Thnx!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:51 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Kijk hier anders even, een lijstje van gratis nieuwsservers.
Klopt, ook geprobeerd.. Bij default server properties ingevuld allemaal, maar doet verder niks... Niemand tips mbt grabit? Of ik nog iets moet invullen verder, en waar ik dan kan gaan zoeken?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:12 schreef Ori het volgende:
Ziggo heeft een prima gratis nieuwsserver, zou moeten werken.
Je moet wel inloggen met je gebruikersnaam (het emailadres van je hoofdaccount) en wachtwoord
giganews.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:39 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen met een retentie van 160+ dagen? Of bestaan die providers nieT?
Ik moet iets hebben dat 164 dagen geleden gepost is
De meeste usenet abonnementen betaal je vooraf voor een vaste periode (bijv een maand), of voor een bepaalde datalimiet of per minuut.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:23 schreef DeeCruise het volgende:
NB: ik wil overigens best wel een abbo nemen als t allemaal bevalt, begrijp ook dat niet alles gratis is, maar wil om te testen nog even nergens aan vast zitten...
Je zou kunnen kijken of het toevallig van FTD ofzo afkomt, en de poster zelf een pm sturen...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:41 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand hier met een giganewsaccount die voor mij iets zou willen downloaden om vervolgens te reposten?
Nee daar komt t niet vandaanquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:46 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je zou kunnen kijken of het toevallig van FTD ofzo afkomt, en de poster zelf een pm sturen...
Af-en-toe hebben ze uitschieters ja. Retentie is natuurlijk volledig afhankelijk van capaciteit en aanbod.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:33 schreef PiRANiA het volgende:
vet, ik download nu iets van 137 dagen van eweka
En waarschijnlijk dat ze 's avonds daarom usenetverkeer knijpen. Je kunt SSL proberen in te schakelen maar dat knijpen ze volgens mij ook tegenwoordig.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:17 schreef GeneraalUli het volgende:
Ik heb een account bij usenetserver.com. Download altijd met grabit, en heb een Chello abbo van 10mbps down en 1,5 mbps up.
Overdag haal ik met gemak 1MB/s, maar 's avonds keldert ie naar 200KB/s. Ligt dat nou gewoon aan dat het 's avonds drukker is?
quote:
Ondertussen werktie weerquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:34 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Doordat airco uit was gevallen, is een router gepoeft.. Wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen.
Ams-ix heeft het zwaar en het lijkt dat ie down is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:42 schreef Revenge2005 het volgende:
Eweka down ? of een dipje ? kom niet hoger dan 100-200 kb/s hier
ging toenstraks wel vlot met 1.5 mb/sec
Eweka server 85 trouwens
Provider Ziggo btw
Waarschijnlijk zijn ze over een snoer gestruikeld tijdens het stofzuigen van de serverruimtequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:34 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Doordat airco uit was gevallen, is een router gepoeft.. Wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen.
Nikhef is down/stroomstoring oid. 't Zal wat moeilijker worden te downloaden momenteelquote:Op maandag 27 oktober 2008 21:48 schreef neffu het volgende:
[..]
Ams-ix heeft het zwaar en het lijkt dat ie down is.
Ik zat net ff te kijken op http://www.ams-ix.net/technical/stats en hij ging van 500g/bit naar 270g/bit.
Het lijkt dat er daar iets niet helemaal lekker is.
nopequote:Op zondag 9 november 2008 13:18 schreef nicolasvermeersch het volgende:
bij mij ligt Eweka eruit, nog mensen daar last van?
thx, maar dat is t niet, mn vista 32 install geeft hetzelfdequote:Op vrijdag 7 november 2008 22:38 schreef Stephe wat tips
nu werkt het ook alweer bij mij, zonder iets te veranderen.quote:
dat weet ik, maar toch na 3 uur knutselen deed ie dat nogsteeds niet uit zichzelfquote:Op zondag 9 november 2008 14:31 schreef nicolasvermeersch het volgende:
Grabit doet wel automatisch parren en rarren hoor, en dat is al lang zo.
Check het eweka forum eens zou ik zeggen. Misschien staat er iets gemeld?quote:Op zondag 9 november 2008 14:32 schreef nicolasvermeersch het volgende:
[..]
nu werkt het ook alweer bij mij, zonder iets te veranderen.
quote:Op zondag 9 november 2008 20:50 schreef Noud_ het volgende:
Zo'n beetje alle NZB-indexen liggen er hier uit.
Zou inderdaad een verklaring kunnen zijn dat al die sites uit dezelfde database ploegen. Of dat iedereen binsearch overslaat en daardoor de andere sites overbelast raken.quote:Database maintenance!
Sunday, november 9th 2008: we will be performing some database maintenance tonight. Performance may be affected. In addition we will remove the newsgroups that are no longer actively used from our list of newsgroups.
Weet je zeker dat er niet ergens een instelling fout stond?quote:Op maandag 10 november 2008 @ 00:13 schreef marcel-o het volgende:
hmmz. na n nieuwe install van n nieuwe newsleecher kom k niet hoger dan 1320kb/s
-edit-
Alt.Binz doet t wél @ 1750
Voor zover ik weet betaal je tweaknews ook gewoon per maand?quote:Op woensdag 12 november 2008 @ 21:50 schreef EvilMarc het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het opzeggen van TweakNews ? En of het een beetje goed is? Ik zit er om te twijfelen ivm tele2 korting.
SSL geprobeerd?quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:42 schreef bloodysunday het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat de newsserver van ziggo zo traag is geworden? In het tijdperk Multikabel downloade ik 1800kb/s met mijn newsserver. 1a2 maanden in het ziggo tijdperk ook. Maar de laatste tijd haal ik soms net aan de 800. Af en toe heb ik wel piek dagen, maar vaak kom ik niet boven de 800.
SSL hoef je niet te gebruiken. Dit is een gecodeerde versie van de verbinding.quote:
quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:24 schreef mcDavid het volgende:
Blijkbaar sta ik op een of andere mailinglist van hitnews, want ik kreeg een mailtje dat ze tegenwoordig 200 dagen retentie hebben.
Maken ze dat inmiddels ook waar, of moet je het net als vroeger nog steeds delen door 2?
Ziggo heeft sinds kort de snelheden wat omhoog gegooid, misschien dat dat het is?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:34 schreef Sanderrrr het volgende:
Vandaag Ubuntu i.c.m. SABnzbd+ geinstalleerd, echt een fijn programma. Mijn downloads gaan echter met 1.8 MB/s i.p.v. de gewoonlijke 1.3 MB/s. Dit terwijl ik een 12 Mbit abbo heb, en dus maar met maximaal 1.5 MB/s zou moeten kunnen downloaden. Hoe kan dit dan? Niet dat ik het erg vind.(Kabel van @Home/Ziggo, ik gebruik ook de gratis server van @Home.
Nu zie ik het, vanaf 1 december staat op de site. Waarschijnlijk heb ik het een weekje eerder gekregen dan? Wel toevallig dat het precies is veranderd toen ik Ubuntu er op heb gezet.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ziggo heeft sinds kort de snelheden wat omhoog gegooid, misschien dat dat het is?
Kan zijn omdat toen je IP ververst was. De nieuwe snelheid viel mij laatst ook opquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:15 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Nu zie ik het, vanaf 1 december staat op de site. Waarschijnlijk heb ik het een weekje eerder gekregen dan? Wel toevallig dat het precies is veranderd toen ik Ubuntu er op heb gezet.
Nope heb gewoon nog hetzelfde IP.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:25 schreef Devolution het volgende:
[..]
Kan zijn omdat toen je IP ververst was. De nieuwe snelheid viel mij laatst ook op
Die host moet je natuurlijk op iets anders instellen. Volgens mij je eigen domein / IP oid.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:46 schreef Sanderrrr het volgende:
Even een vraagje over sabnzbd+.. Super fijn programma alleen ik krijg het niet werkend zodat ik het op school bij kan. Poort geforward etc, het zou gewoon moeten werken. Als ik het binnen mijn netwerk probeer werkt het gewoon, ook als ik mijn WAN ip neem. Alleen buiten mijn netwerk kom ik er maar niet op, op school niet en bij een vriend ook niet. Is dat ergens in SAB ingesteld dat ie geen verbindingen van buitenaf toelaat ofzo?
Ik heb de host trouwens ingesteld op 0.0.0.0 en poort 8080.
Als ik localhost invul kan alleen ik er zelf bij, als ik 0.0.0.0 of 192.168.1.100 in vul alleen de computers binnen mijn netwerk, als ik mijn WAN ip 84.29.142.110 in vul wil SAB niet starten... Omdat het bij iemand uit m'n klas ook precies zo gaat denk ik dat er ergens in SAB een regeltje is wat controleert of het een interne verbinding is en anders hij hem niet toe laat ofzo, maar waar?quote:Op zaterdag 29 november 2008 11:38 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Die host moet je natuurlijk op iets anders instellen. Volgens mij je eigen domein / IP oid.
Oh, in dat geval stap ik mooi niet over naar hitnews. Ben hardstikke tevreden over ewekaquote:Op dinsdag 2 december 2008 @ 12:46 schreef Rutger1983 het volgende:
nieuws van Eweka:
Uitbreiding Retentie
De retentie voor binaries nieuwsgroepen bedraagt momenteel 170 dagen. De retentie zal in de komende tijd gestaag doorgroeien naar 200 dagen.
Ow yeah
Pas sinds een aantal uur, vanmiddag deed binsearch het gewoon.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:22 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nog steeds![]()
Ik krijg althans weinig nuttigs op mn scherm
Komt misschien wel omdat je met het UUCP protocol download, minder overhead, foutgevoeliger, maar wel veel sneller.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:34 schreef Sanderrrr het volgende:
Vandaag Ubuntu i.c.m. SABnzbd+ geinstalleerd, echt een fijn programma. Mijn downloads gaan echter met 1.8 MB/s i.p.v. de gewoonlijke 1.3 MB/s. Dit terwijl ik een 12 Mbit abbo heb, en dus maar met maximaal 1.5 MB/s zou moeten kunnen downloaden. Hoe kan dit dan? Niet dat ik het erg vind.(Kabel van @Home/Ziggo, ik gebruik ook de gratis server van @Home.
Ik vind het nu juist handiger. Nu krijg je alle subs voor je serie(s) mooi onder elkaar. Als je die pagina's bookmarkt, kun je zo heel snel alle subs terugvinden elke weekquote:Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef nicolasvermeersch het volgende:
Voor Nederlandse ondertitels van series is bijna alles te vinden op bierdopje.eu en nlondertitels.com.
Ik weet dat je op bierdopje ook Engelse subs kan downloaden, maar sinds de nieuwste versie vind ik het niet meer zo handig. Weet iemand sites waar goede Engelstalige ondertitels te vinden zijn, met name van series?
Ik vind het echt veel onhandiger, en als je ondertitels van een paar seizoenen wil moet je ze ook nog eens één voor één downloaden. Niemand die een goed engelstalig alternatief kent?quote:Op donderdag 4 december 2008 22:25 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik vind het nu juist handiger. Nu krijg je alle subs voor je serie(s) mooi onder elkaar. Als je die pagina's bookmarkt, kun je zo heel snel alle subs terugvinden elke week
Ik moest wel lang zoeken voor ik doorhad waar alle subs gebleven waren, ik zocht me rot op het forum
gebruik je de ssl of gewone login? beiden geprobeerd?quote:Op maandag 8 december 2008 15:34 schreef mcDavid het volgende:
Zijn er hier meer mensen die continu 502 errors en hangende connecties krijgen bij Eweka?
Heb al op het eweka forum gekeken en daar barst het ook van de topics...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |