Je hebt wat frisse lucht nodigquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:56 schreef Agiath het volgende:
wacht ik leg het hele probleem uit.
Maar even een foto gemaakt ervan
[ afbeelding ]
Ik zit me helemaal blind te staren op die laatste stap, ik heb dit zeker 100x gedaan maar nu zie ik het gewoon even echt niet meer....
De integraal in de teller is sin(theta) met als grenzen pi/2 en 0.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:56 schreef Agiath het volgende:
wacht ik leg het hele probleem uit.
Maar even een foto gemaakt ervan
[ afbeelding ]
Ik zit me helemaal blind te staren op die laatste stap, ik heb dit zeker 100x gedaan maar nu zie ik het gewoon even echt niet meer....
Zo maak je Agiath nog meer in de war.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De integraal in de noemer is theta tussen pi/2 en 0.
Dus de integraal van de bovenste is sin(Thèta) en die van de onderste gewoon Thèta.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:05 schreef GlowMouse het volgende:
In de teller krijg je R², in de noemer R * pi/2.
Er mag ook nog wel ietsiepietsie zelf gedacht worden heurquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:11 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zo maak je Agiath nog meer in de war.
Edit: als je erbij zegt dat dit de primitieve is van 1 dan moet het wel duidelijk zijn.
ABC formule toepassen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:27 schreef Borizzz het volgende:
z2 -2iz = 1+2i
Is dit ook op te lossen via poolcoordinaten en/of e-macht?
Lijkt mij sneller, alleen vind ik m nog niet.
als ik z=reiy noem vind ik
reiy(reiy-2i) = 1+2i
maar ik kom daar nog niet verder mee. Ik wil modulus en argument gelijkstellen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \ / \ / \ / \ / + + + + \ / \ / + + \ / \ / \ / + |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \ / | | | | \ / + \ / \ / + \ + + / \_|__/ / | / \| + + \_ / + |
Ja, ik denk dat hij op de juiste weg zit. Als je met n getallen begint, dan raak je er na 1 stap m kwijt (immers m paartjes worden door m uitkomsten vervangen), dus bij n = 8 en m = 3 ga je van 8 naar 5:quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:52 schreef V2 het volgende:
edit: ah, ik loop alweer achter. GlowMouse: ik ga er even naar staren en nadenken
Ik zou hier met kwadraatafsplitsing werken:quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:27 schreef Borizzz het volgende:
z2 -2iz = 1+ 2i
Is dit ook op te lossen via poolcoordinaten en/of e-macht?
Lijkt mij sneller, alleen vind ik m nog niet.
Inderdaad ook de methode hoe ik het zou doenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:27 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik zou hier met kwadraatafsplitsing werken:
z2 - 2iz = 1 + 2i
z2 -2iz - 1 = 1 + 2i -1
(z - i)2 = 2i
(z - i)2 = (1 + i)2
z - i = 1 + i of z - i = -1 - i
z = 1 + 2i of z = -1
Ik wilde net ook posten dat ik daarop uitkwam, domme foutquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:12 schreef GlowMouse het volgende:
Je hebt hem verkeerd uitgewerkt, uit die integraal komt 162 pi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |