abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61857458
Godverdomme!

Kom ik thuis van mijn werk, ligt er ten eerste al een mooie enveloppe van het CJIB met een bekeuring erin van ¤29 omdat ik ergens weer 9 km/h ( poe poe, wat een crimineel ) te hard heb gereden. Eigen risico, ik weet het dus daar maak ik me dan verder maar niet druk om.

Maar er lag ook een mooie envelop van Menzis, ik vol goede moed dat ding open maken omdat ik benieuwd was wat ze me nou weer probeerden aan te smeren..... Bleek het gewoon een rekening te zijn van ¤129,33. Dit is dus zogenaamd je "eigen risico" als je naar de dokter gaat. Het moet toch niet veel gekker worden! Ik betaal elke maand meer dan ¤ 110 euro aan die vuile oplichters om zogenaamd "goed verzekerd" te zijn, en dan kun je nog alles zelf gaan betalen!.

Voor de mensen zoals ik die maar 2 of 3 keer per jaar bij de dokter komen is dit gewoon vieze oplichterij. Waar blijft mijn 110 euro in de maand? Daar betalen ze de ziekenkosten mee van de mensen die geen verzekering willen nemen of het niet kunnen betalen ( of te lui zijn om te werken, om het te kunnen betalen ). Dit is toch gvd te belachelijk voor woorden.

Is hier nou werkelijk helemaal niets tegen te doen tegen dit soort oplichterij?

Menzis, bah
Duct tape, shutting up bitches since 1942
-----------------------------------------------------------------------------------
pi_61857504
totdat je een of andere ernstige ziekte hebt en dan ben je wel blij dat zij het voor jou betalen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_61857509
Nee nee, het is CJIB, dat zijn echte struikrovers!!
Stelletje kankermongolen daat,
[ Bericht 91% gewijzigd door Juup© op 15-08-2008 19:08 ]
pi_61857572
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:31 schreef MouzurX het volgende:
totdat je een of andere ernstige ziekte hebt en dan ben je wel blij dat zij het voor jou betalen
Maar dat heb ik (nog) niet, kan ik niet gewoon als ik een ernstige ziekte krijg meer gaan betalen in de maand ofzo. Ik kom bijna nooit bij de dokter, alleen dit jaar dus 3x omdat ik geprikt was door een teek. 1ste keer voor controle, 2e keer voor bloedprikken en de 3e keer voor een bloedprik ter controle. Dat geintje kost me dus 129 euro. Waar komt het op neer, Teken zijn kutbeesten!

En menzis kan mijn kale ballen likken !
-----------------------------------------------------------------------------------
pi_61857618
Het zijn smerige praktijken inderdaad, maar mocht mij ooit iets overkomen, dan ben ik blij dat ik heb betaald .
pi_61857627
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:33 schreef DjMoonlight het volgende:

[..]

Maar dat heb ik (nog) niet, kan ik niet gewoon als ik een ernstige ziekte krijg meer gaan betalen in de maand ofzo. Ik kom bijna nooit bij de dokter, alleen dit jaar dus 3x omdat ik geprikt was door een teek. 1ste keer voor controle, 2e keer voor bloedprikken en de 3e keer voor een bloedprik ter controle. Dat geintje kost me dus 129 euro. Waar komt het op neer, Teken zijn kutbeesten!

En menzis kan mijn kale ballen likken !
Je weet dat het eigen risico het geweldige idee van de overheid was?
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:35:46 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_61857631
Ik moet ook altijd bijbetalen als ik bij de tandarts ofzo ben geweest en ik betaal 140 per maand, daarom ga ik nog maar 1 keer per jaar.
pi_61857688
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Het zijn smerige praktijken inderdaad, maar mocht mij ooit iets overkomen, dan ben ik blij dat ik heb betaald .
Onverzekerden worden ook gewoon geholpen hoor en dat zijn meestal mensen die al weinig geld hebben, krijg het kale kip en plukken verhaal.
pi_61857742
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Onverzekerden worden ook gewoon geholpen hoor en dat zijn meestal mensen die al weinig geld hebben, krijg het kale kip en plukken verhaal.
Potverdomme hey, we worden dus genaaid waar we bijstaan. Fuck het systeem!
pi_61857745
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik moet ook altijd bijbetalen als ik bij de tandarts ofzo ben geweest en ik betaal 140 per maand, daarom ga ik nog maar 1 keer per jaar.
Dan moet je misschien je tandartsgedeelte hoger doen? Of minder gaatjes en dergelijken hebben. Ik heb alleen een keer een paar euro zelf moeten betalen omdat er foto's gemaakt worden. Verder word mijn tandarts tot een x bedrag gewoon vergoed. En misschien eens wat aan je pakket doen, ik betaal zelf 80 euro per maand...
pi_61857787
Eigen risico is ¤ 150,- (per jaar natuurlijk)

Dat mag wel ¤ 0,- zijn als we meer dan 2/3 van dat bedrag op moeten hoesten om verzekerd te zijn tegen ziektekosten. En dan dekt het nog nieteens alles.
pi_61857790
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:39 schreef Dennis101 het volgende:
ik betaal zelf 80 euro per maand...
Waar ben je verzekerd dan?
pi_61857835
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Waar ben je verzekerd dan?
Zilveren kruis achema (moet er dan wel heel eerlijk bij zeggen dat mijn tandarts dit jaar standaard in mijn pakket zit) dat scheelt dus een tientje). Dan zou ik dus op de 90 euro zitten.
pi_61857893
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan moet je misschien je tandartsgedeelte hoger doen? Of minder gaatjes en dergelijken hebben. Ik heb alleen een keer een paar euro zelf moeten betalen omdat er foto's gemaakt worden. Verder word mijn tandarts tot een x bedrag gewoon vergoed. En misschien eens wat aan je pakket doen, ik betaal zelf 80 euro per maand...
Ik moest dus ook bijbetalen voor foto's ja en ik krijg het idd tot een x bedrag vergoed, maar als ik 140 per maand betaal verwacht ik gewoon dat ik het hele bedrag vergoed krijg.
En ik had 2 gaatjes van vroeger die een andere gare tandarts niet goed gevuld had, daarom moest ik het dus opnieuw laten doen.

En idd moet ik eens gaan kijken voor een ander pakket.
pi_61857924
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Potverdomme hey, we worden dus genaaid waar we bijstaan. Fuck het systeem!
Je krijgt volgens mij wel een boete als je niet verzekerd ben maar dat weet ik niet zeker.
pi_61857961
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Je krijgt volgens mij wel een boete als je niet verzekerd ben maar dat weet ik niet zeker.
Alleen het probleem is dat veel mensen die niet verzekerd zijn daar vaak ook echt geen geld voor hebben (al zijn er natuurlijk meer dan genoeg uitzonderingen) en dan kan je boetes geven wat je wilt...
pi_61858135
Eigen risico is wettelijk bepaald toch? Kan Menzis weinig aan doen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61858154
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:35 schreef gateway het volgende:
naar de dokter voor een tekenbeet......
Ooit van de ziekte van Lyme gehoord?
Daar wil je liever niet mee rond lopen...
pi_61872707
Van mij willen ze ook de noclaim van vorig jaar terug hebben. Ik heb ze gevraagd om een ovezicht van kosten (laat de rekeningen maar zien) omdat ik volgens mij geen kosten heb gemaakt in de periode die zij aangeven. Krijg ik een simpel briefje terug: "het kostenoverzicht staat op de brief die u eerder heeft ontvangen." Ja, ik vraag toch om een specificatie daarvan?!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_61873680
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Extra tandartsdekking geen optie? Betaal ook dik 141 euro per maand voor zo;n verzekering. Hoop geld, dat zeker. Maar toch ben ik liever goed verzekerd dan niet.

Maar een terechte klacht. Je blauw betalen aan een verzekering en dan nog de eerste 150 euro zelf mogen betalen ook. En die chronisch zieken maar boos zijn daarop.. want die betalen standaard die 150 euro 'extra' ten opzichte van de gezonde medemens en dat is natuurlijk een schande! Wat die kneuzen zich echter niet realiseren is dat die 150 euro voor vele duizenden euro;s medicijnen op jaarbasis een koopje is en dat ze dankbaar moeten zijn voor zo'n zorgstelsel in Nederland.

Overigens, van mij mag er best wat meer getoverd woren met eigen risico's. Lagere premies, hoger eigen risico. De mensjes die voor elk wissewasje dan al naar de huisarts gaan betalen dan lekker veel zelf.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61874359
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef nachtdier2 het volgende:
Overigens, van mij mag er best wat meer getoverd woren met eigen risico's. Lagere premies, hoger eigen risico. De mensjes die voor elk wissewasje dan al naar de huisarts gaan betalen dan lekker veel zelf.
Je kunt je eigen risico al verhogen waardoor je minder premie betaalt.
Daarnaast valt huisartsbezoek buiten het eigen risico, dus je theorie kan de vuilnisbak in.
  woensdag 24 september 2008 @ 12:26:47 #23
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61874462
Zo werkt een verzekering he. Eerst betaal je een hele tijd voor niks, maar als je poot geopereerd moet worden hoef je niet te betalen Weet je wat zo'n arts kost Zie het als een spaarpotje zonder rente.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 24 september 2008 @ 12:29:56 #24
37248 BertV
Klei indiaan
pi_61874543
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:35 schreef gateway het volgende:
naar de dokter voor een tekenbeet......
Idd, vaak is er niks aan de hand... gewoon wachten tot je verlammingsverschijnselen krijgt, dat zal menzis leren!
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 24 september 2008 @ 12:37:45 #25
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_61874716
Het wordt volgend jaar nog leuker als de benzodiazepines niet meer vergoed worden (slaap en "zenuw"-tabletten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')