abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3557800
Damn.. sloeg net mijn squash racket kapot tegen de muur.

Ik had mijn oude racket gekocht met de gedachte van eerst even kijken of ik squash wel leuk vind, nou dat vind ik dus, ik doe het nu al 2 jaar.

Tijd voor een nieuwe dus, maar nu wil ik een goede, lichte en sterk racket, welke moet ik kopen.

Wat is een goed beetje professioneel racket..

pi_3557869
Loop eens de Perry Sport binnen en ga voor een bekend merk (Dunlop, Slazenger (of hoe je dat ook schrijft) enz enz...). Je bent ongeveer 50 Euro kwijt voor een goede en meer voor een echte topper...

Sterk is het probleem niet, dat zijn ze allemaal wel. Licht zijn zo ook allemaal, de meesten zijn van titanium en magnesium enzo. Verder zijn de snaren van de meesten ook wel gelijk, maar die kun je desnoods nog laten vervangen.

pi_3557938
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 21:24 schreef the_bbk het volgende:
Loop eens de Perry Sport binnen en ga voor een bekend merk
Kan ik natuurlijk doen, maar ik hoop op wat ervaringen met rackets van andere fokkers..
pi_3558061
Ok ik heb zelf een Wilson-racket (type: Ti Graphite), kostte destijds ongeveer 110 gulden (45 euro). Het is een supersterk racket, heb al ontelbare keren in de muur geslagen zonder schade (een krasje ofzo, maar dat ken beure). Het is een licht racket, met een strak gespannen besnaring, je kunt er echt gruwelijk hard mee slaan, maar ook heel gecontroleerd.
Verder demptie de slagen ook goed, je hand krijgt geen optater/trillingen als je een keertje slaat.

Kortom ik ben erg tevreden over dit racket!

pi_3565102
Ik heb zelf jaren gespeeld, ook competitie.
Wilson niet zo'n goede ervaring mee, gingen snel stuk. Beste ervaring met 'Oliver', lekkere lichte rackets, sterk en duurzaam. Kosten rond de 200 piek (90 Euro?). Aanrader.
Een schizofreen is nooit alleen!
pi_3566443
Perfect.. nog meer mensen? Hoe meer ervaringen hoe beter, het liefst van mensen die echt pro gespeeld hebben.

Ik heb al even gekeken en de squashzaak hier in de buurt heeft Oliver rackets..

[Dit bericht is gewijzigd door didio op 21-03-2002 15:18]

pi_3576705
Ik heb zelf de Dunlop BlackMAX Carbon TI.

Dat ding is ongelooflijk licht en behoorlijk strak gespannen, hij is alleen wel wat duurder, ik heb er toen 190 gulden voor betaald en toen was hij al 50% afgeprijsd.

vrijdag 22 maart 2002 @ 11:51:55 #8
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_3576739
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 13:34 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
Ik heb zelf jaren gespeeld, ook competitie.
Wilson niet zo'n goede ervaring mee, gingen snel stuk. Beste ervaring met 'Oliver', lekkere lichte rackets, sterk en duurzaam. Kosten rond de 200 piek (90 Euro?). Aanrader.
Kan ik alleen maar beamen heb ik een nummer 8 van destijds 189 piek voor betaald, de nummer 8 is meer een 'gevoel-racket' en geen 'ram-racket'.
pi_3579367
Toppertje jongens..

Al twee voor Oliver rackets..

Ik moet ook geen ram racket hebben, maar moet er toch af en toe wel hard mee kunnen slaan..

pi_3584161
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 11:51 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

Kan ik alleen maar beamen heb ik een nummer 8 van destijds 189 piek voor betaald, de nummer 8 is meer een 'gevoel-racket' en geen 'ram-racket'.

Ik kan van iemand een racket kopen, 2e hands..

Het is een Capital Oliver Titanium 7

Ik kan hier alleen niets over vinden op internet, ook geen prijzen ofzo..

Alle andere Oliver rackets staat een 'O' op het racket en bij deze staat een soort logotje op. Is dit nou wel hetzelfde merk, of een soort ripoff merk?

zaterdag 23 maart 2002 @ 02:21:30 #11
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_3585766
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:38 schreef didio het volgende:

[..]

Ik kan van iemand een racket kopen, 2e hands..

Het is een Capital Oliver Titanium 7

Ik kan hier alleen niets over vinden op internet, ook geen prijzen ofzo..

Alle andere Oliver rackets staat een 'O' op het racket en bij deze staat een soort logotje op. Is dit nou wel hetzelfde merk, of een soort ripoff merk?

op de mijne stond ook een logo, dus rip-off wil ik niet zeggen, de mijne is om precies te zijn een Oliver Capital Z-edition control nr. 8
toen ik op zoek was naar oliver capital rackets op internet was het ook voor mij moeilijk om hier info over te vinden btw..
pi_3586613
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 02:21 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

op de mijne stond ook een logo, dus rip-off wil ik niet zeggen, de mijne is om precies te zijn een Oliver Capital Z-edition control nr. 8
toen ik op zoek was naar oliver capital rackets op internet was het ook voor mij moeilijk om hier info over te vinden btw..

Dan zal het toch wel hetzelfde zijn.. op die van mij staat z-line..

Maar als ik naar http://www.oliver-sport.com ga, zie ik toch een heel ander logo..

Wat heb jij voor dat racket betaald? Dan weet ik een beetje hoeveel geld ik die jongen voor dat racket moet betalen..

[Dit bericht is gewijzigd door didio op 23-03-2002 10:14]

zaterdag 23 maart 2002 @ 19:09:45 #13
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_3590665
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:06 schreef didio het volgende:

[..]

Dan zal het toch wel hetzelfde zijn.. op die van mij staat z-line..

Maar als ik naar http://www.oliver-sport.com ga, zie ik toch een heel ander logo..

Wat heb jij voor dat racket betaald? Dan weet ik een beetje hoeveel geld ik die jongen voor dat racket moet betalen..

volgens mij destijds 189 piek in de opruiming.
btw volgens mij is dat logo met een O van Oliver iets van de laatste tijd, op mijn racket stond een logo (inmiddels door het spelen eraf...) maar zeker geen O...

[Dit bericht is gewijzigd door GRUMBLER op 23-03-2002 19:20]

pi_3606359
De capitla 7 van Oliver heb ik zelf gehad. Zeer tevreden over, heb hem nog en dat wil wel wat zeggen (ik sloop er nogal eens een).

Kostte toen idd 189 piek. Check ff of er geen barstjes/scheurtjes in zitten. Kijk ook of de 'tubes' (plastic buisjes bij iedere ingang van je bespanning in het racket) nog een beetje heel zijn. ALs deze stuk zijn is er minder bescherming van de snaren tegen het metaal en zal je bespanning eerder knappen.

Als dit oke is, dan kopen.

Een schizofreen is nooit alleen!
pi_3609526
quote:
Op maandag 25 maart 2002 10:36 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
De capitla 7 van Oliver heb ik zelf gehad. Zeer tevreden over, heb hem nog en dat wil wel wat zeggen (ik sloop er nogal eens een).

Kostte toen idd 189 piek. Check ff of er geen barstjes/scheurtjes in zitten. Kijk ook of de 'tubes' (plastic buisjes bij iedere ingang van je bespanning in het racket) nog een beetje heel zijn. ALs deze stuk zijn is er minder bescherming van de snaren tegen het metaal en zal je bespanning eerder knappen.

Als dit oke is, dan kopen.

Net gechecked, zitten geen scheurtjes in en de buisjes zijn heel, die gast wil er 50 euro voor hebben, racket is maar 3 maanden gebruikt ofzo, lijkt me wel oke.

Waarom heb je dan een nieuw racket gekocht, omdat je toch een betere wilde?

pi_9263848
Ik heb vandaag ook een nieuw racket gekocht bij Perry Sport het is een Dunlop Max ti power limit. Hij was afgeprijsd van ¤129.95 naar ¤89.95 dus dat was weer een meevaller

Ik denk dat dit het racket is, alleen ik heb dan een andere kleurstelling namelijk licht goud met zwart.
Heeft iemand nog meer dit racket, zo ja wat zijn je ervaringen??
  dinsdag 25 maart 2003 @ 12:24:48 #17
45786 Mirties
Mischief, Mayhem, Soap
pi_9359411
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:51 schreef fleshie het volgende:

Ja, mijn vriendin heeft zo'n racket. Heel goed racket, lekker licht. Alleen de grip verslijt sneller dan anders. Lijkt wel of ie niet zo goed tegen zwetende handjes kan.
You're the all-dancing, all-singing crap of the world!
  dinsdag 6 mei 2003 @ 11:44:48 #18
45089 koston
CTRL + W
pi_10241773
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:51 schreef fleshie het volgende:

Ik hep dezelfde en nog een Snauweart eergistere gekocht, en persoonlijk vind ik die Snauweart toch iets fijner spelen. Ik geloof dat ze allebei iets van 60 pleuro's kostte.
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:58:17 #19
15137 rembrand20
Reality is almost always wrong
pi_10248891
Heb zelf een Dunlop Carbon ben ik erg tevreden over en was geloof ik iets van 80 euro
Rembrandt werd op 15 juli 1606 in Leiden geboren, als zoon van een molenaar en een bakkersdochter.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:03:41 #20
20127 FastEddy
Dat snap ik wel
pi_10249048
Ik heb nu al weer een tijdje een HEAD Ti Pro 1 en die bevalt met erg goed.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:07:34 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_10249172
Zo te lezen, heeft iedereen een goed racket...

Ik heb zelf een Slazenger Whisper, en bevalt dus ook goed

woensdag 17 september 2003 @ 12:16:32 #22
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_13232512
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:58 schreef rembrand20 het volgende:
Heb zelf een Dunlop Carbon ben ik erg tevreden over en was geloof ik iets van 80 euro
Die heb ik geloof ik ook... Dunlop Carban Maxx... nog niet getest.. dat gaat vanavond gebeuren aangezien ik mijn vorige racket terug naar de winkel heb gebracht omdat mijn bespanning na een paar keer flink hard meppen naar alle kant stond behalve de goede... eerste instantie dachten we aan een productiefout, maar toen kreeg ik een nieuwe.. zelfde probleem... Blijk harder te slaan dan het racket aankan...
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 19 november 2003 @ 10:42:39 #23
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_14751101
is een lichter racket nou ook bevorderlijk voor je spelsnelheid?
en hoe beinvloed de balans van je racket je slag... (dus topzwaar, midzwaar etc)...
ik zit erover na te denken om het volgende racket te kopen (is een aanbiedingin 80 euro):
Capital MRF 150

POWER Pure slagkracht E=MC2........Dit squashracket is gemaakt voor de toernooispeler die de nieuwste technologie wil en ook een beetje massa in zijn hand wil voelen. Mede door gebruik te maken van 4% MRF FIBER is een nieuwe dimensie aan squash gekomen. Hoe harder de slag, hoe sneller het squashracket reageert en des te meer kracht voor de squashbal. Gewicht 150 gram Mid-light

doen of niet?

I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_14751283
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:42 schreef DarkChylde het volgende:
is een lichter racket nou ook bevorderlijk voor je spelsnelheid?
en hoe beinvloed de balans van je racket je slag... (dus topzwaar, midzwaar etc)...
ik zit erover na te denken om het volgende racket te kopen (is een aanbiedingin 80 euro):
Capital MRF 150

POWER Pure slagkracht E=MC2........Dit squashracket is gemaakt voor de toernooispeler die de nieuwste technologie wil en ook een beetje massa in zijn hand wil voelen. Mede door gebruik te maken van 4% MRF FIBER is een nieuwe dimensie aan squash gekomen. Hoe harder de slag, hoe sneller het squashracket reageert en des te meer kracht voor de squashbal. Gewicht 150 gram Mid-light

doen of niet?

Speel er eerst even mee en oordeel dan zelf. Is IMO het beste wat je kunt doen als je een nieuw racket wilt.
  woensdag 19 november 2003 @ 12:02:33 #25
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_14753338
dat is idd zo. probleem is alleen dat ik nog niet heel ervaren ben. en wel dit racket een tijd wil gebruiken. hij is dus half op de groei.
vandaar ook dat ervaringen en adviezen van anderen welkom zijn
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')