abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 13:11:57 #1
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_61700406
Ik ga om de 5 dagen onder de zonnebank bij ons op de sportschool.

Dit is een erg fijn apparaat en ik ben dan ook behoorlijk bruin.

Maar ik heb één klein probleempje:

onder mijn ogen word ik iets de donker/rood.

Hebben meer mensen dit? En wat is hieraan te doen?

Heeft het zin om zonnebrand precies daar te smeren waar mn huid het gevoeligst is?

Alvast bedankt voor de tips!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_61700468
Insmeren?
Zonnebril?
pi_61701189
daar ben je volgens mij dan verbrand...misschien extra tussen door nog eens in smeren
pi_61701473
Bij een (goede) salon geven ze je ook een UV brilletje. Als ze die op je sportschool niet hebben zou ik er zeker eentje kopen aangezien je er om de 5 dagen onder ligt. Echt beter voor je ogen, doe je het niet, zul je op latere leeftijd echt minder kunnen zien.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:00:15 #5
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_61701489
Oke maar raden jullie me dan aan mijn hele gezicht in te smeren of alleen onder mn ogen?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  woensdag 17 september 2008 @ 14:01:45 #6
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_61701520
Ja het zit niet echt direct onder mn ogen, echt wel een paar cm eronder, dus zo'n brilletje helpt dan denk niet!
pi_61701561
Je moet je _sowieso_ insmeren.

Lig je al die tijd al onder dat ding zonder je in te smeren?

Wil je er zo uit zien?

pi_61701572
droge huid ?
nee echt niet !
pi_61701584
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:01 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ja het zit niet echt direct onder mn ogen, echt wel een paar cm eronder, dus zo'n brilletje helpt dan denk niet!
Je bedoelt je jukbeenderen? Kan goed verbrand/geïrriteerd zijn, omdat het iets hoger ligt dan de rest van je gezicht. Net als je neus en oren, die verbranden ook sneller.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:13:34 #10
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_61701810
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:03 schreef kortsluiting87 het volgende:

Wil je er zo uit zien?

[ afbeelding ]
Oke lol dan ga ik me vanaf vandaag insmeren!

welke factor raad je me aan? Nog speciale voor onder de zonnebank? Prijs maakt niets uit maar ik wil nog wel bruin worden
  woensdag 17 september 2008 @ 14:14:44 #11
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_61701850
als je al wat bruiner bent is factor 10/8 voor je lijf voldoende. Voor je gezichtshuid zou ik toch iets sterkers doen, 15/20.
  woensdag 17 september 2008 @ 14:26:39 #12
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_61702144
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:14 schreef Swiffer het volgende:
als je al wat bruiner bent is factor 10/8 voor je lijf voldoende. Voor je gezichtshuid zou ik toch iets sterkers doen, 15/20.
het is enkel voor mn gezicht, mn lichaam is super bruin en daar heb ik ook nergens last van.

maar als je gezicht ook al behoorlijk bruin is, is factor 10 dan niet voldoende?

Want ik twijfel nu of ik 10 of 15 moet kopen!

Edit:

kijk wat ik met onder de ogen bedoel heeft zij hier ingesmeerd (even de neus wegdenken!):

woensdag 17 september 2008 @ 15:05:40 #13
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_61703214
Voor je gezicht heb een een goede factor nodig, die huid staat veel meer bloot aan de dagelijkse dingen dan de rest van je lichaam.. Ga anders ff naar een drogist ze kunnen je vast goede tips geven!
pi_61703379
quote:

Wil je er zo uit zien?

[ afbeelding ]
Die smeren zich in met verf joh die hebben heul geen tijd om uren te zonnebanken.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_61703973
quote:

Wil je er zo uit zien?

[ afbeelding ]
  woensdag 17 september 2008 @ 15:40:08 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_61704180
Gezichtsbruiner uitzetten als je onder de zonnebank ligt?
Fuck the EBU
pi_61704262
zonnebankbruin = lelijk bruin
I feel kinda Locrian today
  woensdag 17 september 2008 @ 15:45:27 #18
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_61704356
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:42 schreef starla het volgende:
zonnebankbruin = lelijk bruin
ik ben mooi bruin hoor, en krijg veel complimentjes dus die mening deel ik zeker niet.
pi_61704488
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:45 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

ik ben mooi bruin hoor, en krijg veel complimentjes dus die mening deel ik zeker niet.
Ik zou ook niet van mezelf zeggen dat ik een lelijke huidskleur kreeg van een dure bezigheidstherapie.
  woensdag 17 september 2008 @ 15:59:24 #20
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_61704705
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:50 schreef starla het volgende:

[..]

Ik zou ook niet van mezelf zeggen dat ik een lelijke huidskleur kreeg van een dure bezigheidstherapie.
Duur? 't zit in de prijs inbegrepen van mn sport abo dus apart betalen doe ik er niet voor
pi_61704771
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:59 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Duur? 't zit in de prijs inbegrepen van mn sport abo dus apart betalen doe ik er niet voor
Denk je dan dat ze dat niet hebben inbegrepen Einstein? Misschien zou je wel 100e per jaar minder betalen
als je niet de optie (lees: verplichting) had om te zonnebanken. Gewoon een manier om de 'abo's' duurder te maken.
pi_61712230
Dus jij gaat altijd zonnebanken zonder beschermingsfactor op je lijf en gezicht???

Ga eens als de bliksem naar de dichstbijzijnde drogist en koop een fles zonnebrand voor zonnebank (ja dat bestaat), daarmee voorkom je dat je er op de 40e uit ziet als een uitgedroogd stuk leer en voorkom je huidkanker.

Ben je ook van je probleem onder je ogen af.
pi_61712306
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:45 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Wacht maar tot je ouder wordt. Dan krijg je zo'n ontzettende lelijke huid.
pi_61724419
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:36 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Wacht maar tot je ouder wordt. Dan krijg je zo'n ontzettende lelijke huid.
Daarom moet je na het zonnen ook aftersun gebruiken om een droge huid te voorkomen.

Maar om de 5 dagen vind ik wel veel. Ik ga zelf 1x in de 2 weken om het een beetje op peil te houden.
  donderdag 18 september 2008 @ 09:27:20 #25
3185 Adelante
To let it go now
pi_61724481
Je gaat toch niet met een beschermingsfactor onder de zonnebank Dat is hetzelfde als douchen met een regenpak aan
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61728577
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:27 schreef Adelante het volgende:
Je gaat toch niet met een beschermingsfactor onder de zonnebank Dat is hetzelfde als douchen met een regenpak aan
Natuurlijk wel, onder de zonnebank kun je ook verbranden en het licht van een zonnebank is net zo schadelijk/misschien nog wel schadelijker als de echte zon. Dus ik zou echt wel insmeren als je er onder gaat. En na gebruik van de zonnebank insmeren met aftersun.

Maar om de 5 dagen vind ik persoonlijk wel erg veel, ik zou 1 keer in de 1-2 weken gaan.
  donderdag 18 september 2008 @ 13:50:13 #27
3185 Adelante
To let it go now
pi_61730381
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, onder de zonnebank kun je ook verbranden en het licht van een zonnebank is net zo schadelijk/misschien nog wel schadelijker als de echte zon. Dus ik zou echt wel insmeren als je er onder gaat. En na gebruik van de zonnebank insmeren met aftersun.

Maar om de 5 dagen vind ik persoonlijk wel erg veel, ik zou 1 keer in de 1-2 weken gaan.
Waarom is dan het advies van alle zonnebank centra om een smeersel zonder SPF te gerbuiken Die banken filteren toch juist de schadelijke UV-stralen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61732037
Jezelf insmeren onder de zonnebank slaat nergens op. Dat is gewoon zonde van je geld want als je verbrand betekent dat gewoon dat je te lang onder de zonnebank hebt gelegen. Dan moet je dus korter onder de zonnebank gaan liggen.
Ikzelf heb een ander probleem als ik naar de zonnebank ga wordt heel mij lichaam mooi bruin behalve mijn gezicht en mijn nek:S Weet iemand hier misschien iets op?
pi_61734017
Ja, een zonnebank met gezichtsbruiner
pi_61738900
Ik ben benieuwd hoe de gezichtshuid van TS eruit ziet als ze 50 is.... Niet smeren en om de paar dagen sudderen. Dat mokkakleurtje is nu leuk, maar een kop vol rimpels is straks echt niet leuk.

@ patatje
Als ik onder de zonnebank ga (net voordat ik op vakantie ga, anders verbrand ik daar levend), probeer ik regelmatig te 'verliggen'. Ook omdat ik niet zo lang stil kan liggen, maar ook omdat ik dan wat gelijkmatiger bruin word. Iets minder ontspannend, maar effect is wel beter. Of misschien heb je de gezichtsbruiner niet aan, dat kan ook.
pi_61740380
Je moet onder de zonnebank geen SPF gebruiken, daar is het niet voor bedoeld. Als ik zonnebank ga ik onder de 'lichtste', de minst sterke zegmaar, omdat ik een lichte huid met sproeten heb... en niet al te lang. Ik ben nooit verbrand in de zonnebank. Je moet je huid wel tegen de schadelijke UV(B?)stralen beschermen met een product dat speciaal voor onder de zonnebank is.. Ik heb spul van Biodermal, houdt je huid ook mooi soepel. Is iets van 10-15 euro ofzo. Maar je kan bij de zonnebank meestal ook spul kopen.. In elk geval wel bij Sundays etc.. Maar dat hebben ze waarschijnlijk niet in de sportschool (en daar kan je denk ik ook niet kiezen onder welke zonnebank je gaat).
pi_61763566
haha ik heb de gezichtsbruiner wel aan hoor:P Ik wordt heel bruin over mn lichaam alleen me nek wit en op mn gezicht een paar sproetjes(maar die vink wel leuk). Mja ik zal wel zo'n zelfbruiner opsmeren van dove ofzo kijken hoe t eruit ziet.
  maandag 22 september 2008 @ 10:40:20 #33
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_61819616
just don't do that, je krijgt echt een vet kleurverschil..

pak dan wat foundation en poeder ofzo..
pi_61820802
bullshit allemaal, je moet je zeer degelijk insmeren onder de zonnebank.. anders kom je er knalrood uit...
Je hebt bepaalde cremes met cacoa-extracten die je een mooiere,donkere huidskleur geven ,
Als je geen creme insmeert + je zit er te lang onder.. dan word iets moois ,zeer pijnlijk.

Altijd goed insmeren!.. het verschilt per lichaam welke sterkte je aankan.
  maandag 22 september 2008 @ 11:51:14 #35
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61821229
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:31 schreef w91 het volgende:
bullshit allemaal, je moet je zeer degelijk insmeren onder de zonnebank.. anders kom je er knalrood uit...
Je hebt bepaalde cremes met cacoa-extracten die je een mooiere,donkere huidskleur geven ,
Als je geen creme insmeert + je zit er te lang onder.. dan word iets moois ,zeer pijnlijk.

Altijd goed insmeren!.. het verschilt per lichaam welke sterkte je aankan.
Niks bullshit.
Beter is helemaal niet te smeren onder de zonnebank, simpelweg omdat dat de huid kan irriteren.
Een zonnebank geeft een bepaalde hoeveelheid UV af, die zo nauwkeurig is afgesteld dat het gene huidschade moet opleveren en wel bruint.
De afstelling van de sterkte van deze zonnebanken is sinds kort wettelijk bepaald.

Waarmee evt wel smeren? : De zonnebank producten van Australian Gold of Art of Sun, Biodermal. Deze producten hebben OF een bruinversneller OF zijn helemaal volgepropt met ingredienten die rimpelvorming en huidveroudering tegen gaan.
Mensen met een gevoelige huid, moeten zo min mogelijk smeren.

De nazorg is ook belangrijk, zorg voor een goede vette creme waarmee je je helemaal insmeert na het zonnebanken. ( geen olie, dat droogt je huid alleen maar uit )

Wanneer je verbrand onder een zonnebank, dan is de bank verkeerd afgesteld en dien je deze te vermijden.
Sowieso vind ik zonnen bij een sportschool erg dom, deze banken worden nauwelijks gecontroleerd en vallen niet onder de Stezon norm.
Bij een goede zonnestudio wordt een huidtype bepaling gedaan, worden evt aandoeningen besproken en krijg je een advies op maat. Tevens is het onmogelijk om te verbranden, als je bij een erkende zonnestudio zont.Verbranden is ook echtt het ergste wat je je huid kunt aandoen. Cellen kunnen zich maar een beperkt aantal keer delen in je leven, dus als je deze verwoest, dan verspeel je daarmee weer een ronde huidvernieuwing en word je huid heel snel oud.

Een zonnebank is wel degelijk beter voor je, dan zonnen in de gewone zon. Een zonnebank geeft namelijk een vastgestelde hoeveelheid UV af, daar waar je buiten GEEN idee hebt hoeveel straling je op je huid krijgt.
Verantwoord zonnen bij een goede studio is absoluut een goed idee. Maar realiseer je dat sportscholen, sundays en sunbobs geen serieuze studio's zijn.
Dat zijn afwerkplekken waar ze 9 van de 10 keer geen advies kunnen geven en al helemaal niet je huidtype bepalen of je medicijngebruik controleren.
  maandag 22 september 2008 @ 11:56:05 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61821348
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, dus niet.
Onder een zonnebank HOOR je niet te verbranden.
Insmeren met SPF is echt krankzinnig en zonde van je geld.

2 x per week is zelfs een prima norm.
Net als 2 kuren van 5 weken per jaar.

Je moet overdag smeren. Ik erger me dood aan het feit dat mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn als het over zonnebanken gaat, maar wel doodleuk hun lijf vergeten in te smeren als ze buiten komen.
Buiten is er ook straling, elke dag weer en zelfs als het bewolkt is.
Smeer jij je dan wel netjes in?
pi_61825985
Hoe zit het dan als je bijvoorbeeld een maandje of 2 niet geweest bent? Als je voor het eerst gaat kan je bijvoorbeeld bij sundays je huid laten meten en aan de hand daarvan rolt er zo'n schema uit de computer.

Maar op het moment dat je al wat gevorderd bent en vervolgens een tijd niet geweest bent, hoe weet je dan in hemelsnaam welke sterkte je moet pakken?
  maandag 22 september 2008 @ 15:26:17 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61826042
Daarom is dat schema ook onzin, dat weet je niet en kan je niet weten.
Je huid moet dus weer helemaal opnieuw wennen en dus begin je met de lichtste bank voor jouw huidtype en bouw je op naar de gewenste sterkte, wil je het veilig doen.
pi_61826835
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Niks bullshit.
Beter is helemaal niet te smeren onder de zonnebank, simpelweg omdat dat de huid kan irriteren.
Een zonnebank geeft een bepaalde hoeveelheid UV af, die zo nauwkeurig is afgesteld dat het gene huidschade moet opleveren en wel bruint.
De afstelling van de sterkte van deze zonnebanken is sinds kort wettelijk bepaald.

Waarmee evt wel smeren? : De zonnebank producten van Australian Gold of Art of Sun, Biodermal. Deze producten hebben OF een bruinversneller OF zijn helemaal volgepropt met ingredienten die rimpelvorming en huidveroudering tegen gaan.
Mensen met een gevoelige huid, moeten zo min mogelijk smeren.

De nazorg is ook belangrijk, zorg voor een goede vette creme waarmee je je helemaal insmeert na het zonnebanken. ( geen olie, dat droogt je huid alleen maar uit )

Wanneer je verbrand onder een zonnebank, dan is de bank verkeerd afgesteld en dien je deze te vermijden.
Sowieso vind ik zonnen bij een sportschool erg dom, deze banken worden nauwelijks gecontroleerd en vallen niet onder de Stezon norm.
Bij een goede zonnestudio wordt een huidtype bepaling gedaan, worden evt aandoeningen besproken en krijg je een advies op maat. Tevens is het onmogelijk om te verbranden, als je bij een erkende zonnestudio zont.Verbranden is ook echtt het ergste wat je je huid kunt aandoen. Cellen kunnen zich maar een beperkt aantal keer delen in je leven, dus als je deze verwoest, dan verspeel je daarmee weer een ronde huidvernieuwing en word je huid heel snel oud.

Een zonnebank is wel degelijk beter voor je, dan zonnen in de gewone zon. Een zonnebank geeft namelijk een vastgestelde hoeveelheid UV af, daar waar je buiten GEEN idee hebt hoeveel straling je op je huid krijgt.
Verantwoord zonnen bij een goede studio is absoluut een goed idee. Maar realiseer je dat sportscholen, sundays en sunbobs geen serieuze studio's zijn.
Dat zijn afwerkplekken waar ze 9 van de 10 keer geen advies kunnen geven en al helemaal niet je huidtype bepalen of je medicijngebruik controleren.
Volgens mij overdrijf je een beetje, als je 1x in de zoveel tijd even een mooi kleurtje wilt hebben .. moeten ze dan op al die dingen steeds letten?.. medicijnverbruik,huidtype etc.

Ik krijg bij de plek waar ik ga wel goed advies, ik denk altijd hoe sterker de straling hoe beter.. dus ik vroeg of ik in de sterkste machine kon.. maar dat mocht niet omdat mijn huid daar niet voor geschikt was.
Toen probeerde ik een iets lichtere, met beetje zeuren mocht ik er toch in mits ik een creme bij ging halen die geschikt is voor mij (gevoelige huid) .. je kreeg er een mooiere kleur van ook nog.. 1e x kwam ik er knalrood uit en begon ik te vervellen .. de andere keren dat ik die creme gebruikte was alles ok!

maarja , jij blijkt er verstand van te hebben .. dus even een vraagje:
Ik ga de laatste tijd wel vaak naar zb , heb nu ook een donkere huid gekregen erdoor.
MAAAAAAR ik ga toch een beetje te veel nu .. maar na een week of 2 max is je kleur wel weer veel minder.

Hoeveel tussentijd moet ik houden?
2 weken/ maand?.. want je kan door zb huidkanker krijgen toch?
  maandag 22 september 2008 @ 16:24:49 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61827606
Nee, je krijgt net zo min kanker van een zb als van buiten in de zon lopen. Mits je je aan de regels houd.
Niet te vaak ; niet verbranden en zeker niet de deur uit zonder SPF.

En ja, elke keer dat je gaat zouden ze dat moeten controleren. Elke keer dat je verbrand namelijk, verwoest je een paar cellen. Je lichaam kan maar zoveel keer in je leven de cellen vernieuwen. Elke keer dat je verbrand, ben je dus een huidvernieuwing kwijt.
Wie lelijk oud wil worden of huidkanker opzoekt moet dus idd lekker vaak in de zon, of flink verbranden onder een zonnebank.

Richtlijnen volgens Stezon en st. verantwoord zonnen = max 50 keer per jaar.
En dan dus niet verbranden!

Kuren om een kleur te krijgen is dan ook de beste methode, dus een paar keer per jaar een kuur van een paar weken , waar er 48 uur tussen de zonnebanken inzit.
Hiermee krijg je het beste en meest langdurig resultaat.
Dus bv om de 48 uur, in totaal 5 keer, of 10 keer.

Ik herhaal het verbranden nog maar even:

Of het nu in de gewone zon of zonnebank is...verbranden is het allerergste wat je huid kan overkomen.
Voorkom dat altijd.
Een zonnebankje met verbranding als resultaat is niet alleen weggegooid geld, maar ook ongezond.
pi_61830890
Bedankt voor je tips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')