maar niet na 12 uurtjes.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:17 schreef Peder het volgende:
Na een dag of 3 krijgt het een prachtige paarse kleur!!!!!!
![]()
ja hoor, was niks mis meequote:
Absoluut af te raden. Rijst mag je namelijk niet te lang bewaren. Heeft iets te maken met het vocht dat in het rijst zit. Weet de details hiervan niet, maar ik zal het niet doen als ik jou was. je kunt het overigens ook niet vergelijken met nasi bij de chinees. Ik weet niet hoe de meeste chinese restaurants dit doen, maar er zijn verschillende bereidingswijze, waarbij het centraal staat dat de rijst/nasi snel afgekoeld moet worden, en dat het met zeer hoge vuur, wordt verwarmd. De temperatuur wat zij bij het wokken gebruikt is vele malen hoger dan een huisfornuis. Dat zorgt er iig voor dat de nasi langer houdbaar blijft.quote:Op zaterdag 27 september 2008 14:56 schreef _Floddertje_ het volgende:
Een vraag die hierop lijkt maar net weer even anders: wij hadden eergisteren ook een boel rijst over. Deze hebben wij wél in een afgedekte pan in de koelkast bewaard en gisteren hebben we hiervan nasi gemaakt. Maar ook daarna hadden we nog steeds een heleboel over, wat we dus gisteravond ook weer in een afgedekte pan in de koelkast hebben gezet. Maar de vraag is: kunnen we dit nu vanavond weer opwarmen...? Rijst die je van de Chinees haalt is door de Chinees ook vaak al eerder gemaakt en opgewarmd, volgens mij, en de restjes daarvan bewaar ik ook vaak in de koelkast en warm ik later weer op. Dus die rijst zou dan ook voor de tweede keer opgewarmd worden. Toch...?
niet per se vind ik, gebakken rijst die al eerde gekookt was kan wel degelijk heel lekker zijn.quote:Op zondag 28 september 2008 14:52 schreef Double-U het volgende:
OT: Ik zou gewoon lekker nieuwe verse rijst maken, da's toch veel lekkerder dan opgewarmde rijst en het kost toch geen drol!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |