goede poging om snugger over te komenquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
"Bestaan er ook andere boeken dan de Foxy"
Op het VMBO is 'NERD!1!' toch wel de beste defencequote:Op vrijdag 19 september 2008 18:44 schreef Nikmans het volgende:
Nog een paar mooie:
'Ik ben niet echt een lezer'
'Staan er geen plaatjes in?'
'Ik ben nooit verder gekomen dan pagina 2'
'Ik ben dyslectisch'
'Ik kijk liever films'
Wie biedt er meer?
Het gaat er niet echt om wèlk boek het was, maar meer om het feit dat er mensen zijn die bij het woord 'boek' als reflex het woord 'nerd' in hun hoofd hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:43 schreef Bonzai. het volgende:
Ach ja, ergens snap ik die boekenhaters wel hoor. Scholen moeten maar eens ophouden met dat semi-sociologisch geneuzel "rond een bepaald thema" voor te schotelen. Dat TS dan nog eens vrijwillig dergelijke boeken gaat lezen snap ik helemaal niet, het zal wel onwtendheid zijn ofzo. Toen Orwell 1984 schreef was hij zo onderhand weggecrepeerd en kon het niet laten om zijn depressiviteit ook met ons te delen. Enige reden waarom je dat boek nog wel zou willen lezen is als je extreem geïnteresseerd bent in het communisme. Voor mij volstaat evenwel Wikipedia.
Ik vraag me af, waarom laat je die kinderen niet gewoon Brusselmans lezen. Niet dat ik zelf veel van z'n repertoire afweet, maar die man staat toch bekend voor lekker cynische humor en heel wat creatief taalgebruik. Dat laatste kan mi wel eens van pas komen in een vak dat Nederlands heet
Mja, er zijn idd heel wat mensen die een natuurlijke afkeer hebben van alles wat met taal te maken heeft, maar er zijn evengoed gasten die een hekel aan boeken hebben doordat ze enkel die zoutloze, zwaarmoedige rotzooi door hun kinderstrot geramd kregen...quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:08 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Het gaat er niet echt om wèlk boek het was, maar meer om het feit dat er mensen zijn die bij het woord 'boek' als reflex het woord 'nerd' in hun hoofd hebben.
En dat is helemaal niet zo omdat ze voor school toevallig saaie boeken moeten lezen.
Tja...die moeten er ook zijn...?quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:35 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Mja, er zijn idd heel wat mensen die een natuurlijke afkeer hebben van alles wat met taal te maken heeft, maar er zijn evengoed gasten die een hekel aan boeken hebben doordat ze enkel die zoutloze, zwaarmoedige rotzooi door hun kinderstrot geramd kregen...
cool, hoe lang duurde het bij jou voordat jij het alfabet in de gaten had?quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:13 schreef Biels het volgende:
Nerd alert! Nerd alert! Alleen homo's lezen boeken!
Note the PI.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:49 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
cool, hoe lang duurde het bij jou voordat jij het alfabet in de gaten had?
Als die mensen er volgens jou ook moeten zijn, waarom zit je er dan over te klagen?!quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:04 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Tja...die moeten er ook zijn...?
Jij hebt het over mensen die als kind zijn doodgegooid met boeken die ze moesten lezen, ik heb het over mensen die nog nooit een boek hebben gelezen, omdat ze daar als kind 'te kewl' voor waren en dus nog steeds mensen afzeiken die wel boeken lezen terwijl ze zelf nog nooit iets hebben gelezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:56 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Als die mensen er volgens jou ook moeten zijn, waarom zit je er dan over te klagen?!
Hoe dan ook, je zei dat er ook zo'n mensen moeten zijn, terwijl je klaagt over mensen (in het algemeen) die boeken belachelijk vinden. Maar laat maar hoor, nogal onduidelijk allemaal...quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:53 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Jij hebt het over mensen die als kind zijn doodgegooid met boeken die ze moesten lezen, ik heb het over mensen die nog nooit een boek hebben gelezen, omdat ze daar als kind 'te kewl' voor waren en dus nog steeds mensen afzeiken die wel boeken lezen terwijl ze zelf nog nooit iets hebben gelezen.
Oké die post van mij sloeg nergens op, laat ik 'm dan maar veranderen in: Tja, dat soort mensen heb je ook, mensen die als kind zijn doodgegooid met saaie boeken en ze nu haten, maar ik heb het over mensen die nog nooit een boek hebben gelezen ze toch haten terwijl ze bijna niet weten waar ze het over hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:29 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je zei dat er ook zo'n mensen moeten zijn, terwijl je klaagt over mensen (in het algemeen) die boeken belachelijk vinden. Maar laat maar hoor, nogal onduidelijk allemaal...
@ fratsman: genoeg films die het boek overbodig gemaakt hebben (voor mij althans)![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |