abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61616322
Ik en m'n vriendin zitten ergens mee. Zij meer dan ik, want ik snap haar stress niet heel goed.
Het probleem is dat ze denkt zwanger te zijn... Ze heeft hier geen argumenten voor aangezien alles gewoon goed is gegaan maar toch voelt ze zich onwijs zo. Ze wordt ook gewoon ongesteld. Elke maand. Nu heeft ze een maand geleden al eens een test gedaan en deze was negatief.

Mijn vraag aan jullie is en ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen is;

is een test van de gewone drogist betrouwbaar als je gewoon ongesteld wordt? (De test wordt niet tijdens de menstruatie uitgevoerd) En kan je deze testen gedurende de hele (mogelijke) zwangerschap doen of is 'ie alleen zo betrouwbaar in de eerste weken na de bevruchting? Het is toch zo dat de test HCG gehalte in de urine test... Je hebt toch heel je zwangerschap HCG in je urine? Zij denkt dat als het gebeurt is het rond de tiende van juli is gebeurd.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen... We willen een test doen om haar uit haar spanning te helpen, maar als die test niet betrouwbaar is kunnen we beter andere acties ondernemen...
pi_61616374
Koop een test en lees de bijsluiter.

Daar staan alle antwoorden op je vragen in.
En als je ongesteld wordt lijkt het me niet dat je zwanger bent.

Die verhalen van vaak jonge meiden die zwanger zijn: "ja, ik werd gewoon nog drie keer ongesteld en ik was al die tijd al zwanger' geloof ik niet zo.
Als je zwanger bent wordt je niet nog ongesteld.
pi_61616395
Ik denk dat ze beter naar een hulpverlener kan gaan
  zondag 14 september 2008 @ 11:10:03 #4
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_61616413
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:07
Die verhalen van vaak jonge meiden die zwanger zijn: "ja, ik werd gewoon nog drie keer ongesteld en ik was al die tijd al zwanger' geloof ik niet zo.
Als je zwanger bent wordt je niet nog ongesteld.

fout... ..toen ik van mijn eerste zwanger raakte, werd ik de eerste 3 maanden gewoon ongesteld....
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_61616419
Sowieso, als ze rond 10 juli denkt dat ze zwanger is geraakt is ze nu al meer dan twee maanden zwanger. Dat valt wel te testen.
pi_61616421
Ze heeft dus al eens een test gedaan en daar staan die antwoorden niet in. Vandaar dat ik het hier vraag. In de bijsluiter staat alleen vanaf de eerste dag van de uitgebleven menstruatie.
pi_61616446
Ja zij beweert dus ook dat je volop ongesteld kunt zijn terwilj je zwanger bent en ik heb net op internet rond gekeken daar zie je ook echt soort gelijke verhalen.
pi_61616456
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sowieso, als ze rond 10 juli denkt dat ze zwanger is geraakt is ze nu al meer dan twee maanden zwanger. Dat valt wel te testen.
Dat valt wel te testen? Onze vraag is dus hoe betrouwbaar is die test na zoveel tijd...
pi_61616457
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:10 schreef heavenstar het volgende:

[..]

fout... ..toen ik van mijn eerste zwanger raakte, werd ik de eerste 3 maanden gewoon ongesteld....
Sorry, ik geloof daar niet zo in.

Heb het idee dat jonge meiden dit vaak vertellen om voor zich te houden dat ze zwanger zijn, tot het te laat is (en ze al vier maanden zijn).

Het kan wel een ander soort bloeding zijn wat je had, bv een innestelingsbloeding of een gesprongen bloedvat, maar als je zwanger bent kun je niet nog ongesteld worden.
pi_61616487
Als je dan zeven dagen lang innestelingsbloedingen hebt dan denk je toch dat je ongesteld bent... Is het verschil zo duidelijk te zien dan? (Ik als man...)
  zondag 14 september 2008 @ 11:15:22 #11
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_61616495
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sorry, ik geloof daar niet zo in.

Heb het idee dat jonge meiden dit vaak vertellen om voor zich te houden dat ze zwanger zijn, tot het te laat is (en ze al vier maanden zijn).

Het kan wel een ander soort bloeding zijn wat je had, bv een innestelingsbloeding of een gesprongen bloedvat, maar als je zwanger bent kun je niet nog ongesteld worden.
tja..dat je dat wel of niet geloof boeit me niet zo.. ...ik werd gewoon ongesteld (ws toen 17), maar wist al dat ik zwanger was en maakte daar zeker geen geheim van... , volgens mijn arts toen de tijd gebeurt dat wel vaker...
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_61616511
http://www.toddler.nl/con(...)ens_zwangerschap.php

Bloedverlies tijdens de zwangerschap kan, maar dat is niet elke maand ongesteld worden.
  zondag 14 september 2008 @ 11:18:16 #13
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_61616538
Ga. Naar. De. Huisarts.
pi_61616540
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:15 schreef heavenstar het volgende:

[..]

tja..dat je dat wel of niet geloof boeit me niet zo.. ...ik werd gewoon ongesteld (ws toen 17), maar wist al dat ik zwanger was en maakte daar zeker geen geheim van... , volgens mijn arts toen de tijd gebeurt dat wel vaker...
Jij werd niet 'gewoon' ongesteld tijdens je zwangerschap.
Lees je anders een beetje in over bloedverlies tijdens de zwangerschap.
De feiten spreken voor zich.
pi_61616541
Wel of niet... Zij zit toch wel in de stress...
pi_61616565
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:18 schreef Zangur het volgende:
Wel of niet... Zij zit toch wel in de stress...
Haal gewoon een test, de uitslag daarvan is vrijwel zeker als ze 10 juli denkt bevrucht te kunnen zijn.
pi_61616587
Oke dankjewel, dat was mijn vraag dus... Of het net zo betrouwbaar is als zij gewoon ongesteld word en na zo'n relatief lange tijd (aangezien de bijsluiter het over weken heef)
pi_61616657
Oh ja ik zie nu ook ergens op een site staan dat er HCG geproduceerd wordt gedurende de gehele zwangerschap. Hoe verder je bent hoe meer HCG zelfs. Dus hoe langer je wacht hoe betrouwbaarder het resultaat denk ik dan.

http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php
pi_61616712
En waarom denkt je vriendin dat ze zwanger is als jullie gewoon veilig seks hebben gehad?
Heb je gezien dat ze ongesteld is geworden?
Waarom wacht ze zo lang met testen?

Ik hoop voor je dat ze niet al twee maanden zwanger is (en dat zelf wel dondersgoed weet)
pi_61616780
Ik heb haar ongesteld gezien, ja. Dat weet ik honderd procent zeker.

Ik zeg dat alles goed is gegaan in die tijd omdat we de MAP hebben gehaald (wel is waar na 60 uur, maar binnen de 72 dus)... En zij gewoon ongesteld is geworden. Twee keer nog. Na die tweede keer hebben we tóch een test gedaan omdat ze dus toen ook in de stress zat. Ookal menstrueerde ze gewoon. We hebben dit samen gedaan en de test was negatief. Dus ik dacht dan kunnen we nu gewoon relax zijn... Nu is ze (geloof ik) dus voor de derde keer ongesteld... En nog heeft ze twijfel enz. Ze beweert dat haar borsten pijnlijk zijn etc... Zulke kleine dingetjes...

Ze werd negen dagen na dit gebeuren ongesteld... Dus als haar cyclus 28 dagen is dan is het niet eens rond de ovulatie... Ik vertel haar al deze dingen, maar ze wordt niet rustiger.
Zelfs het feit dat ze meer honger heeft dan gemiddeld koppelt ze aan dit gebeuren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Zangur op 14-09-2008 11:39:35 ]
  zondag 14 september 2008 @ 11:39:37 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_61616862
Huisarts!
pi_61616872
@Slarioux
Waarom zeg je dat steeds?
Wat moeten we bij de huisarts? Met welk probleem moeten we komen?
  zondag 14 september 2008 @ 11:44:38 #23
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61616933
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:40 schreef Zangur het volgende:
@Slarioux
  zondag 14 september 2008 @ 11:45:16 #24
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_61616949
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:40 schreef Zangur het volgende:
@Slarioux
Sorry hoor, maar je vriendin vindt dat ze zwanger is terwijl al het bewijs het tegenovergestelde zegt. Of je laat je huisarts een "echte" zwangersschapstest doen, met echo en al, of je houdt je klep en zoekt een psychiater. Je kan hier wel thuis door gaan emmeren maar dat gaat totaal niet werken.

Anders, zeg maar gewoon tegen je vriendin dat ze inderdaad zwanger is. 100% positief. Moet wel. Misschien dat ze dan inziet hoe ze bezig is.
pi_61617181
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:44 schreef N.icka het volgende:

[..]

Kan je wel zo'n hoofd trekken, maar al het bewijs zegt het tegendeel... Toch blijft ze zich zo voelen. Dan kunnen we wel naar een arts gaan en al deze "domme" dingen op gaan noemen... Maar wat moet hij daar mee... Hij zal ook d'r urine testen... That's all.

Ze wordt nu pas wakker en vertelt me net haar droom... Ze vertelt dat mama zei jij bent zwanger, jij bent zwanger...
Het begint echt enge vormen aan te nemen, begin het ook half zat te worden...

[ Bericht 14% gewijzigd door Zangur op 14-09-2008 12:03:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')