abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61888311
Misschien een lastige TT voor de gemiddelde fokker, maar daar is deze band waarschijnlijk ook niet voor bedoeld. (kut d's en t's. )
- En ja, ik had ook een klein topic kunnen maken. -

Na verschillende sites af te struinen voor reviews van albums van Agalloch, kwam ik tot de conclusie dat meerdere reviewers het met me eens waren: Agalloch is goed. Vanwaar dan de relatieve onbekendheid? Daarom dit topic in het metal-walhalla van Nederland.
Een aantal reviews:
Extreemmetaal.nl,
Metalfan.nl (85/100),
Lordsofmetal.nl (95/100)

Wat is Agalloch?
Als ik Wikipedia moet quoten is het dit:
quote:
Agalloch is een sfeervolle folk- en black metalband. Deze band heeft tot nu toe niet veel media-aandacht gehad. De band combineert Black Metal met Folk Metal , Gothic metal en zelfs wat Ambient. Hierdoor ontstaat een erg gevarieerd geluid, dat kenbaar is voor de band.
Nou, 't komt in de buurt, maar het is belangrijk dat je met Agalloch niet in hokjes denkt. Ikzelf vind het invloeden hebben van wat Doom, Black, en Folk. Maar boven alles heerst het melodische, diepe geluid. Als je vol met energie wil komen te zitten, ruig schreeuwende mannen, gierende gitaren en dikke riffs wilt horen, dan zit je hier niet goed. Agalloch is voornamelijk rustig en atmosferisch.

Ze hebben in totaal 8 verschillende cd's uitgebracht, waarvan 5 EP's. Tussen deze werken zitten er een aantal die meer de black-kant op hangen, anderen weer meer de doom-kant. Hun nieuwste EP ('The White') is daarentegen vooral 'dromerige' gitaarmuziek. En ik kan zeggen: Het klinkt vrijwel allemaal goed.

Als je ondertussen je interesse nog niet verloren hebt, dan kom je nu bij het leuke gedeelte aan: De muziek zelf. Ik heb een aantal van mijn persoonlijke favorieten gekozen, hopelijk met genoeg variatie om te laten horen wat ik nou echt bedoelde. Neem even de tijd om alles rustig te luisteren, want als je hier 1 nummer van luistert, dan heb je nog geen idee wat Agalloch is.

Hun relatief bekendste nummer: Not Unlike The Waves
Redelijke binnenkomer
Hun meerdelige nummer: She Painted Fire Across The Skyline 1, 2, en 3
Af en toe tamelijk hard, meer voor de gevorderden
As Embers Dress The Sky.
Voor mensen die tegen een gruntje kunnen.
... And The Great Cold Death Of The Earth.
Het melodische, diepe geluid ten top. Goede binnenkomer.
Limbs
Zet je geluid iets zachter aan het begin. Redelijke binnenkomer.
Tomorrow Will Never Come.
Vrij toegankelijk nummer. Redelijke binnenkomer, maar waag je ook aan een ander nummer.
The Lodge
Een van de weinige instrumentale nummers. Leuk detail: De *klak* die je na 2 seconden hoort, en in het nummer doorgaat, is het geluid van een drumstok op de schedel van een eland.
Pantheist
Van hun laatste EP, weerspiegelt goed de klank van het album.
pi_61888876
*fan is
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_61889015
Al langer?

[ Bericht 9% gewijzigd door Darkestrah op 24-09-2008 22:06:56 ]
pi_61893043
al wat jaartjes idd.

Die nieuwste heb ik nog niet gehoord, ben benieuwd...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_61893206
Het is misschien iets softer dan je zou verwachten. Er zit desondanks èrg veel sfeer in, en hij doet zeker niet onder voor de rest qua kwaliteit.

Edit: Kan je je overigens een beetje vinden in de omschrijving? Ik vind het namelijk zelf erg lastig om een band in te delen bij een genre.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:46:13 #6
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_61893253
tvp, al ik ben te lui om te beginnen met luisteren
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  † In Memoriam † donderdag 25 september 2008 @ 20:16:20 #7
159966 lifeblind
pi_61913517
* is al heel wat jaren fan <3 *

Ondertussen ook al 2 keer live gezien (1 keer op tour met saturnus en novembers doom, en een keer met de DVD opname in belgie)

Favoriete album blijft toch wel Pale Folklore. Niet zo neo-folk als als The Mantle, en niet zo black als From Which Of This Oak, maar een mooie mix er tussenin. Ashes heeft ook wel wat gave nummers, maar de ambient stukken vind ik vaak net wat te saai om dat album vaak op te zetten.
  donderdag 25 september 2008 @ 20:55:06 #8
202348 Susi
Temple of Love
pi_61914533
Ah, deze moet ik ook volgen. Heb redelijk wat op mijn computer staan, maar nooit 'echt' serieus naar geluisterd.
pi_61920883
@ lifeblind, Pale Folklore vind ik inderdaad ook het beste album, al vind ik The Mantle ook behoorlijk goed.

Ik werd ongeveer net fan toen ze hun optreden hielden in Antwerpen, dus ik heb het allemaal net niet mee (kunnen) maken.
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:01:11 #10
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_61930949
Agalloch is tof.

Bekend met Kneel To The Cross?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 14:04:41 #11
159966 lifeblind
pi_61931012
Da's een cover
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:16:29 #12
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_61931280
Inderdaad, en ik vind het gelijk ook een van de 'slechtste' nummers.
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:35:10 #13
125126 Mr-Coffee
pi_61931695
Ik weet dat ,t een cover is, krijg kippenvel ervan, vind em geweldig!
Het origineel is dan weer kut trouwens.
Set Sail, For Fail.
pi_61931880
Ik ken ze niet dus... ik ben er nu naar aan het luisteren.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:52:27 #15
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_61932113
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:35 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik weet dat ,t een cover is, krijg kippenvel ervan, vind em geweldig!
Het origineel is dan weer kut trouwens.
Maarja, hoeveel covers zijn er gemaakt, waarbij de cover beter was dan het origineel? Dat komt naar mijn mening niet vaak voor.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 15:03:45 #16
159966 lifeblind
pi_61932403
Het beste nummer blijft nog altijd Dead Winter Days voor mij. Dat semi-akoustische couplet riff is gewoonweg geniaal.

Het origineel van Kneel To The Cross van vind ik niet eens zo heel slecht. Als je Sol Invictus een beetje kent weet je dat de productie niet echt om over naar huis te schrijven is uit die periode. (Niet dat ik zo heel erg bekend ben met die band trouwens). Agalloch heeft het gewoon een stuk meer opgeleukt met een dikkere productie

Ik ben benieuwd wanneer die live-dvd nou eens uitkomt, als het goed is ben ik wel een paar keer in beeld, aangezien ik braaf heel de tijd vooraan stond ^^
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:05:58 #17
125126 Mr-Coffee
pi_61932451
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:52 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Maarja, hoeveel covers zijn er gemaakt, waarbij de cover beter was dan het origineel? Dat komt naar mijn mening niet vaak voor.

Klopt maar het origineel, wat volgens mij van Current 93 was rammelt echt aan alle kanten vergeleken met de Agalloch versie.

Offtopic: zelfde heb ik met Everybody Hurts, vind de cover van The Corrs mooier dan de REM track.
Set Sail, For Fail.
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:10:21 #18
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_61932530
@ myspace van lifeblind:

Alcest & Summoning

Ik heb nog altijd bij het nummer Elevation van Alcest die schrikreactie ergens bij de 3 minuten.. Die overgang mag van mij wel wat subtieler. Dat is overigens niet het enige nummer waar ik dat heb.
Summoning ken ik eigenlijk alleen van het album Stronghold. De rest heb ik ook op mn pc staan, maar nooit serieus gehoord.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 22:14:16 #19
159966 lifeblind
pi_61942464
Hehe dankje. Als je Alcest gaaf vind moet je trouwens Amesoeurs ook maar eens checken. Dezelfde soort muziek, (Neige van Alcest speelt ook in Amesoeurs, vandaar), maar met black metal zang ipv cleane zang.

Summoning blijft altijd heersen, alleen die eerste plaat van ze (toen ze nog een drummer hadden), vind ik wat tegenvallen, een beetje te standaard black metal naar mijn idee. vooral Minas Morgul en Stronghold vind ik geweldige platen.

En om nog ff OT te blijven, als je Agalloch gaaf vind moet je Woods Of Ypres ook eens proberen, redelijk dezelfde soort muziek.
pi_61946322
Agalloch Vind Pale Folklore nog de beste.
pi_61946324
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:10 schreef Darkestrah het volgende:
@ myspace van lifeblind:

Alcest & Summoning

Ik heb nog altijd bij het nummer Elevation van Alcest die schrikreactie ergens bij de 3 minuten.. Die overgang mag van mij wel wat subtieler. Dat is overigens niet het enige nummer waar ik dat heb.
Summoning ken ik eigenlijk alleen van het album Stronghold. De rest heb ik ook op mn pc staan, maar nooit serieus gehoord.
Eigenlijk wel te verwachten die schrikmomenten als Neige er bij betrokken is.
  zondag 28 september 2008 @ 18:11:00 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61975586
Agalloch .

2e beste band die ik (pas) dit jaar heb ontdekt.

Primordial vind ik net nog iets beter
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 28 september 2008 @ 23:20:19 #23
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_61984884
En ook nog eens een Tool usericon. Dat ziet er goed uit!
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:04:01 #24
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_62024677
quote:
Een double-headlining tour, Dornenreich voor de eerste keer sinds 2001 in ware metalformatie op tour en de laatste passage van Agalloch in Europa in support van hun laatste album.
bron.

Gecheckt bij de MySpace van Agalloch, maar niks erover te vinden..
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:07:53 #25
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_62024758
Heb Ashes against de Grain hier liggen. Vermakelijke band Veel sfeer soms iets te veel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')