abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 september 2008 @ 23:42:46 #1
862 Arcee
Look closer
pi_61663474
quote:
In het tweeluik De roze wolk portretteert Janine Bakker twee homostellen uit Den Haag met een kinderwens; twee vrouwen en twee mannen die het plan hebben opgevat om met z’n vieren een kind te krijgen en op te voeden.

De lesbische Manon en de homoseksuele Edward zijn al 15 jaar goede vrienden. Beiden willen graag kinderen. Edward heeft zichzelf altijd al als vader gezien en krijgt nu de mogelijkheid om de biologische vader van de baby te worden. Iris, de vrouw van Manon, wordt de biologische moeder omdat Manon wegens haar gezondheid beter geen kind kan dragen.

Patrick, de nieuwe vriend van Edward, is in eerste instantie enthousiast over het plan voor het homo-co-ouderschap. Maar de nieuwe baby eist erg veel aandacht van iedereen. Patrick voelt zich tekort gedaan en buitengesloten. Moeder Iris wordt tijdens het verloop van de zwangerschap steeds emotioneler, ze kan maar niet wennen aan het idee dat ze haar kind straks met de beide mannen gaat delen.

In Nederland wonen meer dan 20.000 kinderen van homoseksuele ouders. Kinderen met twee moeders of twee vaders zijn al lang geen uitzondering meer. Maar sinds anoniem donorschap bij wet is verboden, komt het steeds vaker voor dat homo- en lesbische stellen kiezen voor het homo-co-ouderschap, en gezamenlijk een kind krijgen en opvoeden.

De roze wolk is een productie van Paul de Bont Producties.

Uitzendingen:
Maandag 15 september en 22 september 2008, 22:50 uur, Ned.2
Vrijdag 19 september en 26 september 2008, 13.15 uur, Ned. 2

Erg interessant.

Vanavond was dus deel 1. Volgende week deel 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:10:42 #2
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_61664206
Heb er een stukje van gezien. Leuk . Ik kan me wel wat voorstellen bij de problemen die volgens de aankondiging gaan volgen, ze komen niet erg emotioneel volwassen over, tikje te levensblije wat narcistische types met geen overdaad aan levenservaring. Dat wordt vast een hoop gespartel en geouwehoer als het allemaal niet helemaal loopt zoals gedroomd en - God verhoedde - er Persoonlijke Aandacht ingeleverd moet gaan worden ten bate van het kind... .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_61664681
Ben je klaar mee als kind

Verbieden deze handel!
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:48:47 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61664872
Interessant. Binnenkort maar eens terugkijken op uitzending gemist.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:50:17 #5
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_61664891
ik heb het gezien, vond het eigenlijk tever gaan.
nu al was er discussie over wat te doen met de opvoeding door 4 mensen. volgens mij kan daar alleen maar ruzie van komen.
ik vond die ene homo gast zelf nog een kind trouwens. zoals we allemaal weten kun je een kind niet op een kind laten passen.
From feudal serf to spender.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 00:55:58 #6
862 Arcee
Look closer
pi_61664959
Ja, die (Patrick) kende Edward ook pas 10 maanden. Die andere 3 waren veel hechter en spraken ook al jaren met elkaar over het ouderschap. Patrick had er niet echt meer een stem in. Dat zal volgende week ook wel blijken in deel 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 16 september 2008 @ 01:07:56 #7
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_61665047
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:55 schreef Arcee het volgende:
Ja, die (Patrick) kende Edward ook pas 10 maanden. Die andere 3 waren veel hechter en spraken ook al jaren met elkaar over het ouderschap. Patrick had er niet echt meer een stem in. Dat zal volgende week ook wel blijken in deel 2.
oh, ik dacht dat die edward en manon elkaar al jaren kenden. en dat patrick en die andere meid sinds korte tijd erbij waren gekomen.
leuk dat het allemaal weer een podium krijgt in dit land, maar of we hier allemaal wel op zitten te wachten.
uiteindelijk is het kind de dupe weer.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 01:16:01 #8
862 Arcee
Look closer
pi_61665131
Edward en Manon kenden elkaar al 15 jaar en Manon en Iris kenden elkaar al jaren, ik weet niet hoe lang. Volgens mij ook al wel minstens 10 jaar (zo lang spraken ze al over moeder worden, dacht ik). Maar Patrick is er dus veel later bij gekomen, die kent Edward nog maar 10 maanden.
  dinsdag 16 september 2008 @ 01:18:24 #9
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_61665148
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:16 schreef Arcee het volgende:
Edward en Manon kenden elkaar al 15 jaar en Manon en Iris kenden elkaar al jaren, ik weet niet hoe lang. Volgens mij ook al wel minstens 10 jaar (zo lang spraken ze al over moeder worden, dacht ik). Maar Patrick is er dus veel later bij gekomen, die kent Edward nog maar 10 maanden.
oh, dat had ik niet gezien. lijkt me dan vaag voor die patrick zeg. die had in die situatie dan ook niet veel anders te kiezen dan dit accepteren of weggaan. al leek hij wel tevreden met de keus. vond hem wel echt te jong.

had ook gedacht dat die 2 samen naar bed zouden gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 01:30:07 #10
862 Arcee
Look closer
pi_61665243
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:18 schreef S1nn3rz het volgende:
oh, dat had ik niet gezien. lijkt me dan vaag voor die patrick zeg. die had in die situatie dan ook niet veel anders te kiezen dan dit accepteren of weggaan. al leek hij wel tevreden met de keus. vond hem wel echt te jong.
Ja, die kreeg het hele verhaal gelijk voorgelegd en wist waar-ie aan zou beginnen.
quote:
had ook gedacht dat die 2 samen naar bed zouden gaan.
Ja, maar ja, als je béide niet hetero bent zal 't wel een onaantrekkelijk idee zijn, gok ik zo.

Misschien dat hij en Manon het gedaan zouden hebben.
  dinsdag 16 september 2008 @ 02:35:54 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_61665709
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:16 schreef Arcee het volgende:
Deel 1 ook bekeken. Deel 2 ga ik missen vanwege reisje Down Under, maar ik verwacht eigenlijk dat Patrick afhaakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 september 2008 @ 10:23:09 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_61668464
Niet gezien ...zal wel op uitzendinggemist te zien zijn..
pi_61668533
Misschien even uitzending gemist checken als ik eraan denk.
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:34 schreef Elwood1802 het volgende:
Ben je klaar mee als kind

Verbieden deze handel!
Hoe zou je zoiets willen verbieden dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2008 @ 23:58:17 #14
862 Arcee
Look closer
pi_61814816
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:42 schreef Arcee het volgende:
Uitzendingen:
Maandag 15 september en 22 september 2008, 22:50 uur, Ned.2
Deel 1 op uitzendinggemist.nl.

Morgen dus deel 2.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 september 2008 @ 22:26:09 #15
862 Arcee
Look closer
pi_61837860
Over een klein halfuurtje dus op Nederland 1.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 september 2008 @ 22:56:16 #16
862 Arcee
Look closer
pi_61838858
Nu!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 september 2008 @ 23:48:38 #17
862 Arcee
Look closer
pi_61840328
Ik hoop dat Manon het tweede kind zal kunnen krijgen. Zou een mooi evenwicht brengen.

Een evenwicht dat met Patrick erbij ver te zoeken was. Zat er wel in dat die zou afhaken.

Ben wel benieuwd of het co-ouderschap op deze voet verder gaat. Aangezien Edward de biologische vader is lijkt het me wel goed mogelijk.
pi_61840518
Prachtig tweeluik! Zo (opr)echt, eerlijk en volledig toegewijd om de kleine een fantastische toekomst te gunnen.

Jammer dat atrick en Edward uit elkaar zijn, maar ik vond t wel te begrijpen. na eerste uitzending eerlijk gezegd ook verwacht. maar hoe menselijk ook!

Ik ben onder de indruk van de beide dames, maar ook van beide jongens. Zelf als homo-vader kan ik me zo in hun gevoel inleven! Ik zou ze graag eens ontmoeten.

Raphael
pi_61841049
Jammer dat ik niet kon kijken. Uitzending gemist dan maar.
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:48 schreef Arcee het volgende:
Ik hoop dat Manon het tweede kind zal kunnen krijgen. Zou een mooi evenwicht brengen.
Denk ik ook.
quote:
Een evenwicht dat met Patrick erbij ver te zoeken was. Zat er wel in dat die zou afhaken.

Ben wel benieuwd of het co-ouderschap op deze voet verder gaat. Aangezien Edward de biologische vader is lijkt het me wel goed mogelijk.
Ik heb dus niet gezien op welke voet, maar door die jarenlang standhoudende vriendschappen lijkt het me een goede basis hebben.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2009 @ 23:39:48 #20
862 Arcee
Look closer
pi_70654654
Homokoppel maakt baby met lesbisch paar

Klinkt alsof het ook via natuurlijke weg verwekt is.

Die reacties daar... veel afkeurende geluiden. Ik snap dat niet. Alsof een hetero paar automatisch beter is. Kijk eens om je heen, zou ik zo zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')