abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61910029
Ik heb gisteren voor 2 dagen gekookt. Een pan met rijst heb ik echter vergeten in de koelkast te zetten. Dit heb ik vanochtend pas gedaan. De rijst heeft dus een uur of 12 buiten de koelkast gestaan. Iemand een idee of dit nog veilig eetbaar is als ik het goed verwarm?
pi_61910357
als je het nog even aan de kook brengt/opbakt lijkt me dat geen punt.
  donderdag 25 september 2008 @ 18:17:34 #3
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_61910616
Na een dag of 3 krijgt het een prachtige paarse kleur!!!!!!

The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_61910726
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:17 schreef Peder het volgende:
Na een dag of 3 krijgt het een prachtige paarse kleur!!!!!!

maar niet na 12 uurtjes.
pi_61910866
zat er wel een deksel op?

[wiki]
Bacillus cereus is een Gram-positieve staafvormige bacterie die hittebestendige sporen vormt. De sporen komen wijd verspreid in de natuur voor. Dit verklaart waarom veel plantaardige voedingsmiddelen (zoals graan, rijst en specerijen) sporen van B. cereus bevatten. B. cereus kan twee soorten toxines vormen: het ene veroorzaakt braken, het andere diarree.
[/wiki]
pi_61910876
ok dan ga ik het zo even proberen.

Mocht ik niet meer reageren dan ben ik een langzame pijnlijke dood gestorven door gemuteerde chemische rijstcellen.
pi_61910883
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:29 schreef bakayarou het volgende:
zat er wel een deksel op?
ja, dat wel.
pi_61911258
Hangt een beetje af van de omgeving. Als het een redelijk koele omgeving is, dan geen probleem. Als het kamertemparatuur 20 graden of warmer is, dan kan je beter weggooien.
pi_61911319
lijkt mij best nog te eten.
Maak het voor de zekerheid goed warm.
  donderdag 25 september 2008 @ 20:30:45 #10
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_61913929
"Oude" rijst wordt een beetje droger en de korrels ook een beetje losser.
Dus dat kan je prachtig gebruiken voor nasi. De beste nasi is gemaakt van eerder gekookte rijst.

Kan je het nog eens flink verhitten ook nog.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_61914045
Ik heb net nog lasagna gegeten die ik van gisteravond tot vanmorgen op het aanrecht had laten staan.

't was heerlijk.
pi_61920980
Zou hij nog leven?
pi_61921001
Ik hoef dat dus niet meer...zou het weggooien, misschien jammer maar ja
Beter weggooien dan ziek worden van voedsel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:01:53 #14
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_61921057
Als je een gezond gestel hebt kun je het op zich wel handelen.. maar ik zou het zelf dus ook niet meer eten.
Heb je pech wordt je er misschien ziek van.. de kans is groter dat je er niet ziek van wordt dacht ik zo, maar waarom het risico nemen denk ik dan persoonlijk.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_61924626
Over zulke dingen denk ik dus echt nooit na...

Eet constant restjes die gewoon nog in de pan op het gasfornuis staan. Is er toch wel een flink risico dat je er wat aan overhoudt?
Sweet and innocent...
pi_61926625
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:56 schreef bakayarou het volgende:
Zou hij nog leven?
ja hoor, was niks mis mee

Normaal let ik ook nooit zo op houdbaarheidsdata enzo (let er meer op dat het er nog goed uitziet/ruikt) en ben nog nooit ziek geworden daardoor. Maar iets buiten de koelkast bewaren doe ik eigenlijk nooit (behalve bij erg zoute dingen, zoals soep), dus vandaar de vraag.
pi_61951691
Een vraag die hierop lijkt maar net weer even anders: wij hadden eergisteren ook een boel rijst over. Deze hebben wij wél in een afgedekte pan in de koelkast bewaard en gisteren hebben we hiervan nasi gemaakt. Maar ook daarna hadden we nog steeds een heleboel over, wat we dus gisteravond ook weer in een afgedekte pan in de koelkast hebben gezet. Maar de vraag is: kunnen we dit nu vanavond weer opwarmen...? Rijst die je van de Chinees haalt is door de Chinees ook vaak al eerder gemaakt en opgewarmd, volgens mij, en de restjes daarvan bewaar ik ook vaak in de koelkast en warm ik later weer op. Dus die rijst zou dan ook voor de tweede keer opgewarmd worden. Toch...?
pi_61953280
Naar mijn ervaring is het bewaren buiten de koelkast van gaar voedsel zeker 1 a 2 dagen te doen, mits afgedekt en koel (sowieso een temperatuur lager dan 20/18 graden)

En het opnieuw koken van rijst, probeer maar, zolang het goed ruikt is er volgens mij eigenlijk nooit wat aan de hand.
moge er gedronken worden
pi_61970492
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 14:56 schreef _Floddertje_ het volgende:
Een vraag die hierop lijkt maar net weer even anders: wij hadden eergisteren ook een boel rijst over. Deze hebben wij wél in een afgedekte pan in de koelkast bewaard en gisteren hebben we hiervan nasi gemaakt. Maar ook daarna hadden we nog steeds een heleboel over, wat we dus gisteravond ook weer in een afgedekte pan in de koelkast hebben gezet. Maar de vraag is: kunnen we dit nu vanavond weer opwarmen...? Rijst die je van de Chinees haalt is door de Chinees ook vaak al eerder gemaakt en opgewarmd, volgens mij, en de restjes daarvan bewaar ik ook vaak in de koelkast en warm ik later weer op. Dus die rijst zou dan ook voor de tweede keer opgewarmd worden. Toch...?
Absoluut af te raden. Rijst mag je namelijk niet te lang bewaren. Heeft iets te maken met het vocht dat in het rijst zit. Weet de details hiervan niet, maar ik zal het niet doen als ik jou was. je kunt het overigens ook niet vergelijken met nasi bij de chinees. Ik weet niet hoe de meeste chinese restaurants dit doen, maar er zijn verschillende bereidingswijze, waarbij het centraal staat dat de rijst/nasi snel afgekoeld moet worden, en dat het met zeer hoge vuur, wordt verwarmd. De temperatuur wat zij bij het wokken gebruikt is vele malen hoger dan een huisfornuis. Dat zorgt er iig voor dat de nasi langer houdbaar blijft.
  zondag 28 september 2008 @ 14:52:49 #20
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_61970634
Wij aten vroeger altijd op zaterdag restjes van de afgelopen week ... en op zondag waren we altijd ziek

OT: Ik zou gewoon lekker nieuwe verse rijst maken, da's toch veel lekkerder dan opgewarmde rijst en het kost toch geen drol!
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
  zondag 28 september 2008 @ 17:00:23 #21
3869 David
Drum the drums
pi_61974025
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:52 schreef Double-U het volgende:
OT: Ik zou gewoon lekker nieuwe verse rijst maken, da's toch veel lekkerder dan opgewarmde rijst en het kost toch geen drol!
niet per se vind ik, gebakken rijst die al eerde gekookt was kan wel degelijk heel lekker zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')