreef ElisaB het volgende:
Vreemd genoeg brandt het lichtje achter de knop van de dimmer wél gewoon...
Het zijn meerdere lampjes, dus op een lampje tikken zal niet zoveel zin hebben.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:30 schreef Roi het volgende:
[..]
Heb je al gewoon ff met een sleutel tegen het lampje getikt ?
Het zijn er 8 in het plafond.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:30 schreef Roi het volgende:
Heb je al gewoon ff met een sleutel tegen het lampje getikt ?
Tot zover dan ook mijn kennis van electriciteit.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:37 schreef ElisaB het volgende:
Zekering gewisseld met eentje die in een andere dimmer zat, maar nog steeds geen licht![]()
Trafo dood dus... Morgen de elektricien maar even bellen denk ik (want ik weet niet wat een trafo is, waar een trafo zit en wat ik ermee zou moeten).
Busch-Jaeger Reflex SI crèmequote:Op donderdag 25 september 2008 20:23 schreef ElisaB het volgende:
In het echt zit ie recht
Oke, waar kijken we naar?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |