abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61755720
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:17 schreef Juup© het volgende:
Koop bij een benzinestation een prepaid chipknipkaart van ¤10,- of zo, dan kun jij gewoon betalen om te parkeren.
ja lekker, en dan 1,10 afrekenen terwijl de rest verloopt omdat ik het eens in de 5 of zo jaar nodig zou hebben, en dat doet normaal geld niet, verlopen, nou ja, inflatie maar dat heeft die kaart dus ook.

zo'n prepaid moet gewoon geldig blijven, al staat er maar een cent op. ( er is trouwens een opslag voor de kaart dus verlopen zou niet nodig meten zijn )
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_61755740
Wat een gezeik zeg, je heb toch automatisch een chipknip op je bankpas en die kan je toch gewoon opladen ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_61755742
Ik haat die adsense, zie de reclame beneden dit topic
pi_61755750
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:22 schreef junkiexp het volgende:
Wat een gezeik zeg, je heb toch automatisch een chipknip op je bankpas en die kan je toch gewoon opladen ?
en dit dus
pi_61755776
En anders ga je lekker met het OV, of rijden er geen bussen in je dorpje ?
pi_61755782
quote:
heb ik, dus ik moet pinnen, hem opladen en dan betalen, waarom niet meteen pinnen, scheelt een handeling.
pi_61755798
om precies diezelfde reden mijdt ik R'dam ook altijd. Je kan er gewoon niet normaal parkeren. Betalen voor parkeren is 1 ding maar als het je dan ook nog onmogelijk wordt gemaakt doordat je zo'n uitstervende chipknip hebt houdt het snel op he, ik heb geen chipknip en ik wil er ook geen een. Dan mijn geld maar in andere steden uitgeven die wel mensen normaal behandelen
quote:
Alleen die bijna 2 miljoen postbank gebruikers niet......

[ Bericht 30% gewijzigd door Metro2005 op 19-09-2008 12:29:28 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_61755838
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:23 schreef longinus het volgende:

[..]

heb ik, dus ik moet pinnen, hem opladen en dan betalen, waarom niet meteen pinnen, scheelt een handeling.
Je hoeft toch niet per se te pinnen om je chipknip op te laden
pi_61755881
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:21 schreef longinus het volgende:

[..]

ja lekker, en dan 1,10 afrekenen terwijl de rest verloopt omdat ik het eens in de 5 of zo jaar nodig zou hebben, en dat doet normaal geld niet, verlopen, nou ja, inflatie maar dat heeft die kaart dus ook.

zo'n prepaid moet gewoon geldig blijven, al staat er maar een cent op. ( er is trouwens een opslag voor de kaart dus verlopen zou niet nodig meten zijn )
Dan betaal jij toch met die kaart in een winkel als jij boodschappen gaat doen?
pi_61755893
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:22 schreef longinus het volgende:
Ik haat die adsense, zie de reclame beneden dit topic
Neem een abonnement
pi_61755906
Ik sta er wel van te kijken dat mensen nog steeds bang zijn voor de chipknip.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61755979
Gewoon een junk vragen ergens een parkeerkaartje voor je te jatten
pi_61756024
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:23 schreef longinus het volgende:

[..]

Je moet hem naast de pinautomaat in de chipknip automaat steken, je pin intoetsen en het bedrag wat je wil overhschrijven en je ben klaar.
Wat is daar moeilijk aan ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 12:34:07 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61756076
Ik, als rotterdammer, vind dat alleen betalen met chipknip ook belachelijk.
Ik kan nog begrijpen dat je alleen plastic wil ivm openbreken van die automaten, maar doe dan minimaal pin en cc.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 12:35:53 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61756132
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:24 schreef Metro2005 het volgende:
om precies diezelfde reden mijdt ik R'dam ook altijd. Je kan er gewoon niet normaal parkeren. Betalen voor parkeren is 1 ding maar als het je dan ook nog onmogelijk wordt gemaakt doordat je zo'n uitstervende chipknip hebt houdt het snel op he, ik heb geen chipknip en ik wil er ook geen een. Dan mijn geld maar in andere steden uitgeven die wel mensen normaal behandelen
Elke parkeer garage kan je gewoon betalen. En die zijn, integenstelling tot veel andere steden, ruim voorhanden en redleijk betaalbaar in het centrum.
quote:
Alleen die bijna 2 miljoen postbank gebruikers niet......
Eh jawel hoor. De chipper is jaren geleden al gefuseerd met de chipknip. Je moet hem alleen bij nieuwe passen apart aanvragen
pi_61756133
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan nog begrijpen dat je alleen plastic wil ivm openbreken van die automaten, maar doe dan minimaal pin en cc.
CC heb je in het centrum wel toch?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 12:36:28 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61756147
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ook weer niet bij allemaal volgens mij. In ieder geval is het een wazig ondoorzichtig systeem.
  vrijdag 19 september 2008 @ 12:37:36 #43
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_61756177
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:02 schreef longinus het volgende:

[..]

ik wil gewoon betalen, met geld, zoals ze al eeuwen doen in de gehele wereld op rotterdam na dus.
Tip: Kom eens uit die reet van die koe vandaan aan ga voor de grap eens wat vaker naar de bewoonde wereld. Dan zie je nog eens wat. Ook leuk voor het nageslacht.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_61756211
Kan je in andere steden (Den Haag, Utrecht, A'dam, Groningen) wel met muntgeld betalen bij parkeerautomaten op straat?
pi_61756218
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 11:49 schreef longinus het volgende:

Als iemand een duidelijke link weet waar je een parkeergarage in de buurt hebt, pleur ik hem daar wel in, ik kreeg links met telefoonbetalen als ik op parkeergarages zocht.

Parkeergarage Zuidplein, 10 minuten lopen naar het ziekenhuis. En je kunt er gewoon met ouderwetsche euromunten betalen.

Verder: Rotterdam
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_61756238
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja, bij 1 op de 3 automaten ongeveer. Er is er altijd wel één in de buurt.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_61756274
Ach, als het niet heel erg noodzakelijk is om met de auto tot voor de deur te komen moet je je wagen gewoon ergens aan de rand parkeren, en de metro of tram pakken. Dat werkt gewoon een stuk beter.

I.t.t. een hoop andere plaatsen krijgt Rotterdam het namelijk wel voor elkaar om een redelijk werkend OV netwerk te hebben.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2008 @ 12:41:44 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61756283
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:38 schreef DroogDok het volgende:
Kan je in andere steden (Den Haag, Utrecht, A'dam, Groningen) wel met muntgeld betalen bij parkeerautomaten op straat?
Zo ver ik weet wel
quote:
U kunt betalen met de Chipknip, de Prepaid Chipknip, 06-parkeren, parkeerkaarten en (bij sommige automaten) de creditcard. U kunt bij de parkeerautomaten niet met muntgeld of met een pinpas betalen.
pi_61756362
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:39 schreef Harmen1984 het volgende:
En je kunt er gewoon met ouderwetsche euromunten betalen.
Bij Alexandrium I en II ook. (III weet ik niet)
quote:
Verder: Rotterdam
Ik woon er nu een jaar of 8, en het bevalt me prima. Je moet alleen even de leuke plekken weten te vinden.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_61756401
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 12:34 schreef Swetsenegger het volgende:
ik snap je punt, maar snap ook waarom dat niet te doen is.

Voor pinnen en CC zal bij elke transactie contact moeten worden gezocht met de desbetreffende bank om de transactie te voltooien + check op kredietwaardigheid. deze transferkosten zullen dan wel redelijk prijzig worden.
Met de chipknip kunnen ze de transacties opsparen en 1x in de zoveel tijd uitlezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')