abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61912962
Ik vlieg binnenkort van Amsterdam via Zwitserland naar Italie. Volgens de een mag ik wel taxfree drank en sigaretten kopen, ik vlieg immers eerst naar Zwitserland (niet EU). De ander zegt weer dat de eindbestemming geldt, dus EU-EU en geen taxfree drank/cigs. Wat is het nu
pi_61912991
Het mag soms.
pi_61913351
Denk het niet, omdat je boardingpass vast aangeeft dat je daar niet in het land geweest bent.
censuur :O
pi_61913830
Buiten EU vliegen is taxfree dacht ik
Maar ik ben ook naar Venetië gegaan (Brussel-Zurich-Venetie), en toen kon ik ook niet taxfree kopen dacht ik
pi_61913874
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Denk het niet, omdat je boardingpass vast aangeeft dat je daar niet in het land geweest bent.
Ik krijg 2 boardingpasses. Eentje voor Amsterdam-Zurich en een ander voor Zurich-Rome. Op Schiphol kan ik alleen de eerste laten zien. Idem op Rome, laat ik alleen die naar Zurich laten zien. Maar mijn bagage krijgt een groen label, dat ik vanuit een EU land ben vertrokken maar heb dan in mijn handbagage taxfree sigaretten

[ Bericht 8% gewijzigd door TGV2 op 25-09-2008 22:41:23 ]
pi_61914605
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:28 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Ik krijg 2 boardingpasses. Eentje voor Amsterdam-Zurich en een ander voor Zurich-Rome. Op Schiphol kan ik alleen de eerste laten zien. Idem op Madrid, laat ik alleen die naar Zurich laten zien. Maar mijn bagage krijgt een groen label, dat ik vanuit een EU land ben vertrokken maar heb dan in mijn handbagage taxfree sigaretten
Wanneer je twee boarding passen hebt, is er dus niets aan het handje, en kun je zoveel tax free kopen als je wilt. Invoeren van al die spullen is weer een ander verhaal. En dat bagage label ruk je er gelijk af zodra je koffer op de belt komt, lijkt het net of je uit Zurich komt.

Zo doe ik het tenminste altijd wanneer ik, met teveel spullen, uit Zuid Oost Azie kom. Zorg ik altijd voor een retourvlucht via Parijs. "meneer waar komt U vandaan?" Mijn standaard antwoord is altijd "Ik kom NU uit Parijs". "Oh dank U loopt U maar door"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')