abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61687373
Nou, vooruit dan maar. Het derde deel, ditmaal hopelijk zonder Ryan3.

Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61687461
Bedankt, Scaurus, voor het openen van een nieuw deel. Nieuwe ronden, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen .
pi_61687519
Ik ga morgen naar de bieb, kijken of ze nog meer van Houellebecq hebben
Platform lijkt me wel een goede. Iemand gelezen?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61687784
Even voor de duidelijkheid: dit topic gaat over Houellebecq, dus politieke discussies kunnen achterwege blijven als ze niet direct betrekking hebben op Houellebecq. Dat geldt overigens ook voor getroll, dat hebben we in de vorige delen wel genoeg gezien nu.

En voor de zekerheid ook hier maar even de post van Dagonet uit TTK FB:
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, dat topic is ook echt nog te redden, dat deel 2. Kan je beter opnieuw beginnen.
Ringo zei het het best in post 206 van het vorige deel.

Ik heb net dat hele kreng door zitten lezen (en dat was geen pretje met het pretentieuze gewauwel dat in dat topic gebezigd wordt) om te kijken waar het precies verkeerd ging en jullie blijven allemaal wel heel erg makkelijk happen.

Dat terzijde is het natuurlijk ook niet de bedoeling, Ryan, dat je zo gaat lopen trollen in dat topic. Dat was je aan het doen en dat weet je maar al te best, met een paar ogenschijnlijk onschuldig ogende posts gooi je het hele topic een compleet andere kant op.

Bij hetzelfde gedrag in het inmiddels geopende deel 3 vlieg je eraf, constructief over Houllebecq meeposten, kritisch is okay, maar níet steken naar de personen, níet zuigwoordjes als huilebek, níet trollen.
pi_61694711
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:48 schreef Scaurus het volgende:
Het is mijn plan om na Elementaire deeltjes Platform te gaan lezen en daarna Mogelijkheid van een eiland. Volgens mij heb ik dan al zijn romans in chronologische volgorde gelezen. Mogelijk daarna zijn essays. Ik ben geen liefhebber van poëzie, dus zijn poëtisch werk laat ik denk ik achterwege.
pi_61750384
Wat mij enorm is opgevallen is dat hoewel Houellebecq in Elementaire deeltjes (dat is hij overal, maar ik beperk mij voor het gemak even tot deze roman) vooral de duistere zijde van de mens laat zien, er toch ook wel in die duisternis lichtpuntjes waar te nemen vallen. Een voorbeeld daarvan is zijn romance met Christianne. Zij belichaamt in zekere zin toch de vrouwelijke tederheid waarnaar hij altijd zo naarstig op zoek is geweest. Zij is niet de ordinaire slet die hij keer op keer aantrof in de vrouwen die hij trachtte te verleiden maar daarin faalde omdat hij fysiek tekort kwam.

Wat zegt deze romance met Christianne over zijn algehele zwartgalligheid?
  zondag 21 september 2008 @ 20:50:26 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61808484
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:48 schreef Scaurus het volgende:
Is zeker de moeite waard. In 2001 werd het zowat als profetisch gezien omdat het precies rondom 9/11 uitkwam.

Ik heb er vorig jaar ook nog een toneelstuk van gezien door een Belgische toneelgroep, dat qua chronologie totaal anders dan het boek was. Dat was ook erg mooi. Jammer dat die dingen nauwelijks op DVD te krijgen zijn.
pi_95877646
Geen idee of dit het laatste topic van hem is. Dit is in ieder geval de meest recente die ik kon vinden. Heeft iemand enig idee of de vertaling van 'La carte et le territoire' binnenkort eens uitgegeven gaat worden? Ik las dat het voor de zomer van 2011 moest zijn, maar heb er tot nu toe nog niet veel meer over kunnen vinden.
pi_103488877
quote:
Ik ben nu op 3/4 en vind het een erg goed boek :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:35:17 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103604895
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 10:31 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

Ik ben nu op 3/4 en vind het een erg goed boek :)
Ik vond het eigenlijk niet een van zijn sterkste boeken. Misschien niet zwartgallig genoeg. En wel weer op het laatst een twist waardoor de wereld weer een positieve draai krijgt. Dat vind ik altijd jammer. Daarom vind ik Platform eigenlijk zijn beste boek, waarin de hoofdfiguur uiteindelijk eenzaam sterft in een Thais hotel. Om te lezen vond ik elementaire deeltjes het beste, maar dat werd dan weer verprutst door zo'n New-Age einde.

Verder wel de enige huidige schrijver wiens boeken ik meteen koop nadat ze uitgekomen (en vertaald zijn).
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')