abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61613373
Van die poppetjes die het nodig vinden om het voor de echte liefhebbers te verpesten .

10 kaartjes opkopen terwijl je zelf geen zin hebt om naar het desbetreffende feest o.i.d te gaan en maar hopen dat er lui zo gek genoeg zijn om 20 euro extra neer te leggen voor het kaartje.

Ga verdomme gewoon je geld verdienen door te werken, lui volk . En nee, bovenstaande valt bij mij niet onder werk.

Nu maar hopen dat die mensen hun kaartje niet kwijt kunnen . Zie ze dan ineens billenknijpen en de prijs als de sodemieter omlaag gooien .

En ja, als je graag ergens heen wilt moet je bijtijds bij de verkoop zijn, maar in sommige gevallen kan dat gewoon niet.

Klacht: Mensen die kaarten opkopen en het tegen 150% verkopen (nogal wiedes). Feesten raken daardoor sneller uitverkocht en de echte liefhebbers betalen onnodig veel.
Klacht2: De mongolen die die te dure tickets dan ook nog echt gaan kopen (gewoon ff geduld hebben mensen) waardoor het iedere keer weer gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoW85 op 14-09-2008 00:52:34 ]
pi_61613577
Ik vind het wel slim, je koopt een aantal kaarten voor een flut concert waarvan je weet dat er veel 'weerbare' mensen heen gaan, zoals bijvoorbeeld de Toppers in Concert 'rofl' en je verdient er lekker aan!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 14 september 2008 @ 01:00:03 #3
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_61613605
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind het wel slim, je koopt een aantal kaarten voor een flut concert waarvan je weet dat er veel 'weerbare' mensen heen gaan, zoals bijvoorbeeld de Toppers in Concert 'rofl' en je verdient er lekker aan!
Eens, had het bijna gedaan bij Najib Amhali.
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
pi_61613628
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
"Slim" (een Einstein hoef je er niet voor te zijn om dit te bedenken) is het ook wel, maar je verpest het daarmee voor de echte liefhebbers. Even buiten het feit om dat die gewoon bijtijds bij de kaartverkoop moeten zijn. Maar als het binnen 2 a 3 uur is uitverkocht, wat je totaal niet verwacht, dan is het toch ff slikken. Nu moet je bij de grotere evenementen als een stresskip op de minuut van de start klaarzitten voor je kaartje .

Tis wel heel makkelijk geld verdienen ( net als met drugs ) en het zou imo gewoon net zo hard gestraft moeten worden als de handel in coke .

Laatste zin was niet serieus, maar een wet mogen ze er wel voor maken
pi_61613664
quote:
Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef RemcoW85 het volgende:

[..]

Slim is het ook wel, maar je verpest het daarmee voor de echte liefhebbers. Even buiten het feit om dat die gewoon bijtijds bij de kaartverkoop moeten zijn. Maar als het binnen 2 uur uitverkocht, wat je totaal niet verwacht, dan is het toch ff slikken. Nu moet je bij de grotere evenementen als een stresskip op de minuut van de start klaarzitten voor je kaartje .

Tis wel heel makkelijk geld verdienen ( net als met drugs )en het zou imo gewoon net zo hard gestraft moeten worden als de handel in coke .
Naja, de wereld is niet altijd even lief voor elkaar, een echte fan heeft zijn kaartje dan ook op tijd
maar ff zonder dollen er moet er opzich wel een limiet ingesteld worden. Al moet ik zelf zeggen dat ik het bijv. ook wel gedaan heb maar dan oa. met de Wii toen hij net uitkwam voor makkelijk het dubbele te verpatsen op markplaats.

Het probleem is vaak dat mensen het nog kopen ook, en daarna klagen op fok dat het zo duur is
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 14 september 2008 @ 01:05:14 #6
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_61613681
quote:
Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef RemcoW85 het volgende:

[..]

"Slim" (een Einstein hoef je er niet voor te zijn om dit te bedenken) is het ook wel, maar je verpest het daarmee voor de echte liefhebbers. Even buiten het feit om dat die gewoon bijtijds bij de kaartverkoop moeten zijn. Maar als het binnen 2 uur uitverkocht, wat je totaal niet verwacht, dan is het toch ff slikken. Nu moet je bij de grotere evenementen als een stresskip op de minuut van de start klaarzitten voor je kaartje .

Tis wel heel makkelijk geld verdienen ( net als met drugs )en het zou imo gewoon net zo hard gestraft moeten worden als de handel in coke .

Laatste zin was niet serieus, maar een wet mogen ze er wel voor maken
Er zit wel wat in, maar wat houdt iemand tegen te profiteren van domme, naieve Nederlanders die met alle gemak 300% voor zo'n ticket willen betalen..? Zolang er markt voor is...
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
pi_61613881
Qlimax topic
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_61613906
quote:
Op zondag 14 september 2008 01:19 schreef Ladyxima het volgende:
Qlimax topic
Dat spoorde me wel aan om dit topic te maken. Helaas is Qlimax niet het enige geval en gelukkig was ik er dit keer wel bijtijds bij .
pi_61613945
De echte liefhebbers kunnen toch altijd wel kaarten regelen door op tijd bij verkoopadres te zijn of zo?
Ik heb inmiddels enkele malen 20uur in de rij gelegen voor bruce springsteen kaarten, prima te doen.
pi_61614793
quote:
Op zondag 14 september 2008 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Al moet ik zelf zeggen dat ik het bijv. ook wel gedaan heb maar dan oa. met de Wii toen hij net uitkwam voor makkelijk het dubbele te verpatsen op markplaats.
Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, want een maand later ligt er gewoon een ruime voorraad van dat ding in de winkels tegen normale prijzen, en betaalt de gek er gewoon veel voor omdat hij 'm sneller wil hebben, niet omdat hij anders geen kans meer heeft om 'm te kopen tegen een normale prijs Het is een product dat na de eerste dag nog steeds verkocht blijft worden door de officiële verkoopkanalen, integenstelling tot een concert.

Tja, ik weet niet hoe het juridisch zit met het handelen in tickets... maar moreel is het natuurlijk gewoon onbeschoft. Een relatief kleine groep koopt een groot deel van het aanbod op, manipuleert dus in feite de markt, wat juist het 20 uur in de rij liggen noodzakelijk maakt om nog voor een normale prijs een kaart te kunnen krijgen. Zal je zien, lig je niet 20 maar 19 uur in de rij, en zijn de speculanten je al voor en kan je met lege handen naar huis

Kaartjes op naam zetten lever took problemen op, want ik wil wel m'n kaartje kunnen overdragen aan een ander als ik onverhoopt toch niet kan, of er eentje cadeau doen, etc... Dan zou zo'n overdracht ook geregeld moeten worden door de concertorganisatie zodat ze de nieuwe persoon niet weigeren aan de deur, en moeten checken of zo'n kaart niet voor woekerpijzen van de hand gaat, etc etc etc... leuke extra administratie

Conclusie: het is triest dat je 20 uur in een rij moet liggen omdat een select groepje al het aanbod opkoopt zonder de intentie om naar dat concert te gaan.
pi_61614808
Je zou haast denken dat de platenmaatschappijen achter die tickethandellaren zitten om zo extra veel geld voor de tickets te krijgen, kijkend naar het feit hoeveel tickethandellaren er nog tickets hebben als een concert al lang is uitverkocht.
pi_61615011
nekschot... tbh..
pi_61615120
Dan moet je maar voor de deur gaan liggen. Leuk hè, vraag en aanbod.
pi_61615127
quote:
Op zondag 14 september 2008 04:29 schreef kikoooooo het volgende:
Dan moet je maar voor de deur gaan liggen. Leuk hè, vraag en aanbod.
Het aanbod gedraagt zich echter niet zo chique. Dat er sprake is van een vrije markt zegt geenszins dat je ook je fatsoensnormen moet verliezen. Veel mensen lijken dit helaas wel te denken, des te triester is het dan ook dat men de vrije markt er op afrekent.
pi_61615129
quote:
Op zondag 14 september 2008 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het aanbod gedraagt zich echter niet zo chique. Dat er sprake is van een vrije markt zegt geenszins dat je ook je fatsoensnormen moet verliezen. Veel mensen lijken dit helaas wel te denken, des te triester is het dan ook dat men de vrije markt er op afrekent.
Als je zo graag kaartjes wil, dan ga je maar voor de deur van het postkantoor liggen. Je WEET dat er mensen zijn die de hele handel opkopen, dus wat kom je achteraf klagen.

Flikker toch op
pi_61615134
quote:
Op zondag 14 september 2008 04:37 schreef kikoooooo het volgende:
Als je zo graag kaartjes wil, dan ga je maar voor de deur van het postkantoor liggen. Je WEET dat er mensen zijn die de hele handel opkopen, dus wat kom je achteraf klagen.
Zouden de initiële aanbieders van kaarten niet beter op moeten letten aan wie zij de kaarten verkopen? Veel van hun klanten vragen daar om. Blijft natuurlijk een keus van die bedrijven zelf, maar ik vind het geen verstandige strategie.
pi_61615466
quote:
Op zondag 14 september 2008 04:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Flikker toch op
Ik weet dat er mensen fietsen jatten, dus ik moet mijn fiets in de schuur laten staan?
Ik weet dat er mensen tasjes roven dus maar geen waardevolle spullen meer op zak?
en zo kan ik nog even verder gaan...

Wie is er nou godverdomme fout?!?
  zondag 14 september 2008 @ 09:08:28 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61615474
Eens met TS. Heb er zelf ook al eens een topic over geopend.
De SP schijnt hiermee bezig te zijn .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 14 september 2008 @ 10:24:06 #19
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_61615973
Bij Lowlands hadden ze de de dag er voor nog 500 kaartjes vrij gegeven, dat zou elk festival moeten doen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_61616173
quote:
Op zondag 14 september 2008 10:24 schreef Sheepcidus het volgende:
Bij Lowlands hadden ze de de dag er voor nog 500 kaartjes vrij gegeven, dat zou elk festival moeten doen.
Als ze dat niet van tevoren hadden aangekondigd, hulde! Die kaartjeshandelaars zaten vast van 'shit, nu moet onze prijs omlaag anders raken we ze niet kwijt!'.

Helemaal eens met TS.
Kaartjes zijn voor de liefhebbers die er naartoe willen, of het nou een concert, festival of carabetvoorstelling is... niet voor mensen die geld willen verdienen aan de 'handel'
pi_61616453
quote:
Op zondag 14 september 2008 10:24 schreef Sheepcidus het volgende:
Dit schijnen ze ook gedaan te hebben met DefQon.

Gevolg: kaartjes gingen voor de ingang voor ¤12,50 weg. Handelaren moesten het kaartje perse kwijt dusja.
Ook schijnen er wat kaarten rondom de ingang gelegen te hebben. Dit is denk ik van handelaren die hun kaartje gewoon niet meer kwijt konden .

Zulke geintjes moeten ze idd vaker moeten uithalen.
  zondag 14 september 2008 @ 12:16:43 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61617514
Wat een onzin zeg. Zolang er mensen bereid zijn om deze prijzen te betalen voor een kaartje zou je wel gek zijn als je het niet deed. Echte liefhebbers liggen desnoods 3 dagen van te voren in de rij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 14 september 2008 @ 13:20:00 #23
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_61618712
dit heet handel, mijn vrind
pi_61618728
Ik ga morgen alle pakken melk uit de supermarkt opkopen en dan voor de deur voor het dubbele verkopen .
pi_61618842
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:46 schreef RemcoW85 het volgende:
Van die poppetjes die het nodig vinden om het voor de echte liefhebbers te verpesten .
Er is geen enkele reden waarom iemand die 'een grotere liefhebber/fan' is meer recht zou hebben om naar een concert te gaan dan iemand die dat niet is. Genoeg mensen die er liever wat meer geld voor betalen zodat ze niet een hele dag en een nacht voor een of andere muf verkoopkantoor hoeven te gaan liggen. Dat is om een heleboel verschillende redenen niet voor iedereen mogelijk om te doen - en al helemaal niet als je graag naar concerten gaat maar je daarvoor elke week zo een nacht zou moeten doorbrengen. Als anderen voor jou het werk doen mag daar best wat tegenoverstaan.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')