Het volgende:
Drie weken geleden vol goede moed online een abonnement afgesloten. Vandaag de dag kan alles vanuit je luie stoel, dus waarom dit niet. Bovendien zijn de kortingen daar veel beter dan in de winkels. Deze werd echter op basis van een automatische creditcheck afgewezen. Dus ik een brief geschreven waarin stond dat dit onmogelijk was.
Kort daarop kreeg ik een brief terug waarin stond dat de handmatige creditcheck wel goed verlopen was en dat ze me graag met die brief in de winkel zagen verschijnen. Dus ik bellen met vodafone om te vragen wat ik dan mee moest nemen, omdat toch al veel gegevens bij hun liggen. Dat vrouwtje vertelde me echter dat dat het ook wel telefonisch kon, dus de bestelling met al haar gegevens werd geplaatst. Ik zou gebeld worden door TNT voor een afspraak, waarbij ik mij moest legitimeren en een bedrag van ¤0,1 moest pinnen ter controle van mijn bankrekeningnummer. Maar het belletje bleef uit.
Afgelopen maandag maar weer gebeld, het had nu lang genoeg geduurd, en werd in eerste instantie van het spreekwoordelijke kastje naar de spreekwoordelijke muur gestuurd. Ze konden mij zo 1-2-3 niet vinden. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die zeer behulpzaam was, zo leek het, en alles zou geregeld zijn. Excuses voor het ongemak en ik zou die dag nog gebeld worden door, jawel, TNT.
Nu, 6 dagen later, nog niets gehoord. Ik dus net gebeld en weer konden ze me niet vinden in het systeem. Maar als het om een online of telefonische bestelling ging moest ik een bepaald nummer bellen. Ik ophangen en dat nummer bellen; "Dit nummer is van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur bereikbaar.". Ik dus weer bellen en vragen waarom ze me in godsnaam een nummer gaven die helemaal niet bereikbaar was op zaterdag, waarop ze geen antwoord hadden. Toen ik vroeg of ik dan mijn bestelling kon annuleren was dat alleen maar mogelijk van maandag t/m vrijdag.
Nu moet ik dus maandag weer bellen om de bestelling te annuleren, als dat al lukt. Ondertussen geen 06-nummer, wat geen ramp is, maar ook zijn we dan weer een paar dagen verder. Ik schijt echt op die logge en grote bedrijven waarbij jij klant en dus koning bent, maar waar je van het spreekwoordelijke kastje naar de spreekwoordelijke muur gestuurd wordt. Ik ben godverdomme klant, en ik wil godverdomme geholpen worden. Ook wil ik dat ze zorgvuldig met mijn gegevens en bestelling omgaan en mij niet kwijtraken als ik een bestelling plaats.
Samenvatting:
Vodafone is kut. Een groot en achterlijk bedrijf die niet in staat is normaal met klanten en gegevens om te gaan. Een simpele bestelling is duidelijk al te moeilijk, dus zal de service ook wel kut zijn. Gratis maar vrijblijvende tip: Blijf er ver vandaan.
Die schattige geile limburgse stemmetjes van die vrouwtjes zijn dan wel weer een leuke bijkomstigheid, maar daar koop je niets voor