Mijn vader moest met zijn zangkoor in Ameland optreden in een aantal plaatsjes daaro. Dus toen dacht ik...nou dan wil ik wel mee, fotograferen dan. We kwamen zaterdag in de middag aan en toen wel gefotografeerd maar in erg hard licht. In de avond wel gefotografeerd. Ik ging kamperen in een klein tentje op Duinoord (KOUD!). Had de wekker om 05:30 gezet om vervolgens de hele dag mooie plekjes op te zoeken in Ameland. Had geen kaart bij me dus fietste maar gewoon wat, heb er wel van genoten, ondanks de kou en gekneusde voet

Alles gemaakt met m'n Canon Powershot S5 IS en een statiefje.
1![]()
Deze was op zaterdag gemaakt bij zonsondergang in het plaatsje Nes. Dit paard kwam op een gegeven moment mooi op een heuveltje snuffelen. Toen ik genoeg foto's had gemaakt van het paardje stopte ik m'n spulletjes in m'n tas en stapte op m'n fiets, en op dat moment zag ik het andere paard ook op de heuvel gaan en gingen ze met elkaar stoeien op beide twee poten

:cry: - prachtig om te zien, heel erg stom omdat al m'n spullen al in m'n tas zaten.
2![]()
Dit was rond 7 uur in de ochtend gemaakt na een flinke fietstocht naar de waddenkant van Ameland; Het Neerlands Reid. Ik stond op de dijk maar wilde even naar beneden om op het wad te staan voor een beter standpunt. Waar ik bij m'n stomme kop niet bij nadacht was dat m'n voet gekneusd was en het spiegelglad was en ik vervolgens keihard uitgleed en op m'n achterhoofd viel; hoofdpijn+gekneusde voet

- maar dat mocht de pret niet drukken.
3![]()
Op het Neerlands Reid waren er veel Bergeenden en meeuwen (waarschijnlijk allemaal verschillende soorten maar ben niet zo'n held in het onderscheiden van meeuwen).
4![]()
Ook gemaakt bij het Neerlands Reid. Uit het niets kwamen grote groepen ganzen de hele tijd aanvliegen, weet niet wat voor ganzen het zijn (dacht eerst Grauwe Ganzen maar vind hun kop daar te opvallend donker voor).
5![]()
Nadat ik erg moe was geworden van het wandelen ging ik weer terug naar m'n tent om even een dutje te doen. Het was inmiddels alweer middag met hard licht maar wilde gewoon even lekker fietsen met iPodje op en toch camera mee. En opeens zag ik daar op een paal langs het fietspad deze Torenvalk, geen geweldige foto toen ik 'm op de comp. zag uiteindelijk, maar ben er alsnog blij mee.
6![]()
Op de boot terug naar het vasteland nog wat ''lucht-foto's'' geprobeerd te maken, was koud en stond stevige wind.
7![]()
Toen we van de boot af kwamen zag ik meteen allemaal kleine wadvogeltjes druk foerageren. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het Kanoeten waren, vond ik wel leuk, had ze namelijk nog nooit gezien. Ze waren niet zo schuw en heb veel foto's gemaakt maar de meeste konden meteen de prullenbak in omdat ze of onscherp waren of te drukken omgeving.
8![]()
Hopelijk is het wat, heb er iig erg van genoten.
Laterr
[ Bericht 6% gewijzigd door Xilantof op 17-10-2008 06:13:56 ]
Ik heb max. 5 regels nodig.