Over het algemeen is het al een grauwe trut. Klein duits mormel dat na WOII niet meer in Duitsland wou wonen vanwege schaamte voor wat haar "landgenoten" de wereld hadden aangedaan. Het rare wijf kwam tot de conclusie dat de duitse taal toch het enige was waar ze hier geld mee ging verdienen, en deed een lerarenopleiding. Uberhaupt, dat zou al een klacht op zich moeten zijn, geld verdienen met datgene wat je hebt afgezworen ( dat afzweren alleen al ! ), maar daar gaat het hier niet over.
En nu heb ik dus les van der. Buiten het feit dat het gewoon een vervelend mens is om te zien, heeft ze een stem waarvan je oren na afloop gaan suizen, en heeft ze de vervelende neiging om alles wat ze zegt op te schrijven op het bord. Alsof we godverdomme doof zijn. Het vervelendste aan haar is eigenlijk dat ze denkt dat ze les geeft aan kleuters. Ze blijft op de een of andere manier hangen in haar functie als moeder ( Want jaja, verraderlijke Duitsers krijgen ook kinderen ), als ze 's ochtends de school binnen stapt. Alles moet woordje voor woordje voorgekauwd worden, en ze denkt dat ze ons sociale vaardigheden moet bijbrengen die voor mij toen ik 6 was al vanzelfsprekend waren. Tot zover de korte inleiding, nu de klacht.
Nu waren we dus laatst een duitse tekst aan het lezen over puberteit, en dat deze dus steeds vroeger zou beginnen. Begint zij in ene een verhaal over de eerste keer dat zij ongesteld was. Je moet je dus voorstellen dat een kleine duitse lelijke landverrader van eind veertig met een grafkop jou in geuren en kleuren gaat uitleggen, hoe zij voor het eerst ongesteld werd! En dat dus alsof ze het vertelt aan kinderen van acht. Gaat dus als volgt:
" Nou kinders, vroeger he, toen ik jong was, weet ik nog wel dat ik voor het eerst ongesteld werd. ( Wij schrikken wakker uit onze school-trance) Ik weet het nog als de dag van gister. Ik was op school naar de WC geweest, en ik voelde wat nattigs in mijn slipje jongelui. En jullie begrijpen het misschien niet, maar ik was als de dood! Ik dacht dat er iets kapot was! Ik heb eventjes gevoeld, maar alles zag er nog prima uit. Later hoorde ik van mijn moeder dat het heel normaal was."
Wij hadden al zoiets van *kots, kots* ga maar weer verder waar we gebleven waren, maar ze was nog niet klaar en wou graag van mijn zeventien jarige klasgenootjes weten hoe dat bij hun voor het eerst was gegaan! Meisjes allemaal blozen, zij aandringen. Zij nog boos worden omdat "zij het ook had verteld (

)" Later begreep ze eindelijk dat die jongedames dat helemaal niet kwijt wilden.
Nou dat was em. Samenvattingen doe ik niet aan.
Klacht: Ik wil godverdomme niet weten hoe duitsers voor het eerst ongesteld worden!