hoeveel gaarder dan gaar wil je het hebben? Kip wordt goor als je het te lang bakt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 00:01 schreef cablegunmaster het volgende:
kleinere stukjes bakken sneller.
daarnaast, half uur minimaal voor kip
20 min is te kort naar mijn weten!
Probeer de volgende keer eens om de kip eerst te kruiden, de kruiden even laten intrekken en dan pas bakken.quote:ik heb nou me kipfilet gebakken in 15 miin en daarna gekruid en omgedraaid
quote:Op dinsdag 23 september 2008 00:28 schreef SHE het volgende:
kipfilet 20 min ??
Die is met elke kant 5 echt meer dan klaar.
Kip is heel snel klaar hoor! Waarschijnlijk het snelste van alle stukjes vlees/gevogelte. Het moet wel gaar zijn natuurlijk, maar de truc is om je stukje filet nog sappig te houden. Bij 20 minuten bakken of langer wordt ie echt gortdroog. Da's nie lekker.quote:Op dinsdag 23 september 2008 00:01 schreef cablegunmaster het volgende:
kleinere stukjes bakken sneller.
daarnaast, half uur minimaal voor kip
20 min is te kort naar mijn weten!
15min elke kant in oven is voor mij goed hij was lekker sappig alleen willen de kruiden niet intrekken wat doe ik verkeerd?quote:Op dinsdag 23 september 2008 07:49 schreef Tezz het volgende:
[..]
Kip is heel snel klaar hoor! Waarschijnlijk het snelste van alle stukjes vlees/gevogelte. Het moet wel gaar zijn natuurlijk, maar de truc is om je stukje filet nog sappig te houden. Bij 20 minuten bakken of langer wordt ie echt gortdroog. Da's nie lekker.
Stukje filiet in de marinade zetten (1000 recepten mogelijk) , op kamertemp laten komen en dan in de pan laten zwemmen om en om ongeveer 10 minuutjes.
Een heel klein scheutje citroensap in de marinade wil nog wel eens helpen om het sneller in te laten trekken (het zuur maakt het vlees malser namelijk). VErder: minimaal een halve dag laten marineren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:59 schreef anthony68 het volgende:
[..]
15min elke kant in oven is voor mij goed hij was lekker sappig alleen willen de kruiden niet intrekken wat doe ik verkeerd?
- ik kruid de kip met parika en zwart e peper zet het dan in oli en draai na 15 om en kruid opnieuw
of moet ik de kip samen met de chicken tonight 30 minuten laten bakken in de saus??
want ik doe nu eerst kip bakken en daarna saus erover maar smaaakt nog niet optimaal
me moeder maakt lekker kruidige kip maar ik snap het niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |