Je bedoelt je jukbeenderen? Kan goed verbrand/geïrriteerd zijn, omdat het iets hoger ligt dan de rest van je gezicht. Net als je neus en oren, die verbranden ook sneller.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:01 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ja het zit niet echt direct onder mn ogen, echt wel een paar cm eronder, dus zo'n brilletje helpt dan denk niet!
Oke lol dan ga ik me vanaf vandaag insmeren!quote:Op woensdag 17 september 2008 14:03 schreef kortsluiting87 het volgende:
Je moet je _sowieso_ insmeren.
Lig je al die tijd al onder dat ding zonder je in te smeren?
Wil je er zo uit zien?
[ afbeelding ]
het is enkel voor mn gezicht, mn lichaam is super bruin en daar heb ik ook nergens last van.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:14 schreef Swiffer het volgende:
als je al wat bruiner bent is factor 10/8 voor je lijf voldoende. Voor je gezichtshuid zou ik toch iets sterkers doen, 15/20.
Die smeren zich in met verf johquote:Op woensdag 17 september 2008 14:03 schreef kortsluiting87 het volgende:
Wil je er zo uit zien?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 september 2008 14:03 schreef kortsluiting87 het volgende:
Wil je er zo uit zien?
[ afbeelding ]
ik ben mooi bruin hoor, en krijg veel complimentjes dus die mening deel ik zeker niet.quote:
Ik zou ook niet van mezelf zeggen dat ik een lelijke huidskleur kreeg van een dure bezigheidstherapie.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:45 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
ik ben mooi bruin hoor, en krijg veel complimentjes dus die mening deel ik zeker niet.
Duur? 't zit in de prijs inbegrepen van mn sport abo dus apart betalen doe ik er niet voorquote:Op woensdag 17 september 2008 15:50 schreef starla het volgende:
[..]
Ik zou ook niet van mezelf zeggen dat ik een lelijke huidskleur kreeg van een dure bezigheidstherapie.
Denk je dan dat ze dat niet hebben inbegrepen Einstein? Misschien zou je wel 100e per jaar minder betalenquote:Op woensdag 17 september 2008 15:59 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Duur? 't zit in de prijs inbegrepen van mn sport abo dus apart betalen doe ik er niet voor
Wacht maar tot je ouder wordt. Dan krijg je zo'n ontzettende lelijke huid.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:45 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
ik ben mooi bruin hoor, en krijg veel complimentjes dus die mening deel ik zeker niet.
Daarom moet je na het zonnen ook aftersun gebruiken om een droge huid te voorkomen.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wacht maar tot je ouder wordt. Dan krijg je zo'n ontzettende lelijke huid.
Natuurlijk wel, onder de zonnebank kun je ook verbranden en het licht van een zonnebank is net zo schadelijk/misschien nog wel schadelijker als de echte zon. Dus ik zou echt wel insmeren als je er onder gaat. En na gebruik van de zonnebank insmeren met aftersun.quote:Op donderdag 18 september 2008 09:27 schreef Adelante het volgende:
Je gaat toch niet met een beschermingsfactor onder de zonnebankDat is hetzelfde als douchen met een regenpak aan
Waarom is dan het advies van alle zonnebank centra om een smeersel zonder SPF te gerbuikenquote:Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, onder de zonnebank kun je ook verbranden en het licht van een zonnebank is net zo schadelijk/misschien nog wel schadelijker als de echte zon. Dus ik zou echt wel insmeren als je er onder gaat. En na gebruik van de zonnebank insmeren met aftersun.
Maar om de 5 dagen vind ik persoonlijk wel erg veel, ik zou 1 keer in de 1-2 weken gaan.
Niks bullshit.quote:Op maandag 22 september 2008 11:31 schreef w91 het volgende:
bullshit allemaal, je moet je zeer degelijk insmeren onder de zonnebank.. anders kom je er knalrood uit...
Je hebt bepaalde cremes met cacoa-extracten die je een mooiere,donkere huidskleur geven ,
Als je geen creme insmeert + je zit er te lang onder.. dan word iets moois ,zeer pijnlijk.
Altijd goed insmeren!.. het verschilt per lichaam welke sterkte je aankan.
Nee, dus niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, onder de zonnebank kun je ook verbranden en het licht van een zonnebank is net zo schadelijk/misschien nog wel schadelijker als de echte zon. Dus ik zou echt wel insmeren als je er onder gaat. En na gebruik van de zonnebank insmeren met aftersun.
Maar om de 5 dagen vind ik persoonlijk wel erg veel, ik zou 1 keer in de 1-2 weken gaan.
Volgens mij overdrijf je een beetje, als je 1x in de zoveel tijd even een mooi kleurtje wilt hebben .. moeten ze dan op al die dingen steeds letten?.. medicijnverbruik,huidtype etc.quote:Op maandag 22 september 2008 11:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Niks bullshit.
Beter is helemaal niet te smeren onder de zonnebank, simpelweg omdat dat de huid kan irriteren.
Een zonnebank geeft een bepaalde hoeveelheid UV af, die zo nauwkeurig is afgesteld dat het gene huidschade moet opleveren en wel bruint.
De afstelling van de sterkte van deze zonnebanken is sinds kort wettelijk bepaald.
Waarmee evt wel smeren? : De zonnebank producten van Australian Gold of Art of Sun, Biodermal. Deze producten hebben OF een bruinversneller OF zijn helemaal volgepropt met ingredienten die rimpelvorming en huidveroudering tegen gaan.
Mensen met een gevoelige huid, moeten zo min mogelijk smeren.
De nazorg is ook belangrijk, zorg voor een goede vette creme waarmee je je helemaal insmeert na het zonnebanken. ( geen olie, dat droogt je huid alleen maar uit )
Wanneer je verbrand onder een zonnebank, dan is de bank verkeerd afgesteld en dien je deze te vermijden.
Sowieso vind ik zonnen bij een sportschool erg dom, deze banken worden nauwelijks gecontroleerd en vallen niet onder de Stezon norm.
Bij een goede zonnestudio wordt een huidtype bepaling gedaan, worden evt aandoeningen besproken en krijg je een advies op maat. Tevens is het onmogelijk om te verbranden, als je bij een erkende zonnestudio zont.Verbranden is ook echtt het ergste wat je je huid kunt aandoen. Cellen kunnen zich maar een beperkt aantal keer delen in je leven, dus als je deze verwoest, dan verspeel je daarmee weer een ronde huidvernieuwing en word je huid heel snel oud.
Een zonnebank is wel degelijk beter voor je, dan zonnen in de gewone zon. Een zonnebank geeft namelijk een vastgestelde hoeveelheid UV af, daar waar je buiten GEEN idee hebt hoeveel straling je op je huid krijgt.
Verantwoord zonnen bij een goede studio is absoluut een goed idee. Maar realiseer je dat sportscholen, sundays en sunbobs geen serieuze studio's zijn.
Dat zijn afwerkplekken waar ze 9 van de 10 keer geen advies kunnen geven en al helemaal niet je huidtype bepalen of je medicijngebruik controleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |