abonnement Unibet Coolblue
pi_62537365
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:52 schreef Rieleks het volgende:
Als je het bureau nog kan vinden en er goede ervaringen mee hebt, zou ik het graag willen weten.
De naam van het bureau was "Center for Educational Documentation, Inc.", P.O. Box 326, Boston, MA 01230-0003. Houd er rekening mee dat ik met die lui van doen had in 2001. Het kan dus best zijn dat e.e.a. veranderd is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62538552
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Helaas nee. Die accreditatie is om te kijken of jouw (nederlandse) phd op hetzelfde niveau is als een amerikaanse. In amerika is een redelijk gedeelte van je promotie gevuld met vakken en je hebt dus een cijferlijst; in nederland kun je wel klassen volgen, maar dat is niet verplicht en je krijgt ook geen cijferlijst. Ik ben gepromoveerd in leiden en daar krijg je een groot papier met een wax-zegel en alles is compleet in latijn (op aanvraag krijg je een kladblaadje met de engelse vertaling) Het accreditatie bureau in de VS moet dan aangeven dat dat ding het zelfde is als een phd in de states. Kleine rompslomp, maar het was in 1.5 week gebeurd.

Overigens hoefde ik het niet te doen voor mijn J1, maar toen ik switchte naar een H1b was het ineens verplicht.
Goh, goed om te weten. Zal op termijn ook wel een H1 aanvragen dus mogelijk dat ik dan hetzelfde moet doen. Verder is het geldklopperij natuurlijk, het gemiddelde niveau van PhD is is in West Europa hoger dan het gemiddelde niveau van PhDs in de VS.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:02:37 #253
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_62538620
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:00 schreef Shivo het volgende:

[..]

Goh, goed om te weten. Zal op termijn ook wel een H1 aanvragen dus mogelijk dat ik dan hetzelfde moet doen. Verder is het geldklopperij natuurlijk, het gemiddelde niveau van PhD is is in West Europa hoger dan het gemiddelde niveau van PhDs in de VS.
Is dat zo?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_62539784
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:02 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik vind van wel. Maar ik zal vast een gekleurde blik hebben.
Jesus saves but death prevails.
pi_62539901
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:02 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Is dat zo?
Dat denk ik ook wel. Met nadruk op het woordje 'gemiddelde' dan
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:51:30 #256
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_62540198
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:37 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Maar ik zal vast een gekleurde blik hebben.
Als houder van een Amerikaanse Ph.D. heb ik wellicht ook een gekleurde blik
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_62545933
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:51 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Als houder van een Amerikaanse Ph.D. heb ik wellicht ook een gekleurde blik
Ach in de VS maakt het meer uit waar je het gedaan hebt, in NL gaat dat ook zo zijn als je dadelijk op het MBO kan promoveren.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:14:47 #258
45833 crew  Fogel
pi_62549415
Weet iemand toevallig hoe lastig is het om voor korte termijn (3-6 maanden) een huis of apartement (minimaal 3 slaapkamers) te huren in de buurt van Stanford university (San Francisco/Palo Alto)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62550244
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:14 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig hoe lastig is het om voor korte termijn (3-6 maanden) een huis of apartement (minimaal 3 slaapkamers) te huren in de buurt van Stanford university (San Francisco/Palo Alto)?
niet lastig....

http://www.craigslist.com
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:03:01 #260
45833 crew  Fogel
pi_62550527
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:52 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

niet lastig....

http://www.craigslist.com
Bij de advertenties die ik daar zag stond er eigenlijk nooit een huurperiode bij. Is het dan per definitie voor onbepaalde tijd? Wat is een normale opzegtermijn in de VS, 1 maand? Of gewoon stoppen met betalen en opzouten (zoals met die geweldige hypotheken daar)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62551278
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij de advertenties die ik daar zag stond er eigenlijk nooit een huurperiode bij. Is het dan per definitie voor onbepaalde tijd? Wat is een normale opzegtermijn in de VS, 1 maand? Of gewoon stoppen met betalen en opzouten (zoals met die geweldige hypotheken daar)?
Vaak is zoiets nooit contractueel vastgelegd, zo'n huur...particulier via craigslist. dus je kunt wel zeggen dat je er een jaar blijft, maar dan gewoon na 6 maanden optiefen... maar of da zo netjes is weet ik nie

Als je wat leuks ziet, mail de plaatser van de advertentie gewoon even Dan weet je het zeker.


Ik heb 3 November een afspraak op het consulaat Sevis fee betaald... etc etc etc.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:14:21 #262
45833 crew  Fogel
pi_62552360
Voorlopig ben ik nog niks van plan, maar heb een optie om een poos bij Stanford te zitten, vandaar dat ik nu maar vast een beetje begin te kijken hoe het practisch is elkaar steekt zodat ik wat makkelijker kan besluiten kan nemen als het eenmaal zover is.
Een ding is in ieder geval al zeker, een leuke wet uit 1949 zorgt ervoor dat ik maar 7.8% belasting moet betalen over mijn loon (en daar mag ik dan nog vanalles vanaf trekken, zoals een deel van de hypotheekrente en nog een rits andere dingen. Ik zal dan dus mijn bruto loon zo goed als netto ontvangen) .
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62553605
Zo! ik heb zojuist een shipment bazendrank mogen ontvangen die illegaal via een zeecontainer zijn binnengekomen in nederland ofzo


Nog 1,5 maand en dan kan ik het zo gaan halen in de winkel
pi_62554503
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij de advertenties die ik daar zag stond er eigenlijk nooit een huurperiode bij. Is het dan per definitie voor onbepaalde tijd? Wat is een normale opzegtermijn in de VS, 1 maand? Of gewoon stoppen met betalen en opzouten (zoals met die geweldige hypotheken daar)?
nee niet perse voor langere termijn. Zal van de verhuurder afhangen.
Ik zelf en alle andere internationale studenten hadden geen enkel probleem om via craigslist voor een periode van een half jaar een kamer/apartement/huis te vinden.
Ik zelf had geen opzeg termijn, maar omdat ik een goede relatie met mijn landlady had heb ik haar netjes ruim een maand van te voren aangegeven dat ik weg ging. Wel had ik ook van te voren al aangegeven tot wanneer ik ongeveer in SF zou zijn.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:56 schreef ID-Tweak het volgende:
Zo! ik heb zojuist een shipment bazendrank mogen ontvangen die illegaal via een zeecontainer zijn binnengekomen in nederland ofzo

[ afbeelding]
Nog 1,5 maand en dan kan ik het zo gaan halen in de winkel
ik vind dat spul zo smerig....
hmmmm....WAT???
pi_62555573
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:14 schreef Fogel het volgende:
Een ding is in ieder geval al zeker, een leuke wet uit 1949 zorgt ervoor dat ik maar 7.8% belasting moet betalen over mijn loon (en daar mag ik dan nog vanalles vanaf trekken, zoals een deel van de hypotheekrente en nog een rits andere dingen. Ik zal dan dus mijn bruto loon zo goed als netto ontvangen) .
Hoe zat het ook al weer? Moet je daar een J1 voor hebben, en jezelf verplichten om binnen twee jaar de VS weer te verlaten? Kan me herinneren dat ik er niet voor in aanmerking voor kwam, omdat ik hier wilde blijven en een H1B had.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:29:57 #266
45833 crew  Fogel
pi_62556092
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe zat het ook al weer? Moet je daar een J1 voor hebben, en jezelf verplichten om binnen twee jaar de VS weer te verlaten? Kan me herinneren dat ik er niet voor in aanmerking voor kwam, omdat ik hier wilde blijven en een H1B had.
Was misschien wel makkelijk geweest om te vermelden dat het een speciale treaty is tussen de VS en Noorwegen voor wetenschappelijk personeel.
Zolang ik mijn loon uit Noorwegen blijf krijgen ben ik niet belastingplichtig in de VS en omdat ik dan in de VS ben hoef ik Noorwegen dan weer zo weinig belasting te betalen wegens die treaty. Naast het belastingvoordeel kan ik een scholarschip krijgen van ongeveer 3000¤ per maand (terwijl ik ook gewoon loon krijg) + eenmalig 1000¤ voor reiskosten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62556146
Das niet mis! Hoe Noors ben je dan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:45:43 #268
45833 crew  Fogel
pi_62556513
Ik ben 0% Noors, maar de treaty is geldig voor mensen die in Noorwegen woonachtig en belastingplichtig zijn. Scholarship is geldig voor mensen die bij een Noorse, Canadese of Amerikaanse (als in VS) universiteit of Noors onderzoeksinstituut werken en voor 3-12 maanden aan de andere kant van de oceaan willen werken (en aan een paar andere regels voldoen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62557318
Ah, maar je betaalt waarschijnlijk een boel Noorse belasting?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62559089
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Was misschien wel makkelijk geweest om te vermelden dat het een speciale treaty is tussen de VS en Noorwegen voor wetenschappelijk personeel.
Zolang ik mijn loon uit Noorwegen blijf krijgen ben ik niet belastingplichtig in de VS en omdat ik dan in de VS ben hoef ik Noorwegen dan weer zo weinig belasting te betalen wegens die treaty. Naast het belastingvoordeel kan ik een scholarschip krijgen van ongeveer 3000¤ per maand (terwijl ik ook gewoon loon krijg) + eenmalig 1000¤ voor reiskosten.
Ik wil je niet jaloers maken maar Nederlanders met een J1 betalen de eerste twee jaar geen belasting (blijf je een dag langer dan die twee jaar dan betaal je alles met terugwerkende kracht).
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:13:34 #271
45833 crew  Fogel
pi_62561419
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
Ah, maar je betaalt waarschijnlijk een boel Noorse belasting?
Als ik naar de VS ga dus niet
En als ik er niet heen ga vind ik de belastingdruk in Noorwegen op zich ook wel erg meevallen.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:19 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik wil je niet jaloers maken maar Nederlanders met een J1 betalen de eerste twee jaar geen belasting (blijf je een dag langer dan die twee jaar dan betaal je alles met terugwerkende kracht).
Heb je het dan over loon dat je in de VS krijgt of loon wat je uit Nederland onbelast doorbetaald krijgt?
In het eerste geval, is het dan genoeg om een Nederlands paspoort te hebben, of moet je ook in Nederland belasting betaald hebben (want dat heb ik al 8 jaar niet gedaan)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62572626
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:14 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig hoe lastig is het om voor korte termijn (3-6 maanden) een huis of apartement (minimaal 3 slaapkamers) te huren in de buurt van Stanford university (San Francisco/Palo Alto)?
GO BEARS!!!

Ik heb via het lab waar ik terecht kwam bij iemand een kamer gehuurd, wanneer komt je naar de Bay?

En iets waar ze bij Stanford niet zo blij mee zijn, maar waar ik een scene van op een shirt heb staan dat ik met een local geruild heb. (Ik zit in Berkeley btw)
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Play
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_62572700
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:13 schreef Fogel het volgende:

[..]


Heb je het dan over loon dat je in de VS krijgt of loon wat je uit Nederland onbelast doorbetaald krijgt?
In het eerste geval, is het dan genoeg om een Nederlands paspoort te hebben, of moet je ook in Nederland belasting betaald hebben (want dat heb ik al 8 jaar niet gedaan)?
Dat maakt volgens mij niet uit. Je bent sowieso maar in een van de twee belastingplichting en je kunt kiezen welke van de twee dat is.

Ik vermoed dat in jouw geval het belastingverdrag tussen Noorwegen en Nederland ook een rol speelt, en het lijkt mij dat je na zo'n lange tijd geen aanspraak meer kunt maken op het Nederlandse verdrag. Een bezoekje aan een expert kan je een hoop opleveren, maar is niet gratis in dit geval (vrienden van me betaalden 150-200 euro voor advies aangaande hun belastingsituatie).
Jesus saves but death prevails.
pi_62697796
Vraagje:
Hoe groot is een quarter?

Ik moet iets knippen in 'the size of a quarter' , maar ik weet niet welk formaat de am. kwartjes hebben.
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:40:25 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62697834
2.4 cm doorsnee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')