abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61709193
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:50 schreef snorfiets het volgende:
De treinen waar ik mee reis zitten altijd vol.
Meestal valt het dan niet op of je in een normale of in een stilte coupe zit.
moeten ze maar een fatsoenlijk bord of een shaggo met een vliegenmepper neerzetten die iedereen met geluid mept.
Daar heb je zeker een punt. Mensen die niet vaak met de trein reizen hebben vaak geen flauw idee dat ze in een stiltecoupe gaan zitten. Zeker bij die dubbeldekkers kun je pas zien dat het een stiltecoupe is als je er al in zit. De NS zou er goed aan doen om het wat beter aan te geven ipv wat lullige stickertjes.
In overvolle treinen kan het idd ook een probleem zijn, maar mijn ervaring is juist dat het in de spits (=volle trein) vaak wel goed gaat, de meeste mensen weten dan wel dat er een stiltecoupe is.
pi_61710650
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:50 schreef snorfiets het volgende:
De treinen waar ik mee reis zitten altijd vol.
Meestal valt het dan niet op of je in een normale of in een stilte coupe zit.
moeten ze maar een fatsoenlijk bord of een shaggo met een vliegenmepper neerzetten die iedereen met geluid mept.
Vrijwel elk raam heeft tegenwoordig ENORME stickers!
censuur :O
  woensdag 17 september 2008 @ 20:02:09 #53
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61711110
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:40 schreef Mr-Coffee het volgende:
Afgelopen week hebben m,n vriendin en ik in een stilte coupe gezeten, echt geen hond te bekennen, en das best wel lekker als je de hele dag gelopen hebt enzo.
Ja, want stilte doet je zere voeten goed.
pi_61712702
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:58 schreef elplato het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt. Mensen die niet vaak met de trein reizen hebben vaak geen flauw idee dat ze in een stiltecoupe gaan zitten. Zeker bij die dubbeldekkers kun je pas zien dat het een stiltecoupe is als je er al in zit. De NS zou er goed aan doen om het wat beter aan te geven ipv wat lullige stickertjes.
In overvolle treinen kan het idd ook een probleem zijn, maar mijn ervaring is juist dat het in de spits (=volle trein) vaak wel goed gaat, de meeste mensen weten dan wel dat er een stiltecoupe is.
Volgens mij zit jij echt als een gefrustreerde waakhond in de trein of niet?

Zo kom je wel over
pi_61721202
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vrijwel elk raam heeft tegenwoordig ENORME stickers!
Klopt..maar door de hoek van het raam kan je ze niet goed zien van beneden.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:46 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij echt als een gefrustreerde waakhond in de trein of niet?

Zo kom je wel over
Want? Omdat ik probeer uit te leggen wanneer het wel en niet reëel om is te verwachten dat het in een stiltecoupe rustig is?
Dat jij al begint te steigeren bij de gedachte aan iemand die jou vraagt rekening te houden met anderen is niet mijn probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door elplato op 18-09-2008 00:43:16 ]
  donderdag 18 september 2008 @ 00:46:38 #56
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61721429
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:39 schreef LudoSanders het volgende:
Wanneer de trein 's ochtends stampvol zit kun je moeilijk verwachten dat het daar stil is, een kaartje eerste klas lijkt me dan meer geschikt.
Hoezo? Waarom kan je dat niet verwachten? Is het dan zo teringmoeilijk om je bek te houden, je muziek op een normaal niveau te houden en níet te bellen?

Wat ben je voor achterlijke klapjosti als je zelfs dát niet eens kan opbrengen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Games donderdag 18 september 2008 @ 01:18:41 #57
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61722020
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:53 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Omdat, zo als bijvoorbeeld vanochtend, er mensen in het gangpad moeten staan wanneer de trein vol is. Wanneer er elders geen plek is zul je daar moeten plaatsnemen en om dan te denken dat deze mensen stil zullen zijn is een utopie.
Het is eerder onze "cultuur" en mentaliteit dat het niet kan. In het OV in Japan is het bijvoorbeeld een Big NO/NO om überhaupt te praten. Dan wordt je pas echt door een stel chagrijnige geiten aangekeken..
De controleur/conducteur komt het je persoonlijk even vertellen...

Zelfs wanneer de bussen/treinen vol zitten..

En ja Japan, is niet NL. Maar zeg niet dat het niet kan
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 18 september 2008 @ 01:22:18 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61722089
Het is die standaard nederlandse cultuur van zelf bepalen welke regels wel of niet op jou van toepassing zijn wanneer het je uitkomt. Dat bepaal ik zelf wel is de lijfspreuk van menig asociaal Nederlander.

Nee, dat bepaal jij niet, de NS bepaalt wat er in die coupe gebeurt en dat is stilte, als je dat niet kan dan ga je maar op het balkon staan of je wacht maar een trein.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_61722376
Ja en daarom ga ik dus met de auto. Dat, en die achterlijke kutpoortjes bij de metro. Ik vind het niet gek, dat mensen niet met het OV willen. In m'n eigen auto heb ik tenminste geen last van aso's die een uur lang zo hard gaan zitten bellen dat je de andere kant van het gesprek ook letterlijk kunt verstaan, geen krijsende kinderen, ik kan de muziek luisteren die ik wil, ik kan het raampje open zetten als ik wil (in plaats van half te stikken in een hok waar de condens van de ramen druipt, omdat een stelletje huppelkutjes zo nodig een minirokje aan wil in de winter) en het gaat meestal nog eens drie keer zo snel ook (en zonder storingen - ik hebn og nooit last gehad van een bevroren bovenleiding), ik ben niet een kwartier te laat omdat we achter een stoptrein zitten (waarom neem je de intercity eigenlijk dan?), ik kan altijd zitten (dat was in de spits van Utrecht naar Rotterdam wel anders), er stopt niemand zijn krant in mijn neus, er zit niemand stiekem de blowen zodat de hele coupe blauw ziet, etc.

Echt heerlijk, met de auto. Al mocht ik de rest van m'n leven gratis met het OV, het hoeft van mij niet meer.
Sanity is (not) statistical
pi_61722401
quote:
Op woensdag 17 september 2008 @ 18:53 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Omdat, zo als bijvoorbeeld vanochtend, er mensen in het gangpad moeten staan wanneer de trein vol is. Wanneer er elders geen plek is zul je daar moeten plaatsnemen en om dan te denken dat deze mensen stil zullen zijn is een utopie.
Dus als er op de snelweg file staat, ga jij met 120 km/h door de bebouwde kom, omdat er op de snelweg nou eenmaal geen plaats is en je wel 120 wilt rijden?

pi_61722425
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:53 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Ik mis de link tussen staan en praten even geloof ik.
pi_61722427
Schaf deze dingen aan, dan wordt iedere coupé een stiltecoupé en nog wel met favoriete muziek:

Ook ik was de huilende kinderen, schreeuwende telefoonjosti's en herrieschoppende negers en marokkanen zat, en dit helpt echt heel erg goed.
pi_61722436
Yay, rode kruisjes, hét middel tegen herrie op de vroege morgen! (?)
  donderdag 18 september 2008 @ 01:58:56 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61722442
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Schaf deze dingen aan, dan wordt iedere coupé een stiltecoupé en nog wel met favoriete muziek:
[ afbeelding ]
Ik heb een pokkehekel aan die krengen in m'n oren en heb al helemaal geen behoefte aan muziek continu, als ik een soundtrack wilde was ik wel een film geworden.

Daarbij vind ik het storend om muziek te luisteren als ik lees. Achtergrondgeluid prima, maar rechtstreeks in m'n oor nee.

Daarbij hoeft dat niet, er zijn namelijk stiltecoupés dus is dat nergens voor nodig.
pi_61722468
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:58 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb een pokkehekel aan die krengen in m'n oren en heb al helemaal geen behoefte aan muziek continu, als ik een soundtrack wilde was ik wel een film geworden.

Daarbij vind ik het storend om muziek te luisteren als ik lees. Achtergrondgeluid prima, maar rechtstreeks in m'n oor nee.
Je kun natuurlijk ook alleen die dingen in je oren laten, het is niet verplicht om altijd muziek te luisteren. Dat doe ik ook wel eens.
quote:
Daarbij hoeft dat niet, er zijn namelijk stiltecoupés dus is dat nergens voor nodig.
Natuurlijk moet men gewoon stil zijn, dat is men echter niet, en dan kies ik toch even snel voor een pragmatische oplossing in plaats van een principiële oplossing.
  Redactie Games donderdag 18 september 2008 @ 02:03:50 #66
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61722478
Ligt volgens mij een beetje aan wat voor muziek je luistert, maar lezen en muziek luisteren gaat in mijn geval prima. Dus eerlijk gezegd kan het me op dat moment weinig boeien of ik in een stilte-coupe zit of niet. Maar het ontbreekt de mensen soms het fatsoen om even rekening met anderen te houden..
  donderdag 18 september 2008 @ 02:05:13 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61722491
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kun natuurlijk ook alleen die dingen in je oren laten, het is niet verplicht om altijd muziek te luisteren.
Nee, want dat is een kutgevoel. Daarbij wil ik me niet compleet afsluiten van de wereld.
quote:
Natuurlijk moet men gewoon stil zijn, dat is men echter niet, en dan kies ik toch even snel voor een pragmatische oplossing in plaats van een principiele oplossing.
En daar wordt je toe gedwongen door asociale mensen die een keihard fuck you tegen de wereld om hun heen zeggen.
pi_61722499
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, want dat is een kutgevoel. Daarbij wil ik me niet compleet afsluiten van de wereld.
[..]

En daar wordt je toe gedwongen door asociale mensen die een keihard fuck you tegen de wereld om hun heen zeggen.
Klopt. Omdat je gek wordt van alle omgevingsgeluiden, zet je je muziek op. En tegenwoordig zijn al die kutoordopjes zo gemaakt dat je geen gehoorschade oploopt en is 90% van het geluid naar buiten gericht, dus als je dan zelf net eindelijk de tekst kan verstaan, begint opa naast je te klagen of je muziek niet wat zachter kan.
pi_61722514
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:05 schreef Dagonet het volgende:
Nee, die keus maak je zelf vind ik. Sociale mensen zouden allerlei a-socialen eigenlijk niet zomaar hun gang moeten laten gaan. Ik zou er wel wat van willen zeggen, maar niet als enige in de hele coupé.
  Redactie Games donderdag 18 september 2008 @ 02:10:28 #70
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61722522
In-ears werken toch iets anders...
pi_61722523
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:07 schreef Maeghan het volgende:
En tegenwoordig zijn al die kutoordopjes zo gemaakt dat je geen gehoorschade oploopt en is 90% van het geluid naar buiten gericht, dus als je dan zelf net eindelijk de tekst kan verstaan, begint opa naast je te klagen of je muziek niet wat zachter kan.
En daar helpen die in-ear dingen die ik postte heel erg goed tegen. Je kan het volume halveren (oren worden namelijk gevoeliger als er geen omgevingsgeluid is), loopt dus geen gehoorschade op, en je omgeving merkt er ook niks meer van.
  Redactie Games donderdag 18 september 2008 @ 02:13:11 #72
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61722532
Overigens vind ik het nog wel fijn om in de trein te zitten met wat muziek en/of boekje. Of de laptop mee, kan ik in de tussentijd nog wat werk verzetten...
pi_61722542
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens vind ik het nog wel fijn om in de trein te zitten met wat muziek en/of boekje. Of de laptop mee, kan ik in de tussentijd nog wat werk verzetten...
Ik heb ook totaal geen bezwaar tegen reizen met de trein, helemaal als je lekker de files voorbij rijdt.
  donderdag 18 september 2008 @ 02:32:17 #74
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61722622
jonge gasten als TS die zich gedragen als neurotische bejaarden met een ziekelijke drang naar stilte
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_61722656
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:32 schreef TeenWolf het volgende:
jonge gasten als TS die zich gedragen als neurotische bejaarden met een ziekelijke drang naar stilte
Ik pleit voor verplichte oordopjes buiten de huiselijke residentie. Oogkleppen zijn op de langere termijn ook een optie Al zitten die er al bij 3/4 van de Nederlanders al op dus dat scheelt in de ziektekosten
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')