En ook dat zou ik maar even vragen aan je verhuurder. De verhuurder heeft namelijk in haar systeem staan dat jij er alleen woont, en opeens wonen er 2 mensen. Dat zullen zij ook niet erg leuk vinden.quote:Op maandag 22 september 2008 17:42 schreef nietzman het volgende:
Wat Cothen zegt, onderhuur mag niet, maar zodra je een huishouden voert is het medehuur.
Zorgen dat de ander keurig ingeschreven komt te staan, en gewoon even melden dat er iemand bij je in is getrokken. Kijk er van te voren even je huurovereenkomst op na, het kan zijn dat er een bewonerslimiet geldt. (Voor 1 en 2 kamer-apprtementen in een appartementencomplex wil dat wel eens gebeuren.)quote:Op maandag 22 september 2008 18:18 schreef ozzyat105 het volgende:
Ok bedankt voor jullie reacties! Dus samen een huishouding voeren mag wel.
Hoe moet ik dat dan kenbaar maken aan de woningbouwvereniging?
Volgens mij ook niet inderdaad, maar het is gewoon wel zo netjes om het inderdaad ff te melden.quote:Op maandag 22 september 2008 18:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Zorgen dat de ander keurig ingeschreven komt te staan, en gewoon even melden dat er iemand bij je in is getrokken. Kijk er van te voren even je huurovereenkomst op na, het kan zijn dat er een bewonerslimiet geldt. (Voor 1 en 2 kamer-apprtementen in een appartementencomplex wil dat wel eens gebeuren.)
Behalve dat zijn er, voor zover ik weet, normaal gesproken geen gronden waarop een verhuurder je kan verbieden om samen te wonen met iemand.
Bij mij staat het overigens gewoon in m'n huurcontract gespecificeerd. Als ik met iemand een huishouding ga voeren, moet ik die laten bijschrijven op het contract als mede-huurder. Na 3 jaar wordt die dan mede-hoofdhuurder. Tot die tijd blijf ik de (enige) hoofdhuurder, en kan de mede-huurder geen aanspraak maken op de woning, mocht ik verhuizen.quote:Op maandag 22 september 2008 18:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens mij ook niet inderdaad, maar het is gewoon wel zo netjes om het inderdaad ff te melden.
En als deze persoon niet betaald/overlast geeft. Kun jij ze dan uitzetten?quote:Op woensdag 24 september 2008 08:22 schreef jagermaster het volgende:
je mag soms wel legaal onderverhuren. Vraag het na bij de desbetreffende woningbouwvereniging. Ik mag hier zonder problemen onderverhuren maar de eis is wel dat als ik weg ga de onderhuurder ook vertrekt.
vast wel. Als een normale huurder niet betaald kan hij er ook uit gezet worden.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:58 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
En als deze persoon niet betaald/overlast geeft. Kun jij ze dan uitzetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |