abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 23:19:33 #151
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61719063
Waar betalen jullie het allemaal van? 2e, 3e, 4e opleiding alsof het allemaal niets kost. stufi en leenrechten zijn inmiddels wel verbruikt neem ik aan?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_61719162
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:19 schreef Zero2Nine het volgende:
Waar betalen jullie het allemaal van? 2e, 3e, 4e opleiding alsof het allemaal niets kost. stufi en leenrechten zijn inmiddels wel verbruikt neem ik aan?
Heb tijdelijk 2 studies gelijk gedaan, andere na 2 weken gestopt, en heb een opleiding op mbo afgerond (dat geldt apart voor stufi). Als je meerdere studies doet hoef je niet meer collegegeld te betalen en qua boeken kies je gewoon de vakken uit waarbij het echt nodig is en de rest is vaak makkelijk van blackboard (sheets) te leren met ondersteunende literatuur uit de bieb .
Fout die ik nooit meer maak is om bij het begin van een (HBO) studie alle boeken in 1x te kopen..

Daarnaast heb ik altijd leuke bijbaantjes gehad en hele aardige ouders .

[ Bericht 12% gewijzigd door Sport_Life op 17-09-2008 23:27:36 ]
  woensdag 17 september 2008 @ 23:49:05 #153
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61720002
quote:
Gewoon werken mien jong!

Als IBG kapt is er weinig keus iig
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61720061
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:49 schreef soylent het volgende:

[..]

Gewoon werken mien jong!

Als IBG kapt is er weinig keus iig
Je moest eens weten hoeveel er geleend wordt bij de IBG door de meeste studenten.. (excl me )
  donderdag 18 september 2008 @ 11:20:28 #155
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61726850
quote:
Ik zit sinds april in de leenfase en ben 3e jaars, zal het gemakkelijk halen denk ik dus. Maar wel met een studieschuld waar je u tegen zegt ja.
  zondag 21 september 2008 @ 09:12:18 #156
37305 BushRanger
in Wellington
pi_61793968
Het is niet zo dat je als je klaar bent met studeren meteen een serieus leven moet gaan leiden. Ik was op m'n 21e klaar, best vroeg dus. Nu ben ik 30 en ben nog steeds niet serieus. Ik reis en dan werk ik onderweg, kom weer een tijdje naar Nederland en ga dan weer. Nu voor het eerst sinds lange tijd heb ik een serieuze baan, maar dan in Nieuw-Zeeland. Geen idee of ik hier een tijdje blijf, naar huis kom, verder reis etc. Dus misschien dat je je studie af kunt maken en dan ook nog lekker de vrijbuiter uit kunt gaan hangen!
  zondag 21 september 2008 @ 09:17:58 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61794015
Je bent echt geen loser als je op je 25e nog niet volledig klaar en gesetteld bent. Dat is iets waar iedereen een andere waarde aan hecht. Jij hebt veel gedaan en dat is ook wat waard. Ik ken mensen zat die nooit iets boeiends hebben gedaan tijdens hun studententijd en daar nu spijt van hebben.

Als je nou volledig werkloos en studieloos uitkeringstrekker was dan was het wat anders geweest. Maar jij hebt het toch prima voor elkaar?
pi_61796172
quote:
Op zondag 21 september 2008 09:17 schreef Hexagon het volgende:
Je bent echt geen loser als je op je 25e nog niet volledig klaar en gesetteld bent. Dat is iets waar iedereen een andere waarde aan hecht. Jij hebt veel gedaan en dat is ook wat waard. Ik ken mensen zat die nooit iets boeiends hebben gedaan tijdens hun studententijd en daar nu spijt van hebben.

Als je nou volledig werkloos en studieloos uitkeringstrekker was dan was het wat anders geweest. Maar jij hebt het toch prima voor elkaar?
Dat is het hele punt niet. Het is dat gevoel dat je in al die tijd zoveel meer had kunnen doen. Ik heb dat zelf ook wel es, dat ik er achteraf eigenlijk prima een studie wiskunde bij had kunnen doen. Nou is dat niet gebeurd dus dat doet er helemaal niet toe, maar je zit dan zelf met zo'n knagend gevoel van "het had gekund als ik m'n instelling maar had veranderd". Natuurlijk heeft TS straks een leuke studie achter de rug, dat is het probleem niet.

Overigens heb ik een broertje dood aan mensen die dan op feestjes en dergelijke gaan beweren "als ik had gewild, had ik veel beter kunnen presteren" Alsof het daar alleen aan ligt Voor studeren hebben de meesten een bepaalde intelligentie en inzet nodig; weinig mensen kunnen het maar met vooral 1 van die twee eigenschappen Kennelijk heeft TS wel de intelligentie, maar niet de inzet.
  zondag 21 september 2008 @ 13:04:55 #159
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61797407
Bij inzet komt dan ook weer de motivatie kijken, vind je het echt leuk? Natuurlijk kan niet alles leuk zijn maar om bijvoorbeeld artikelen te lezen moet je wel een binding met het onderwerp hebben, dat mis ik zelf nog weleens.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 21 september 2008 @ 13:07:33 #160
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_61797460
TS, ik zou me, als ik jou was, veel drukker maken over het feit dat je je zo laat beïnvloeden door heersende opvattingen. Je láát je blijkbaar liever leven dan dat je zélf aan het roer staat. Ik kan je nu al verzekeren dat jij het gevoel dat je beschrijft in essentie nooit zult kwijtraken als je zo doorgaat, ook niet als je zometeen wel baan-huisje-man hebt 'gescoord'. Krijgen we een topic over je lege gevoelsleven en "is dit nou alles?".

Kweek wat zelfrespect, ga genieten van je leven en kijk eens góéd om je heen en vraag je eens af hoe gelukkig die mensen nu echt zijn die jou op je huid zitten. (En, grosso modo, des te meer zij jou op jouw leven aanspreken, des te meer voelen zij zichzelf gevangen in een gouden kooitje van burgerlijke zekerheden.) Jij hebt juist nog álles te kiezen en beslissen, dat is een behoorlijke zegen hoor! Geniet van je vrijheid, ga uit van jezelf en vergeet toch al die heersende verwachtingspatronen. And, wear sunscreen. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 2 maart 2009 @ 01:24:36 #161
97934 ASroma
Flamboyant
pi_66619632
Je hebt langer van je jeugd genoten, ik zeg: chapeau Niets van aantrekken wat anderen denken, terwijl zij een suffe baan hadden heb jij nog 4 jaar extra gereisd etc.
pi_66621036
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:45 schreef Conversatie het volgende:
Je hebt langer van je jeugd genoten, ik zeg: chapeau Niets van aantrekken wat anderen denken, terwijl zij een suffe baan hadden heb jij nog 4 jaar extra gereisd etc.
Ja, da's lekker genieten. Elk jaar wel 30 studiepunten halen, de stress van studieachterstand en het idee dat je meer had kunnen doen in die jaren als je het maar goed had aangepakt.

En dan daarna fijn een suffe baan inrollen.
pi_66621136
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, da's lekker genieten. Elk jaar wel 30 studiepunten halen, de stress van studieachterstand en het idee dat je meer had kunnen doen in die jaren als je het maar goed had aangepakt.

En dan daarna fijn een suffe baan inrollen.
Ben zelf student en aangezien elke werkende tegen mij zegt dat de studietijd de mooiste van hun leven was trek ik mijn conclusies
pi_66622625
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:24 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ben zelf student en aangezien elke werkende tegen mij zegt dat de studietijd de mooiste van hun leven was trek ik mijn conclusies
Tjsa, dat neemt niet weg dat je ook daadwerkelijk je studententijd nuttig en leuk kunt gebruiken. Ik zou niet bepaald fijn terugkijken op een studententijd waarin ik alleen maar had gelamluld. Hoe relaxed die ook was. Maar dat zal per persoon verschillen, denk ik.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:03:21 #166
58063 uppie83
Sousousou
pi_66660074
Praktische tip: Vraag die vrienden die je zo benijdt of zij geen spijt hebben van dingen en/of anders hadden willen doen. Zoals je ziet aan de reacties hier is het ook vaak zo dat degenen die snel hun studie hebben afgerond en al vroeg het huisje boompje beestje verhaal hebben bereikt, het ook anders hadden willen doen.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_66673872
Doe dan gwn BBL of DUAL, werken en leren ben je deels van je zorgen af en heb je minder momenten om aan je verleden te denken i.p.v. nu te leven.

zelf ben ik 19 zo goed als geslaagd voor mbo-4 volgend sgooljaar, volgend sgooljaar 2 jaar bachelor en 1 master en dan misschien nog 1 of 2 opleidingen erbovenop, Voor de mensen die vragen wat ik ambieer = De leven van een eeuwige student, niks werken:P
pi_66673873
Doe dan gwn BBL of DUAL, werken en leren ben je deels van je zorgen af en heb je minder momenten om aan je verleden te denken i.p.v. nu te leven.

zelf ben ik 19 zo goed als geslaagd voor mbo-4 volgend sgooljaar, volgend sgooljaar 2 jaar bachelor en 1 master en dan misschien nog 1 of 2 opleidingen erbovenop, Voor de mensen die vragen wat ik ambieer = De leven van een eeuwige student, niks werken:P
pi_66674690
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:24 schreef sweetAvenger2000 het volgende:

Tering he dit is niet echt een advertentie voor een BBL opleiding
pi_66678675
quote:
sgooljaar
pi_66692145
quote:

quote:
Doe dan gewoon BBL of DUAL, werken en leren. Op die manier ben je deels van je zorgen af en heb je minder momenten om aan het verleden te denken.

Ik ben zelf 19 jaar oud en volgend schooljaar zo goed als geslaagd voor MBO-4, dit weet ik nu al. Volgend schooljaar ben ik van plan om 2 jaar lang een bachelor opleiding te volgen, waarna ik dit afrond met een jaartje master. Ik overweeg tevens hier nog enkele opleidingen aan vast te plakken. Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar mijn ambities: ik zou graag eeuwig student willen zijn. Werken is aan mij niet besteed.
Zo dat was dat, dan nu mijn reactie:
Ik vind het erg frappant dat je een BBL- of DUAL-opleiding adviseert aan een universiteit student. Ik snap ook vrij weinig van je ambitie, heb je toevallig rijke ouders die de rest van je leven je studie gaan betalen? Overigens betwijfel ik je slagingskansen bij een beroepsopleiding, laat staan je potentieel voor een master-opleiding, als je schooljaar nog steeds met een g schrijft.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:36:12 #172
241594 iBolt
Lighting
pi_66693288
Appelboom1983, sorry dat ik het zeggen moet maar... je bent een loser
pi_66719871
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:36 schreef Appelboom1983 het volgende:

Enfin, Ben ik echt een loser? Of heb ik last van een (tijdelijke) depressie?
1. nee, je vult je leven gewoon anders in dan anderen...moet gewoon kunnen...niet alles moet volgens het "gangbare pad" verlopen...

2. misschien...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_66720433
quote:
Op zondag 21 september 2008 09:12 schreef BushRanger het volgende:
Het is niet zo dat je als je klaar bent met studeren meteen een serieus leven moet gaan leiden. Ik was op m'n 21e klaar, best vroeg dus. Nu ben ik 30 en ben nog steeds niet serieus. Ik reis en dan werk ik onderweg, kom weer een tijdje naar Nederland en ga dan weer. Nu voor het eerst sinds lange tijd heb ik een serieuze baan, maar dan in Nieuw-Zeeland. Geen idee of ik hier een tijdje blijf, naar huis kom, verder reis etc. Dus misschien dat je je studie af kunt maken en dan ook nog lekker de vrijbuiter uit kunt gaan hangen!
Lekker veel reizen, goed voor met milieu!
pi_66720475
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is het hele punt niet. Het is dat gevoel dat je in al die tijd zoveel meer had kunnen doen. Ik heb dat zelf ook wel es, dat ik er achteraf eigenlijk prima een studie wiskunde bij had kunnen doen. Nou is dat niet gebeurd dus dat doet er helemaal niet toe, maar je zit dan zelf met zo'n knagend gevoel van "het had gekund als ik m'n instelling maar had veranderd". Natuurlijk heeft TS straks een leuke studie achter de rug, dat is het probleem niet.

Overigens heb ik een broertje dood aan mensen die dan op feestjes en dergelijke gaan beweren "als ik had gewild, had ik veel beter kunnen presteren" Alsof het daar alleen aan ligt Voor studeren hebben de meesten een bepaalde intelligentie en inzet nodig; weinig mensen kunnen het maar met vooral 1 van die twee eigenschappen Kennelijk heeft TS wel de intelligentie, maar niet de inzet.
Waaruit blijkt dat de TS wel de intelligentie heeft?
pi_66720535
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:34 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat de TS wel de intelligentie heeft?
Nou ja, ik veronderstel altijd maar een bepaalde intelligentie als je naar de universiteit gaat, maar misschien is dat inderdaad wat naief.
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:41:33 #177
176521 Grulez
rasgroninger
pi_66720688
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:15 schreef David Letterman het volgende:

[..]

2. misschien...
Handig om te weten na een half jaar.
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:59:13 #178
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_66733568
Hey,

ik ben 27 en ben ook nog bezig met een tweede master. Ik studeer dit jaar af. Ik was 24 toen ik klaar was met mijn vorige opleiding. Maak je niet druk. Het komt wel in orde.
Dat je je afvraagt wat je wil met je leven en je studie, wat je verwacht van jezelf en van anderen enz. enz. is toch heel normaal voor je twintiger jaren. Ik denk dat het juist goed is dat je deze tijd benut om jezelf te leren kennen en erachter te komen wat de wereld je te bieden heeft. Je had ook inderdaad heel snel kunnen afstuderen en meteen gaan werken en je nooit afvragen of dat wel is wat je wil, maar of je daar nu veel gelukkiger van zou worden... Geen idee.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:09:51 #179
107521 Furia
snoopy weer
pi_66733963
Om eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk kansloos. Als je nu nog echt zou studeren, dan deed je tenminste nog wat, maar je hebt nog niet echt concreet wat afgemaakt en dus zelfs dat waar je fulltime mee bezig zou kunnen zijn ben je nog niet in geslaagd. Ik snap echt wel dat iedereen een eigen studeertempo heeft, maar er is een verschil tussen wat je zelf zegt: volwassen worden ontvluchten of meerdere studies volgen omdat je gewoon van leren houdt.

Ik kan me dus goed voorstellen dat je je ook wat mislukt voelt. Maar je ziet het in ieder geval realistisch: je hebt nog niets bereikt en je moet nog beginnen aan allemaal dingen die je leeftijdsgenoten inmiddels al of bijna bereikt hebben. Van zo'n leven zou ik ook depressief worden.

Kom dus van je reet af, ga wat doen, maak dingen af, spaar centen en ga op zoek naar wat voldoening.
pi_66734482
Je doet dus 8 jaar over dezelfde studie? Dat is inderdaad wel erg, en je ouders blijven het maar betalen en je woont nog steeds bij ze? Hoe zal het dan wel niet zijn als je uit huis gaat als je afgestudeerd bent, dan moet je opeens alles zelf gaan doen.. En 25/26 is dan wel een beetje oud, niet?

En hoe komt het dan dat je je studie niet afmaakt? Niet leuk? En vind je het zelf normaal dat je 8e jaars bent en bij je ouders woont die alles betalen? Ik wil het liefst zo snel mogelijk afstuderen en dan gelijk aan het werk en lekker voor jezelf een huisje zoeken en zelf je zaken op orde krijgen. Lijkt me niks om zo lang bij m'n ouders te wonen.
pi_66737517
Moah, ik ken er zoveel die acht jaar of langer over hun studie doen/hebben gedaan. Die wonen alleen wel op zichzelf en betalen het zelf, da's wel een verschil. Je ouders laten betalen en er lang over doen leidt geheid tot gezeik en zelfs indien niet, dan voelt het voor jezelf niet lekker.

Maar joh, echt, ik ben de afgelopen jaren bij meerdere afstudeerplechtigheden geweest van mensen die 30+ waren. En ik vind het dan altijd wel tof dat ze het uiteindelijk toch nog af hebben gemaakt en niet een van die vele afhakers zijn geworden.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:25:57 #182
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_66738487
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:24 schreef Unhuman het volgende:
Je doet dus 8 jaar over dezelfde studie? Dat is inderdaad wel erg, en je ouders blijven het maar betalen en je woont nog steeds bij ze? Hoe zal het dan wel niet zijn als je uit huis gaat als je afgestudeerd bent, dan moet je opeens alles zelf gaan doen.. En 25/26 is dan wel een beetje oud, niet?

En hoe komt het dan dat je je studie niet afmaakt? Niet leuk? En vind je het zelf normaal dat je 8e jaars bent en bij je ouders woont die alles betalen? Ik wil het liefst zo snel mogelijk afstuderen en dan gelijk aan het werk en lekker voor jezelf een huisje zoeken en zelf je zaken op orde krijgen. Lijkt me niks om zo lang bij m'n ouders te wonen.
Bij je ouders wonen is inderdaad niks, maar veel mensen die zo lang over hun studie doen betalen wel alles zelf en wonen ook op zich zelf.
Ik kan me daar opzich best wat bij voorstellen, ik moet er echt niet aan denken om afgestudeerd te zijn en dan een baan te moeten zoeken. Weg met de feestjes doordeweeks, weg met je vrije leventje, je wordt dan toch echt een burger met de toename van zorgen en shit vandien.

Ik denk ook niet dat het erg is om wat langer te doen over je studie, als je er maar genoeg naast hebt gedaan. Ik ken mensen die 7de jaars zijn maar aan allerlei besturen, commissies en studentenprojecten hebben gedaan. Dat is dan geen verloren tijd geweest.
Iemand die op kosten van de staat elke dag tot 4 uur in zijn nest ligt en geen fuck uitvoert krijgt echter niet mijn respect.
pi_66971528
Oeh, enigzins herkenbaar Ben nu 23 en studeer voor het 7e jaar (inmiddels wel mijn 3e en 4e studie of zelfs de 4e en 5e als ik mijn variantswitch meereken). Soms kijk ik ook wel een beetje jaloers naar mensen die al afgestudeerd zijn, en een baan hebben, maar aan de andere kant zou ik nu nog niet fulltime willen werken. Bovendien zijn de afgestudeerde vrienden ook een stuk ouder dan ik en hebben ze ook allemaal erg lang gestudeerd Dat helpt relativeren. Bovendien heb ik geen spijt van mijn afgebroken studies.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66971751
Ochja, de IB Groep moet toch ergens geld aan verdienen...
pi_66982794
Als ik klaar ben heb ik er 9 jaar over gedaan en wellicht dan nog 1 of 2 jaar voor de master . Is wel incl. tussenpozen van werken.
pi_67010201
Tip:
haal gewoon wel je rijbewijs en enkele dingen van je lijstje kun je ook wel voor zorgen.
Zoiets moet je zeker wel proberen te halen voor je 22ste vind ik...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_67030988
Ach...

Ik ken een gozer die 8 heeft gedaan over zijn MBO diploma (triest) en nu met zijn 27 jaar 1e jaars HBO student is. Er is dus nog hoop.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 08:30:02 #188
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_67031445
Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik heb vorig jaar mijn HBO Technische Informatica afgerond, en ik vond de keuze werken of doorstuderen heel moeilijk. Uiteindelijk toch maar voor doorstuderen gekozen met de gedachte 'nu of nooit', maar nu ben ik een half jaar verder en nog steeds heb ik af en toe momenten van twijfel, zeker als ik met oud-klasgenoten praat die nu allemaal een mooi huis en leasebak hebben. Ik weet wel, het zijn maar spullen, maar toch vind ik het vervelend als ik ze zie en me bedenk 'dat had ik ook kunnen hebben'.

Ik ben nu 23, dus ik zal ook minstens 26 zijn voordat ik klaar ben. Maar het lezen van dit topic heeft me toch een stuk vrolijker gemaakt. Bedankt dus
Ook geen sig dus
pi_67044613
Nou ik heb toevallig gisteren een reunie gehad van mijn HBO studie. Ik heb een hele leuke studietijd gehad en was in 4 jaar klaar. Het grappige was om te zien dat er na de studie 2 groepen ontstonden.

1 groep ging meteen werken, en 1 groep ging verder op de uni. (want dan waren ze universitair geschoold en zouden ze de TOPfunctie krijgen) Nu terugkijkend na 6 jaar, hebben de universiteitsluitjes dus 4 tot 5 jaar extra gestudeerd (meer studieschuld etc etc) en stromen ze nu in dezelfde functies waar wij 6 jaar geleden al hadden. Alleen wij hebben 6 jaar werkervaring en zijn ook verder dan de studerende gekomen.

Langer studeren is niet altijd beter. Er zat zelf iemand bij die nu al voor het 10de jaar aan het studeren was.... Ik zou met geen geld willen ruilen.

Die zat nu nog praten over lekker nachten doorhalen en bier zuipen en blut zijn...
pi_67062537
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:39 schreef Michellee het volgende:1 groep ging meteen werken, en 1 groep ging verder op de uni. (want dan waren ze universitair geschoold en zouden ze de TOPfunctie krijgen) Nu terugkijkend na 6 jaar, hebben de universiteitsluitjes dus 4 tot 5 jaar extra gestudeerd (meer studieschuld etc etc) en stromen ze nu in dezelfde functies waar wij 6 jaar geleden al hadden. Alleen wij hebben 6 jaar werkervaring en zijn ook verder dan de studerende gekomen.
Alleen hebben zij misschien nog 4 a 5 jaar extra een enorm gezellige studententijd gehad ipv op hun 21e te gaan werken. Ik ben klaar met studeren op mn 25e. Dat vind ik eigenlijk ook wel een prima leeftijd ook al zal ik mn studententijd wel gaan missen.
Too much is never enough!
pi_67062754
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:39 schreef Michellee het volgende:
Nou ik heb toevallig gisteren een reunie gehad van mijn HBO studie. Ik heb een hele leuke studietijd gehad en was in 4 jaar klaar. Het grappige was om te zien dat er na de studie 2 groepen ontstonden.

1 groep ging meteen werken, en 1 groep ging verder op de uni. (want dan waren ze universitair geschoold en zouden ze de TOPfunctie krijgen) Nu terugkijkend na 6 jaar, hebben de universiteitsluitjes dus 4 tot 5 jaar extra gestudeerd (meer studieschuld etc etc) en stromen ze nu in dezelfde functies waar wij 6 jaar geleden al hadden. Alleen wij hebben 6 jaar werkervaring en zijn ook verder dan de studerende gekomen.

Langer studeren is niet altijd beter. Er zat zelf iemand bij die nu al voor het 10de jaar aan het studeren was.... Ik zou met geen geld willen ruilen.

Die zat nu nog praten over lekker nachten doorhalen en bier zuipen en blut zijn...
Hij heeft nog 40 jaar om de brave loonslaaf uit te hangen, zijn vrije tijd te gebruiken om uit te rusten en te doen alsof je gelukkig wordt van veel geld uitgeven aan overbodige spulletjes. En in je carriere halverwege tegen een plafond stuiten omdat je snel geld verkoos boven opleiding lijkt men nou ook weer niet zo'n denderend vooruitzicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67063472
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En in je carriere halverwege tegen een plafond stuiten omdat je snel geld verkoos boven opleiding lijkt men nou ook weer niet zo'n denderend vooruitzicht.
En waarop baseer je dat? Als je met een universitaire studie dezelfde baan kiest als iemand die HBO heeft? Maar wel 4 jaar werkervaring achterstand hebt?

Als je 8 jaar studeert en je doet 2 studies is wat anders maar de vraag helemaal aan het begin van de TS was, of ze een loser was. Nou als je 8 jaar over één studie doet, ja dan vind ik je wel een loser...
  zondag 15 maart 2009 @ 12:02:57 #193
210501 right_turn
It's my turn
pi_67064114
Ik heb zelf ook iets van 10 jaar ingeschreven gestaan, waarvan de laatste 6 jaar omdat ik nog een scriptie moest schrijven. Daar is het nooit van gekomen. Daarnaast heb ik een rits van klotebaantjes gehad en één op mijn niveau maar die verklootte ik

Daarnaast vette studieschuld waarvan ik net in staat ben om de jaarlijkse rente te betalen, en die dus lekker blijft staan.

Maar... ik voel me prima. Ik doe de dingen die ik doe en daar geniet ik van. Oppervlakkige zaken als bezittingen houden me niet bezig, ik hoef me ten opzichte van niemand te bewijzen. Ik ben gewoon mezelf.

Als jij je geluk zoekt in oppervlakkige zaken als geld, bezittingen en uiterlijkheden dan zoek je het te ver. Vind het geluk in jezelf!
Acht Cola, Acht Bier!
pi_67064518
Het gras bij de buren is altijd groener...............

Mensen willen altijd maar méér: maar wees juist blij met wat je hebt.
Je vindt je studie leuk, je bent niet zo'n gecontroleerd gestressed persoon (je geniet van je leven en doet het rustig aan), je hébt een baan, je rijbewijs kan je altijd nog gaan halen, je bent in je laatste studiejaar, je bent 25! 25 is helemaal niet oud!, je bent gezond, je kan het goed vinden met je ouders, enzovoorts

Hou op met klagen en wees tevreden met wat je hebt.
Maar luister ook naar je gevoel. Het is tijd om af te studeren!
Dat betekent nog niet dat je spijt hoeft te hebben van voorgaande jaren.
pi_67065112
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:39 schreef Michellee het volgende:

Tja, dat je van werken rijker wordt dan van studeren kan iedereen wel bedenken. Studeren doe je dan ook omdat je je levensgeluk meer uit een geestelijke behoeftebevrediging haalt dan uit een materiele.
pi_67065962
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:39 schreef Michellee het volgende:
En waarop baseer je dat? Als je met een universitaire studie dezelfde baan kiest als iemand die HBO heeft? Maar wel 4 jaar werkervaring achterstand hebt?
Wat is nou 4 jaar achterstand dan op 40 jaar? Het tempo van ontwikkeling is veel belangrijker, als dat hoger ligt vanwege wat je geleerd hebt of een beter papiertje dan stelt die 4 jaar voorsprong echt helemaal niks voor.
quote:
Als je 8 jaar studeert en je doet 2 studies is wat anders maar de vraag helemaal aan het begin van de TS was, of ze een loser was. Nou als je 8 jaar over één studie doet, ja dan vind ik je wel een loser...
De race is nog niet gelopen op je 25e, als we het toch over winners en losers hebben. Als ik een reunietje heb met de andere dertigplussers dan zijn het juist de voormalig nachtbrakers, eeuwige studenten, gesjeesden en figuren die heel vaak van studie gewisseld zijn die het in alle opzichten beter hebben gedaan dan de degelijke harde werkers die zo verantwoord met hun toekomst bezig waren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67068658
Is TS inmiddels afgestudeerd?
  zondag 15 maart 2009 @ 15:14:15 #198
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_67070975
Op de één of andere manier heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat dat nog niet het geval is.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 15 maart 2009 @ 16:37:04 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67073860
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:39 schreef Michellee het volgende:

Ik vind iemand een loser noemen omdat hij of zij iets anders tegen het leven aankijkt een beetje jammer. De TS geeft duidelijk aan dat ze uiteindelijk wel iets wil en het is ook zeker geen nietsnut. Niet iedereen vind het even belangrijk om zo snel mogelijk door zijn studie te racen. Leven en laten leven.
pi_67153921
ik vind dit interessant om te lezen. Ik zit zelf in mn tweede jaar en ben 19, maar ik heb het een en ander verkloot en zit niet goed in mn vel. Heb al moeite met 1 jaartje extra over bachelor doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')