Mijn bus heeft dat helaas nog niet, hij is net 2 weken oud....quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Jouw schuld, koop dan een dode hoek spiegel
pics van je bus dusquote:Op donderdag 18 september 2008 17:19 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Mijn bus heeft dat helaas nog niet, hij is net 2 weken oud....
Als je er blij van wordt, het is een MB Sprinter zoals deze:quote:
Die vent woont bij mij vlakbij en fietst elke dag door mijn straat heen, dus de volgende keer hou ik hem even aan leg hem uit dat hij in mijn dode hoek zat.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:22 schreef CantFazeMe het volgende:
Ja dat probleem is eigenlijk wereldwijd al zo...erg lastig te overzien. Maar dat scheldkanonnade nadat jij je excuses had aan geboden was echt niet nodig geweest van de betreffende fietser.
Of anders weet je dat een dode hoek spiegel ook lang niet alles isquote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Jouw schuld, koop dan een dode hoek spiegel
Klopt een IR camera plaatsen is beter. Je kunt meer zien dan in de spiegel en je hebt 's nachts ook goed zichtquote:Op donderdag 18 september 2008 17:37 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Of anders weet je dat een dode hoek spiegel ook lang niet alles is![]()
Fietsers zijn gewoon qut
Het is jou probleem niet dat van hem. En je kan mij niet wijs maken dat je de fietser niet ziet als je goed in je spiegel kijkt.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:37 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Die vent woont bij mij vlakbij en fietst elke dag door mijn straat heen, dus de volgende keer hou ik hem even aan leg hem uit dat hij in mijn dode hoek zat.
Mocht hij dat begrip niet opbrengen, jammer voor hem, maar dan is het een gereformeerde lul.
Eensch maar dat ding ziet het alsnog niet als er net een fietser naast je bus rijdt. Is alleen handig als vervanging van de binnenspiegel.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:39 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Klopt een IR camera plaatsen is beter. Je kunt meer zien dan in de spiegel en je hebt 's nachts ook goed zicht
Als de fietser in de dodenhoek zit kun je hem niet zien knuppel. Je bent zeker nog zo'n kleine koter met een grote bek. Mij dis je niet zo maarquote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Het is jou probleem niet dat van hem. En je kan mij niet wijs maken dat je de fietser niet ziet als je goed in je spiegel kijkt.
Even goed inlezen, ik heb sinds 2 weken een nieuwe bus, verlengd en helaas nog geen dooie hoek spiegels, die moeten nog worden gemonteerd, maar ik heb ook nog iets van werk en monteren moet toch doen als de auto stilstaat, capice?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Het is jou probleem niet dat van hem. En je kan mij niet wijs maken dat je de fietser niet ziet als je goed in je spiegel kijkt.
Het is geen vrachtwagen maar een busje. Het eerste busje dat een dode hoek heeft aan de linker zijde moet nog gemaakt worden.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:45 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Als de fietser in de dodenhoek zit kun je hem niet zien knuppel. Je bent zeker nog zo'n kleine koter met een grote bek. Mij dis je niet zo maar
Stap je rechts uit?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Even goed inlezen, ik heb sinds 2 weken een nieuwe bus, verlengd en helaas nog geen dooie hoek spiegels, die moeten nog worden gemonteerd, maar ik heb ook nog iets van werk en monteren moet toch doen als de auto stilstaat, capice?
Ik heb toen zo'n tekening gezien bij het vak Natuurkunde. De IR camera heeft meer zicht dan een dodehoekspiegel. Dus je hebt meer kans om iemand te spotten. Maar ik geef je wel gelijk de combo dodehoekspiegel + binnenspiegel en IR camera is altijd beter.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:44 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Eensch maar dat ding ziet het alsnog niet als er net een fietser naast je bus rijdt. Is alleen handig als vervanging van de binnenspiegel.
Je moet overigens ook veel wat kilometers met dat ding rijden voordat je er echt lekker mee gewend bent.
Niets gaat boven de oude vertrouwde binnenspiegel (maar dat kan in dit geval niet)
Een combi van dode hoek spiegel + IR camera zorgt al voor veel minder scheldpartijen van mensen die geen auto kunnen veroorloven
Je bent pas 16!quote:Op donderdag 18 september 2008 17:45 schreef Teunebeun het volgende:
Je bent zeker nog zo'n kleine koter met een grote bek. Mij dis je niet zo maar
Ik parkeer aan de rechterkant van de weg en stap links uit, wat is daar vreemd aan?quote:
Nou dan kan je alles aan de linker zijde zien als je uitstapt.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:49 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Ik parkeer aan de rechterkant van de weg en stap links uit, wat is daar vreemd aan?
Praat je toch vrij simpele taal voor je leeftijdquote:Op donderdag 18 september 2008 17:49 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je bent pas 16!Ik zou je vader kunnen zijn.
Als ik moeilijk wil praten ga ik de 2e kamer wel in.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Praat je toch vrij simpele taal voor je leeftijd
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:49 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je bent pas 16!Ik zou je vader kunnen zijn.
Daar is helemaal niks vreemd aan. Je verkeersgedrag is goedgekeurd door mij.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:49 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Ik parkeer aan de rechterkant van de weg en stap links uit, wat is daar vreemd aan?
PFfffffffffffffffffffff, nog een keertje uitleggen voor het kulleke; ik heb een "busje", die noemen ze Mercedes-Benz Sprinter in een verlengde en verhoogde uitvoering.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nou dan kan je alles aan de linker zijde zien als je uitstapt.
Doe dat dan maar gauw en laat je simpele praat hier voortaan achterwege.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als ik moeilijk wil praten ga ik de 2e kamer wel in.
Dat snapte ik al hoorquote:Op donderdag 18 september 2008 17:54 schreef IJsblock het volgende:
[..]
PFfffffffffffffffffffff, nog een keertje uitleggen voor het kulleke; ik heb een "busje", die noemen ze Mercedes-Benz Sprinter in een verlengde en verhoogde uitvoering.
Deze modellen hebben dus GEEN zijruiten en ook geen dode hoek spiegels waardoor fietsers zo goed als niet worden opgemerkt.
Als je dus je deur rustig opent (wat ik dus deed, want die grefo kon hem zeer makkelijk ontwijken) en er zit iemand in de beruchte dode hoek, kun je hem never nooit opmerken.
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:54 schreef IJsblock het volgende:
[..]
PFfffffffffffffffffffff, nog een keertje uitleggen voor het kulleke; ik heb een "busje", die noemen ze Mercedes-Benz Sprinter in een verlengde en verhoogde uitvoering.
Deze modellen hebben dus GEEN zijruiten en ook geen dode hoek spiegels waardoor fietsers zo goed als niet worden opgemerkt.
Als je dus je deur rustig opent (wat ik dus deed, want die grefo kon hem zeer makkelijk ontwijken) en er zit iemand in de beruchte dode hoek, kun je hem never nooit opmerken.
Maar qua spelling niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:52 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Misschien ben ik kwa karakter volwassener dan jij.![]()
Lees het topic nog eens door.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:57 schreef SiGNe het volgende:
De deur met je rechterhand open maken, dan zit je meer gedraaid als je je portier open doet en heb je dus ook geen last van een dode hoek..
Goeie tip, ik moet ook nog steeds wennen aan de lengte, als je van een Caddy hierop ben overgestapt.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:57 schreef SiGNe het volgende:
De deur met je rechterhand open maken, dan zit je meer gedraaid als je je portier open doet en heb je dus ook geen last van een dode hoek..
Ja maar je ziet nog steeds geen flikker als er een fietser net in de hoek van de zij-raampjes fietst.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:00 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Goeie tip, ik moet ook nog steeds wennen aan de lengte, als je van een Caddy hierop ben overgestapt.
Eindelijk iemand die het snapt!!!quote:Op donderdag 18 september 2008 18:01 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ja maar je ziet nog steeds geen flikker als er een fietser net in de hoek van de zij-raampjes fietst.
Ik snapte het al toen je die foto liet zien en vertelde dat je bus verlengd en verhoogd wasquote:Op donderdag 18 september 2008 18:02 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt!!!
Het zou eens goed zijn als alle auto's een camera kregen om dit soort ongelukken te verminderen.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:05 schreef Fides het volgende:
Dat iemand uit zn dak gaat als je m bijna een rolstoel in rijdt is toch niet zo vreemd?
En hoe maak jij jezelf verstaanbaar? Juist, door middel van kennis over grammatica en spelling. Anders krijg je taferelen zoals van onze Zuider-dan-Zuid-Spanjaarden: "Ikke niet snappe."quote:Op donderdag 18 september 2008 18:00 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
De spelling is niet boeiend. Je verstaanbaar maken wel
Of je kijkt 3 sec in je spiegel voordat je de deur open smijt.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:06 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Het zou eens goed zijn als alle auto's een camera kregen om dit soort ongelukken te verminderen.
Ja maar spellingsfouten als D en T zijn niet zo belangrijk. Maar ik geef je gelijk.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:07 schreef GioStyle het volgende:
[..]
En hoe maak jij jezelf verstaanbaar? Juist, door middel van kennis over grammatica en spelling. Anders krijg je taferelen zoals van onze Zuider-dan-Zuid-Spanjaarden: "Ikke niet snappe."
En dan als de klap op de vuurpijl een wielrenner tegenkomen.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:08 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Of je kijkt 3 sec in je spiegel voordat je de deur open smijt.
Die zitten de hele tijd in je dode hoek a 5 km.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:09 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
En dan als de klap op de vuurpijl een wielrenner tegenkomen.![]()
Ik heb nog geen rijbewijs maar ik ga dat zeker eens doen. Ik heb medelijden met je. Want je moet er zeker een paar maanden voor nodig hebben om er aan te wennenquote:Op donderdag 18 september 2008 18:09 schreef IJsblock het volgende:
[Braobantse vrachtwagenchauffeur modus aan] Die mensen die er gene verstand van hedde, motte maor eens een daagke meerijen! [Braobantse vrachtwagenchauffeur modus uit]
Oftewel: probeer zelf eens een paar daagjes in zo'n duitse tank te rijden en te manoeuvreren, ik spreek u dan graag weer!
Hehe, eindelijk iemand die het snapt.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:10 schreef Brad het volgende:
je staat stil, kijkt in je spiegels en omdat je stil staat kun je ook gemakkelijk door het raam kijken. Welke plek kun je op dat moment niet overzien bij het uitstappen?
Ik rijd in een Volkswagen, telt dat ook?quote:Op donderdag 18 september 2008 18:09 schreef IJsblock het volgende:
[Braobantse vrachtwagenchauffeur modus aan] Die mensen die er gene verstand van hedde, motte maor eens een daagke meerijen! [Braobantse vrachtwagenchauffeur modus uit]
Oftewel: probeer zelf eens een paar daagjes in zo'n duitse tank te rijden en te manoeuvreren, ik spreek u dan graag weer!
De plek die links achter je portier zit, meestal zitten die fietsers achter je of komen net de hoek om, en als je dan parkeer is het dus helaas zo dat je ze niet ziet (of te laat)....quote:Op donderdag 18 september 2008 18:10 schreef Brad het volgende:
je staat stil, kijkt in je spiegels en omdat je stil staat kun je ook gemakkelijk door het raam kijken. Welke plek kun je op dat moment niet overzien bij het uitstappen?
Kijk eens aan leer eens lezen. De TS heeft een achterin aan beide zijkanten bedekte ramen. De ramen zijn zo bedekt dat je er niet doorheen kunt kijken of je moet superkrachten hebben, als de fietser in de lengte van dit raam fiets kun je deze niet zien. Duidelijker kan ik het niet zeggen.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk iemand die het snapt.
LEES HET TOPIC EENS DOOR TS HEEFT BEDEKTE RAMEN DIE AAN BEIDE KANTEN ACHTERIN ZITTEN. Dus het is lastiger dan een auto met allemaal open ramen.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
EIKEL!!!!
Wat the fuck denk je dan. Ik zie een meter of wat niet vanwege een dode hoek, waar je van op de hoogte bent!!, maar tja ik wil toch binnen 1 sec uitstappen dus ik gooi mijn deur oopen?? Ik hoop van harte dat je krijgt wat je verdient!
Nee, in Saba toen....quote:Op donderdag 18 september 2008 18:24 schreef RozeAnjer het volgende:
Heeft TS zijn rijbewijs soms bij een pakje boter gekregen?
In Nederland krijg je die toch ook bij een pakje boter?quote:Op donderdag 18 september 2008 18:24 schreef RozeAnjer het volgende:
Heeft TS zijn rijbewijs soms bij een pakje boter gekregen?
Inderdaad! Ik ging gister van het rustige oosten naar het drukke Amsterdam. Nou, niemand die ook maar enigzins stopte voor een zebrapad. Enigste die wachtte, was ikquote:Op donderdag 18 september 2008 17:42 schreef Innisdemon het volgende:
Terechte klacht. Zeker omdat je ook nog netje je verontschuldigingen wilt aanbieden. Fietsers in de stad denken vaak alles maar te kunnen flikken, door rood licht, slecht uitkijken, dwars de weg over etc. etc.
En nog zijn er mensen die niet in één keer slagen voor het rijexamenquote:Op donderdag 18 september 2008 18:25 schreef GioStyle het volgende:
[..]
In Nederland krijg je die toch ook bij een pakje boter?![]()
Anders zou ik niet weten hoe ik ooit mijn rijbewijs heb kunnen halen.
Ik? Zeker weten, anders zou ik voorgaande post toch ook niet makenquote:Op donderdag 18 september 2008 19:23 schreef Michielos het volgende:
heb je een rijbewijs?
Geen antwoord, dus ik concludeer maar gewoon dat je je hoofd niet kunt draaien.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:46 schreef Maeghan het volgende:
Als je uitstapt, kun je toch gewoon je deur op een kiertje doen en kijken, of zit die optie ook nog niet op je busje? Netjes dat je je excuses aangeboden hebt hoor, maar het blijft jouw fout en misschien werd die fietser wel boos omdat hij geschrokken was (sommige mensen reageren dan zo).
Beetje laat maar hier is mijn antwoord: ik kan mijn hoofd draaien, maar ik draai mijn hoofd, draai mijn hoofd weer terug, open mijn portier en in die seconde fietste hij dus langs in mijn dode hoek en dan kan je hem never nooit gezien hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:56 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Geen antwoord, dus ik concludeer maar gewoon dat je je hoofd niet kunt draaien.
Ik had mijn deur dicht, maar als iemand 20 per uur fietst, wat aannemelijk is, leg je toch 5,5 meter per seconde af, die bus is ongeveer 6 meter, en je draait je hoofd terug om je deur te openen is dus de kans aanwezig dat hij precies op het verkeerde moment in die dooie hoek zit.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:13 schreef Maeghan het volgende:
Als je gewoon je deur op een kier hebt en je hoofd omdraait, heb je toch zeker geen dode hoek, of heb jij ook geblindeerde ooghoeken? En gezien de gemiddelde fietser volgesn mij met een snelheid van 15 kilometer per uur voortploetert, kan ik me niet voorstellen dat ie zo snel voorbij kwam flitsen dat je hem niet kon zien (of hij moet een blauw shirt aangehad hebben met een S erop?
Voor de laatste keer: ik keek naar links ZONDER de deur te openen, draaide mijn gezicht weer recht, pak mijn spullen en doe de deur open, man weet me makkelijk te ontwijken, ik krijg een aantal verwensingen naar mijn kop geslingerd terwijl ik sorry zei, dus ik wist voor de volle 100% dat ik fout zat, wat is daar mis aan?!?!?!?quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:27 schreef Maeghan het volgende:
Hoe kun je nou een dode hoek hebben als je de deur op een kiertje doet, je hoofd vervolgens naar links buigt, naar achteren kijkt, dus DOOR DE KIER KIJKT naar wat er schuin achter/naast jouw bus is?
Wat heb je zelf gedaan om de gemoederen tot bedaren te brengen?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:18 schreef IJsblock het volgende:
Mijn klacht: fietsers in de dode hoek (ja, ik verwijt het mezelf, een dooie hoek met een verlengde bus is gewoon kut!), maar dat ze je willen uitschelden en nog half op de vuist willen gaan met je omdat je je verontschuldigingen netjes aanbiedt, dat vind ik een beetje overdreven...
Het gaat wat ver. Zelf zou ik tevreden zijn met excuses, dat geeft immers aan dat het niet het normale handelen van iemand is en er zelf ook van geschrokken is. Van de andere kant gezien kan k echter wel begrijpen dat iemand erg geschrokken is en dat dat er allemaal even uit moet.. Laten uitrazen, nog wat vriendelijke woorden toevoegen en dan weer verder.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:45 schreef IJsblock het volgende:
Ik vind het gek dat hij eerst keihard HEEEEEE zei, waarop ik gelijk mijn deur dichttrok, hij kon hem echt makkelijk ontwijken omdat we hier brede straten hebben.
Ik stap uit en zeg nog sorry ik zag je niet, ik was net zo geschrokken als hem, maar als hij dan boos wordt en af wil stappen omdat hij excuses van mijn kant krijgt, DAT vind ik te ver gaan imo.
Ik ben heel wijs maar naar binnen gegaan, als hij echt op de vuist zou willen gaan met me (wat ik wel zou betwijfelen, het was een grefo), hij weet waar ik woon.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat heb je zelf gedaan om de gemoederen tot bedaren te brengen?
Je beantwoordde mijn vraag eigenlijk al me je voorgaande post.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:48 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Ik ben heel wijs maar naar binnen gegaan, als hij echt op de vuist zou willen gaan met me (wat ik wel zou betwijfelen, het was een grefo), hij weet waar ik woon.
Daarom, ik ben het kwijt, en hij is het ook vergeten denk ik, tenzij een andere mongool ook zijn deur opensmijt terwijl hij langsfietst......quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je beantwoordde mijn vraag eigenlijk al me je voorgaande post.Waarschijnlijk storm in een glas water. Schrik, boos, alles over, leven gaat weer verder, klaar.
Het zou kunnen. Pech komt tenslotte zelden alleen..quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:53 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Daarom, ik ben het kwijt, en hij is het ook vergeten denk ik, tenzij een andere mongool ook zijn deur opensmijt terwijl hij langsfietst......
Ja, voor de snelweg geloof ik dat best. Daar kun je moeilijk iedere keer met invoegen je deur even opendoen om te kijkenquote:Op vrijdag 19 september 2008 22:45 schreef IJsblock het volgende:
Ik vind het gek dat hij eerst keihard HEEEEEE zei, waarop ik gelijk mijn deur dichttrok, hij kon hem echt makkelijk ontwijken omdat we hier brede straten hebben.
Ik stap uit en zeg nog sorry ik zag je niet, ik was net zo geschrokken als hem, maar als hij dan boos wordt en af wil stappen omdat hij excuses van mijn kant krijgt, DAT vind ik te ver gaan imo.
En wat betreft die dode hoek spiegels; vooral op de snelweg heb ik ze echt nodig, ben ik na 2 weken nu zeker achter, ik heb jaren in een VW Caddy gereden, dus ik moet nog steeds wennen aan het formaat van de auto.
Niets kan de intelligentie van de bestuurder vervangen al heeft ie 100 spiegels in zn wagentje...quote:Op donderdag 18 september 2008 17:44 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Een combi van dode hoek spiegel + IR camera zorgt al voor veel minder scheldpartijen van mensen die geen auto kunnen veroorloven
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:56 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Dat snapte ik al hoor
EDIT: Oh wacht je legte iets uit aan de kut koter met simpele taal![]()
Oftewel.. je moet gewoon minimaal een seconde in je spiegel kijken, dan zie je de fietser wel.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:25 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Ik had mijn deur dicht, maar als iemand 20 per uur fietst, wat aannemelijk is, leg je toch 5,5 meter per seconde af, die bus is ongeveer 6 meter, en je draait je hoofd terug om je deur te openen is dus de kans aanwezig dat hij precies op het verkeerde moment in die dooie hoek zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |