abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2008 @ 20:24:02 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61834221
Mijn moeder wil laminaat laten aanleggen (slaapkamer), en wil nu gaan voor het dure laminaat van de Praxis ("met 20 jaar garantie!!!", ipv laminaat van de Ikea die ongeveer de helft goedkoper is ([i]" Maar die heeft maar 10 jaar garantie!")

ZIt er nu daadwerkelijk zo'n kwaliteitsverschil tussen Ikea laminaat en Praxis laminaat!? Zij is bang voor de 'goedkoop = duurkoop' regel, maar eerlijk gezegd ben ik zelf meer iemand van "zal wel goed zijn".

Zijn er hier mensen die laminaat hebben gehaald bij Ikea en dat nu ten zeerste afraden, of aanraden!? Is het verschil echt dat extra geld waard?
pi_61834358
Ikea is gewoon goed hoor, raad alleen aan uit persoonlijke ervaring om niet het goedkoopste van Ikea te nemen voor ruimtes zoals de woonkamer waar je veel loopt. Liever de net iets duurdere bijv die van 4,95 p/m2

Ligt hier nu 6 jaar en nog steeds top, geen beschadigingen, slijtage of wat dan ook. En er word gewoon geleefd hier dus voorzichtig zijn we er niet mee
  maandag 22 september 2008 @ 20:45:37 #3
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_61834838
Ik had IKEA laminaat in mijn woonkamer. en dan wel die van 4,95 per m2. Na 7 jaar mishandeling door mijn honden en kind ging ik verhuizen en heb ik mijn laminaat aan mijn stiefvader gegeven die er nu ook alweer 3 jaar van geniet.

Je ziet nog steeds geen krassen.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 21:45:09 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61836539
wij hebben beneden laminaat van de karwei en boven hebben we tundra van ikea.
allebei prima
pi_61840307
En je moeder blijft nog 20 jaar in dit huis wonen?
Leuk hoor, dat je er zo lang garantie op krijgt, maar bijna niemand doet zolang met 1 en dezelfde vloer....
En dan ook nog op de slaapkamer, dat word amper belopen.....Ik zou er mooi goedkoop laminaat in gooien!!
  maandag 22 september 2008 @ 23:57:36 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61840559
bedankt voor de tips allemaal. Zoals ik al aangaf, als het aan MIJ zou liggen dan zou er gewoon laminaat bij de IKEA vandaan komen, maar nu heeft ze het zelfs in haar gekke bolle kop gekregen dat ze laminaat van 30 euro per vierkante meter wil kopen...

Ik zweer je, ze is zo gestoord als gestoofde peertjes in chocolademousse

"Tja... dat geld kun je toch niet meenemen als je straks dood bent...."
-zucht-

Achterlijk mens.

Maar goed, ik probeer nog wel wat verstand erin te praten de komende dagen, maar ik geeft het weinig hoop, want ze is niet een van de slimsten.
pi_61840676
30 euro de m2......voor onder je bed
  dinsdag 23 september 2008 @ 00:39:00 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61841392
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 00:02 schreef boarn het volgende:
30 euro de m2......voor onder je bed
Ik zeg je, ze is achterlijk
Ik vind het zelf ook onbegrijpelijk en schandalig.
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 03:54:21 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_61842276
Wij hebben hier bijna 95m2 met IKEA Tundra liggen, het is tegen alles bestemd behalve tegen katten die strijkijzers van de strijkplanken gooien maar dat gebeurd natuurlijk niet overal .
Het is mooi en betaalbaar laminaat. Mocht ze het af willen werken met de plintjes die IKEA ook verkoopt, zorg dat je die nog extra vastplakt. Hier laten ze los .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  dinsdag 23 september 2008 @ 07:47:00 #10
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_61842784
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 03:54 schreef Skaai het volgende:
Wij hebben hier bijna 95m2 met IKEA Tundra liggen, het is tegen alles bestemd behalve tegen katten die strijkijzers van de strijkplanken gooien maar dat gebeurd natuurlijk niet overal .
Het is mooi en betaalbaar laminaat. Mocht ze het af willen werken met de plintjes die IKEA ook verkoopt, zorg dat je die nog extra vastplakt. Hier laten ze los .
ja die plinten hebben wel even extra aandacht nodig maar dat geld voor alle plinten als je huisdieren hebt geloof ik.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  dinsdag 23 september 2008 @ 08:06:52 #11
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61842881
Mensen, kopen we wel FSC laminaat? Dus dat die arme boompjes goed omgehakt zijn.
Quiero Verte A Mi Lado, Mi Amor
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 23 september 2008 @ 10:28:20 #12
95752 crew  Chell
Kluns
pi_61845154
IKEA laminaat is prima inderdaad! Behalve de plintjes, want die plakken idd voor geen meter. En bij het leggen hadden de klushulpen wel af en toe ruzie met snel afsplinterende bovenlaag. Als het eenmaal ligt, ligt het echter prima!
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:51:06 #13
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61849493
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:28 schreef Yoni het volgende:
IKEA laminaat is prima inderdaad! Behalve de plintjes, want die plakken idd voor geen meter. En bij het leggen hadden de klushulpen wel af en toe ruzie met snel afsplinterende bovenlaag. Als het eenmaal ligt, ligt het echter prima!
Ik ben beide wezen leggen en daar niet geheel onhandig in om maar zo te zeggen...maar ik vind het goedkope laminaat van de praxis veel beter leggen dan het laminaat van de IKEA voor +/- 5 euro per m2
Zoals Yoni dus al zei..ik ergerde me behoorlijk aan de afsplinterende bovenlaag bij het leggen / aankloppen...

Verder qua sluitvastheid weinig op aan te merken, de planken zijn een stuk dunner en dat, samen met het splinteren van de bovenlaag, vond ik het leggen ze niet zo makkelijk gaan als laminaat hoort te leggen (naar mijn mening)
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 15:31:05 #14
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_61851584
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:47 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

ja die plinten hebben wel even extra aandacht nodig maar dat geld voor alle plinten als je huisdieren hebt geloof ik.
Mijn ouders hebben al meer dan 10 jaar Ikea laminaat (met plinten) en die blijven perfect zitten. Kwaliteit is mogelijk achteruit gegaan
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')