Er zijn bepaalde middelen en methoden die de klachten kunnen verzachten.
Je hebt zelf een paar voorbeelden genoemd in je reactie zoals beweging en zo.
Maar de echte oorzaak ligt aan dingen zoals vervuiling, sigaretrook, stof, en bij sommige mensen zijn het triggers waaronder planten, dieren , etc. Men moet juist de oorzaak zien aan te pakken, want dit is toch de beste oplossing.
Dus moet je eerder een aanval zien te
vermijden ipv jezelf ziek te laten lopen, en pas daarna op de juiste weg terecht te komen. Dit was mij iig verteld door een huisarts jaren geleden.
De methoden waar we het hedendaags over hebben zijn: stoom- (douche of pot), koffie, bewegen, wandelen in een bosje of berggebied (wegens de verse lucht).
Dit krijgen dan ook de voorkeur boven medicijnen want die hebben altijd bijwerkingen/neveneffecten.
Dit weet ik omdat ik zelf astma-patient ben. Ik kan zelfs niet in de buurt van sigaretrook komen, en ik moet altijd mensen die bij een ingang of deur aan het roken zijn vragen om even uit te doven. Dit is soms idd lastig want je krijgt van die snauwerige opmerkingen teruggegooid. Ik was in het begin wel heel schuw om iemand dit te gaan vragen, maar sindsdien ben ik een lange weg gekomen.
Zoals bij alle ziekten, ligt een zekere deel aan je eigen begrip van en tolerantie voor de ziekte. Hierbij doel ik op het mentale aspect van. Want dat wordt vaak overgeslagen, maar is ook heel belangrijk.
Nou moet je alleen dat rotlelijke icoontje van je veranderen (hoop dat je echt niet zo uitziet overigens, maar dat terzijde)
Succes