Mwah, ja en nee, het is bij mij pas 1 keer fout gegaan en heb het toen gelukkig wel nog kunnen herstellen, startte dus wel op, alleen zag de onboard videokaart niet meer, dus alles op de gok gedaan en het werkte gelukkig weer. Zorg in elk geval dat je verder helemaal niets anders aan het doen bent op je laptop en trek de netwerkkabel eruit. Zorg wel dat de stroom niet uitvalt tijdens het flashen, want dan heb je een probleem.quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:20 schreef w8jij17 het volgende:
Metalfreak, die optie ontbreekt in mijn BIOS. Vandaar dat ik blijkbaar moet flashen, maar ik vind dat een uiterst risicovolle onderneming omdat ik hier 0 ervaring mee heb en bij wijzigingen mijn laptop weg kan gooien (toch?).
vista ondersteunt een ander soort sata modus, die xp niet kan ondersteunen..quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:38 schreef Visitor.Q het volgende:
Kun je niet de drivers van je sata drive inladen in de windows cd. Volgens mij kun je dat met nlite oid doen. Maar besef wel dat je nu een 7 jaar oud OS op de computer gaat zetten (wat dus de reden is dat hetn iet zonder meer te installeren is).
Met een Vista installatie-schijf en de productcode onder je laptop kan je ook prima Vista installeren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:05 schreef w8jij17 het volgende:
XP is inderdaad al erg oud. Ik ben zo gewend om er mee te werken dat ik over die vraag niet eens had nagedacht.
Ik denk dat ik dan een originele versie van Vista (Windows Vista Home Basic N) ga aanschaffen. Is die gewoon los in de winkel te verkrijgen? Zo ja, wat is de gemiddelde aanschafprijs?
Het klinkt zo logisch dat ik het bijna niet geloof. Werkt dat? Krijg ik dan niet na een maand de melding dat ik opnieuw moet registeren?quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een Vista installatie-schijf en de productcode onder je laptop kan je ook prima Vista installeren.
Misschien kan je de schijf lenen van iemand?
Bij ons op de zaak krijgen we regelmatig laptops van klanten zonder de recovery schijven.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:33 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Het klinkt zo logisch dat ik het bijna niet geloof. Werkt dat? Krijg ik dan niet na een maand de melding dat ik opnieuw moet registeren?
Dan moet je toch wel een OEM schijf zijn? Geen retail. Met XP was het altijd zo dat die codes verschillend waren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij ons op de zaak krijgen we regelmatig laptops van klanten zonder de recovery schijven.
We installeren dan een standaard Windows installatie met de product-code die op de sticker onder de laptop staat.
Daarna activeren via internet, omdat anders idd je Windows maar 30 dagen werkt.
Als activeren niet lukt, dan kan je nog telefonisch activeren; eventueel krijg je dan een dame van Microsoft en je zegt "m'n Windows wil niet activeren". Vervolgens krijg je een activatiecode en die voer je in.
Klaar is Clara.
Maakt bij Vista als het goed is niet uit, de codes zijn anders, de inhoud op de CD niet. Hij installeert datgene waar die code voor is.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:47 schreef trance40 het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel een OEM schijf zijn? Geen retail. Met XP was het altijd zo dat die codes verschillend waren.
Als de stroom uitvalt heb je daar bij een laptop meestal niet zoveel last van.quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, ja en nee, het is bij mij pas 1 keer fout gegaan en heb het toen gelukkig wel nog kunnen herstellen, startte dus wel op, alleen zag de onboard videokaart niet meer, dus alles op de gok gedaan en het werkte gelukkig weer. Zorg in elk geval dat je verder helemaal niets anders aan het doen bent op je laptop en trek de netwerkkabel eruit. Zorg wel dat de stroom niet uitvalt tijdens het flashen, want dan heb je een probleem.
Zonder die optie kun je waarschijnlijk XP niet installeren, dus zul je wel moeten flashen.
Bij XP was dat inderdaad voor de OEM. Maar die zit zo'n beetje bij iedere PC met XP, dus dat is juist geen probleem. Een retail versie vinden is een stuk lastiger.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:47 schreef trance40 het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel een OEM schijf zijn? Geen retail. Met XP was het altijd zo dat die codes verschillend waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |