Stage lopen voor iets wat je interesseert vind ik een goed idee. Maar 72 uur verplicht vrijwilligers werk doen, waar je niet voor betaald word, waar je (vaak) niks aan vind en waar het werk echt nutteloos is, vind ik echt het domste wat ik ooit gehoord heb. Daarbij denk ik ook niet dat het zin heeft, je verplicht pubers 72 uur lang vrijwillig iets te doen, waar ze (nogmaals) vaak geen zin in hebben, en een eigenschap van de meeste pubers is dat ze vaak als iets ze verplicht word. Daar zo hard mogelijk tegen aan schoppen, ik denk dat het dus voor de meeste pubers een averechts effect zal hebben en zeker als het buiten school in hun vrije tijd moet.
Pubers hebben echt niet te veel vrije tijd over ofzo, voor de mensen die dat nu denken. Ik ben zelf 17, doe havo, zit elke dag minstens tot 3 uur op school en heb daarnaast nog huiswerk te doen. En ik werk 4 avonden + elke zaterdag bij een supermarkt, mijne enige echte vrij tijd is dus op zondag. Dan heb ik echt wel wat beters te doen dan 72 uur lang oudjes wassen in een bejaardentehuis.