Als het in het budget valt dan doe ik zeker een retourtje Galápagos.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Galapagos ook?
Wat mij betreft de mooiste plek waar ik ooit geweest ben.
overigens een plan dat er goed uit ziet. Denk echter dat je het na een paar weekjes Spaans wel bekeken zal hebben en lekker de taal van de straat gaat leren / rondreizen.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:30 schreef Apoc2003 het volgende:
[ afbeelding ]
Ushuaia, Argentinie
[ afbeelding ]
Moai, Paaseiland
[ afbeelding ]
Salar de Uyuni, Bolivia
[ afbeelding ]
Santa Cruz trek, Huaraz, Peru
[ afbeelding ]
Top van Cotopaxi (5897m), Ecuador
Ben terug!! Echt fantastisch gehad kan eigenlijk niet wachten om nog eens terug te gaan om alle dingen die ik heb moeten overslaan (Colombia) nog eens te doen. Meteen maar weer hard gaan sparen dus
Voor de liefhebbers van meer foto's hier klikken.
De 3 laatste pak ik ook op mijn reis, ook vanaf maartquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:38 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Superfoto's! Ik ga ongeveer dezelfde plekken bezoeken vanaf maart!! Hoe was Paaseiland? Ik wil álles weten!
Paaseiland is mooooi, zeker heen gaan! Voor mij was het dit of Galapagos, maar ik ben blij dat ik voor paaseiland heb gekozen. (ben natuurlijk niet op galapagos geweest maargoed) Beste tip is om er niet veel te lang te blijven, in een dag of 5/6 kan je het eiland echt prima bekijken, want het blijft een klein eliandje. Verder is het duur daar, in vergelijking met vasteland ZA, vooral (uit) eten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:38 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Superfoto's! Ik ga ongeveer dezelfde plekken bezoeken vanaf maart!! Hoe was Paaseiland? Ik wil álles weten!
Ben je een geoefende klimmer dat je de Cotopaxi op de top hebt kunnen aanschouwen of is het met gewenning aan de hoogte te doen? Wat ben je nou voor zoiets kwijt?quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:55 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Paaseiland is mooooi, zeker heen gaan! Voor mij was het dit of Galapagos, maar ik ben blij dat ik voor paaseiland heb gekozen. (ben natuurlijk niet op galapagos geweest maargoed) Beste tip is om er niet veel te lang te blijven, in een dag of 5/6 kan je het eiland echt prima bekijken, want het blijft een klein eliandje. Verder is het duur daar, in vergelijking met vasteland ZA, vooral (uit) eten.
Als jullie verder nog wat willen weten, vraag maar raak, maar een beetje specifiek zou geen kwaad kunnen. 'Alles' is nogal veel
Sorry voor de late reactie, maar ik ben geen geoefende klimmer dus. Wel heb ik redelijk veel gehiked en ook wel wat stevige passen over gelopen in mijn tijd in ZA. Om de top te bereiken moet je wel echt goed geacclimatiseerd zijn, ik heb er 5 dagen voor uit getrokken. Daarvoor ben ik een tijdje op zeeniveau geweest maar daarvoor weer een hele tjid ruim boven de 2000. Toch werd ik nog aardig hoogteziek de dag van te voren in het basiskamp, niets kunnen eten en dus maar wat proberen te slapen. Gelukkig volgende dag (12 uur s'nachts) een stuk beter en toch begonnen aan de klim, 5,5 zware uren later stond ik op de top voor de zonsopkomst! Inclusief alles heb ik 160 US betaald, het geld dubbel en dwars waard. Chimbarazo kost ongeveer hetzelfde.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:26 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ben je een geoefende klimmer dat je de Cotopaxi op de top hebt kunnen aanschouwen of is het met gewenning aan de hoogte te doen? Wat ben je nou voor zoiets kwijt?
woow. Dat is inderdaad niet veel als je ook nog een ticket naar Paaseiland hebt. Ik zou trouwens wel vanaf el calafate naar Bariloche vliegen. Het is namelijk wel heel erg veel om met de bus naar santiago te gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:22 schreef Smash-it het volgende:
Ik heb net mijn ticket geboekt!! Vlieg eerst weekje naar New York, dan naar Buenos Aires, dan naar Ushuaia, dan bussen omhoog tot Santiago, dan vliegen naar Paaseiland, dan naar Bolivia en Peru, terug naar Amsterdam via Lima en Panama.
ZOVEEL ZIN!
En het was echt best cheap. 1500 euro alles bij elkaar, ik had echt vééél meer verwacht.
Een vriendelijk meisje bij Arke die een uur lang heeft zitten typen heeft het allemaal voor me geregeld:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:47 schreef flipsen het volgende:
1500 euro voor al die vluchten? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!?
Oke, ga ik meenemen in gedachten. We hebben wel een maand om van Ushuaia naar Santiago te komen, dus dat is volgens mij wel ruim.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:23 schreef DRA het volgende:
Ik zou trouwens wel vanaf el calafate naar Bariloche vliegen. Het is namelijk wel heel erg veel om met de bus naar santiago te gaan.
Ik ga juist vanaf maart een tegengestelde route pakken: zuidwaarts vanaf Ecuador, en dan tot Mendoza/Santiago en dan naar BA.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:22 schreef Smash-it het volgende:
Ik heb net mijn ticket geboekt!! Vlieg eerst weekje naar New York, dan naar Buenos Aires, dan naar Ushuaia, dan bussen omhoog tot Santiago, dan vliegen naar Paaseiland, dan naar Bolivia en Peru, terug naar Amsterdam via Lima en Panama.
ZOVEEL ZIN!
En het was echt best cheap. 1500 euro alles bij elkaar, ik had echt vééél meer verwacht.
Daar had ik inderdaad echt het gevoel in Zuid Amerika te zijn. Maar met Latijns Amerika bedoel ik salsa, extroverte mensen, lekker eten. Genieten van het leven dus. Heel anders in Bolivia en Peru. Daar is het meer genieten van de natuur, historie, et cetera, want het leven van de mensen is er relatief meer door sores omgeven en je komt minder met ze in contact (no hablo quechua).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Meer dan Bolivia, Noord Chili of Peru?
Ik was eerst van plan alleen Argentinie en Chilli te doen maar kan net zo goed wat meer landen bezoeken aangezien ik dan toch in 'de buurt' ben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:35 schreef Fulton het volgende:
Als je gaat, vergeet Colombia en Venezuela niet. Dat waren voor mij de landen waar ik het meeste het gevoel had echt in Latijns Amerika te zijn.
Chili-Colombia is hemelsbreed zo'n 1500 km, ongeveer hetzelfde als Nederland-Bulgarije. Valt me nog mee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:18 schreef flipsen het volgende:
Ja, Colombia en Venezuela liggen echt in de buurt
Volgens Skyscanner wel rechtstreeks en maar liefst 6 uur...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Santiago - Bogota is een uurtje of 5 en geen directe vlucht denk ik
Met 5 uur ben je vanuit Nederland ook in Quatar
Je mag wel flink wat tijd uittrekken als je al die landen in 1 keer wil gaan bezoeken. Verkijk je daar niet op; in een paar maanden half Zuid-Amerika proberen te "doen" is niet echt een goed idee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:12 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik was eerst van plan alleen Argentinie en Chilli te doen maar kan net zo goed wat meer landen bezoeken aangezien ik dan toch in 'de buurt' ben.
Met in de buurt bedoelde ik meer het feit dat ik in Zuid Amerika ben. Echter na de kaart en de afstanden wat beter bekeken te hebben is het inderdaad een behoorlijke afstandquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:18 schreef flipsen het volgende:
Ja, Colombia en Venezuela liggen echt in de buurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |