Flinke straffenquote:
Daarom zeg ik, flinke straffen geven. Dat is het enige probleem. Niet dat er crimineeltjes rondlopen, dat hou je toch wel, als het geen Marokkaantjes zijn vult iemand anders dat gat wel op. Je moet ze gewoon kunnen aanpakken.quote:Op maandag 22 september 2008 15:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Flinke straffen
Wij wonen hier in Nederland, waar een paar dagen papiertjes prikken in het park al als een 'straf' wordt gezien.
We hebben hier te maken met mensen die hun huis niet uit durven. Met de verloedering van de leefomgeving. "Straatterreur".quote:Op maandag 22 september 2008 13:03 schreef Posdnous het volgende:
Dan zorg je dat je voldoende bewijs hebt he. Zo gaat dat toch in strafzaken of niet?
Het gaat om de sfeer??hahahaha. Ik dacht dat we hier met criminelen te maken hadden.
Marokkanen die elkaar beroven ..een geheel nieuwe tak van sportquote:
Wat lul je nou. Als iemand iets doet dat strafbaar is pak je die toch gewoon op en straft hem of ben ik nou gek?quote:Op maandag 22 september 2008 15:10 schreef speknek het volgende:
[..]
We hebben hier te maken met mensen die hun huis niet uit durven. Met de verloedering van de leefomgeving. "Straatterreur".
Nja, als er geen autochtonen in de buurt zijn moeten ze wel. En ze had ook nog eens geen hoofddoek om, de hoer.quote:Op maandag 22 september 2008 17:52 schreef qonmann het volgende:
[..]
Marokkanen die elkaar beroven ..een geheel nieuwe tak van sport
Haha! Je snapt het echt niet he?quote:Op maandag 22 september 2008 17:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat lul je nou. Als iemand iets doet dat strafbaar is pak je die toch gewoon op en straft hem of ben ik nou gek?
Mensen hoeven niet binnen te blijven als ze niet bang hoeven te zijn voor iemand die iets strafbaars doet.
Precies, daar moet je dus wat aan doen, betere politie, betere beslissingen, betere bewijsvoering, beter straffen, consistenter etc. Snap niet wat daar zo ingewikkeld aan is.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Haha! Je snapt het echt niet he?
Wat jij schrijft, klopt alleen in theorie. De kans dat criminelen zich moeten verantwoorden is minimaal; een straf (dwz een straf die een crimineel ook echt als straf ervaart!) vind plaats in een fractie van alle gepleegde misdrijven. Je hebt dus hele volksstammen die de hele dag rottigheid uitvreten en af en toe eens met de politie in contact komen, maar meestal valt er niks te bewijzen áls er al aangifte wordt gedaan. Maw: de crimineel ervaart dit als 'ik kan doen wat ik wil, zonder daar ooit écht voor gestraft te worden'.
Nogmaals, dit zijn dus juist de zaken waarvan ik aangeef dat ze dat moeten verbeteren...quote:Voeg daar bij toe bagatelliserende burgemeesters, agenten die vaak even de andere kant op kijken, slachtoffers die geen aangifte durven doen, allerlei maatregelen die men bij de poltie verzint om het slachtoffers te bemoeilijken om aangifte te doen, het afraden om aangifte te doen door politiepersoneel, etc.
Complete onzin. Ook intimideren en bedreigen is strafbaar. Dat de politie in de praktijk wellicht te incapabel is om er iets aan te doen is een ander verhaal en HET grote probleem.quote:Bovendien, wat doe je er aan als voor je deur altijd agressief volk rondhangt, die je uitschelden, intimideren, bedreigen etc? Indien men dan de politie belt, zullen die wel langskomen, maar dan slechts constateren dat er niets te bewijzen valt of zelfs ook maar iets strafbaar is.
Ja maar dan is de ellende dus al gebeurt.quote:Op maandag 22 september 2008 15:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Flinke straffen
Wij wonen hier in Nederland, waar een paar dagen papiertjes prikken in het park al als een 'straf' wordt gezien.
Ow dat ga ik is even kijkenquote:Op woensdag 24 september 2008 20:39 schreef sizzler het volgende:
Morgenavond spoeddebat in de Tweede Kamer over de "Goudse Toestanden". Van 19u-21u.
Jawel; de misdragingen in de toekomst. Het zijn vaak een paar personen die voor enorm veel overlast zorgen. Neem Gouwenaar Tarik B. die alleen al goed is voor 30 woninginbraken:quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:19 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Met Flink straffen voorkom je dus niks.
Lokbreezersletjesquote:Op woensdag 24 september 2008 20:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jawel; de misdragingen in de toekomst. Het zijn vaak een paar personen die voor enorm veel overlast zorgen. Neem Gouwenaar Tarik B. die alleen al goed is voor 30 woninginbraken:
http://www.ad.nl/groeneha(...)_is_zwakbegaafd.html
Gelukkig hebben we nu "lokauto's" en "lokoma's" om dat tuig aan te pakken.
Nu nog lokbreezersletjes tegen de loverboys.
quote:Op woensdag 24 september 2008 20:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jawel; de misdragingen in de toekomst. Het zijn vaak een paar personen die voor enorm veel overlast zorgen. Neem Gouwenaar Tarik B. die alleen al goed is voor 30 woninginbraken:
http://www.ad.nl/groeneha(...)_is_zwakbegaafd.html
Naast euthanasie (of vooruit; amputatie van al zijn ledematen) voor Tarik, dient ook zijn advocate een nachtje opgesloten te worden met wat van Tariks vrienden. Eens kijken wat ze dan vind van taak-/werkstraffen voor die inteeltklootzakken.quote:De raadsvrouwe bepleitte dat de Gouwenaar de kans krijgt met een werkstraf voor zijn daden te boeten.
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
[..]
Naast euthanasie (of vooruit; amputatie van al zijn ledematen) voor Tarik, dient ook zijn advocate een nachtje opgesloten te worden met wat van Tariks vrienden. Eens kijken wat ze dan vind van taak-/werkstraffen voor die inteeltklootzakken.
Is dat spoeddebat nog steeds vanavond want ik kan het nergens vinden..quote:Op woensdag 24 september 2008 20:39 schreef sizzler het volgende:
Morgenavond spoeddebat in de Tweede Kamer over de "Goudse Toestanden". Van 19u-21u.
quote:Op woensdag 24 september 2008 20:46 schreef sizzler het volgende:
quote:36 maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. Daar gaan ook de 222 dagen vanaf die hij sinds april in voorarrest heeft gezeten
Bron: http://www.dejournalist.n(...)or-belagen-tv-ploeg/quote:Taakstraf en boete voor belagen van tv-ploeg EénVandaag
De twee jongens uit de Goudse wijk Oosterwei die vorig jaar september de tv-ploeg van EénVandaag lastig vielen, zijn door de Haagse politierechter veroordeeld tot een werkstraf van zestig uur en een week voorwaardelijk. Ook moeten ze beiden 130 euro betalen aan de verslaggeefster en de cameraman van het tv-programma.
Verslaggeefster Caroline van den Heuvel is tevreden met de uitspraak. ‘Het is een flinke straf, die laat zien dat de rechter dit soort zaken serieus neemt. Dat is fijn.’
De twee jongens zijn bij verstek veroordeeld, en Van den Heuvel was zelf ook niet bij de zaak aanwezig. ‘Misschien wil ik nog wel eens een gesprek met ze hebben. Maar dan wel met de camera erbij.’ Al weet ze nog niet of ze ook daadwerkelijk het initiatief zal nemen: ‘Ik heb mijn eigen aangifte er nog eens bijgehaald, en ben daar weer van geschrokken. Er komt alleen maar negatieve energie vanaf.’
Toen Van den Heuvel eind vorig jaar na rellen in Gouda een portret van de wijk Oosterwei wilde maken, werd ze belaagd door een stel Marokkaanse jongens uit de buurt. Van den Heuvel en haar cameraman vluchtten een supermarkt in en moesten de wijk uiteindelijk onder politiebegeleiding verlaten.
Een neef van één van de opgepakte jongens zei in een interview met De Journalist dat zijn neefje misschien een grote mond had, en ‘hooguit’ heeft gespuugd. ‘Maar hij had duidelijk aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden, en toch bleven ze maar doorgaan.’ Volgens Van den Heuvel is dat pertinent onwaar, en zat zij met haar cameraman een broodje te eten op een muurtje, toen ze ernstig werd bedreigd.
Er staat nooit bij wat de taakstraf is, als dit borden wassen is of gras maaien vind ik deze zeker te laag. Daarnaast is een taakstraf gewoon arbeid en daar is nog nooit iemand minder van geworden. Doe mij ook maar een taakstraf, lekker in de zon.. De boete is te laag, dit soort bedragen dat voel je niet eens. Op naar de volgende mishandeling dus..quote:Op maandag 22 juni 2009 12:13 schreef isogram het volgende:
Sorry als dit al ergens gemeld is, maar voor de zekerheid kick ik dit topic even omhoog:
[..]
Bron: http://www.dejournalist.n(...)or-belagen-tv-ploeg/
Terechte straf, al had de geldboete een graadje hoger mogen zijn, om dit tuig echt hard in de portemonnee te raken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |