abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61806070
Heeft iemand een leuk, goed recept voor een proteineshake?
Eentje die gewoon lekker goed werkt en gezond is, op internet vind ik alleen shakes die je kan kopen
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_61806326
uhmmm.... die shakes zijn zo geconcenteerd (whey concentraat/whey isolaat) dat je die niet zelf kan maken... je zult dat poeder gewoon moeten aanschaffen dus. http://www.xxlnutrition.nl heeft goede prijs/kwaliteit verhouding.
pi_61806382
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:39 schreef Het-Blauwe-Hamstertje het volgende:
uhmmm.... die shakes zijn zo geconcenteerd (whey concentraat/whey isolaat) dat je die niet zelf kan maken... je zult dat poeder gewoon moeten aanschaffen dus. http://www.xxlnutrition.nl heeft goede prijs/kwaliteit verhouding.
kun je dr eentje aanraden? Ben niet echt ervaren, ik ben trouwens net begonnen, kracht training.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_61806625
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:42 schreef appelsjap het volgende:
kun je dr eentje aanraden? Ben niet echt ervaren, ik ben trouwens net begonnen, kracht training.
Ik kan je er wel eentje aanraden:
http://www.wlsproducts.nl/site/index.php?id=eiwitten

Dit is een hoogwaardig eiwitproduct, waarvan de vetten en melksuikers verwijderd zijn. Het is lichtverteerbaar en de structuur is zodanig (korte eiwitketens) dat het voor het lichaam gemakkelijk opneembaar is. Je kan het vrijwel overal doorheen gooien want het is smaakloos.

Het hoeft natuurlijk niet perse deze van deze site te zijn maar zorg in ieder geval dat je een product hebt met Wei Proteïne Isolaat want dat is de meest hoogwaardige beschikbare vorm van eiwit die op dit moment beschikbaar is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Trusten op 21-09-2008 19:58:43 ]
pi_61806631
Gewoon whey protein instant. Als ik jou was zou ik vanille smaak nemen, die is nog het meest neutraal.
Vervolgens moet je die mengen met melk (of eventueel water maar is minder lekker) en klaar is hij.
Bestel er dan gelijk ff een shakebeker bij.
Als ik jou was zou ik hem gewoon bij xxlnutrition bestellen, de mensen op fora's zoals dutchbodybuilding.com raden die site ook het meeste aan en mij bevalt het erg.
  zondag 21 september 2008 @ 20:06:20 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61806987
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:42 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Als je net begonnen bent heb je dat helemaal nog niet nodig! Eet gewoon een paar eierkoeken na het trainen suffie, of af en toe een eitje extra of pannekoeken, yoghurt enz.
Gewoon gezond en gevarieerd eten met ietsje meer eiwitten voldoet prima. Als je het over 2 jaar nog steeds leuk vind én je wil nog verder komen kan je altijd nog aan de eiwitshakes gaan
  zondag 21 september 2008 @ 20:11:49 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61807169
Ehm...na je training moet je KH's pakken, eiwit pas veel later of juist voor/tijdens je training.

Regel = amino's voor, eiwit tijdens, KH's direct na je training. Eerste maaltijd daarna moet weer eiwit zijn.
  zondag 21 september 2008 @ 20:36:33 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61808045
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:11 schreef SHE het volgende:
Ehm...na je training moet je KH's pakken, eiwit pas veel later of juist voor/tijdens je training.

Regel = amino's voor, eiwit tijdens, KH's direct na je training. Eerste maaltijd daarna moet weer eiwit zijn.
ok ok ok jij wint

ff gegoegeld:

RoerEi Shake

8 eieren
1 kleine banaan
1 kop halfvolle melk
1 glas tomatensap
1 rijpe tomaat
½ theelepel dille
1 theelepel peterselie
1 snufje zout
1 snufje peper

De eieren hardkoken en laten afkoelen. Het eigeel eruit nemen en het eiwit in de mixer doen. Banaan bijvoegen en de melk erbij gieten. Tomaten in vieren snijden en ook in de mixer doen. Op lage snelheid een minuut mixen tot de ingredienten vermalen zijn, dan kort op hoge snelheid pureren. Met zout en peper op smaak brengen en met dille en peterselie garneren.

Voedingswaarden

Calorieen 359kcal
Proteine 39g
Koolhydraten 48g
Vet 1g

Dr. Dardens vruchtenreus

3 koppen halfvolle melk
2 koppen magere melk
3 eiwitten
3 perziken
1 banaan
1 doos bevroren aardbeien
½ doos gedroogde abrikozen
2 eetlepels honing

Eieren hardkoken en het eiwit van het eigeel scheiden. Perziken ontpitten en in vieren snijden. Bananen fijnmaken en laat de bevroren aardbeien ontdooien. De vruchten met drie koppen melk op gemiddelde snelheid pureren. De rest van de melk, eiwit, honing bijvoegen en op hogere snelheid goed mixen.

Voedingswaarden

Calorieen 1052kcal
Proteine 55g
Koolhydraten 190g
Vet 8g
  zondag 21 september 2008 @ 20:40:51 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61808180
De voedingswaarden kloppen niet.
Je kunt nooit 1 gram vet in een shake van 8 eieren hebben als 1 ei al 1.8 gr vet levert.

En eieren koken en dan een shake??
Gatverdamme man!
Gewoon yoghurt, paar rauwe eieren en een banaan ( zoete van de banaan verdoezelt de ei smaak )
Of maak het jezelf nog makkelijker en koop gewoon whey.
  zondag 21 september 2008 @ 20:49:10 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61808436
Nah, doe dan dat laatste maar anders heeft TS straks nog Salmonella-vergifteging
  zondag 21 september 2008 @ 20:58:53 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61808737
Salmonella krijg je niet zo snel.
Ik gebruik al 15 jr shakes met rauwe eieren en ik ben er nog nooit ziek van geweest.
  zondag 21 september 2008 @ 23:11:21 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61813338
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:58 schreef SHE het volgende:
Salmonella krijg je niet zo snel.
Ik gebruik al 15 jr shakes met rauwe eieren en ik ben er nog nooit ziek van geweest.
hmmm, ik maak wel graag een shake met de staafmixer maar ik doe er nooit rauwe eieren in eigenlijk. Meestal met karnemelk en wat yoghurt en vers fruit en evt. wat druivesuiker als ie dan nog niet zoet genoeg is.
pi_61829223
Als je net begonnen bent met krachttraining, maak je meer progressie (wat je doel is neem ik aan) met een op elkaar af gestemt trainings & eetschema... Die shakes en andere sport supplementen zijn er voor gemaakt als aanvulling op een eetschema wanneer je daar niet meer voldoende aan hebt...

maargoed, dat was je vraag natuurlijk niet.
phuuh
pi_72775838
heey..
kaasplankje even een vraagje.
die 2 soorten shakes die je noemt.. warneer moet je die gebruiken,en waar kan ik nog meer van dat soort shakes vinden
ik zoek gewoon shakes waar je geen echte poeder voor moet kopen maar gewoon wat je bij de supermarkt kan halen.
ben maar beginner, zoek alleen iets waardoor ik meer energie heb, sneller groei, en snel weer kracht heb.
alvast bedankt
if you can,than i can
pi_72793598
ik neem een 500 gram kwark, gooi dit in een grote shakebeker (liefst 1 van een liter), wat melk erbij om het goed vloeibaar te maken. En dan achterover slaan. Je kan er eventueel wat siroop door doen, maar niet teveel. Of wat aardbeien, wat banaan... wees creatief. Maar die kwark zitten mooie eiwitten in, als je de juiste pakt, een 10 gram eiwit per 100 gram. Met 500 gram kwark tikt het dan lekker aan.

Ik neem voor het sporten veel koolhydraten, groot bord pasta bijv.. Direct na de training druivensuiker (nog voor het douchen) en eenmaal thuis maak ik op mijn gemak bovenstaande shake.

s Ochtends ben ik lui en drink dan een whey-shake.
pi_72806338
Kwark met melk is toch geen shake? Bovendien snap ik niet waarom het beter zou zijn dan gewoon met een lepel een bak kwark leegeten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72831359
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Kwark met melk is toch geen shake? Bovendien snap ik niet waarom het beter zou zijn dan gewoon met een lepel een bak kwark leegeten.
Wanneer is iets dan wel een shake? Een shake haal je maar bij de McDonalds en anders schud je het even van te voren. En melke heeft niks met beter te maken. De melk gaat erbij zodat je de kwark kan drinken en niet met een lepel een bak hoeft leeg te eten.
pi_72836259
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:40 schreef SHE het volgende:
De voedingswaarden kloppen niet.
Je kunt nooit 1 gram vet in een shake van 8 eieren hebben als 1 ei al 1.8 gr vet levert.

En eieren koken en dan een shake??
Gatverdamme man!
Gewoon yoghurt, paar rauwe eieren en een banaan ( zoete van de banaan verdoezelt de ei smaak )
Of maak het jezelf nog makkelijker en koop gewoon whey.
dat vroeg ik me ookal af ja, klinkt niet echt als een betrouwbare site.
pi_72836776
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:52 schreef Casos het volgende:

[..]

Wanneer is iets dan wel een shake? Een shake haal je maar bij de McDonalds en anders schud je het even van te voren. En melke heeft niks met beter te maken. De melk gaat erbij zodat je de kwark kan drinken en niet met een lepel een bak hoeft leeg te eten.
Nou ja, bij shake denk ik toch meer aan een melkproduct met nog iets extra's, in elk geval meer verschillende ingrediënten. Dit is gewoon verdunde kwark voor mensen die te lui zijn om een lepel te gebruiken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72836863
Al het vet in een ei zit in het eigeel en het eigeel wordt niet gebruikt in die shake. 1 gram vet zou dus nog best kunnen kloppen lijkt me.
Het lijkt me overigens wel een bijzonder smerige shake.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_72916843
Man, koop gewoon whey bij xxl en doe dat met water in je shaker. Wat water erbij en je wordt een groter mannetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')