abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61774609
Heb iets via marktplaats gekocht van een klein bedrijfje .
Dit bedrijfje zit echter in Groningen en aangezien dit een beetje uit de richting is zeg maar wil ik dit graag laten verzenden......

Diegene waar ik zaken mee doe is eerlijk (dit weet ik van andere verzamelaars die eerder zaken met hem deden en heeft een KVK geregistreerd eenmanszaakje dus dat zit waarschijnlijk wel snor.

Nu komt het dillema , kan ik dit het beste als aangetekend , verzekerd of met een normaal pakketje laten sturen?

Het gaat om een product met een waarde van ca 230 euro en is een collector achtig product.

Graag jullie ervaringen , ik heb gekeken op de site van TNT maar dan krijg je zoiets:

* Verhoogde Aansprakelijkheid: Heeft u iets waardevols te versturen dat vervangbaar is? Kies dan voor Verhoogde Aansprakelijkheid. De schadevergoeding bedraagt maximaal ¤ 500,–.
* Verzekerd Vervoer: Voor zaken die niet makkelijk vervangbaar zijn (bijvoorbeeld een fotoalbum), kiest u Verzekerd Vervoer. Eventuele (materiële) schade is dan verzekerd tot maximaal ¤ 5.400,–.

Maximale gewichten

* Aangetekend: 10 kg;
* Verzekerd Vervoer: 10 kg;
* Verhoogde Aansprakelijkheid: 30 kg.

Wat zijn nu de werkelijke kosten en welke keuze is het beste?

Owja het weegt minder dan 10 kg
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61774681
Als de verkoper de waarde opgeeft aan de TNT kan je het verzekerde bedrag claimen mocht het pakket kwijtraken of beschadigd raken. Alleen als het een tweedehands artikel is zonder bon wordt het lastig bewijzen wat de preciese waarde is en heeft de verzekering geen nut. Aangetekend verzenden is nauwelijks duurder en voorkomt dat het pakket bij de buren wordt afgeleverd.
pi_61774703
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 03:16 schreef hp38guser het volgende:
Als de verkoper de waarde opgeeft aan de TNT kan je het verzekerde bedrag claimen mocht het pakket kwijtraken of beschadigd raken. Alleen als het een tweedehands artikel is zonder bon wordt het lastig bewijzen wat de preciese waarde is en heeft de verzekering geen nut. Aangetekend verzenden is nauwelijks duurder en voorkomt dat het pakket bij de buren wordt afgeleverd.
Ok het gaat hier om een tweedehands product dus bon is helaas niet aanwezig

Het was meer omdat het toch om een aanzienlijk bedrag gaat , dat dit niet in de post beschadigd of zelfs kwijt zou kunnen raken.
Daarnaast ook om te voorkomen dat iemand zegt ik heb het verzonden maar dit niet daadwerkelijk heeft gedaan.
Opzich vertrouw ik degene van wie ik het koop wel maar zoals gezegd gaat het dus om een aardig bedrag en wil voorkomen dat mensen bepaalde ideeen krijgen
pi_61774721
verzekerd met tracktrace is je beste optie
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_61774723
Als je het product in de originele doos met grote stickers kostbaar beplakt heb je inderdaad kans dat het pakket kwijtraakt. Wanneer je gewoon een neutrale verpakking neemt, de spullen stevig verpakt en het aangetekend laat verzenden kan er weinig mis gaan. Alleen als het om spullen gaat die onvervangbaar zijn zou ik het zelf gaan ophalen.
Overigens is ¤230 ook weer niet zoveel geld.
pi_61774751
Mwaw ik vind 230 euro genoeg geld anders hoor...
Misschien heb jij een beter inkomen dan mij, dat kan natuurlijk, maar er zijn landen waar 230 euro meer dan het gemiddelde jaarinkomen per inwoner is

@TS

Als je niet kunt aantonen wat het product waard is/gekost heeft... dan kun je hem net zo goed niet verzekeren. Dat heeft geen nut dan namelijk. Dan zou ik er eerder voor kiezen hem op rembours basis te ontvangen. Dan weet je in elk geval zeker dat je 'item' je deur bereikt heeft voor je betaald
pi_61774774
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 03:50 schreef santax het volgende:
Mwaw ik vind 230 euro genoeg geld anders hoor...
Misschien heb jij een beter inkomen dan mij, dat kan natuurlijk, maar er zijn landen waar 230 euro meer dan het gemiddelde jaarinkomen per inwoner is

@TS

Als je niet kunt aantonen wat het product waard is/gekost heeft... dan kun je hem net zo goed niet verzekeren. Dat heeft geen nut dan namelijk. Dan zou ik er eerder voor kiezen hem op rembours basis te ontvangen. Dan weet je in elk geval zeker dat je 'item' je deur bereikt heeft voor je betaald
Precies !

230 euro is niet wereldschokkend en in principe zou ik het kunnen missen maar zou flink balen als dit ook daadwerkelijk zou gebeuren (en helemaal als dit door een lakse houding van mezelf zou zijn )
Ik ga eens proberen of de verkoper het onder rembours wil verkopen , en anders idd maar aangetekend zit niet veel anders op blijkbaar want de waarde is zeer afhankelijk van "wat de gek er voor wil geven"
Er bestaan wel catalogi etc maar of je dit kunt verkopen aan een verzekaar geen idee.
Anderzijds wel vaag dit is 230 euro maar stel dat ik munten verzamen en iemand in Duitsland die wil mij een extreem zeldzaam exemplaar verkopen voor 8000 euro dan zou dit toch op de een of andere manier verzekerd moeten kunnen worden zonder dat je zelf naar Duitsland rijdt om het op te halen
pi_61775373
Als verkoper zou ik zoiets aangetekend versturen, voor die paar euro meer.
Neemt niet weg dat je volgens mij geen drol terugkrijgt van de TNT als ze het wel kwijtraken, daar hebben ze zich aardig voor ingedekt...
censuur :O
pi_61776140
In dit geval zou ik hem voor verhoogde aansprakelijkheid laten kiezen, voor een dergelijk pakket dient getekend te worden. Zo wordt het dus niet afgegeven bij de buren of iemand anders, als je de waarde ook nog aan kan tonen zit je sowieso goed met deze vorm.