Burek is gevuld, bijvoorbeeld met feta of gehakt.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij heet zo'n ding borek oid.
Jeugd van tegenwoordig hé...quote:
burek lijkt wel heel erg veel op dat broodje. hoe heet dat broodje, zonder de vulling?quote:Op donderdag 18 september 2008 00:08 schreef Klautje het volgende:
[..]
Burek is gevuld, bijvoorbeeld met feta of gehakt.![]()
Het enige woord voor brood dat ik ken is ekmek. Maar goed, ik spreek ca. 20 woorden Turks, 12 daarvan zijn telwoorden en één is Turkse pizza.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
burek lijkt wel heel erg veel op dat broodje. hoe heet dat broodje, zonder de vulling?
voor sherrydrinkende mannen is dat inderdaad de enige goede kaas.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:20 schreef kurk_droog het volgende:
Er is maar één goede kaas en dat is Noord-Holland Jong Belegen..
Ik weet wel wat beters voor bij de sherry.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voor sherrydrinkende mannen is dat inderdaad de enige goede kaas.
ja een afbrokkelende kaas, een zwaargerookte ham of een fijn riekende punani.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik weet wel wat beters voor bij de sherry.
Ligt eraan wat voor sherry. Doe mij maar chocoladetaart.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja een afbrokkelende kaas, een zwaargerookte ham of een fijn riekende punani.
Ekmek betekent gewoon brood, niet meer niet minder.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het enige woord voor brood dat ik ken is ekmek. Maar goed, ik spreek ca. 20 woorden Turks, 12 daarvan zijn telwoorden en één is Turkse pizza.
In Nederland heet dat gewoon Turks brood.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
burek lijkt wel heel erg veel op dat broodje. hoe heet dat broodje, zonder de vulling?
en hoe heet het in turkije? want een 'turksbrood' is rond en zachter.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:46 schreef Klautje het volgende:
[..]
Ekmek betekent gewoon brood, niet meer niet minder.
[..]
In Nederland heet dat gewoon Turks brood.
Het Turksbrood wat in Nederland Turksbrood heet, heet in Turkije pide.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en hoe heet het in turkije? want een 'turksbrood' is rond en zachter.
aha. wordt er niet heel veel duidelijker op wat betreft die specifieke vorm, maar toch ietsje. gelukkig heet het geen kankerbrood...quote:Op donderdag 18 september 2008 00:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het Turksbrood wat in Nederland Turksbrood heet, heet in Turkije pide.
Gewoon Turks brood in Turkije heet, ekmek.![]()
[ afbeelding ]
burek of borek in amsterdam is niet van bladerdeeg.quote:Op donderdag 18 september 2008 00:48 schreef IHVK het volgende:
Borek is bladerdeeg met vulling(kaas, spinazie, prei, of aardappel), heeft weinig met brood te maken.
quote:Op donderdag 18 september 2008 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
aha. wordt er niet heel veel duidelijker op wat betreft die specifieke vorm, maar toch ietsje. gelukkig heet het geen kankerbrood...
In héél Amsterdam niet? In héél Rotterdam namelijk wel hoor!quote:Op donderdag 18 september 2008 00:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
burek of borek in amsterdam is niet van bladerdeeg.
Dat zei ik toch?quote:Op donderdag 18 september 2008 00:46 schreef Klautje het volgende:
[..]
Ekmek betekent gewoon brood, niet meer niet minder.
verwarrend..quote:Op donderdag 18 september 2008 00:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
burek of borek in amsterdam is niet van bladerdeeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |