abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_223656
Uit de Telegraaf:

De eindstrijd in het Big Brotherhuis om de 250.000 gulden zal zich tussen Willem en Ruud afspelen. Willem krijgt momenteel 22 procent van de stemmen, op de voet gevolgd door Ruud met 20 procent. Dat concludeert het NIPO naar aanleiding van een enquête onder circa 1500 Nederlanders van tien jaar en ouder.

Van de ondervraagden heeft 58 procent in ieder geval een keer naar het spraakmakende televisieprogramma gekeken. Hoewel er meer vrouwen zijn die vrijwel geen uitzending missen (30 procent), geeft 35 procent van de mannen toe er af en toe voor te gaan zitten.

Bijna een kwart van de vrouwen die naar Big Brother kijkt, geeft de voorkeur aan Willem. Ruud wordt door 16 procent van hen genoemd, terwijl Karin door 14 procent van de vrouwelijke kijkers als winnares wordt getipt.

Onder de mannen die kijken, is Ruud daarentegen favoriet: 25 procent, terwijl 21 procent liever Willem ziet. Omdat er meer vrouwen kijken, zou Willem het meest in aanmerking voor de prijs komen.

Behalve Anouk, die volgens de geënquêteerden vanavond haar biezen zal moeten pakken, ligt ook Maurice niet goed. Bart is evenmin echt populair, hoewel jongeren tot 20 jaar hem liever zien dan Karin.

pi_223657

Hoe kan ik deze pagina in de telegraaf nu rijmen met alle metingen en verkiezingen op het net.

donderdag 25 november 1999 @ 08:47:00 #3
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_223658
quote:
op 11-25-1999 om 08:27 AM schreef PINOK het volgende: Hoe kan ik deze pagina in de telegraaf nu rijmen met alle metingen en verkiezingen op het net.
Dat kan inderdaad niet. Je zult 1 van de twee moeten wijzigen dus :

"deze pagina in de telegret"
-of-
"verkiezingen op het naaf"

Is het voor een surprise?

Nee serieus nu. Ik vind de uitslag best goed kloppen, behalve dat Willem bovenaan staat.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_223659
Pinok,

Ik zou het verschil verklaren uit een gemiddeld lagere leeftijd van de stemmers op het net.

donderdag 25 november 1999 @ 09:01:00 #5
716 bary
2 B or not 2 B
pi_223660
Dit onderzoek stelt niks voor.
58 % heeft BB wel een keer gezien.
M.a.w in deze 58% zit maar een klein percentage dat uberhaupt zal bellen om te stemmen.
Zeg 75% van de ondervragende ziet een keer in de maand het programma en van deze 75% zal waarschijnlijk niemand bellen.

Nou dat is reeel voor een programma dat van de frequente kijkers afhankelijk is.

donderdag 25 november 1999 @ 10:10:00 #6
1660 amappa
is BB a young one?
pi_223661
Laten we met z'n allen in ons achterhoofd houden dat de aandacht die de telegraaf aan BB geeft ook is gedreven door commercie. De telegraaf is immers mede-aandeelhouder van Veronica. Daarom is het ook voor de telegraaf van belang om te weten hoeveel mensen er kijken of hebben gekeken. Of er mensen bellen maakt de telegraaf echt niks uit dat levert relatief bijna niks op vergeleken met de reclame inkosten rond BB: 30 seconden = 30.000 gulden ipv de 10.000 waarmee het rond BB begon! (bron het financieele dagblad)
Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
  donderdag 25 november 1999 @ 10:42:00 #7
167 Alwin
Dan maar geen plaatje
pi_223662
Ik weet niet waar jij dit gegeven vandaan hebt, maar Veronica is onderdeel van de HMG groep, en de aandeel houders hiervan zijn de vereniging Veronica en CLT/UFA (luxemburg), 10 jaar teurg had de nederlandse uitgever VNU er nog een belang in, maar naar mijn weten hebben ze dat verkocht. Maar de telegraaf heeft geen belang in HMG. Wel een belang in SBS en nu in Noordzee FM.
  donderdag 25 november 1999 @ 11:01:00 #8
1660 amappa
is BB a young one?
pi_223663
quote:
op 11-25-1999 om 10:42 AM schreef Alwin het volgende:
Maar de telegraaf heeft geen belang in HMG. Wel een belang in SBS en nu in Noordzee FM.

Alwin, je hebt helemaal gelijk. Dat stukje had ik dan ook niet uit hfd gehaald maar kennelijk zelf verzonnen. Mijn excuses!

Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
pi_223664
Er is nog een belangrijk punt wat over het hoofd wordt gezien.
Er is een groot verschil tussen de mensen die hier genomen zijn en de mensen die daadwerkelijk bellen.
B.v. hier op internet is een bepaalde stemming en een bepaalde voorkeur voor personen in het BB-huis.
Maar weinig van de internetters gaan ook daadwerkelijk stemmen.
Dus er kan een groot verschil zitten tussen dit soort meetingen. Het is namelijk een bepaald soort mensen die echt gaan zitten bellen en er 4 gulden voor over hebben.
En deze mensen bepalen de uiteindelijke stand
  donderdag 25 november 1999 @ 12:08:00 #10
1544 Tonto
King of the Piel
pi_223665
Hoe dan ook, fijn te weten dat niet iedereen natte dromen van Bart heeft.
De balleuh... en houw ze wèrrem

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 november 1999 @ 12:13:00 #11
862 Arcee
Look closer
pi_223666
Ruud gaat niet winnen. Er zijn te veel mensen die tegen hem zijn in vergelijking met een Willem of Karin. Ik denk dat Karin wel een kans maakt te winnen. Willem heeft ook wat vreemde trekjes afentoe en Karin is gewoon goed. Altijd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_223667

Rogier,

Hoe verklaar je dan dat de uitslagen die VOO hanteert, tot nu toe precies gelijk zijn aan de pijlingen op internet.

donderdag 25 november 1999 @ 12:32:00 #13
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_223668
volgens mij hoort dit artikel bij "stop de persen
pi_223669
Ach we zullen wel zien hoe het over 30 dagen is. De populariteit wisselt toch van week tot week. Maar als Willem wint dan ga ik
of heel hard
Greetz Tina

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')