Heb ik al liggen (verplicht voor studie)quote:Op donderdag 18 september 2008 18:11 schreef daReaper het volgende:
en de rainbow pockets vertaling van Anna Karenina (als je die toevallig bedoelde) is goed kut, dus die zou ik inderdaad niet kopen.
Aanrader: Lermontov - Een held van onze tijd
Ik had 'm gekregen voor mijn verjaardag. Kon 'm moeilijk teruggeven natuurlijkquote:Op donderdag 18 september 2008 18:15 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Heb ik al liggen (verplicht voor studie)maar die was lekker goedkoop, ¤12,50, van een andere uitgeverij en niet van die uitzuigers van Van Oorschot.
Aan Rainbow Pocket-versie van dergelijke boeken ga ik me sowieso niet wagen. Dat is echt heiligschennis
Neenee, dan had ik ze natuurlijk wel in het Russisch gelezenquote:Op donderdag 18 september 2008 18:17 schreef daReaper het volgende:
[..]
Ik had 'm gekregen voor mijn verjaardag. Kon 'm moeilijk teruggeven natuurlijkWat studeer je dan? Slavisch?
Daar hebben ze Gutenberg.org voor:quote:Op donderdag 18 september 2008 18:15 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Is het niet Van Oorschot die juist hele oude en belangrijke boeken 'koste wat het kost' in zijn assortiment houdt om het verlies van die werken tot een minimum te beperken, ondanks dat de vraag nihil is? Er was laatst op de (ik meen radio) een heel gesprek met een uitgever die daarover uitweidde.
Lieve schat,quote:Op donderdag 18 september 2008 18:20 schreef Dagonet het volgende:
Oorlog en Vrede 85 euro? Bejje gek ofzo?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK_EN&BOL_OWNER_ID=1001004000786768
14 euro voor de engelstalige versie.
Lieve schat, ik doe niets anders. Bevalt me prima.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:23 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Lieve schat,
Heb je wel eens geprobeerd een paperback van 1482 pagina's te lezen?
En, beviel het?
Lieve schat,quote:Op donderdag 18 september 2008 18:16 schreef TNA het volgende:
Je kunt ook een e-book of een audioboek downloaden.
Lieve schat, er zijn behalve printers ook ebookreaders.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:26 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Lieve schat,
Heb je ooit geprobeerd een boek van 1482 pagina's als e-book te lezen?
En, beviel het?
Die paperback heb ik ook gezien idd, denk dat ik die wel een keer haal. Verder heb je natuurlijk wel enigszins gelijk; voor veel dingen die ze uitgeven is geen grote markt. Anderzijds is het dan jammer dat ze niet met een iets meer budget-verantwoorde variant komen o.i.d.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:36 schreef Iblis het volgende:
De Broers Karamazov in de prijs-winnende vertaling van Arthur Langeveld is – weliswaar in paperback – tegen een heel schappelijk bedrag te krijgen. Het Nederlandse taalgebied is echter beperkt. Literair vertalers uit het Russisch loop je niet bij bosjes tegen het lijf. En een mooi gebonden en gezet boek is altijd duur. Dus ja, als je dat allemaal wilt, dan kost het simpelweg veel geld. Hetzelfde met filosofische vertalingen. Of/Of van Kierkegaard is best verkrijgbaar, maar het kost je een rib uit je lijf in Nederland, en zo ook Schopenhauer, Nietzsche is relatief goedkoop, maar ook niet voor een habbekrats te krijgen.
Wil je goedkopere uitgaven, dan zul je naar grotere markten moeten kijken: Engeland, Duitsland. Duitse filosofen zijn in Duitsland natuurlijk goedkoop te krijgen, in verband met verlopen auteursrecht, maar ook literaire vertalingen van Russische werken hebben in het Duitse taalgebied een veel grotere afzetmarkt, idem voor het Engels.
Van Oorschot maakt volgens mij niet eens zulke onbehoorlijke woekerwinsten gezien de regelmaat waarmee ze vertalingen vervangen, en de collectie in zijn geheel in de winkel proberen te houden.
Zijn dat allemaal nieuwe vertalingen? Of worden daar de rechten van een andere uitgeverij over genomen? Verder denk ik dat de oplage ook groter is van die boeken.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:45 schreef PimpofPersia het volgende:
Daarnaast zijn die versies van Van Oorschot niet eens volledig hard-cover; boeken uit bijvoorbeeld de Perpetua-serie zijn veel mooier. En vaak nog goedkoper ook...
doe het correctquote:Op donderdag 18 september 2008 21:31 schreef Florian_ het volgende:
Men'ya zovut Florian_! Privet krasivaya devushka, ne xochesh li poity so mnoi kino? Jebat da!
respect jaquote:Op donderdag 18 september 2008 21:32 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
doe het correct
of doe het niet ...
ok, in dat geval :quote:Op donderdag 18 september 2008 21:36 schreef Florian_ het volgende:
[..]
respect jaIk weet het 4 jaar nadat ik een Russisch meisje in Malta heb ontmoet nog steeds uit m'n hoofd
Goed boek? Ik had het even ingetikt op bol.com en het lijkt me wel interessantquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb Misdaad en Straf als Raibox pocket voor 7,90 ofzo. Waarom moet je meteen een superdeluxelimitededition hebben?
Het is wel een klassieker natuurlijk, maar ik ben twee jaar geleden op de helft gestopt en heb nooit zin gehad om verder te lezenquote:Op zondag 21 september 2008 23:06 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Goed boek? Ik had het even ingetikt op bol.com en het lijkt me wel interessant
Ah, die ga ik nog wel even halen dan. Maar Misdaad en Straf is sowieso wel wijdverspreid te krijgen, het is meer de rest van z'n oeuvre (en Tolstoj, Tsjechov, Bulgkov en Toergenjev natuulijk)quote:Op zondag 21 september 2008 23:24 schreef krapula het volgende:
Bij selexyz is misdaad en straf in de aanbieding voor ¤15,- of ¤10,-. De vertaling was prima, alleen is wel een paperback. Maar das opzich wel te doen. Dikke aanrader iig!
http://www.selexyz.nl/pag(...)09%09%09%09%09%09%09
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |