Ik mis de link tussen staan en praten even geloof ik.quote:Op woensdag 17 september 2008 18:53 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Omdat, zo als bijvoorbeeld vanochtend, er mensen in het gangpad moeten staan wanneer de trein vol is. Wanneer er elders geen plek is zul je daar moeten plaatsnemen en om dan te denken dat deze mensen stil zullen zijn is een utopie.
Ik heb een pokkehekel aan die krengen in m'n oren en heb al helemaal geen behoefte aan muziek continu, als ik een soundtrack wilde was ik wel een film geworden.quote:Op donderdag 18 september 2008 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Schaf deze dingen aan, dan wordt iedere coupé een stiltecoupé en nog wel met favoriete muziek:
[ afbeelding ]
Je kun natuurlijk ook alleen die dingen in je oren laten, het is niet verplicht om altijd muziek te luisteren.quote:Op donderdag 18 september 2008 01:58 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb een pokkehekel aan die krengen in m'n oren en heb al helemaal geen behoefte aan muziek continu, als ik een soundtrack wilde was ik wel een film geworden.
Daarbij vind ik het storend om muziek te luisteren als ik lees. Achtergrondgeluid prima, maar rechtstreeks in m'n oor nee.
Natuurlijk moet men gewoon stil zijn, dat is men echter niet, en dan kies ik toch even snel voor een pragmatische oplossing in plaats van een principiële oplossing.quote:Daarbij hoeft dat niet, er zijn namelijk stiltecoupés dus is dat nergens voor nodig.
Nee, want dat is een kutgevoel. Daarbij wil ik me niet compleet afsluiten van de wereld.quote:Op donderdag 18 september 2008 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kun natuurlijk ook alleen die dingen in je oren laten, het is niet verplicht om altijd muziek te luisteren.![]()
En daar wordt je toe gedwongen door asociale mensen die een keihard fuck you tegen de wereld om hun heen zeggen.quote:Natuurlijk moet men gewoon stil zijn, dat is men echter niet, en dan kies ik toch even snel voor een pragmatische oplossing in plaats van een principiele oplossing.
Klopt. Omdat je gek wordt van alle omgevingsgeluiden, zet je je muziek op. En tegenwoordig zijn al die kutoordopjes zo gemaakt dat je geen gehoorschade oploopt en is 90% van het geluid naar buiten gericht, dus als je dan zelf net eindelijk de tekst kan verstaan, begint opa naast je te klagen of je muziek niet wat zachter kan.quote:Op donderdag 18 september 2008 02:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, want dat is een kutgevoel. Daarbij wil ik me niet compleet afsluiten van de wereld.
[..]
En daar wordt je toe gedwongen door asociale mensen die een keihard fuck you tegen de wereld om hun heen zeggen.
Nee, die keus maak je zelf vind ik. Sociale mensen zouden allerlei a-socialen eigenlijk niet zomaar hun gang moeten laten gaan. Ik zou er wel wat van willen zeggen, maar niet als enige in de hele coupé.quote:Op donderdag 18 september 2008 02:05 schreef Dagonet het volgende:
En daar wordt je toe gedwongen door asociale mensen die een keihard fuck you tegen de wereld om hun heen zeggen.
En daar helpen die in-ear dingen die ik postte heel erg goed tegen. Je kan het volume halveren (oren worden namelijk gevoeliger als er geen omgevingsgeluid is), loopt dus geen gehoorschade op, en je omgeving merkt er ook niks meer van.quote:Op donderdag 18 september 2008 02:07 schreef Maeghan het volgende:
En tegenwoordig zijn al die kutoordopjes zo gemaakt dat je geen gehoorschade oploopt en is 90% van het geluid naar buiten gericht, dus als je dan zelf net eindelijk de tekst kan verstaan, begint opa naast je te klagen of je muziek niet wat zachter kan.
Ik heb ook totaal geen bezwaar tegen reizen met de trein, helemaal als je lekker de files voorbij rijdt.quote:Op donderdag 18 september 2008 02:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens vind ik het nog wel fijn om in de trein te zitten met wat muziek en/of boekje. Of de laptop mee, kan ik in de tussentijd nog wat werk verzetten...
Ik pleit voor verplichte oordopjes buiten de huiselijke residentie. Oogkleppen zijn op de langere termijn ook een optiequote:Op donderdag 18 september 2008 02:32 schreef TeenWolf het volgende:
jonge gasten als TS die zich gedragen als neurotische bejaarden met een ziekelijke drang naar stilte
Ik loop een beetje achter op technologisch gebied. Werd pas nog verbaasd aangekeken dat ik niet wist wat een i-phone was, dus ik ga je misschien verbazen als ik zeg dat ik geen idee heb wat het verschil is tussen een in-ear en andere oordopjes (die je volgens mij ook in je oor stopt, dus technisch gezien ook in-ear zijn?), maar vergeef me; mijn interesses liggen op een ander gebied.quote:Op donderdag 18 september 2008 02:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En daar helpen die in-ear dingen die ik postte heel erg goed tegen. Je kan het volume halveren (oren worden namelijk gevoeliger als er geen omgevingsgeluid is), loopt dus geen gehoorschade op, en je omgeving merkt er ook niks meer van.
Mensen die door moeten gaan voor volwassen, die zich gedragen als een partij kleuters tijdens de schoolpauzequote:Op donderdag 18 september 2008 02:32 schreef TeenWolf het volgende:
jonge gasten als TS die zich gedragen als neurotische bejaarden met een ziekelijke drang naar stilte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |