abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61806713
Nou ja, dat dus.

Welke restaurants in Groningen zijn aanraders en waarom? Ik ben te lang eruit om op de hoogte te zijn en wil wel volgende week uit eten. En om dan maar veilig naar Four Roses te gaan is ook zo wat.

Dus.. tips ? Afraders ?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61806740
Het enige goede in Groningen is de Trein terug richting Randstad.
  zondag 21 september 2008 @ 20:01:26 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61806830
Land van Kokanje vind ik een aanrader. Goede locatie, goede sfeer, prettige bediening en een leuke kaart. Al het vlees is biologisch. Toetjes zijn heerlijk. We zitten daar gerust uren te tafelen voor speciale gelegenheden.

Jantje Zag Eens Pruimen Hangen idem, maar dat is nog een stukje doorlopen, gerekend vanaf het Centraal Station. Wel een unieke plek, zo in het prachtige Noorderplantsoen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61807373
Op de Vismarkt zit Wagaramo (? ) Weet niet zeker of het goed geschreven is maar is een zeer fijn restaurant
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zondag 21 september 2008 @ 20:33:36 #5
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_61807930
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:58 schreef HPoi het volgende:
Het enige goede in Groningen is de Trein terug richting Randstad.
Haha........ grapjas...

Kutpauper

Ontopic:

Hoeveel geld wil je uitgeven? Wat vind je lekker?

Fujiama aan de Grote Markt (naast ABN; boven Martini Beach) is duur, maar erg luxe en lekker. Sushi, Tepanyaki etc

Ribhouse daartegenover (onder De Doelen) is goedkoper en vlees Spare-ribs en Lappen VLEESCH

Mr Mofongo (bij Academie-gebouw en UB) is apart (niet heel goedkoop) en wel lekker; maar voor echt 'uiteten' is t misschien minder geschikt; t is meer n cafe/koffietent waar je goed kunt eten dan n restaurant
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  † In Memoriam † zondag 21 september 2008 @ 21:37:14 #6
34726 Fratz
Max
pi_61810078
Ik vind de Kleine Kasteleine altijd leuk. En lekker, vooral het knoflook-kaaspotje met champignons!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_61819269
Wat is je budget? Wil je sjeik/formeel of juist gezellig ongedwongen?

Aanraders:

Luxe/sjeik/duur:

Muller (duh)
't Gerecht
De Benjamin
Brussels lof (vis + vega)

Minder duur maar nog steeds "bovenkant van de markt":

Land van Kokanje
Diep
Eetcafe Schuytendiep
Zevende Hemel
Boven Jan

Lekker voor weinig:

Da Vinci (beste Italiaan in Groningen)
Wagamama (zou hier eerder gaan lunchen, moet je echt een keer geweest zijn)
Heerenhuis

Wat te vermijden:

Poele + Peperstraat m.u.v. Fuji-Tei
Drie gezusters
Kattendiep
Life is too short not to have fun
pi_61819658
Wij zijn dol op De Kleine Groote, op de hoek van het Schuitendiep en de Nieuweweg. Echt enorm lekker, leuke bediening en alles zelfgemaakt.

Afraders zijn wat mij betreft in ieder geval Tango en de tegenovergelegen Mexicaan, Benz en Mr. Mofongo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_61822724
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij zijn dol op De Kleine Groote, op de hoek van het Schuitendiep en de Nieuweweg. Echt enorm lekker, leuke bediening en alles zelfgemaakt.

1 keer geweest. Eten was prima maar wij waren op woensdagavond tussen 18:00 en 20:00 de enige (!) eters. Misschien dat het nu drukker is maar dat was toch wel erg opvallend en ongezellig..

@ OP: Four Roses is wel vrij middelmatig. Hangt er helemaal vanaf wat je wil. Hapje eten tussen de borrel en de film in is four roses prima geschikt voor, maar om daar nou echt uit eten te gaan?
pi_61822832
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:59 schreef vaagsel het volgende:

[..]

1 keer geweest. Eten was prima maar wij waren op woensdagavond tussen 18:00 en 20:00 de enige (!) eters. Misschien dat het nu drukker is maar dat was toch wel erg opvallend en ongezellig..
Wij waren er ook een keer alleen op een dinsdagavond na half 9, maar op donderdagavond is het er bijvoorbeeld wel gewoon druk.
pi_61823426
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:17 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Op de Vismarkt zit Wagaramo (? ) Weet niet zeker of het goed geschreven is maar is een zeer fijn restaurant

Wagamama

echt een balletent man.

Hoe heet dat restaurant van die lui die toen aan dat TV-programma meegedaan hebben?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61823479
Bij Jansen.
  maandag 22 september 2008 @ 13:35:19 #13
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_61823550
Wat is je budget?

Als je niet al te duur en toch goed wilt eten, kun je iets buiten het centrum ook naar "het Koetshuys" aan de blekerstraat (vanaf het centrum voorbij westerhaven 1e straat rechts). Ze hebben een niet al te grote kaart, maar hetgene wat erop staat is erg lekker en voor elk wat wils...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_61824730
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:20 schreef vaagsel het volgende:
Wat is je budget? Wil je sjeik/formeel of juist gezellig ongedwongen?

Aanraders:

Luxe/sjeik/duur:

Muller (duh)
't Gerecht
De Benjamin
Brussels lof (vis + vega)

Minder duur maar nog steeds "bovenkant van de markt":

Land van Kokanje
Diep
Eetcafe Schuytendiep
Zevende Hemel
Boven Jan

Lekker voor weinig:

Da Vinci Lo Stivale (beste Italiaan in Groningen)
Wagamama (zou hier eerder gaan lunchen, moet je echt een keer geweest zijn)
Heerenhuis

Wat te vermijden:

Poele + Peperstraat m.u.v. Fuji-Tei
Drie gezusters
Kattendiep
De beste Italiaan van Groningen is natuurlijk Lo Stivale, met de nodige afstand. Daar ben je dan ook wel snel meer dan 50 euro kwijt. Maar het eten is echt super, met name met kakelverse vis maar ook de rest is uistekend, zeker voor de prijs. Verder is de Pauw ook wel leuk en origineel als het iets goedkoper moet dan Muller maar wel wat mag kosten. Voor Muller moet je natuurllijk wel een schep geld meenemen, maar dan ben je ook de hele avond zoet met een boel gangen en overprijsd zijn ze zeker niet. De Benjamin schijnt al heel lang niet meer te zijn wat het geweest is, maar het was ooit heel goed.

Het land van Kokanje vind ik wel OK, redelijk recht toe recht aan met goeie spullen. Diep is een stuk verrassender en zeker zijn geld waard. Da Vinci is ook zeker de moeite waard, maar is een beetje overhyped. Jantje zag eens pruimen hangen vind ik te duur voor wat is, de zevende hemel vind ik niet zo denderend. Verder zit er nog een uitstekende en authentieke Chinees/Vietnamees aan de Vismarkt. Bij Wagamama gaat het nogal eens helemaal mis hoor ik, maar ik heb er zelf nooit gegeten.

In de goedkoper categorie: De Kleine Mogul, lekker Indiaas, lekker eenvoudig. Als het echt op een koopje moet dan heeft Napoli een Carbonara die varieert van zeer goed tot goddelijk, afhankelijk van wie er in de keuken staat, voor 6 euro. Het is een pizzavreetschuur maar die is uitstekend en ze kunnen er ook nog een ristretto maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 september 2008 @ 16:29:37 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61827775
Buiten het centrum, maar absoluut zeer de moeite waard: Lukkien. Klein restaurant, waar je het idee hebt bij de eigenaren aan tafel te schuiven. Hartelijke bediening, bijzonder eten. Zo'n restaurant waar je niet voor middernacht de deur uitloopt.

Betaalbaar, gezellig en lekker eten: De Zevende Hemel. Wel vaak erg druk, dus als je dat vervelend vindt, overslaan.

Voor liefhebbers van Indiaas: De Kleine Moghul. Beste Indiër van Groningen. Betaalbaar, gezellig en curry's om je vingers bij op te eten. Niet doen als je voor chique wilt gaan, want het is een kneuterig restaurantje met wiebeltafels.

Goed bewaard geheim met vooral veel vaste klandizie: Tijdloos. Frans/Cajun.

Zie de linkjes voor de prijsklassen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61828197
Indonesisch en niet duur (wel buiten het centrum): de omhelzing Prinsesseweg 25

Italiaans buiten het centrum: Contini verlengde hereweg

eetcafe roezemoes (zuiderdiep)

Balkan/grill Macedonie (nieuwe ebbinge)

Japans/thais Fuji-tei (Poelestraat)

Portugees Cave Oporto (brugstraat)

Buiten de stad (om reclame te maken) Herberg in de Valk (Middelstum)
pi_61828388
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:44 schreef Chewie het volgende:
Indonesisch en niet duur (wel buiten het centrum): de omhelzing Prinsesseweg 25

Italiaans buiten het centrum: Contini verlengde hereweg

eetcafe roezemoes (zuiderdiep)

Balkan/grill Macedonie (nieuwe ebbinge)

Japans/thais Fuji-tei (Poelestraat)

Portugees Cave Oporto (brugstraat)

Buiten de stad (om reclame te maken) Herberg in de Valk (Middelstum)
Roezemoes vond ik dus echt niet leuk. Stonden na een uur alweer buiten en het eten was me te gewoontjes.

Macedonie is echt ronduit slecht. Snap echt niet hoe dat restaurant het overleeft.

Heeft iemand ervaring met Le Maronnier ?
pi_61828436
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:50 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Roezemoes vond ik dus echt niet leuk. Stonden na een uur alweer buiten en het eten was me te gewoontjes.
Daarom is het een eetcafe en goedkoop
quote:
Macedonie is echt ronduit slecht. Snap echt niet hoe dat restaurant het overleeft.
Nog nooit een slechte ervaring gehad daar maar mischien is dat omdat ik de eigenaar goed ken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2008 16:53:18 ]
pi_61828552
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat is bij mij om de hoek
Hoe zijn de prijzen daar?
Even verderop zit bij mij in de straat 'De Smederij' daar zit het best lekker voor niet al te veel geld. En het eten is ook goed daar. Die tapasbar in de Oosterstraat is ook goed
En een beetje standaard is Humphreys aan de Vismarkt.
Als je idd simpel/goedkoop wil moet je naar het Feest, 1e kamer of iets anders in de Peperstraat. Bij het Feest heb ik een keer gegeten, was best goed te doen.

Vanavond ga ik lekker simpel pizza happen bij Napoli
pi_61829036
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Uitstekend. Wij eten er samen echt ontzettend lekker voor ongeveer 50 euro.

Voor ons is het ook een voordeel dat we naar huis kunnen kruipen, zo'n beetje.
pi_61829454
quote:
Probeer de spaghetti carbonara eens. De pizza's vind ik niet zo daar (vis uit blik).
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 22 september 2008 @ 19:39:28 #22
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61832932
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:56 schreef sigme het volgende:
Nou ja, dat dus.

Welke restaurants in Groningen zijn aanraders en waarom? Ik ben te lang eruit om op de hoogte te zijn en wil wel volgende week uit eten. En om dan maar veilig naar Four Roses te gaan is ook zo wat.

Dus.. tips ? Afraders ?
En dat vraag je niet even aan mij?!?

Voor een lekkere lunch kan je altijd binnenstappen bij Puur.

Met de Kleine Heerlijkheid is natuurlijk niks mis. Je kan anders altijd nog bij de Gulzige Kater of Hemmingways aan het gedempte Kattendiep terecht. De kwaliteit is soms wel wisselend ivm de drukte.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 22 september 2008 @ 19:45:38 #23
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61833100
quote:

[..]

Even verderop zit bij mij in de straat 'De Smederij' daar zit het best lekker voor niet al te veel geld. En het eten is ook goed daar. Die tapasbar in de Oosterstraat is ook goed
En een beetje standaard is Humphreys aan de Vismarkt.
Als je idd simpel/goedkoop wil moet je naar het Feest, 1e kamer of iets anders in de Peperstraat. Bij het Feest heb ik een keer gegeten, was best goed te doen.

Nadeel van al die smerige kroegtenten is dat het er ruikt naar de kots, rook en bier van de avond ervoor... Bovendien heeft het feest natuurlijk 0,0 sfeer met en zonder het licht aan.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 22 september 2008 @ 20:23:42 #24
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61834217
't feest verraste mij anders behoorlijk toen ik er laats aan het eten was. Ze maken er echt een gezellig restaurant van met bloemstukken in het cafe en gastendoekjes en kaarsjes bij de toiletten. Alleen een beetje jammer dat het er zo donker is en wij onder een gekleurde spot zaten waardoor het eten er wat vreemd uit zag, Maar voor de prijs was het zeker prima eten.
De 1e kamer daar vlak naast vind ik trouwens echt verschikkelijk, alles drijft in het vet.

Weet iemand trouwens nog een leuk eettentje buiten het centrum (waar je normaal kunt parkeren) waar je leuk op donderdag kunt eten?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61834458
Zit die Mexicaan er nog? Bij Boven Jan om de hoek? Die was altijd heel goed.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')