abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61854073
Ik heb een Samsung DCBP850R decoder, en af en toe heb ik een lichte storing door mijn beeld. Het is ook niet regelmatig maar eens in de 5 minuten ofzo? Kabels ed zitten goed vast. Ligt dit aan Ziggo of aan mijn kabels/decoder?
pi_61854495
Hoi Shoombak,
Graag wat meer info:
Wat bedoel je met een lichte storing door het beeld? Een balk, een streep of blokkerig beeld?
Is het biuj een bepaalde zender of als je zapt ook bij andere zenders?
Bij welke zender is het opgevallen, mogelijk ligt het aan die zender zelf?
En in welke regio zit je?
BTW: heb je hem wel eens stroomloos gemaakt?
Die van mij is soms namelijk de ingestelde ondertitels kwijt en als ik hem even van de stroom heb afgehaald, daarna doet hij het weer een hele tijd normaal.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_61854590
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:24 schreef dino889 het volgende:
Hoi Shoombak,
Graag wat meer info:
Wat bedoel je met een lichte storing door het beeld? Een balk, een streep of blokkerig beeld?
Is het biuj een bepaalde zender of als je zapt ook bij andere zenders?
Bij welke zender is het opgevallen, mogelijk ligt het aan die zender zelf?
En in welke regio zit je?
BTW: heb je hem wel eens stroomloos gemaakt?
Die van mij is soms namelijk de ingestelde ondertitels kwijt en als ik hem even van de stroom heb afgehaald, daarna doet hij het weer een hele tijd normaal.
Hoi zit in regio Utrecht, zie vooral bij RTL 4 en 5 af en toe een streep/storing rechtsonderin beeld. Stroom is er af geweest.

/edit

zie net dat er een SW update is, ben em nu aan het binnenhalen.. kijken wat dat doet.
pi_61854659
Heb ik ook soms, staat mn beeld heel ff stil ofzo.

Nu ook aan de update met de humax
pi_61856639
Bah,

nu heb ik SW v.45 en nu bij de eenvoudige guide zap je mee als je door de zenders bladert.. irritant! Is het mogelijk om terug te gaan naar een vorige versie?
pi_61875433
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:02 schreef Shoombak het volgende:
Bah,

nu heb ik SW v.45 en nu bij de eenvoudige guide zap je mee als je door de zenders bladert.. irritant! Is het mogelijk om terug te gaan naar een vorige versie?
Nee. Updates helpen trouwens niet tegen het soort storingen dat je beschrijft, die worden veroorzaakt door interferentie als gevolg van ondeugdelijke bekabeling in huis.
pi_61887029
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:09 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee. Updates helpen trouwens niet tegen het soort storingen dat je beschrijft, die worden veroorzaakt door interferentie als gevolg van ondeugdelijke bekabeling in huis.
eh interferentie op een digitaal signaal?
pi_61887605
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

eh interferentie op een digitaal signaal?
Nee, interferentie op frequenties waarop de betreffende kanalen gemoduleerd op een analoge draaggolf worden doorgegeven.
pi_61887609
Als je een Reset uitvoert, krijg je dan de originele Software versie terug?
pi_61887630
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef Shoombak het volgende:
Als je een Reset uitvoert, krijg je dan de originele Software versie terug?
Nee.
pi_61888481
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, interferentie op frequenties waarop de betreffende kanalen gemoduleerd op een analoge draaggolf worden doorgegeven.
dan krijg je geen rare streepjes..hooguit blokjes!? / beelduitval
pi_61888824
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan krijg je geen rare streepjes..hooguit blokjes!? / beelduitval
Tja, dan moet TS eens een foto posten van de storing, want de beschrijving loopt niet over van duidelijkheid. Maar ja, een foto heeft ie natuurlijk niet ...

Ik houd het toch op datacorruptie. Hij had natuurlijk ook eerst eens naar zijn BER waardes kunnen kijken i.p.v. zomaar op goed geluk een firmware update uit te voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')