Eens, had het bijna gedaan bij Najib Amhali.quote:Op zondag 14 september 2008 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind het wel slim, je koopt een aantal kaarten voor een flut concert waarvan je weet dat er veel 'weerbare' mensen heen gaan, zoals bijvoorbeeld de Toppers in Concert 'rofl' en je verdient er lekker aan!
"Slim" (een Einstein hoef je er niet voor te zijn om dit te bedenken) is het ook wel, maar je verpest het daarmee voor de echte liefhebbers. Even buiten het feit om dat die gewoon bijtijds bij de kaartverkoop moeten zijn. Maar als het binnen 2 a 3 uur is uitverkocht, wat je totaal niet verwacht, dan is het toch ff slikken. Nu moet je bij de grotere evenementen als een stresskip op de minuut van de start klaarzitten voor je kaartjequote:Op zondag 14 september 2008 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind het wel slim, je koopt een aantal kaarten voor een flut concert waarvan je weet dat er veel 'weerbare' mensen heen gaan, zoals bijvoorbeeld de Toppers in Concert 'rofl' en je verdient er lekker aan!
Naja, de wereld is niet altijd even lief voor elkaar, een echte fan heeft zijn kaartje dan ook op tijdquote:Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Slim is het ook wel, maar je verpest het daarmee voor de echte liefhebbers. Even buiten het feit om dat die gewoon bijtijds bij de kaartverkoop moeten zijn. Maar als het binnen 2 uur uitverkocht, wat je totaal niet verwacht, dan is het toch ff slikken. Nu moet je bij de grotere evenementen als een stresskip op de minuut van de start klaarzitten voor je kaartje.
Tis wel heel makkelijk geld verdienen ( net als met drugs)en het zou imo gewoon net zo hard gestraft moeten worden als de handel in coke
.
Er zit wel wat in, maar wat houdt iemand tegen te profiteren van domme, naieve Nederlanders die met alle gemak 300% voor zo'n ticket willen betalen..? Zolang er markt voor is...quote:Op zondag 14 september 2008 01:01 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
"Slim" (een Einstein hoef je er niet voor te zijn om dit te bedenken) is het ook wel, maar je verpest het daarmee voor de echte liefhebbers. Even buiten het feit om dat die gewoon bijtijds bij de kaartverkoop moeten zijn. Maar als het binnen 2 uur uitverkocht, wat je totaal niet verwacht, dan is het toch ff slikken. Nu moet je bij de grotere evenementen als een stresskip op de minuut van de start klaarzitten voor je kaartje.
Tis wel heel makkelijk geld verdienen ( net als met drugs)en het zou imo gewoon net zo hard gestraft moeten worden als de handel in coke
.
Laatste zin was niet serieus, maar een wet mogen ze er wel voor maken
Dat spoorde me wel aan om dit topic te maken. Helaas is Qlimax niet het enige geval en gelukkig was ik er dit keer wel bijtijds bijquote:
Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, want een maand later ligt er gewoon een ruime voorraad van dat ding in de winkels tegen normale prijzen, en betaalt de gek er gewoon veel voor omdat hij 'm sneller wil hebben, niet omdat hij anders geen kans meer heeft om 'm te kopen tegen een normale prijsquote:Op zondag 14 september 2008 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Al moet ik zelf zeggen dat ik het bijv. ook wel gedaan heb maar dan oa. met de Wii toen hij net uitkwam voor makkelijk het dubbele te verpatsen op markplaats.
Het aanbod gedraagt zich echter niet zo chique. Dat er sprake is van een vrije markt zegt geenszins dat je ook je fatsoensnormen moet verliezen. Veel mensen lijken dit helaas wel te denken, des te triester is het dan ook dat men de vrije markt er op afrekent.quote:Op zondag 14 september 2008 04:29 schreef kikoooooo het volgende:
Dan moet je maar voor de deur gaan liggen. Leuk hè, vraag en aanbod.
Als je zo graag kaartjes wil, dan ga je maar voor de deur van het postkantoor liggen. Je WEET dat er mensen zijn die de hele handel opkopen, dus wat kom je achteraf klagen.quote:Op zondag 14 september 2008 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het aanbod gedraagt zich echter niet zo chique. Dat er sprake is van een vrije markt zegt geenszins dat je ook je fatsoensnormen moet verliezen. Veel mensen lijken dit helaas wel te denken, des te triester is het dan ook dat men de vrije markt er op afrekent.
Zouden de initiële aanbieders van kaarten niet beter op moeten letten aan wie zij de kaarten verkopen? Veel van hun klanten vragen daar om. Blijft natuurlijk een keus van die bedrijven zelf, maar ik vind het geen verstandige strategie.quote:Op zondag 14 september 2008 04:37 schreef kikoooooo het volgende:
Als je zo graag kaartjes wil, dan ga je maar voor de deur van het postkantoor liggen. Je WEET dat er mensen zijn die de hele handel opkopen, dus wat kom je achteraf klagen.
Ik weet dat er mensen fietsen jatten, dus ik moet mijn fiets in de schuur laten staan?quote:Op zondag 14 september 2008 04:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als je zo graag kaartjes wil, dan ga je maar voor de deur van het postkantoor liggen. Je WEET dat er mensen zijn die de hele handel opkopen, dus wat kom je achteraf klagen.
Flikker toch op
Als ze dat niet van tevoren hadden aangekondigd, hulde! Die kaartjeshandelaars zaten vast van 'shit, nu moet onze prijs omlaag anders raken we ze niet kwijt!'.quote:Op zondag 14 september 2008 10:24 schreef Sheepcidus het volgende:
Bij Lowlands hadden ze de de dag er voor nog 500 kaartjes vrij gegeven, dat zou elk festival moeten doen.
Dit schijnen ze ook gedaan te hebben met DefQon.quote:Op zondag 14 september 2008 10:24 schreef Sheepcidus het volgende:
Bij Lowlands hadden ze de de dag er voor nog 500 kaartjes vrij gegeven, dat zou elk festival moeten doen.
Er is geen enkele reden waarom iemand die 'een grotere liefhebber/fan' is meer recht zou hebben om naar een concert te gaan dan iemand die dat niet is. Genoeg mensen die er liever wat meer geld voor betalen zodat ze niet een hele dag en een nacht voor een of andere muf verkoopkantoor hoeven te gaan liggen. Dat is om een heleboel verschillende redenen niet voor iedereen mogelijk om te doen - en al helemaal niet als je graag naar concerten gaat maar je daarvoor elke week zo een nacht zou moeten doorbrengen. Als anderen voor jou het werk doen mag daar best wat tegenoverstaan.quote:Op zondag 14 september 2008 00:46 schreef RemcoW85 het volgende:
Van die poppetjes die het nodig vinden om het voor de echte liefhebbers te verpesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |