abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61826732
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgens mij toch echt wel..
t zou me niet eens verbazen eigenlijk. Kunnen best goede redenen voor zijn om dat zo te doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61829921
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:17 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Klopt, mocht Markelo in de toekomst gaan groeien zal er wellicht weer een beroep op worden gedaan. Nu zijn we afhankelijk van stations in Goor, Holten Rijssen of Lochem.
Als ik De Stentor mag geloven wordt geprobeerd het station van Laren/Almen weer in ere te herstellen. Het zou dan station Almen gaan heten. Tegenwoordig zitten er krakers in het stationsgebouw en wordt het dubbel spoor gebruikt als passeerhaven omdat het enkelspoors is.
Bron: http://www.destentor.nl/r(...)jgt-treinstation.ece


Weet iemand waarom er al een tijdje een zwarte Traxx in Zutphen staat?
pi_61831470
Staat dat stationsgebouw in Markelo er nog? Lijkt wel wat op dat van Horst - Sevenum.

pi_61831934
Dit is ook niet zo vreemd, het zijn beide gebouwen uit de SS-klasse 5 Meer info

Overigens SS in dit geval voor (Maatschappij ter exploitatie der) Staats Spoorwegen. Een van de voorlopers van de NS.
So we just called him Fred too
pi_61832415

Een trein naar nergens met vertraging...

edit:
gelukkig is mobielns.nl duidelijker:

Het blijkt de omgeleide Thalys te zijn

Hoewel bijna 4 uur vertraging ook opmerkelijk is....

Hoe krijgen ze het trouwens verzonnen:
quote:
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Tilburg kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Roosendaal en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Tilburg en Dordrecht kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Eindhoven kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.


[ Bericht 48% gewijzigd door Fred2 op 22-09-2008 19:32:05 ]
So we just called him Fred too
  Redactie Sport maandag 22 september 2008 @ 20:56:27 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61835128
In Hengelo is men bezig met het vernieuwen van het spoor in het verlengde van de Akzo=aansluiting (van hier naar rechtsonder). Volgens mij wordt Akzo alleen niet meer per trein bediend...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61835303
Daar deugt duidelijk van alles niet Cothen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61835502
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:56 schreef dennistd het volgende:
In Hengelo is men bezig met het vernieuwen van het spoor in het verlengde van de Akzo=aansluiting (van hier naar rechtsonder). Volgens mij wordt Akzo alleen niet meer per trein bediend...
Misschien gaan ze containers rijden
So we just called him Fred too
  Redactie Sport maandag 22 september 2008 @ 21:20:00 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61835808
meneer burgerking-aanveger denkt dat ik ook nog serieus verwacht dat er een NMBS-trein naar Groningen rijdt:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=2&t=10166
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61836084
vertrekt er geen treinen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 september 2008 @ 21:38:42 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61836345
Hij werkt er niet meer, dennis. En ja hij heeft er de ballen verstand van, want de 500 vertrekt om .17 wel vanuit Zwolle richting Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61836634
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:51 schreef Socios het volgende:
Staat dat stationsgebouw in Markelo er nog? Lijkt wel wat op dat van Horst - Sevenum.

[ afbeelding ]
hey! daar was ik gister nog
pi_61840370
Ik 30NOV vorig jaar.
pi_61843959
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:50 schreef Socios het volgende:
Ik 30NOV vorig jaar.
Hey, toen was ik er oak !
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_61845171
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:50 schreef Socios het volgende:
Ik 30NOV vorig jaar.
Die dag had ik wel wat beters te doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61845338
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dag had ik wel wat beters te doen
Ik neem even de vrijheid om dat gebeuren nog een keer te posten, nou het op een nieuwe host staat

Rotterdam Centraal, 30 november 2007. Thalys 4532 staat klaar om met een vertraging van 10 minuten te vertrekken richting Paris-Nord.



Hamburg Hbf, 1 december 2007. DSB-treinstel 5278 staat klaar om als EuroCity 386 te vertrekken richting Flensburg, Kolding en Aarhus.



Hässleholm, 2 december 2007. Treinstel 3111 staat klaar als stoptrein naar Kristianstad.



Kristianstad C, 2 december 2007. Treinstellen 4339 en 3170 wachten op nieuwe inzet.



Karlskrona C, 2 december 2007. X52-treinstel 9033 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Emmaboda.



Kalmar C, 2 december 2007. SJ-loc 1404 aan kop van een reizigerstrein.



Kalmar C, 2 december 2007. Treinstel 1383 staat klaar als "Kustpilen" richting Linköping. Deze driebaks dieselstellen kunnen 180 km/h, en doen dat ook meestal.



Linköping C, 2 december 2007. Twee treinstellen van de X2000-hogesnelheidstreinen kruisen elkaar. De linker trein vertrekt richting Malmö, de rechter richting Stockholm. Treinen rijden in Zweden doorgaans links.



Linköping C, 2 december 2007. Tweebaks elektrisch treinstel 3236 als stoptrein naar Norrköping C.



Norrköping C, 3 december 2007. Twee bovenleidings-montagewagens.





Norrköping C, 3 december 2007. Een X2000-stuurstandrijtuig met motorwagen.



Norrköping C, 3 december 2007. GreenCargo-dieselloc 350 passeert het station met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.



Göteborg C, 3 december 2007. SJ-loc 1418 is zojuist binnengelopen met een InterCity uit Falköping en Katrineholm.



Göteborg C, 3 december 2007. Het fraaie ouderwetse bistro-rijtuig in voornoemde InterCity.





Nässjö C, 3 december 2007. Treinstel 3224 is zojuist binnengelopen vanuit Skövde en Jönköping.



Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ÊÊntje 1292 staat te wachten op zijn inzet als stoptrein naar Alvesta.



Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ÊÊntje 1299 staat op het punt te vertrekken als stoptrein naar Jönköping.



Stockholm C, 4 december 2007. Dubbeldekker 3727 als sneltrein naar Gävle.



Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. X52-treinstel 9065 dendert langs.



Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Electrisch smalspoor-rangeerlocje "Herman Behrman".



Norrköping, 5 december 2007. Treinstel 3235 is net binnengekomen uit Mjölby en Linköping, en zal zo dadelijk keren.



Alvesta, 5 december 2007. GreenCargo-diesellocje V5 169 staat aan de kant met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.



Alvesta, 5 december 2007. Y32-dieseltreinstel 1410 staat op het punt te vertrekken richting Växjö.



Alvesta, 5 december 2007. SJ-stoomloc 1139 on static display.



Alvesta, 5 december 2007. Diesellocs 1042 en 1031 staan voor rood sein te wachten met een houttrein in noordelijke richting.



Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61845590
@ Flash:
Laatste foto is de Zweedse Höndeköp-ing?
All in all; mooie pic's.
Socialist in Mercedes
pi_61845624
Dat heet een "Bolle Neus". In België en Luxemburg rijden die inmiddels als museumlocs rond. Vroegâh hebben er ook electrische varianten van gereden in Zweden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:19:18 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_61848812
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
De stoomtrein die tijdens de hardloopwedstrijd waarbij de lopers het tegen de trein opnemen Musselkanaal binnenrijdt.
En, wie heeft gewonnen? Leuke foto's verder.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2008 @ 13:25:12 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61848944
Thanks. Een deel van de hardlopers was sneller dan de trein. Daar zorgt de organisatie wel voor natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:14:59 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61851264
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat heet een "Bolle Neus". In België en Luxemburg rijden die inmiddels als museumlocs rond. Vroegâh hebben er ook electrische varianten van gereden in Zweden.
De Rapid:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61852843
Precies. De Rapid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61854992
Internet in trein laat op zich wachten.

Lousy zooi. In de Thalys hebben ze dat al een jaar of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2008 @ 17:48:20 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61855081
Is geen nieuws toch. Ze kunnen het nu al voor een prikkie per treinstel oplossen, maar ja het moet allemaal hightech en duur he
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 23 september 2008 @ 18:31:08 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61855922
In Enschede heeft vanmorgen of gisteravond zeer waarschijnlijk een trein tegen het juk gezeten. Vanmorgen stond er een koploper op spoor 1, waar normaal 's morgens niets staat. Deze stond op nog geen 5 centimeter van het juk, en in het hour daatvan zat een gat op de plaats van de koppeling.

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61857105


Omdat het alweer zo lang geleden is

Shinkansenparade.

van voor naar achter:

een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61857368
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Is geen nieuws toch. Ze kunnen het nu al voor een prikkie per treinstel oplossen, maar ja het moet allemaal hightech en duur he
* Ou-Tannu had Prima internets in de trein van utrecht naar leeuwarden tot mn laptop accu leeg was!

dus.. doe meteen ff stopcontacten in de 2de klasse!!!
pi_61857407
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Omdat het alweer zo lang geleden is

Shinkansenparade.

van voor naar achter:

een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700

nice treintjes

als je daar als springer voor komt.. dan kunnen ze je van de punt schrapen..

springer tussen eindhoven en helmond schijnt vandaag
pi_61858124
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Omdat het alweer zo lang geleden is

Shinkansenparade.

van voor naar achter:

een Shinkansen 500
een Shinkansen 200
een Shinkansen 700
een Shinkansen 300
vier Shinkansens 700
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 200
een Shinkansen 300
een Shinkansen 700

Volgend jaar ga ik er weer in een paar zitten
Geile shizzle







En in het kader opmerkelijk:


Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:28:54 #230
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61861341
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Internet in trein laat op zich wachten.

Lousy zooi. In de Thalys hebben ze dat al een jaar of zo.
Visueel niet de mooiste oplossing btw
pi_61861771
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Internet in trein laat op zich wachten.

Lousy zooi. In de Thalys hebben ze dat al een jaar of zo.
Nog niet in alle Thallys treinen.

En is t voor de ns wel de moeite waard om bv in een ddar een inet verbinding te gooien. K betwijfel het.
pi_61861846
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:41 schreef Gutz het volgende:
En is t voor de ns wel de moeite waard om bv in een ddar een inet verbinding te gooien. K betwijfel het.
Is dat de beste reden om het in ICM en VIRMs nog niet in te voeren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61863633
ICMm / nieuwe Virms zou t prima kunnen? in de ouwe troep kan ik het me voorstellen dat er niets mee gedaan wordt je gaat geen internet aanbieden in een PLANK T / V
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:48:53 #234
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61864500
Over 3 jaar heeft 70% 3G en wellicht iedereen die het echt onderweg wil heeft t nu al..
pi_61865473
@Darkwing: I agree, heeft ook als voordeel dat er met 3G meer concurrentie is zodat NS/KPN de reiziger niet nog verder kunnen gaan uitknijpen met duur internet.

Of willen ze dan miljoenen gaan investeren in een methode zodat je geen 3G kan ontvangen in de trein?
Socialist in Mercedes
pi_61865861
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:15 schreef Charango het volgende:
@Darkwing: I agree, heeft ook als voordeel dat er met 3G meer concurrentie is zodat NS/KPN de reiziger niet nog verder kunnen gaan uitknijpen met duur internet.

Of willen ze dan miljoenen gaan investeren in een methode zodat je geen 3G kan ontvangen in de trein?
Zelfde als internet op stations, het aantal gebruikers is betrekkelijk laag. Zelfs de doelgroep (zakenmensen) gebruiken het amper, omdat je meestal toch maar paar minuten tot een kwartier op het station doorbrengt. En de doelgroep bezit vaak over G3 laptopkaart.

Verbaast me de laatste tijd dat 3700 volledig met VIRM (VI) wordt gereden, eindelijk ruimte. Maar dat ze nu opeens materieel voor hebben, verbaast me.
pi_61868284
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:31 schreef dennistd het volgende:
In Enschede heeft vanmorgen of gisteravond zeer waarschijnlijk een trein tegen het juk gezeten. Vanmorgen stond er een koploper op spoor 1, waar normaal 's morgens niets staat. Deze stond op nog geen 5 centimeter van het juk, en in het hour daatvan zat een gat op de plaats van de koppeling.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...

Tis overigens niet de meeste logische spoorverdeling daar...
So we just called him Fred too
  woensdag 24 september 2008 @ 08:00:07 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61868885
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:29 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zelfde als internet op stations, het aantal gebruikers is betrekkelijk laag. Zelfs de doelgroep (zakenmensen) gebruiken het amper, omdat je meestal toch maar paar minuten tot een kwartier op het station doorbrengt. En de doelgroep bezit vaak over G3 laptopkaart.
Ik geloof dat ik nog nooit een succesvolle WiFi verbinding heb opgezet op een station: altijd baggerbereik en traag als dikke stront.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61869184
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:39 schreef Cothen het volgende:

[..]

volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...

Tis overigens niet de meeste logische spoorverdeling daar...
Normaal gesproken, wat je ook terugvind op de vertrekstaat, vertrekken er alleen stoptreinen op spoort 1. Maar het is inderdaad heel onlogisch. Over het algemeen komen de stoptreinen uit Zwolle aan op spoor 1, om vervolgens naar spoor 2 of spoor 3 te gaan.


Op de 3700 vertrekken nu in de spits zelfs al vaak 2x VIRM-4'tjes.. Dat zijn wel dubbel zoveel zitplaatsen dan de 3x Plan V die eerst hier reed
  Redactie Sport woensdag 24 september 2008 @ 09:30:16 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61870030
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:39 schreef Cothen het volgende:

[..]

volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend...
nouja, de stopper naar zwolle staat er wel eens, maar die kan lastig gereden worden met elektrisch materieel :
quote:
Tis overigens niet de meeste logische spoorverdeling daar...
Nouja, spoor 4 is logisch voor de intercity icm de lengte. Spoor 2 wordt 's morgens gebruikt voor de stoptrein van/naar Apeldoorn.
Alleen de stopper naar Zwolle is wat onhandig:
Hij komt aan op spoor 1, en wordt vervolgens binnen 10 minuten alweer naar spoor 3 gerangeerd.
Het zou makkelijker zijn als met de stopper van x.17 van spoor 3 zou laten gaan, en die van x.47 van spoor 1. Alleen laatkomers moeten dan opletten dat ze de goede trein nemen (trein komt aan op x.15 en x.45)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 24 september 2008 @ 09:35:53 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61870154
quote:
Op woensdag 24 september 2008 02:39 schreef Cothen het volgende:

[..]

de vertrekstaat
Opvallend dat daarop bovenin de station Rijssen, Holten en Deventer Colmschate missen, die toch echt worden aangedaan door de stopper naar Apeldoorn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61871382
Vroeger had je in bepaalde intercity´s de mogelijkheid om in de trein te bellen (o.a. in de 800 meen ik), paar jaar later belde iedereen met de mobiele telefoon... Nu hetzelfde met internet, straks mogelijk om te internetten in de trein... Daarna kan het overal met 3G...
  woensdag 24 september 2008 @ 10:57:45 #243
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61872098
oei, nice veel fotoos weer, continue please
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_61872288
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat het alweer zo lang geleden is
Serie 0 is vanaf nu toch ook voorgoed uit dienst?
  woensdag 24 september 2008 @ 11:10:36 #245
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61872397
'Cursus roltrap lopen voor treinreizigers'
Uitgegeven: 24 september 2008 10:41
Laatst gewijzigd: 24 september 2008 10:43

UTRECHT - Je moet rennen om de trein te halen. De roltrap naar het perron staat vol mensen die kennelijk geen haast hebben en ook geen ruimte laten voor wie dat wel heeft.

Een situatie die veel ergernis oplevert bij treinreizigers.


Prorail gaat opnieuw proberen daar iets aan te doen. In Amersfoort komt een proef met voetstapjes op de roltrap. Die moeten mensen duidelijk maken dat zij rechts kunnen stilstaan, zodat de gehaaste medereizeiziger links kan passeren.

Donderdagochtend om 08.00 uur wordt de proef geīntroduceerd met een 'basiscursus roltrap nemen' door actrice Irene van der Aart.

Engeland

"In veel landen, zoals Engeland, is het heel gebruikelijk dat mensen op de roltrap rechts staan en links kunnen passeren", aldus een woordvoerster van ProRail.

Er is al eerder geprobeerd de treinreiziger in Nederland wat "Engelse discipline" bij te brengen. Maar dat heeft kennelijk geen blijvend resultaat gehad.

(c) ANP
pi_61873328
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:06 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Serie 0 is vanaf nu toch ook voorgoed uit dienst?
Eind november rijdt serie 0 voor het laatst.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 24 september 2008 @ 11:49:05 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61873479
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
'Cursus roltrap lopen voor treinreizigers'
Kansloos.

Helaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61874034
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 12:28:29 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61874511
Mooie omweg voor de Bermuda-express
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61875460
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kansloos.

Helaas.
Het is ook veel leuker om mensen uit de weg te beuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')