abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2008 @ 15:53:10 #1
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_61733482
Omdat ik HBO Journalistiek studeer, is een krant wel handig.Mijn ouders lezen de Stentor maar aangezien ik toch regelmatig de krant mee naar de studie moet nemen (en er in moet knippen), heb ik liever een eigen krant. Meteen viel mijn oog op de NRC Next. Maar;

Voorwaarden
# Je staat ingeschreven bij de IBG.
# Je bent uitwonend.
# Je bent woonachtig in Nederland.
# Je bent niet ouder dan 27.
# Je inschrijving gaat vergezeld van een kopie bericht studiefinanciering van de IBG waaruit blijkt dat je studeert en uitwonend bent.
# Alleen volledige inschrijvingen inclusief IBG bericht worden in behandeling genomen
# Zodra je niet meer aan de voorwaarden voldoet, vervalt het recht op korting en wordt de reguliere abonnementsprijs in rekening gebracht.

UITWONEND? Waarom niet als thuiswonende student korting krijgen ?
De Volkskrant heeft ook deze regeling; alleen vooruitwonend.

Weet iemand of er een andere (goede!) krant is met de studentenkorting én wel voor thuiswonende studenten verkrijgbaar is?
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_61733625
Daarmee filteren ze hbo'ers die denken dat ze studenten zijn er uit.
95% daarvan woont toch nog gezellig bij paps en mams.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 18 september 2008 @ 15:58:49 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_61733640
De Volkskrant is iig ook alleen met korting voor uitwonende studenten.

Maar ehm, het boeit je dus niet wat voor krant je krijgt, als het maar goedkoop is voor thuiswonende studenten? Is De Pers iets voor je?
  donderdag 18 september 2008 @ 16:09:55 #4
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_61733930
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:58 schreef TNA het volgende:
De Volkskrant is iig ook alleen met korting voor uitwonende studenten.

Maar ehm, het boeit je dus niet wat voor krant je krijgt, als het maar goedkoop is voor thuiswonende studenten? Is De Pers iets voor je?
doe dan spits of metro
pi_61734087
NRC Next

Je moet overigens een kopie van een bewijs van IB opsturen, dus liegen heeft geen nut . Ja ik heb zo'n abo .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_61734171
Vraag je pappie en je mammie om een abonnementje
  donderdag 18 september 2008 @ 16:21:12 #7
81237 releaze
best of both worlds
pi_61734249
ik heb een volkskrant online abonnementje, dat is voor iedereen 8 euro per maand zover ik weet. de hele pagina werkt op jpg/gif whatever, dus je kun ieder artikel los uitprinten. is dat iets voor je?
pi_61736686
Alsof ze dat gaan controleren. Gewoon invullen.
  donderdag 18 september 2008 @ 18:53:00 #9
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61737280
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:58 schreef Jesse_ het volgende:
Hahahaha.

Andere reden is waarschijnlijk omdat anders paps en mams het abonnement willen en op naam van het kind zetten terwijl ze het blijkbaar alleen voor studenten bedoelen.

Tja en als je toch thuiswoont ga je waarschijnlijk via bus of spoor naar school? Neem dan idd gewoon een spits/dag/metro mee.
  donderdag 18 september 2008 @ 19:36:46 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_61738239
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:53 schreef BellieB het volgende:

[..]

Hahahaha.

Andere reden is waarschijnlijk omdat anders paps en mams het abonnement willen en op naam van het kind zetten terwijl ze het blijkbaar alleen voor studenten bedoelen.

Tja en als je toch thuiswoont ga je waarschijnlijk via bus of spoor naar school? Neem dan idd gewoon een spits/dag/metro mee.
wat een opmerkingen zeg. ik doe pedagogiek en de spits metro en dag meenemen als nieuwsbron is zelfs bij ons hartstikke 'verboden'. Kom je met een artikeltje uit de pers dan lachen ze je uit.
Als hij moet analyseren, artikelopbouw en alineaverloop moet leren dan moet je echt geen spits of metro hebben. Het gaat bij hem niet om inhoudelijk nieuws maar om de nieuwsweergave in al zn facetten

Kweet trouwens niet hoe het met de nrc next zit, nooit gelezen.
pi_61738323
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:36 schreef releaze het volgende:

[..]

wat een opmerkingen zeg. ik doe pedagogiek en de spits metro en dag meenemen als nieuwsbron is zelfs bij ons hartstikke 'verboden'. Kom je met een artikeltje uit de pers dan lachen ze je uit.
Als hij moet analyseren, artikelopbouw en alineaverloop moet leren dan moet je echt geen spits of metro hebben. Het gaat bij hem niet om inhoudelijk nieuws maar om de nieuwsweergave in al zn facetten

die krantens zijn gewoon onderdeel van Telegraaf, AD, etc hoor, het is dus niet door amateurs in elkaar gezet ofzo
pi_61738370
quote:
Meesterlijke reactie
  donderdag 18 september 2008 @ 19:48:13 #13
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61738543
quote:

[..]

Woops niet gelezen dat hij journalistiek studeert .

Misschien is het AD, Volkskrant of NRC Handelsblad dan een betere keuze, daar ga je toch niet op besparen bij zo'n studie . (Zo duur is het ook weer niet)
pi_61738616
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

die krantens zijn gewoon onderdeel van Telegraaf, AD, etc hoor, het is dus niet door amateurs in elkaar gezet ofzo
Nou, daar is anders niets van te merken
pi_61743109
quote:
  donderdag 18 september 2008 @ 22:42:53 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61744424
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:09 schreef MuRKie het volgende:

[..]

doe dan spits of metro
Ik vind De Pers en DAG toch beter dan de Sp!ts en al helemaal beter dan de Metro. Wat een kutkrant is dat.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 september 2008 @ 22:44:28 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61744508
quote:

[..]

. Jij (of je docenten) hebt duidelijk nog nooit zo'n gratis krant in je handen gehad, want het zijn écht géén amateuristische krantjes hoor .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 september 2008 @ 23:26:56 #18
128056 MrManiak
pi_61746082
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Jij (of je docenten) hebt duidelijk nog nooit zo'n gratis krant in je handen gehad, want het zijn écht géén amateuristische krantjes hoor .
Maar jij volgt geen journalistieke opleiding .
Even kort alles samengevat;

- Geweldige SePo !
- Die gratis krantjes zijn niet noemenswaardig in kwaliteit te noemen. Laten we zeggen; ik neem liever een abo op de Telegraaf dan op de Metro of de Spits. De enige gratis krant die volgens de opleiding te accepteren is, is "de Pers". Maar dan ook echt nét.
- NRC Next is behoorlijk goed .
- "die krantens zijn gewoon onderdeel van Telegraaf, AD, etc hoor, het is dus niet door amateurs in elkaar gezet ofzo" Oja? Mag jij me bewijs geven dat dat zo is
Mijn (inte)r(e)views!
pi_61747005
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:26 schreef MrManiak het volgende:

[..]
- "die krantens zijn gewoon onderdeel van Telegraaf, AD, etc hoor, het is dus niet door amateurs in elkaar gezet ofzo" Oja? Mag jij me bewijs geven dat dat zo is
Spits: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sp!ts . Metro en De Pers zijn internationale Holdings.
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:03:24 #20
128056 MrManiak
pi_61747084
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:59 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Spits: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sp!ts . Metro en De Pers zijn internationale Holdings.
Mh...Dan ben ik wel zo sportief om te zeggen dat je me daar hebt .
Mijn (inte)r(e)views!
pi_61749047
quote:

Maar inderdaad, gewoon om te voorkomen dat pa & ma aan de grachtengordel niet een goedkoop krantje willen scoren via hun HBO inwonende zoon.
  vrijdag 19 september 2008 @ 08:38:01 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61750112
quote:
Op donderdag 18 september 2008 23:26 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Maar jij volgt geen journalistieke opleiding .
Even kort alles samengevat;

- Geweldige SePo !
- Die gratis krantjes zijn niet noemenswaardig in kwaliteit te noemen. Laten we zeggen; ik neem liever een abo op de Telegraaf dan op de Metro of de Spits. De enige gratis krant die volgens de opleiding te accepteren is, is "de Pers". Maar dan ook echt nét.
- NRC Next is behoorlijk goed .
NRC Next is goed ja, maar met die gratis kranten is ook niks mis.
Een nieuwsberichtje kan iedereen schrijven, maar ook de achtergrondartikelen e.d. zitten goed in elkaar. Ik heb Nederlands gestudeerd en geloof me: als het amateuristische krantjes waren las ik ze niet.
Niet meer actief op Fok!
pi_61751822
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 00:03 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Mh...Dan ben ik wel zo sportief om te zeggen dat je me daar hebt .
gelukkig dan heb niet voor jan doedel 10min van mijn leven verkloot aan het zoeken naar de bron
pi_61751894
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

NRC Next is goed ja, maar met die gratis kranten is ook niks mis.
Een nieuwsberichtje kan iedereen schrijven, maar ook de achtergrondartikelen e.d. zitten goed in elkaar. Ik heb Nederlands gestudeerd en geloof me: als het amateuristische krantjes waren las ik ze niet.
Beetje jammer dat die krantjes zo'n imago hebben. Ook al zijn ze gratis, er gaat enorm veel geld in om (reclame deals met grote bedrijven).

De reden dat het niet gebruikt mag worden op de hogeschool/universiteit ligt hem denk ik eerder in het feit dat anders elke treingaande student (lees thuiswonende) aan komt kakken met de spits of metro en dat niet ten goede komt aan de diversiteit.
pi_61754893
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
NRC Next

Je moet overigens een kopie van een bewijs van IB opsturen, dus liegen heeft geen nut . Ja ik heb zo'n abo .
Heb als mbo'er destijds ook tijdens mijn stage-periode een abonnement gehad op NRC Next (i.v.m. het meenemen voor tijdens de reis en omdat ik de Metro/Spits/Pers niet vond voldoen). Elke werkdag NRC Next, NRC Handelsblad op zaterdag en toegang tot de betaalde artikelen op de website; meen dat het NRC Next Plus heet... Nooit iets opgestuurd van de IB Groep, nooit meer dan het studententarief betaald. Wellicht is het bluf, en wordt het niet echt gecontroleerd (of steekproefsgewijs).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')